Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntailisät poistuu ja virastot auki myös viikonloppuna?

Vierailija
24.03.2024 |

Joustavuutta työelämään. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tee yhtään viikonloppua enkä yötä lisien poistuessa. Vanhusten hoivapaikat muuttuvat päivisin aukioleviksi päiväkodeiksi - omaiset vievät aamuisin ja hakevat iltaisin kuten lapsetkin. Onnea!

Mitkä omaiset? Monilla ei ole omaisia, eikä Suomessa ole lakia, jonka mukaan lapset olisivat velvollisia huolehtimaan vanhemmistaan. 

No kappas kun minullakaan ei ole velvollisuutta huolehtia, se on vain työtä, minkä teen hyvin, mutta jos saan saman palkan päivätyössä, en vietä öitä tai juhlapyhiäni töissä. Joulu töissä, uusi vuosi vapaa pääsiäinen töissä, miksi olisin jo sitä ei korvata.

Vierailija
22/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alkokin sitten sunnuntaisin auki. Muusta niin väliä.

Perussuomalaiset kannattavat tätä jos Alko on auki. Viinaa ja rasismia. Muuta ei tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap turhaan unelmoi siitä valtion ja kuntien virastot olisivat viikonloppuna auki, kun eivät ole edes arkena auki. Paikkakunta jossa asun, niin alko on ainut valtion ylläpitämä laitos.

Vierailija
24/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saadaan työntekijöitä?

Kukaan ei suostu ilmaiseksi viikonloppujaan uhraamaan työlle, jos siitä ei saa asiallista korvausta.

Pappina pakko sanoa, että me ei saada mitään sunnuntai tai pyhätyölisiä (papin alkupalkka oli minulla 2800 e). Kuukaudessa on 1 viikonloppuvapaa, muuten ollaan viikonloput töissä. En usko, että kovin moni suostuisi tulemaan pyhäpäivinä töihin ilman ylimääräistä korvausta. Kyllä ihmisten pitäisi saada levätäkin.

Vierailija
25/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla la tai sunnuntailisä? Itse ihmettelin  sitä hoitajana ollessani.  Siitähän saa arkivapaan, joka erittäin arvokas. Nyt olen eläkkeellä ja edelleen ihmettelen.

Oletko ollut lapseton sinkku? Lapsilla ja miehellä viikonloput vapaa ja kun yhden kolmesta viikonlopusta saa vapaaksi, huomaa kuinka paljon perhe-elämä kärsii. 

Vierailija
26/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli aikoinaan perustelu, kun lauantaista tehtiin vapaapäivä? 

Ja miksi kenellekään ei ole ongelma, että siitä ei saa tuplapalkkaa?

Saa tuplapalkan rakennusalalla.

Sunnuntaina triplapalkka.

Vierailija
27/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa mä poistun työpaikalta lauantaina klo 16 ja palaan takaisin maanantaina klo 8. 

Toivottavasti ei sillä välin tule tehohoitoa vaativia potilaita. Jos tulee, niin pärjäilkööt.

-Yksi tehon hoitaja

Vierailija
28/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Pyhälisät ja arkivapaat meillekin! T. Virkamies

Vierailija
29/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastoista voi irtisanoa vähintään puolet paperinpyörittäjistä. Loput kaksivuorotyöhön niin pääsee 7-15 duunaritkin joskus hoitamaan asioita. Terveydenhoito samoin, ei tarvi kallista työaikaa käyttää vaan voi asioida iltaisin lääkärissä.

Vierailija
30/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alkokin sitten sunnuntaisin auki. Muusta niin väliä.

Ei kohta enää ole Alkoa. Viinat kauppoihin ja voitot Keskolle, eihän ne raukat muuten pärjää.

Kaikki viinasten myynti saisi olla kaupoissa. Viime kesänä kävin Amsterdamissa. Tuntui oudolta ostaa illalla kymmenen aikaan viinipullo itsepalvelukassalta lähikaupassa.

Hollannissakin vahvat ovat omissa liikkeissään.

Vierailija
31/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun Satonen haluaa Suomesta pienen Amerikan.

Vierailija
32/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla la tai sunnuntailisä? Itse ihmettelin  sitä hoitajana ollessani.  Siitähän saa arkivapaan, joka erittäin arvokas. Nyt olen eläkkeellä ja edelleen ihmettelen.

Ihmettelen kovasti kommenttiasi. Valtaosa ihmisistä on töissä ma-pe, samoin lapset ovat silloin koulussa tai päiväkodissa. Eli viikonloppuisin on paremmin aikaa viettää yhdessä perheenä tai kavereiden kanssa. Minulle ainakin la ja sunnuntai ovat aivan eri arvoisia kuin ma-pe. 

Vierailija
33/36 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä mitään arkivapaata saa! 28 vuotta kaupassa.

Vierailija
34/36 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saadaan työntekijöitä?

Kukaan ei suostu ilmaiseksi viikonloppujaan uhraamaan työlle, jos siitä ei saa asiallista korvausta.

Se on sitten lopputili ja työttömyys jos työt ei maistu.

Vierailija
35/36 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli aikoinaan perustelu, kun lauantaista tehtiin vapaapäivä? 

Joskus oli kouluakin lauantaisin.

Vierailija
36/36 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset suostuu kyllä tekemään sunnuntaitki ilman lisiä. Lopulta suomalaistenkin on suostuttava jotta saisivat pitää työpaikkansa/pääsisivät töihin. Tää on näitä globalisaation ihanuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän