Montako vaatetta sinulla on?
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000010280182.html
Oma vastaus: liikaa. Niin paljon, että en pysty laskemaan.
Mikä erityisesti on heikkoutesi? Itselläni kengät ja laukut.
Kommentit (143)
36kpl kun laskee ulkovaatteet mukaan
Kaksi paitaa, villapusero, farkut, verryttelyhousut, kalsaripari, villa- ja kreppisukat, pusero, baskeri, rasat. Niin ja pari kenkiä.
Mulla on taatusti pitkälti yli 500 vaatetta, mutta voin sanoa varmasti, että viimeisen vuoden aikana niistä on ollut päällä vain hiukan yli 100. Alusvaatteet ja sukat ei ole laskelmissa mukana.
Osittain tämä johtuu etätyöhön siirtymisestä. Käytän aina samoja kotiasuja, ja käyn ihmisten ilmoilla hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvittävän paljon.
Esim vaikka t-paitoja hihallisia hihattomia pitkiä lyhyitä 50 tms.
Valkoisia paitiksiakin varmaan seitsemän.
Kenkiä ihan hirveesti, laukkuja takkeja you name it!
Sielunsiskoni!
Vierailija kirjoitti:
Kaksi paitaa, villapusero, farkut, verryttelyhousut, kalsaripari, villa- ja kreppisukat, pusero, baskeri, rasat. Niin ja pari kenkiä.
Tarkoitat varmaan, että nämä on sulla tällä hetkellä yllä :)
Jos moinen asia sinua todella noin paljon kiinnostaa, niin tule ihmeessä laskemaan ne. Minua ei asia niin paljon kiinnosta, että itse moiseen laskentaan ryhtyisin. Ilmoita kuitenkin puhelimitse, milloin tulet.
tai ylipäätään missään?
Ei siinä mitään, jos nämä kolme riittää sulle, niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos moinen asia sinua todella noin paljon kiinnostaa, niin tule ihmeessä laskemaan ne. Minua ei asia niin paljon kiinnosta, että itse moiseen laskentaan ryhtyisin. Ilmoita kuitenkin puhelimitse, milloin tulet.
Voit toki kommentoida artikkelia muutenkin, kun kerran mielesi tekee :)
Ap
Pikaseen arvioituna ehkä 60. Kiinostusta pukeutumiseen ei lisää se että mistään ei löydy istuvaa, luonnonmateriaaleja eikä mieluista.
N51
Vaatteita ja kenkiä on sopivasti eikä yhtään liikaa. En seisota ja makuuta kaapeissa sellaisia, joita en käytä. Ostan uusia vain tarpeen mukaan.
Liian vähän, tarvii ostaa parit alkkarit lisää niin voin jatkaa vaatteiden pyykkäys kerran viikossa linjalla.
Vaan sen verran, että selviän kaikista sääkausista -30 asteesta +30 asteeseen.
Vierailija kirjoitti:
tai ylipäätään missään?
Ei siinä mitään, jos nämä kolme riittää sulle, niin hyvä.
Tää oli vastaus sille, joka käy niin harvoin häissä ja hautajaisissa, että ei tarvitse niihin sopivaa takkia.
Lainaus ei näköjään tullut läpi, vaikka se näkyi kommenttikentässä. Katotaan, kuinka nyt käy.
Mulla on niin vähän kaappitilaa nykyisessä asunnossa, että kierrätän tehokkaasti. On optimaalinen määrä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun en ole laskenut, mutta varmasti vähemmän kuin 85. Kaikki vaatteeni mahtuu yhteen vaatetankoon. Kaikki
Mulla ei mahdu edes takit yhteen vaatetankoon. Suomessa kun on 4 vuodenaikaa, niin miten tuo voi riittää? Jo takkeja tarvitaan joka vuodenaikaan (kevät ja syksy voi mennä samoilla) vähintään vähän siistimpi malli ja arkisempi malli, joku urheilullisempi ja sadetakki esimerkiksi.
Talvitakki ja kevät/syksytakki. Mihin enempää tarvitsee, kun on olemassa? No jos on koiranomistaja tai lapsen vanhempi, silloin sadetakki on tarpeellinen, mutta minulle lapsettomalle ja koirattomalle sadetakki on turha. Sitäpaitsi sadetakista valuu vesi kehoa myöten joten tarvitaan myös kurahousut ja kumisaappaat joten siinäkin mielessä sateen varjo on parempi; kun mitään ei valu "ihoa" myöten vaan on mukana kulkeva kato
Käytätkö talvella samaa takkia, oli asteita sitten +2 tai -28?
Onhan noita vaatteita kaappi täynnä, mutta sopivia on max 10 ja nekin siis vain sellaisia "välttää"-tasoa. Joka kerta v;tutttaa lähteä ulos.
Ihan liikaa eikä määrä korvaa laatua. Olisi ihanaa kun olisi vain hyvin istuvia ja oikeasti sopivan kokoisia vaatteita jolloin laittaisi mitä vaan kaapista päälleen niin siinä olisi aina mukava olla ja se olisi mieluinen muutenkin.
Veikkaisin että noin 100. En laske mukaan sukkia ja alushousuja tai sukkahousuja, koska ovat kulutustavaraa (on sen verran vähän että kaikki em on kierrossa, ja kuluvat nopeasti). Kaikkea voisi olla vähemmänkin ja pärjäisin silti, mutta tykkään pukeutua siististi. Käytännössä silti esim talvella käytän aika lailla samoja noin viittä paitaa ja kolmia päällyshousuja (pl urheiluhousut) noin 90% ajasta.
Nämä "sata t-paitaa ja 20 farkut" tyypit ahdistavat minua suuresti, itse tukahtuisin ja en voisi elää tuollaisen vaateröykkiön keskellä. Vaatteeni mahtuvat 75cm Ikean Paxiin, isoon Malm lipastoon, plus varastossa on kausivaatteet keskikokoisessa matkalaukussa. Ja muutama takki eteisessä.
31 vaatetta ja hyvin pärjää. Möin juuri kaikki muut pois ja vitsit tuntuu hyvältä!
Miula on pelkästään bändi-paitoja yli 70 kappaletta.
Led Zeppelinin Jimi Hedrixin ja Beatlesin paitoja lukuunottamatta ostettu keikoilta.