Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako vaatetta sinulla on?

Vierailija
24.03.2024 |

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000010280182.html

Oma vastaus: liikaa. Niin paljon, että en pysty laskemaan. 

Mikä erityisesti on heikkoutesi? Itselläni kengät ja laukut. 

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon vaatteita. Noin 15 vuotta sitten löysin netistä muutaman hyvän laatuvaatekaupan, jotka myivät varsin klassista hillittyä tyyliä ja hinta-laatusuhde oli varsinkin Suomen hintoihin nähden kohdallaan. Ostin silloin laatikollisen sitä, ja toisen tätä. Neuleita, housuja, kauluspaitoja, kenkiä. Kaikki vaatteita, jotka eivät mene pois muodista.

Nyt huomaan, että hinnat ovat nousseet huomattavasti palkkoja enemmän, joten ajoitus osui nappiin. Pikku hiljaa kuluvat puhki ja vähenevät, mutta kyllä näillä vielä monta monituista vuotta pärjää. Vyötärönympäryskin on säilynyt samana, eli ei sitäkään ongelmaa.

Voisin kutsua investoinniksi, joka säästää tonneja ajan kanssa.

Vierailija
2/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon vaatteita. Noin 15 vuotta sitten löysin netistä muutaman hyvän laatuvaatekaupan, jotka myivät varsin klassista hillittyä tyyliä ja hinta-laatusuhde oli varsinkin Suomen hintoihin nähden kohdallaan. Ostin silloin laatikollisen sitä, ja toisen tätä. Neuleita, housuja, kauluspaitoja, kenkiä. Kaikki vaatteita, jotka eivät mene pois muodista.

Nyt huomaan, että hinnat ovat nousseet huomattavasti palkkoja enemmän, joten ajoitus osui nappiin. Pikku hiljaa kuluvat puhki ja vähenevät, mutta kyllä näillä vielä monta monituista vuotta pärjää. Vyötärönympäryskin on säilynyt samana, eli ei sitäkään ongelmaa.

Käytätkö kaikkia tasapuolisesti, että kaikki on nyt yhtä nuhjaantuneita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en jaksa laskea. Osa varastoitu niin, että laskeminen tosi työlästä. Kyllä on monta sataa. Mekkoja pelkästään varmaan jo 50. Ne lienee mun heikkous. En laske heikkoudeksi hyödyllisiä vaatteita. Mekot ei oo mulla hirveen hyödyllisiä kun käytän niitä ehkä 4 kuukautena vuodesta.

Vierailija
4/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

75. kengät mukaan luettuna, jos sukkapari lasketaan yhdeksi ja kenkäpari myös. Muutin 115 neliöstä 50:een jäätyäni eläkkeelle ja erottuani,  enkä omista enää hameita enkä mekkoja. Kaikki mahtuu yhteen komeroon. Olen kehitykseen tyytyväinen. 

Mammamummi, 66

Vierailija
5/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä paljon ole mutta, miksi edes laskisin ne

Vierailija
6/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut onnistutte vähentämään vaatteiden määrää? Kaikelle ei löydy tilaa, mutta jotenkin en vain pysty luopumaan mistään. Ajatus kulkee jotenkin niin, että kyllä mä tätä vielä joskus käytän, mutta valehtelen itselleni ja näin ei välttämättä tule koskaan tapahtumaan. Kirpparilla vaatteista ei saa mitään, roskikseen en halua heittää ja sydän itkee verta, kun (jos) vien ne Uffin laatikkoon. Kalliit, kauniit vaatteeni. 

Vierailija
7/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon artikkelin mukaan suomalaiset ostavat 38 vaatetta vuodessa. Se kuulostaa tosi paljolta. 3 vaatetta kuukaudessa? Oikeasti? 

Vierailija
8/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en ole laskenut, mutta varmasti vähemmän kuin 85. Kaikki vaatteeni mahtuu yhteen vaatetankoon. Kaikki

Vierailija
9/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 100 + alusvaatteet. Ainakin 30 voisi laittaa pois. 

Vierailija
10/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun en ole laskenut, mutta varmasti vähemmän kuin 85. Kaikki vaatteeni mahtuu yhteen vaatetankoon. Kaikki

Mulla ei mahdu edes takit yhteen vaatetankoon. Suomessa kun on 4 vuodenaikaa, niin miten tuo voi riittää? Jo takkeja tarvitaan joka vuodenaikaan (kevät ja syksy voi mennä samoilla) vähintään vähän siistimpi malli ja arkisempi malli, joku urheilullisempi ja sadetakki esimerkiksi.

