Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työssäkäyvä saa asumistukea, ei ole ihme, ettei työnteko houkuta

Vierailija
24.03.2024 |

Kansanedustaja Pia Kauman (kok.) mukaan hallitus leikkaa tukia vuoden 2027 loppuun mennessä 360 miljoonaa euroa.

Se tarkoittaa, että tukia jää kyllä vielä runsaasti myös jäljelle, Kauma kirjoittaa viestipalvelu X:ssä.

Kauma korostaa, että veronmaksajille kallista järjestelmää on syytä uudistaa.

Tukien on tarkoitus olla vain viimeinen keino ja niitä pitää maksaa mahdollisimman vähän aikaa.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vain vasemmiston mielestä palkalla pitää tulla toimeen, oikeiston mielestähän palkallaan ei tarvitse tulla toimeen! On se helvetin kumma kun tämänkään palstan perskokkareet eivät ymmärrä, että surkeat palkat on se syy miksi Suomi on tässä jamassa! Tuista kitistään eikä tajuta, että niistä päästää kertaheitolla eroon, kun ihmisille aletaan maksaa sellaista palkkaa,että sillä elää! Mutta palkkojen nostohan ei ole vaihtoehto!   Apua tätä loputonta tyhmyyttä tässä maassa!

Minä olen edennyt elämässäni kokoomuslaiseksi, ja olen sitä mieltä, että palkalla pitää tulla toimeen. Tuet pitää suunnata niille, jotka eivät ikänsä tai terveydentilansa vuoksi voi tehdä täysipainoisesti töitä.

Vierailija
42/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vain vasemmiston mielestä palkalla pitää tulla toimeen, oikeiston mielestähän palkallaan ei tarvitse tulla toimeen! On se helvetin kumma kun tämänkään palstan perskokkareet eivät ymmärrä, että surkeat palkat on se syy miksi Suomi on tässä jamassa! Tuista kitistään eikä tajuta, että niistä päästää kertaheitolla eroon, kun ihmisille aletaan maksaa sellaista palkkaa,että sillä elää! Mutta palkkojen nostohan ei ole vaihtoehto!   Apua tätä loputonta tyhmyyttä tässä maassa!

Minä olen edennyt elämässäni kokoomuslaiseksi, ja olen sitä mieltä, että palkalla pitää tulla toimeen. Tuet pitää suunnata niille, jotka eivät ikänsä tai terveydentilansa vuoksi voi tehdä täysipainoisesti töitä.

Te kokkareet ajatte kuitenkin sekä pienempiä palkkoja että vähempiä tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miten voisit edetä vaikka päiväkodin johtajaksi.

Minne se vanha johtaja sitten sijoitetaan?!  Entä kun kaikki lastenhoitajat ovat samassa tilanteessa, kaikista saman päiväkodin johtajia?  Jeesus tuota persujen idiotismia!

-Eri

Enkö saisi antaa ihmiselle neuvoa, jos se ei ole sellainen, että kaikki maapallon ihmiset voivat sitä noudattaa? Vaikutat ikävältä ihmiseltä. Olet varmaan vassari.

Olisi kannattanut käydä se kansakoulu loppuun, niin älyäisit olla antamatta tyhmiä neuvojasi.

Vierailija
44/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia ei ole tainut käydä matematiikan tunnilla opiskellessaan.

Ks. vuokraturvan Tj:n kommentit vuokra-asuntojen hinnoittelusta.

Vierailija
45/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kokkareet ajatte kuitenkin sekä pienempiä palkkoja e

Kuulun ammattiliittoon, jossa on paljon kokoomuslaisia. Kyllä se meille isompia palkkoja ajaa. Ihan onnistuneestikin.

Otapa selvää, mikä oli esim. Piekan tai Fjäderin puoluekanta.

Vierailija
46/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei houkuta, jos se ei ole mieluista tai jos sen palkalla ei pärjää, vaikka se olisi mieluistakin. Jokainen tekee mielellään jotain. Siis sellaista, mistä pitää tai on kiinnostunut tarpeeksi niin, että sitä jaksaa tehdä, ja josta saa rahaakin niin, että se riittää. Tuille taas jäädään, jos ei ole omaan ammattiin tai työhön kiinnostusta, jaksamista, terveyttä tms., tai jos siitä ei saa tarpeeksi rahaa jne. Nykyajan työelämä on muuttunut radikaalisti, vaatimukset, paineet ym. negatiiviset puolet lisääntyneet, vaikka muita helpotuksia työhön onkin saatu.

Vierailija
47/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kymmenes toimeentulotukea saava kotitalous saa ansiotuloja.

Suomessa on kasvava joukko ihmisiä, joiden palkka ei tahdo riittää elämiseen. Niin sanottuja työssäkäyviä köyhiä on Suomessa arviolta 200 000.

