Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette varanneet munia!

Vierailija
24.03.2024 |

Kävimme espoolaisessa lähiössä pientaloissa kun kerrostaloihin ei pääse. Saimme kaksi munaa!!@@

Odotimme 20-30 munaa. Mikä teissä on vikana.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset ovat liian kalliita. Puolilasillista lämmintä hanavettä on oiva palkka. Kaikilla tässä maailmassa ei ole vettä. Ajatelkaa sitä, ja olkaa kiitollisia.

Vierailija
22/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mignon munia itselleni. Keksin laittaa tavallisia kananmunia suklaisten tilalle, tarra ja kaikkea että näyttää aidolta. Jaoin niitä sitten noille 15+ virpojille. Voi olla kiva yllätys kun koittavat syödä niitä 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. Sää saat lapsilisiä, osta niistä munia lapsillesi!

Vierailija
24/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pääsiäinen ole ensi viikonloppuna? Joko ne nyt virpoo? Oho - unohtui.

Palmusunnuntai nyt on.

Vierailija
25/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomien oville meneminen on törkeää. Silloin kun minä olin lapsi, kävin virpomassa ainoastaan yhtä tiettyä naapuria ja mummoa. En muita. Ainoastaan nämä kaksi tiettyä henkilöä joka vuosi

N24

Vierailija
26/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia ei saa antaa alle 3v. Koska yllätysleluissa on pieniä osia, voi tukehtua. 

Vierailija
27/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munia ei saa antaa alle 3v. Koska yllätysleluissa on pieniä osia, voi tukehtua. 

Missä noin pieniä virpojia käy? Täällä kävelevät monta kilsaa pitkin tienoota niin harva 3v sellasta jaksaa

Vierailija
28/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaisilla on pienet munat 

Vierailija
29/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tosi surullista, että virpomisperinne on hiipumassa 💛 minun lapsuudessa ahkerasti koristeltiin vitsat mahdollisimman kauniisti, kierrettiin koko naapurusto, naapurin mummot oikein odottivat meitä virpomaan. Oli upeat noitameikit ja asut. Vähän jännitti, mutta siitä sitä rohkaistui, kun uskalsi koputella kaikkien oville. Pöydällä oli vaasissa kauniita oksia koko pääsiäisen. 

Omassa tai lasteni lapsuudessa ei ole ollut tuollaista perinnettä. Meillä on käyty virpomassa vain isovanhemmat, heidätkin vain siksi, että päiväkodissa ja koulussa tehtiin virpomisoksia. Äidilläni kävi aamulla virpojia, joilta äiti tenttasi, että miksi kierrätte virpomassa. Kirkkoon kuulumattomilla lapsilla ei ollut aavistustakaan syistä, joten palkatta jäivät eikä äiti huolinut pakanoiden oksaa.

Vierailija
30/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päästää lapsensa virpomaan tuntemattomia? 

Vierailija
31/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tosi surullista, että virpomisperinne on hiipumassa 💛 minun lapsuudessa ahkerasti koristeltiin vitsat mahdollisimman kauniisti, kierrettiin koko naapurusto, naapurin mummot oikein odottivat meitä virpomaan. Oli upeat noitameikit ja asut. Vähän jännitti, mutta siitä sitä rohkaistui, kun uskalsi koputella kaikkien oville. Pöydällä oli vaasissa kauniita oksia koko pääsiäisen. 

Omassa tai lasteni lapsuudessa ei ole ollut tuollaista perinnettä. Meillä on käyty virpomassa vain isovanhemmat, heidätkin vain siksi, että päiväkodissa ja koulussa tehtiin virpomisoksia. Äidilläni kävi aamulla virpojia, joilta äiti tenttasi, että miksi kierrätte virpomassa. Kirkkoon kuulumattomilla lapsilla ei ollut aavistustakaan syistä, joten palkatta jäivät eikä äiti huolinut pakanoiden oksaa.

Uskisten höpinää

Vierailija
32/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä 15 munan kenno kananmunia mutta en todellakaan ole aikeissa antaa niitä kenellekään.

Joku niistä saattaa sisältää yllätyksenkin. Pieni loinen.

Vierailija
33/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään avannut oven ainakin 10 kertaa ja sanonut että kiitos ei, ei saa virpoa. Iso osa virpojista on suuttunut ja kahden äiti on tullut sanomaan, että ei pidä avata ovea, jos ei suostu antamaan mitään. Olen vastannut, että toistaiseksi kerjäläisillä ei ole mitään sanomista siihen, avaanko vai enkä avaa kotini ovea.

Vierailija
34/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pääsiäinen ole ensi viikonloppuna? Joko ne nyt virpoo? Oho - unohtui.

Tämä vaihtelee riippuen missä asuu. Täällä virvotaan palmusunnuntaina ja jossain lankalauantaina. Palkan saanti riippuu myös alueesta.

Vierailija
35/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt jo lapsena sitä, että miksi lapsia pitää opettaa kerjäämään karkkia ja mahdollisesti myös rahaa vierailta ihmisiltä.

Vierailija
36/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole useana vuonna käynyt ketään. Siksi tahtoo aina unohtua erikseen varata munia. Jotain karkkia kyllä aina on löytynyt virpojille.

Vierailija
37/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt jo lapsena sitä, että miksi lapsia pitää opettaa kerjäämään karkkia ja mahdollisesti myös rahaa vierailta ihmisiltä.

Periaatteessa se ei ole kerjäämistä vaan lapset tekevät työtä keräämällä risut ja sitten lisäävät niiden arvoa koristeilla vaihtaen ne lopulta karkkiin. Perus kapitalismiahan se on. Vertautuu täysin vaikka siihen että joku kaataa puita metsästä, pilkkoo ne sopiviksi klapeiksi ja myy voitolla.

Vierailija
38/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tapana sopia virpomisisista etukäteen tai laittaa oveen lappu jossa toivotetaan virpojat tervetulleiksi. 

Kun olin lapsi niin silloin vaan mentiin ovelta ovelle virpomaan. Kaikki ei niin tehneet, mutta se oli kuitenkin ihan tavallista.

Siitäkin huolimatta virpominen oli ok että kerrostalojen rappukäytävissä oli lähes kaikissa ilmoitus jossa oli kaupustelu ja kerjääminen kielletty ja virpominenhan on kaupustelua.

En ymmärrä miksi juuri munia pitäisi varata, ihan kuin ylipäätään pitäisi varata mitään. 

Itselläni on useampi lapsi joista yhdellä maitoallergia. Sai kunnolla miettiä mitä heille ostaa pääsiäiseksi ettei kenellekään jäisi olo että jäi jotain vaille tai että jotakin toista suosittiin.  Valitettavasti ei ole olemassa maidottomia suklaamunia joissa olisi yllätys sisällä. Tai on toki, mutta ne "yllätykset" ovat samaa suklaata kuin munakin. 

Ja nämä allergiavapaat suklaamunat maksaa vähintään 6 euroa ja mahdollista että meni alakanttiin tuokin arvio.  Hyvin pieni valikoima ja hankalaa löytää isommassakaan kaupungissa vaihtelua. 

Joten minä ostin vain lapsilleni. Vaikka suurinosa pääsiäiskarkeista karkkia, niin aika paljon rahaa paloi, vaikka en mitään järjettömiä määriä ostellutkaan, enkä kalliimmasta päästä. 

Vierailija
39/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens lauantaina virvotaan ja sille päivälle varaan herkkuja ja kolikoita.

Vierailija
40/48 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ens lauantaina virvotaan ja sille päivälle varaan herkkuja ja kolikoita.

Ens lauantain ei virvota vaan ollaan mökillä juomassa punaviiniä ja syömässä lammasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi