Ei tästä työttömyydestä taida olla enää ulospääsyä
En pääse mihinkään töihin, en edes osa-aikaisiin pätkätöihin, korkeakoulun opintotukikuukaudet on käytetty ja mihinkään duunarihommaan musta ei enää ole. En enää tiedä mitä voisin tehdä. Odotella varmaan sitten eläkeikää seuraavat 25 vuotta?
Kommentit (8)
Bussikuskeista olisi pulaa monessa kaupungissa. Työvoimakursseille pääsee kunhan on motivaatiota lähteä.
ei se tartte kuin yhden hyvän mahdollisuuden , kyllä saat typaikan jos tosiaan haluat. Voimia
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskeista olisi pulaa monessa kaupungissa. Työvoimakursseille pääsee kunhan on motivaatiota lähteä.
Sekö ei mielestäsi ole duunarihommaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia? Vertaistukea? Positiivisia kokemuksia työnhausta tänä päivänä?
Ap
Työttömyyteni venyi ja päädyin pitkäaikaistyöttömäksi. Sitten kuulin tutulta sellaisesta vähän hantthommasta. Pääsin siihen. Kävi niin kivasti, että sieltä löytyi muitakin hommia.
Sitten pääsin vaatimattomaan myyntiluonteiseen hommaan. Olin motivoitunut kun halusin pitää sen työn. Opin sen hyvin ja hommat alkoi sujua. Lopulta minulle ihan oikeasti soitti headhunter saman tapaisesta työstä paremmassa firmassa. Pääsin sinne vajaat neljä vuotta sitten.
Nyt olen edelleen samassa firmassa. Opiskelen töiden ohella laskentatoimen juttuja, ja minun pitäisi päästä vajaassa vuodessa ylenemään kiinnostavampiin hommiin. Tästä on siis jo puhuttu tj:n ja HR:n kanssa. Duun maksaa nämä kurssit joilla nyt olen.
Tiedän että oli mulla tuuriakin mukana. Mutta silti, toivoa on!
Pohjanmaalla juuri eräs firma valitti kun ei saa suomalaisia työntekijöitä. Jos joku tuleekin, on puolipäivää kännykällään, jättää tulematta töihin ilmoittamatta jne. Haalii latvialaisia ja virolaisia töihin, vaikka mielellään ottaisi suomalaisia. Mutta kun ei ole.
Oletko valmistunut kun mainitset että opintotukikuukaudet on käytetty. Huono tilanne jos ei ole tutkintoa se pitää saattaa ensin loppuun. Mitä paikkoja olet hakenut?
Aina on vaihtoehtoja vaikka alaa et maininnutkaan:uusi ammatti, työn haku ulkomailta, kausityöntekijäksi Lappiin.
Ehdotuksia? Vertaistukea? Positiivisia kokemuksia työnhausta tänä päivänä?
Ap