Vierailija
48/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kokkareet ajatte kuitenkin sekä pienempiä palkkoja e

Kuulun ammattiliittoon, jossa on paljon kokoomuslaisia. Kyllä se meille isompia palkkoja ajaa. Ihan onnistuneestikin.

Otapa selvää, mikä oli esim. Piekan tai Fjäderin puoluekanta.

Te olette hallitusvastuussa ja yritätte vääntää läpi järjestelmän joka romuttaa työntekijöiden mahdollisuudet mm. neuvotella paremmista palkoista. Jos kannatat työstä parempia palkkoja, äänestät väärää puoluetta.

Vierailija
49/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut käydä se kansakoulu loppuun, niin älyäisit olla antamatta tyhmiä neuvojasi.

Ei ole ollenkaan huono idea pyrkiä urallaan työpaikkansa (tai vastaavan työpaikan) esimieheksi. Minä onnistuin siinä jo alle 30-vuotiaana. Olet vihaa täynnä oleva vasemmistolainen öykkäri.

Vierailija
50/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette hallitusvastuussa ja yritätte vääntää läpi järjestelmän joka romuttaa työntekijöiden mahdollisuudet mm. neuvotella paremmista palkoista. Jos kannatat työstä parempia palkkoja, äänestät väärää puoluetta.

Olet ymmärtänyt jotakin väärin. Kyllä se kokoomuslainen lääkäri, juristi tai diplomi-insinööri palkankorotuksen itselleen kelpuuttaa.

Vierailija
51/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois nostaa pieniä palkkoja. Olla joku minimi palkka. 

Juuri näin, kyllä palkka pitää olla sen suuruinen että tukia ei tarvita.

Onhan tämä ihan absurdi asia, että veronmaksajat tukevat yrittäjää siten, että yrittäjä maksaa niin pientä palkkaa, jotta työntekijä joutuu hakemaan lisäansiot sossun luukulta.

En arvosta sosiaalituen varassa eläjiä en sitten pätkän vertaa, he kuuluvat mielestäni samaan kastiin kuin viemärirotat. Sen sijaan ihminen joka käy töissä eikä silti pärjää niin tuollaisia ihmisiä pitää auttaa ja toivon mukaan lain säädäntö korottaa minimipalkaa sille tasolle että sillä pärjää.

Eli summa summarum kaikki, siis ihan kaikki tuet pois ja tehdystä työstä pitää maksaa enemmän palkkaa.

Vierailija
52/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo huvittavaa että työnantajat ovat ulkoistaneet osan työntekijän toimeentuloon vaadittavista ansioista valtiolle. Eli nyt kun viedään tuet pois niin ne on täysimääräisenä laitettava syksyn palkkavaatimuksiin. koska tietenkin sillä PALKALLA PITÄÄ TULLA TOIMEEN!

Vierailija
53/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edennyt kokoomuslaiseksi"  =D  En tiennytkään, että aatemaailmaltaan "edetään" johonkin. No tuuliviirit tietenkin erikseen. Selitä nyt kuule ihan omin sanoin mitä on tehdä "täysipainoisesti töitä"?  Suomessa on 40h/vko normaali työaika. Tiedätkö imbesilli, että monilla aloilla tuosta tuntimäärästä käteen jäävä palkka ei riitä monilla elämiseen!! Eikös vaan ole maailma ihmeellinen, kun kaikilla ei ole sitä 5000 e. kuukausipalkkaa. Kannataisi nousta sieltä maakuopasta vähän tutustumaan ympäröivään maailmaan ja avata turpansa vasta sitte!

Vierailija
54/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo huvittavaa että työnantajat ovat ulkoistaneet osan työntekijän toimeentuloon vaadittavista ansioista valtiolle. Eli nyt kun viedään tuet pois niin ne on täysimääräisenä laitettava syksyn palkkavaatimuksiin. koska tietenkin sillä PALKALLA PITÄÄ TULLA TOIMEEN!

Kun köyhät elävät nuukemmin, palkalla tulee toimeen. Niin kuin pitää.

Vierailija
55/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollenkaan huono idea pyrkiä urallaan työpaikkansa (tai vastaavan työpaikan) esimieheksi. Minä onnistuin siinä jo alle 30-vuotiaana. Olet vihaa täynnä oleva vasemmistolainen öykkäri.

Kaikki eivät ole tuollaisia pyrkyreitä kuin sinä ja halua johtavaan asemaan. Palkat pitää olla sillä tasolla, että myös ei johtavassa asemassa olevat ihmiset elävät palkallaan vai oletko sitä mieltä, että ainoastaan johtotason tehtävillä tämä maa pyörisi?

