Miksi niin moni haaveilee julkisen sektorin työntekijöiden orjuuttamisesta?
Täälläkin puhutaan lähes päivittäin pakollisista työpalveluista, palkkojen puolittamisista jne. Kun joka ikisellä julkisen sektorin alalla on nyt jo se ongelma, että kukaan ei halua olla siellä töissä. On aivan järjetön työvoimapula.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä on järjetön työvoimapula? Hoitoalalla ehkä, mutta eihän se ole koko totuus julkisesta sektorista.
Hoitoala, sosiaaliala, päiväkodit, koulut jne.
Poliiseista, palomiehistä
Vierailija kirjoitti:
Hyvinpä yrittäjille kelpaa julkisilla aloilla työskentelevien rahat. Jos kaikki julkisella työskentelevät lopettaisivat esimerkiksi kaupassa käymisen, menisi suurin osa kaupoista konkurssiin.
Yrittäjän näkökulmasta hän maksaa sinulle palkan ja sinun kuuluu viedä hänelle osa takaisin hänen sinulle maksamista rahoista. Hänhän tarjoaa sinulle niin hienon kauppapalvelun ja siitä hyvästä nostaa hintoja koko ajan. Lisää voittoa hänelle, koska hän maksaa kaiken!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinpä yrittäjille kelpaa julkisilla aloilla työskentelevien rahat. Jos kaikki julkisella työskentelevät lopettaisivat esimerkiksi kaupassa käymisen, menisi suurin osa kaupoista konkurssiin.
Harva yrittäjä myöntää itselleen, että he elävät muiden rahoista. Sen sijaan he syyttävät asiakkaita, jos menevät konkkaan. Eivätkä silti ymmärrä yhteyttä. Sellaista se ylimielisyys ja itsensä ylentäminen teettää. Ei myönnetä, eikä ymmärretä, että jokainen on riippuvainen toisista saadakseen tuloja. Perintökin on saatu toisen ihmisen kautta.
Tää oli aika osuvasti kirjoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki nämä haluavat valtaa ja muiden alistamista. Mistä se sitten johtuu?
Raha, ahneus, kullan kiilto, itsekkyys, MINÄ ja MINULLE enemmän. Muut eivät tarvitse, muut voivat olla ilman, mutta MINÄ, koska MINÄ olen parempi, ansaitsen, olen parempi, arvokkaampi, teen enemmän, minä, minä, minä.
Julkisen puolen "pomoilta" leikattakoon. 50% palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla julkisen puolen työntekijöillä ei ole yö- tai viikonlopputyölisiä naksuttamassa, puhumattakaan 38 pv lomaoikeudesta.
Eikä meilläkään (hoitaja) ole ollut tuota 28pv:n lomaoikeutta enää 2019 vuoden jälkeen, kuin niillä ketkä olivat kerenneet olla 15 vuotta töissä ennen sitä. Itse olisin saanut 2020 sen oikeuden mutta en saanut enää.
Siis tarkoitin tuota 38 päivän lomaoikeutta. Ja kuka nyt niistä jaksaa muutenkaan valittaa. Huomioikaa, että aika monella alalla on pekkaset sen 28 lomapäivän lisäksi. Eli joka 3 viikko tulee 1 pekkanen mikä tarkoittaa sitä, että vuodessa on 14 ylimääräistä lomapäivää sen 28 päivän lisäksi. Hoitajilla tätä oikeutta ei ole. Kummallisesti se aina unohtuu sanoa näiltä inisijöiltä
Pekkaset tulevat pidemmistä työpäivistä. Ei siis voi verrata lomapäiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla julkisen puolen työntekijöillä ei ole yö- tai viikonlopputyölisiä naksuttamassa, puhumattakaan 38 pv lomaoikeudesta.
Eikä meilläkään (hoitaja) ole ollut tuota 28pv:n lomaoikeutta enää 2019 vuoden jälkeen, kuin niillä ketkä olivat kerenneet olla 15 vuotta töissä ennen sitä. Itse olisin saanut 2020 sen oikeuden mutta en saanut enää.
Siis tarkoitin tuota 38 päivän lomaoikeutta. Ja kuka nyt niistä jaksaa muutenkaan valittaa. Huomioikaa, että aika monella alalla on pekkaset sen 28 lomapäivän lisäksi. Eli joka 3 viikko tulee 1 pekkanen mikä tarkoittaa sitä, että vuodessa on 14 ylimääräistä lomapäivää sen 28 päivän lisäksi. Hoitajilla tätä oikeutta ei ole. Kummallisesti se aina unohtuu sanoa näiltä inisijöiltä
Pekkaset tule
Juuri tätä olin sanomassa, että pekkaset ei ole mitään lomaa vaan ne tunnit on tehty sisään. Eikä makseta ylityökorvauksina niin kuin hoitsuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekkaset tule
Niitä ei voi verrata mielestäsi mutta jos lähtee tarkistelemaan niin kuitenkin hoitajilla on sama työaika, kuin niillä työntekijöillä muulla alalla jotka saavat pekkasia mutta hoitaja eivät saa :D
Vierailija kirjoitti:
Julkinen sektori pyörii verorahoilla. Vähän kuin loinen.
Miksi tätä alapeukutetaan? Tosi asia! Miksi totuutta on niin vaikea hyväksyä!? Vai ettekö te tiedä, että meidän verorahoista maksetaan julkisen sektorin palkat!
-eri
Kiistely on hölmöä. Julkinen sektori ei ole pakko. Koulut ja terveydenhoito voidaan esim. Muuttaa yksityisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Ammatinvalintakysymys.
NIin, totesin vain, että kaikilla ei julkisella ole lisiä tai pitkiä lomia niin kuin yleisesti luullaan.
Minä olen tyytyväinen yksityispuolen työntekijä 6 vk vuosilomilla ja virka-ajan työllä. En kadehdi julkisen puolen työntekijöitä, niin paljon he saavat kuraa niskaan.
9/10 av den offentliga sektorn bort och med det slutar Finlands ekonomiska problem. Det skrivs alltid om skolor och sjukhus, men de utgör inte ens 1/4 av den totalt övergödda offentliga sektorn.
Det finns ingen vettig rational bakom det att den offentliga sektorn producerar de ovan nämnda tjänsterna. Privata gör allt bättre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä on järjetön työvoimapula? Hoitoalalla ehkä, mutta eihän se ole koko totuus julkisesta sektorista.
Hoitoala, sosiaaliala, päiväkodit, koulut jne.
Poliiseista, palomiehistä
Den offentliga sektorn inhyser 710.000 löntagare. Av dem utgör poliser och brandpersoner inte ens 1/700.
Vierailija kirjoitti:
Kiistely on hölmöä. Julkinen sektori ei ole pakko. Koulut ja terveydenhoito voidaan esim. Muuttaa yksityisiksi.
Aivan, niin voidaan. Mutta haluavatko työläiset sitä? Rikkaat tietenkin haluavat, koska yksityiset koulut toisivat lisää rahaa yksityisille rikkaille. Se vaan, että haluavatko työlliset elättää rikkaita? Lasten selkänahoista seuraavaksi revitään voitot, kun vanhemmat oon Orpon ja Purran toimesta jo kynitty.
Tavallaan se nöyryysajattelu on pointti tässäkin. Julkisen sektorin työntekijä sättii tuensaajaa loiseksi, vaikka saa omat tulonsa samasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni? En ttiedä ketään joka tuollaisesta sonnasta haaveilisi.
ehkä joku päästään kipeä🤷
Aika monikin, jotka ovat sitä mieltä, että julkisen sektorin ihmisten pitäisi vain ihan silkasta kutsumuksetsta tehdä heidän tuekseen palveluduunia.
Koska kaikki nämä haluavat valtaa ja muiden alistamista. Mistä se sitten johtuu?