Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni haaveilee julkisen sektorin työntekijöiden orjuuttamisesta?

Vierailija
24.03.2024 |

Täälläkin puhutaan lähes päivittäin pakollisista työpalveluista, palkkojen puolittamisista jne. Kun joka ikisellä julkisen sektorin alalla on nyt jo se ongelma, että kukaan ei halua olla siellä töissä. On aivan järjetön työvoimapula.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori pyörii verorahoilla. Vähän kuin loinen.

Tässä taas yksi joka arvostaa niin paljon näitiä ammattikuntia, että vertaa loiseksi niitä.

Loinenhan se on, jota muut joutuvat elättämään.

Yksikään veronmaksaja ei ainakaan minua elätä. Minä elän työllä jota teen VERONMAKSAJILLE.

Tää on vähän sama, kun sanoisit, että kun käyt kaupassa niin, kun joudut maksamaan siitä mitä ostat niin sitten elätät sitä myyjää, kauppiasta, firmaa joka tekee ne tuotteet mitkä ostat.

Vierailija
22/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi joka arvostaa niin paljon näitiä ammattikuntia, että vertaa loiseksi niitä.

Yksikään veronmaksaja ei ainakaan minua elätä. Minä elän työllä jota teen VERONMAKSAJILLE.

Tää on vähän sama, kun sanoisit, että kun käyt kaupassa niin, kun joudut maksamaan siitä mitä ostat niin sitten elätät sitä myyjää, kauppiasta, firmaa joka tekee ne tuotteet mitkä ostat.

Eli suomeksi sanottuna me kaikki ollaan loisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla julkisen puolen työntekijöillä ei ole yö- tai viikonlopputyölisiä naksuttamassa, puhumattakaan 38 pv lomaoikeudesta.

Vierailija
24/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä on järjetön työvoimapula? Hoitoalalla ehkä, mutta eihän se ole koko totuus julkisesta sektorista.

Varsinkaan siitä hallintohimmelistä

Vierailija
25/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun vihdoin pääsit jyvälle. Nimenomaan asiakkaat elättävät yrittäjät. Yrittäjälle raha tulee asiakkaan taskusta.

Tervetuloa kapitalismiin :)

Vierailija
26/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000 turhaketta pitäisi poistaa.

Vierailija
27/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla julkisen puolen työntekijöillä ei ole yö- tai viikonlopputyölisiä naksuttamassa, puhumattakaan 38 pv lomaoikeudesta.

Otan osaa. Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
28/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä meilläkään (hoitaja) ole ollut tuota 28pv:n lomaoikeutta enää 2019 vuoden jälkeen, kuin niillä ketkä olivat kerenneet olla 15 vuotta töissä ennen sitä. Itse olisin saanut 2020 sen oikeuden mutta en saanut enää.

Vierailija
29/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus. Et ymmärrä, että julkinen sektoria palvelee juuri sinua ja on sinua varten. Eläkä jankuta, että olet vela joka käyttää työterveyshuoltoa. Jos sinulla on lapsia niin sitten olisin sinua hiljaa, olet saama puolella vahvasti. Kenen luulit pitävän esim. teitä, siltoja tai ihan vaan infraa yllä? Vaikka ei ehkä itse korjaisikaan. Ei kaikkea tuota yksityinen puoli. 

Veronmaksajat maksavat palkkasi, joten suu suppuun nyt. Perusta yritys ja myy samat palvelut sitä kautta ja tienaa omat rahasi.

Vierailija
30/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä meilläkään (hoitaja) ole ollut tuota 28pv:n lomaoikeutta enää 2019 vuoden jälkeen, kuin niillä ketkä olivat kerenneet olla 15 vuotta töissä ennen sitä. Itse olisin saanut 2020 sen oikeuden mutta en saanut enää.

Siis tarkoitin tuota 38 päivän lomaoikeutta. Ja kuka nyt niistä jaksaa muutenkaan valittaa. Huomioikaa, että aika monella alalla on pekkaset sen 28 lomapäivän lisäksi. Eli joka 3 viikko tulee 1 pekkanen mikä tarkoittaa sitä, että vuodessa on 14 ylimääräistä lomapäivää sen 28 päivän lisäksi. Hoitajilla tätä oikeutta ei ole. Kummallisesti se aina unohtuu sanoa näiltä inisijöiltä

Vierailija
31/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus. Et ymmärrä, että julkinen sektoria palvelee juuri sinua ja on sinua varten. Eläkä jankuta, että olet vela joka käyttää työterveyshuoltoa. Jos sinulla on lapsia niin sitten olisin sinua hiljaa, olet saama puolella vahvasti. Kenen luulit pitävän esim. teitä, siltoja tai ihan vaan infraa yllä? Vaikka ei ehkä itse korjaisikaan. Ei kaikkea tuota yksityinen puoli. 

Veronmaksajat maksavat palkkasi, joten suu suppuun nyt. Perusta yritys ja myy samat palvelut sitä kautta ja tienaa omat rahasi.