Vierailija
56/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edennyt kokoomuslaiseksi"  =D  En tiennytkään, että aatemaailmaltaan "edetään" johonkin. No tuuliviirit tietenkin erikseen. Selitä nyt kuule ihan omin sanoin mitä on tehdä "täysipainoisesti töitä"?  Suomessa on 40h/vko normaali työaika. Tiedätkö imbesilli, että monilla aloilla tuosta tuntimäärästä käteen jäävä palkka ei riitä monilla elämiseen!! Eikös vaan ole maailma ihmeellinen, kun kaikilla ei ole sitä 5000 e. kuukausipalkkaa. Kannataisi nousta sieltä maakuopasta vähän tutustumaan ympäröivään maailmaan ja avata turpansa vasta sitte!

Solvaat muiden älyä jatkuvasti, mutta sinusta ei ole edes lainaamaan oikein. Taidat projisoida jotakin.

Täysipainoisella työnteolla tarkoitan joka tapauksessa sitä, että ihminen kykenee tekemään sellaiset 70 - 80 % normaalista työviikosta. Jos siihen ei sairauden tai iän takia kykene, on ymmärrettävää maksaa hänelle tukia.

Jos taas 100-prosenttisella työajalla ei tule toimeen, voi esimerkiksi elää säästäväisemmin, tehdä enemmän töitä tai edetä työuralla. Vaihtoehtoja voi myös yhdistää.

Vierailija
57/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole tuollaisia pyrkyreitä kuin sinä ja halua johtavaan asemaan. Palkat pitää olla sillä tasolla, että myös ei johtavassa asemassa olevat ihmiset elävät palkallaan vai oletko sitä mieltä, että ainoastaan johtotason tehtävillä tämä maa pyörisi?

Eri ihmisillä on erilainen rahan tarve. Sen mukaan kannattaa mitoittaa se, miten pitkälle elämässä haluaa edetä.

Vierailija
58/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet edesauttaa kotona lorvimista 

Tunnen monia jokka tekee töitä 20h viikko ja sanoneet ettei edes ota vastaan kokopäivätyötä, koska on enemmä vapaa-aikaa..

Saat sä vapaa-aikaa viettää, mutta älä tee sitä veronmaksajien rahoista! 

Niinpä, jos ei tule toimeen 20h-työllä, niin sitten toinen työ lisäksi. Joo ja lapset huostaan. Vai sitäkö ajat takaa, että saadaan taas huutolaiskauppaa tehdä?

Vierailija
59/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauman omistaa kolme sijoitusasuntoa. kuinka monta tyhjää kuukautta tai vuotta hän on valmis ottamaan niihin jos senttiäkään tukia ei olisi niille matalapalkka-alan duunareille tai työttömille? nimittäin täysin vapaarahoitteisina näillä palkoilla ja tuilla KUKAAN ei asu noissa mörskissä kuin jollain parilla sadalla kuussa, joka ei kata edes puolta vastikkeesta.

Järkevää, että on sijoittanut asuntoihin.Olen varma, että asunnot kelpaa asuttavaksi Kauman perheen lapsille/nuorille, jos ei "mörskät" kelpaa muille vuokra-asuntoa etsiville.

Vierailija
60/96 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole tuessa vaan siinä että varhaiskasvattaja, siivooja, lähihoitaja jne. ei elä niillä työvuoroilla ja palkoilla joilla hän työtä tekee. Kukaan ei myöskään aja jostain 160 kilometrin päästä tekemään näitä hommia jollain 10 euron tuntipalkalla.

Tämän maan syöpä on kohtuullisen minimipalkkalain puuttuminen, ei mitkään tuet.

Asumistuki on suora tuki yrittäjille ja kokoomuslaisille jotka paitsi omistavat valtaosan näistä koirankopeista joissa ne duunarit asuvat, niin maksavat myös pienempää palkkaa kun yhteiskuntahan sen puuttuvan 700-800 euroa voi heidän mielestään hamaan tappiin saakka maksaa.

Todella kaksinaamaista porukkaa. Toisaalla sekä työnantajat että vuokranantajat ovat erittäin riippuvaisia näistä ihmisistä, mutta julkisuudessa manaavat heidät loisiksi, hyödyttömiksi, ahneiksi ja turhiksi kulueriksi. Mitkä tienestit näillä riistäjillä olisi jos kukaan ei näissä vuokra-asunnoissa asuisi

Siivoojan ,hoitajan ym.palkalla elää oikein hyvin kun ei asuu Helsingissä.En ymmärrä tätä jatkuvaa valitusta ihmisiltä jotka eivät itse näitä töitä tee.Tunnen useita näitä töitä tekeviä ja jokaikisellä on omat asunnot/talot ,autot ja varaa kulkea myös pidempiä työmatkoja.Asumistuki pois niin jokainen asuu omien varojen mukaan,ei ole muiden asia kustantaa kenenkään asumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi