Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako vaatetta sinulla on?

Vierailija
24.03.2024 |

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000010280182.html

Oma vastaus: liikaa. Niin paljon, että en pysty laskemaan. 

Mikä erityisesti on heikkoutesi? Itselläni kengät ja laukut. 

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on pieni määrä vaatteita, oletteko koonneet vaatevarastonne noudattaen jotain kapselivaatekaappi-periaatetta? Että kaikki sopii kaikkeen, vai onko se muotoutunut itsekseen? Kovin pieneen määrään ei kyllä mahdu yhtään hutiostosta. 

Vierailija
42/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa laskea, mutta prlkästään haoreita on tullut ostettua Japanista yli 30. M25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on pieni määrä vaatteita, oletteko koonneet vaatevarastonne noudattaen jotain kapselivaatekaappi-periaatetta? Että kaikki sopii kaikkeen, vai onko se muotoutunut itsekseen? Kovin pieneen määrään ei kyllä mahdu yhtään hutiostosta. 

En. 

Vierailija
44/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi omistaa paljon koska asun 27 neliön yksiössä ja täälläon mini vaatekomero ja sinnekään ei paljon mahdu.

Vierailija
45/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä kannattaako sellaisista vaatteista luopua, jotka vain seisoo kaapissa ? Vai tuleeko niille sit joskus käyttötarvetta 

Vierailija
46/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on, varmaan satoja, ja juuri tänään ostin uuden vaatekappaleen. Ostan kaiken kirpparilta, paitsi alusvaatteet ja sukat uutena, ja pakkohan se on jemmata, kun löytyy sopivan kokoista ja Suomessa valmistettua. Sanotaan vaikka että keräilen vaatteita.

Vierailija
47/143 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan niille jotka pärjäävät muutamilla takeilla, vaikka kyllä ihmettelen minäkin. Kaksi takkia riittää Suomen oloissa 25 pakkasasteen tuuliselle jäälle, hiihtolenkille -5 asteessa, juoksulenkkiin nollakelissä, 5 asteen sateiseen sienimetsään, 15 asteen juhliin joissa ulkonaoloa, samat juhlat sateisena päivänä, pyöräilyyn auringossa, ravassa, kurassa ja pakkasessa -15-15 asteessa, terassilla viileänä kesäiltana, työtapahtumaan 10 asteessa..? Tietenkään joka tapahtumaan ei tarvitse omaa takkia, mutta en millään pärjäisi kahdella-kolmella.

Vierailija
48/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hattua nostan niille jotka pärjäävät muutamilla takeilla, vaikka kyllä ihmettelen minäkin. Kaksi takkia riittää Suomen oloissa 25 pakkasasteen tuuliselle jäälle, hiihtolenkille -5 asteessa, juoksulenkkiin nollakelissä, 5 asteen sateiseen sienimetsään, 15 asteen juhliin joissa ulkonaoloa, samat juhlat sateisena päivänä, pyöräilyyn auringossa, ravassa, kurassa ja pakkasessa -15-15 asteessa, terassilla viileänä kesäiltana, työtapahtumaan 10 asteessa..? Tietenkään joka tapahtumaan ei tarvitse omaa takkia, mutta en millään pärjäisi kahdella-kolmella.

En minä ainakaan kehtaisi mennä juhliin samassa takissa kuin olen ollut marjametsässä tai hiihtolenkille. Kaikki ei tietenkään käy missään, niin ehkä tää selittyy jotenkin sillä. 

Vierailija
49/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lähes kaikki sopii yhteen, asusteet mukaan lukien. 

T. Noin 100 vaatteen omistaja 

Vierailija
50/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka aloitti aiheesta, sanoi että hänen kaikki takit ei mahdu yhteen vaatetankoon. Minusta neljä takkia riittäisi minun elämäntilanteeseni, eli talveksi toppatakki joka käy sekä lenkille että töihin, ja siistimpi villatakki joka käy töihin ja hienompiin tilaisuuksiin. Kevät/kesä/syksy yksi siisti takki töihin ja yksi urheilutakki. Tällä hetkellä minulla on enemmän takkeja kuin tuo neljä, mutta ne mahtuvat silti yhteen vaatetankoon. 

Vierailija
51/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Vaatteita on kertynyt aivan liikaa. Useilta työnantajilta on saatu työvaatteita, työkenkiä ym. Eipä ole tarvinnut ostaa moneen vuoteen muuta kuin alusvaatteita, kengät ehkä kerran vuodessa ja ulkoilutakki.

Vierailija
52/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus kulkee jotenkin niin, että kyllä mä tätä vielä joskus käytän, mutta valehtelen itselleni ja näin ei välttämättä tule koskaan tapahtumaan. 

Miksi et voi käyttää niitä vuorotellen? Yhtenä vuonna tietyt vaatteet ja seuraavana toiset?

Vierailija
53/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari, 2 t-paitaa, 3 paria sukkia, 4 aluskousut, 2 farkut, 2 verkkarit ja yksi kesämekko, talvitakki ja toppahousut. Ainiin,yhdet farkkushortsit. 18 vaatetta siis. 

Ja kyllä, olen köyhä isolla K:lla. Pitäisi ostaa ainakin kevääksi joku kevyempi takki ja jotkut housut...kirpparilta ei vaan tahdo löytyä kokoja(xs-s) tai sitten ovat lastenvaatteita/hirveitä lumppuja.😔

Vierailija
54/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 1000..Juuri karsinut osan pois.

Vierailija
55/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No parikymppisenä aloin ostaa vain tummaa, jotta yksin asuessa saa koneen täyteen. Pidän farkuista, joten mun housut on farkkuja yhtä housupukua lukuunottamatta. Ja farkun kanssa sopii kaikki yläosat. Tuolla housupuvulla sitten taas olen kulkenut lähes kaikki kissanristiäiset viimiset 15 vuotta. Hutiostot on olleeet kesäjuhlia varten, kun on ollut "pakko" löytää jotain päällepantavaa, ostaessa jo tiedän että toista käyttökertaa ei ole 5 vuoteen tiedossa ja muutaman vuoden säilytyksen jälkeen dumppaan niitä pelastusarmeijalle.

-31-

Vierailija
56/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangastakki, vedenpitävä parka ja mahdollisesti joku lyhyt kevyt kesätakki/ulkoilutakki. Toki välikerros talveksi.

Vierailija
57/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari, 2 t-paitaa, 3 paria sukkia, 4 aluskousut, 2 farkut, 2 verkkarit ja yksi kesämekko, talvitakki ja toppahousut. Ainiin,yhdet farkkushortsit. 18 vaatetta siis. 

Ja kyllä, olen köyhä isolla K:lla. Pitäisi ostaa ainakin kevääksi joku kevyempi takki ja jotkut housut...kirpparilta ei vaan tahdo löytyä kokoja(xs-s) tai sitten ovat lastenvaatteita/hirveitä lumppuja.😔

Kolmatta vuotta myin UK6 farkkuja huutiksessa ja lopulta joku taideopiskelija osti ne materiaaliksi lopputyöhänsä. Ehjiä siistejä housuja, teini käytti niitä ehkä vuoden-puolitoista. Kieltämättä harmitti, mutta mitäpä niitä säilömäänkään.

Vierailija
58/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja on tullut haalittua vuosikymmenten aikana. Viimeisten noin viiden vuoden aikana olen ostanut vain maltilla ja todelliseen tarpeeseen eli vihdoin päässyt eroon siitä "pakosta" ostaa jotain uutta kivaa, kun sellaista jossain myydään. Nyt käytän pois aiemmin hankittua, ja tytärkin on jo sen verran iso, että tekee mun kaapeista löytöjä.

Vierailija
59/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän varmaan pohjat, mutta minulla on vain yx takki mistä tänä talvena meni vetoketju🙈Se on kevyt toppatakki. Kitkutan neuleilla yms ajat jolloin se on kuuma. Rahat on vaan niin, että aina lykkään omia ostoksia ja kyllä olen katsellut myös kirpparilta, mutta halpa/monikäyttöinen omaa kokoa..ei ole sattunut silmään🙈Muitakin vaatteita on minimit ja pidän niin kauan kun pysyy päällä, reikäisenäkin. Juhliin on pari mekkoa mitkä on tosi vanhoja, mutta ei mee miksikään kun käyttää harvoin.

Vierailija
60/143 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein karkeaa laskentaa ja alle 100 vaatetta löytyi kaapista. Muutama on pesussa mutta kaapissa oli 80 vaatetta (poislukien alusvaatteet ja yöpuvut). Takkeja on vielä ehkä kymmenen ja kolmet ulkohousut. Takkeja on kyllä ihan liikaa siihen nähden mitä käytän. Esimerkiksi nyt siellä on neljä villakangastakkia, koska raskauden takia en mahdu omiini. 

Minulla on kyllä suunnitelmissa pieni muotoinen vaatekaapin päivitys, jossa heittäisin surutta huonokuntoiset vaatteet pois ja hankkisin tilalle uusia. Hirveän helposti kaappiin jää remppavaatteiksi risoja t-paitoja tms vaikka rehellisesti yksi riittäisi.