Vierailija
11/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut onnistutte vähentämään vaatteiden määrää? Kaikelle ei löydy tilaa, mutta jotenkin en vain pysty luopumaan mistään. Ajatus kulkee jotenkin niin, että kyllä mä tätä vielä joskus käytän, mutta valehtelen itselleni ja näin ei välttämättä tule koskaan tapahtumaan. Kirpparilla vaatteista ei saa mitään, roskikseen en halua heittää ja sydän itkee verta, kun (jos) vien ne Uffin laatikkoon. Kalliit, kauniit vaatteeni. 

Konmari.

Vierailija
12/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö kaikkia tasapuolisesti, että kaikki on nyt yhtä nuhjaantuneita? 

En todellakaan. Muutamat käytössä ja loput säilössä.

Vierailija
13/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvittävän paljon.

Esim vaikka t-paitoja hihallisia hihattomia pitkiä lyhyitä 50 tms.

Valkoisia paitiksiakin varmaan seitsemän.

Kenkiä ihan hirveesti, laukkuja takkeja you name it!

Vierailija
14/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon artikkelin mukaan suomalaiset ostavat 38 vaatetta vuodessa. Se kuulostaa tosi paljolta. 3 vaatetta kuukaudessa? Oikeasti? 

Kyllä mä ostan - melkein joka viikko.

N55

Vierailija
15/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmari.

Tätäkin olen ihmetellyt, miten muut onnistuu siinä. Koko ajatus, että pitäisi koota kaikki t-paidat yhteen kasaan ja kaikki farkut yhteen kasaan jne, johtaisi meillä varmaan kuukauden rättisulkeisiin ja perhesopu voisi olla koetuksella. 

Sitä paitsi kaikki vaatteeni pirskahtelevat iloa 😅

Vierailija
16/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin ihmettelen, että mihin suomalainen tarvitsee joka vuosi (keskimäärin) 38 uutta vaatetta? Itse ostan uusia yleensä vain rikkinäisen tilalle ja kokonaan uutta sisältöä vain muutaman

Vierailija
17/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, pelkästään t-paitoja ja sukkia on satoja. Kenkiäkin on kymmeniä, ja muita vaatteita jotain noiden välillä. Eli ainakin yli tuhat, ehkä useita.

Paljon on käyttämättömiä, jotka otetaan sitä mukaan käyttöön kun entisiä hävitetään. 

Vierailija
18/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmari.

Tätäkin olen ihmetellyt, miten muut onnistuu siinä. Koko ajatus, että pitäisi koota kaikki t-paidat yhteen kasaan ja kaikki farkut yhteen kasaan jne, johtaisi meillä varmaan kuukauden rättisulkeisiin ja perhesopu voisi olla koetuksella. 

Sitä paitsi kaikki vaatteeni pirskahtelevat iloa 😅

Ei niitä vaatteita ihan hetkessä ole hankittukaan, joten onko mikään ihme, että niiden läpikäymiseen menee aikaa? Ihmettelen kyllä syvästi, että miten se voi tuottaa hankaluutta, että kokoaa esim. omat housunsa kasaan. Minulla ne ainakin ovat kaapissa jo yhdessä kasassa. Tarkoitus on siis käydä vain ja ainoastaan omat tavarat läpi. Mikä siinä on vaikeaa?

Vierailija
19/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei mahdu edes takit yhteen vaatetankoon. Suomessa kun on 4 vuodenaikaa, niin miten tuo voi riittää? Jo takkeja tarvitaan joka vuodenaikaan (kevät ja syksy voi mennä samoilla) vähintään vähän siistimpi malli ja arkisempi malli, joku urheilullisempi ja sadetakki esimerkiksi.

Talvitakki ja kevät/syksytakki. Mihin enempää tarvitsee, kun on olemassa? No jos on koiranomistaja tai lapsen vanhempi, silloin sadetakki on tarpeellinen, mutta minulle lapsettomalle ja koirattomalle sadetakki on turha. Sitäpaitsi sadetakista valuu vesi kehoa myöten joten tarvitaan myös kurahousut ja kumisaappaat joten siinäkin mielessä sateen varjo on parempi; kun mitään ei valu "ihoa" myöten vaan on mukana kulkeva katos

Vierailija
20/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvitakki ja kevät/syksytakki. Mihin enempää tarvitsee, kun on olemassa? No jos on koiranomistaja tai lapsen vanhempi, silloin sadetakki on tarpeellinen, mutta minulle lapsettomalle ja koirattomalle sadetakki on turha. Sitäpaitsi sadetakista valuu vesi kehoa myöten joten tarvitaan myös kurahousut ja kumisaappaat joten siinäkin mielessä sateen varjo on parempi; kun mitään ei valu "ihoa" myöten vaan on mukana kulkeva kato

Siis sulla on vain kaksi takkia? Elät ehkä aika erilaista elämää, mutta mulle olis outo ajatus lähteä häihin, hautajaisiin, lenkille ja veneilemään samassa takissa.