Veronmaksajat ei maksa minun palkkaani vaan sen maksaa hyvinvointialue joka on työntajani. Vaikka kuinka yrität väittää, että veronmaksajat sen maksaisi niin se ei pidä paikkaansa. Se, että veronmaksajat maksaa osan terveyspalveluista niin kuitenkin meidän hyvinvointialueen tuloista vain 60% tulee verojenkautta tulevasta boolista.

Vierailija
32/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry keikkalaiseksi ja tee rahavuoroja. Lomaa ja vapaitakin on niin paljon kuin haluat ja niissä kohdin kuin haluat.

Vierailija
33/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin perusta yritys ja loisaa sitten rahasi yritystukina veronmaksajilta ja veronmaksajilta jotka ostava yrityksesi tekemiä tuotteita. Sitten palkkaat 10 työntekijää ja loisaa heidän työpanoksellaan itsellesi iso omaisuus. Sitten siirrät rahat veroparatiisiin ja elät leppoisat eläkepäivät veronmaksajien rahoilla loisimalla jossain auringossa.

Vierailija
34/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin perusta yritys ja loisaa sitten rahasi yritystukina veronmaksajilta ja veronmaksajilta jotka ostava yrityksesi tekemiä tuotteita. Sitten palkkaat 10 työntekijää

Tai leivot konkurssin ja olet veloissasi lopun ikää. Töissä olet ensin kupannut 24/7.

Vierailija
35/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry keikkalaiseksi ja tee rahavuoroja. Lomaa ja vapaitakin on niin paljon kuin haluat ja niissä kohdin kuin haluat.

Ei ole niin helppoa, kuin luulet. Etkö ole huomannut, että juuri noiden keikkalaisten takia sosiaalipalveluihin menee enemmän ja enemmän rahaa. Meidän terveysalueella ollaan tähän jo puututtu ja alettu vähentämään vuokratyön ostoa. Edellisessä kokouksessa siitä tehtiin päätös, että tarkoitus olisi luopua siitä 95% nykyisestä. Kun palkataan vuokratyöntekijä 2kk:ksi niin se kustantaa 1 vakkarin menoerän vuodeksi. Onko järkevää?

Vierailija
36/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajat ei maksa minun palkkaani vaan sen maksaa hyvinvointialue joka on työntajani. Vaikka kuinka yrität väittää, että veronmaksajat sen maksaisi niin se ei

Hyvinvointialueen rahoitus perustuu valtion rahoitukseen ja valtion rahitus perustuu veronmaksajien maksamiin veroihin (ja ulkomaiseen lainarahaan). Eli me muut maksamme palkkasi.

Vierailija
37/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syntyvät sairaaloissa, käytännössä kaikki julkisessa terveydenhuollossa. Synnytys maksaa meillä ne sairaalassaolopäivät. Monissa muissa maissa synnytys maksaa helposti 5000-10000 euroa. Sinulta laskutetaan kaikki hoitotoimenpiteistä, ruoista, vuodepaikoista, lakanoista ja suihkusta alkaen.

Yhteiskunta tukee äitiyslomaa ja vanhempainvapaita. Saat tukia mitkä mahdollistaa kotona olemisen vauvan kanssa ainakin ekan vuoden ajan siten että pärjäätte näillä sekä mahdollisen toisen työssäkäyvän vanhemman tuloilla. Ilman yhteiskunnan tukea kotona oleminen vauvan kanssa ei olisi mahdollista.

Sitten lapsi usein siirtyy varhaiskasvatukseen. Varhaiskasvatuksen rahoittaa ylläripylläri taas se yhteiskunta. Perheille varhaiskasvatus on halvimmillaan ilmaista ja kallein maksu kunnallisella on noin 300 euroa. Monissa muissa maissa veloitetaan perheiltä varhaiskasvatuksen todelliset kulut. Lisäksi jos  yhteiskunta ei tukisi varhaiskasvatusta varhaiskasvatus maksaa ehkä noin 1000-2000 euroa kuukaudessa yhdeltä lapselta.

Sitten lapsi menee julkisesti rahoitettuun kouluun.

Vierailija
38/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyl mielummin ryhtyä ammattityöttömäks jos kerran työttömän ja julkisen työnteijän voi laittaa samaan koriin.

Vierailija
39/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajat ei maksa minun palkkaani vaan sen maksaa hyvinvointialue joka on työntajani. Vaikka kuinka yrität väi

Väärin, veronmaksajat maksavat hyvinvointialueelle tietyn summaan vuodessa ja hyvinvointialue palkkaa sillä budjetilla joka niille on merkattu ne työntekijät ja muut palvelut. Eli edelleenkän veronmaksajat ei maksa minun palkkaani vaan sen maksaa hyvinvointialue. Minun palkkakuitissanikin lukee työnantaja/maksaja: hyvinvointialue. Ei veronmaksajat.

Vierailija
40/77 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinpä yrittäjille kelpaa julkisilla aloilla työskentelevien rahat. Jos kaikki julkisella työskentelevät lopettaisivat esimerkiksi kaupassa käymisen, menisi suurin osa kaupoista konkurssiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä