Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko kotia jotenkin pääsiäiseksi?

Vierailija
23.03.2024 |

Itselläni tapana vaihtaa oh/keittiö- akselilla verhot ja sohvatyynyjen päälliset+torkkupeite toisenlaisiin, liittyy kevääseen ja lähestyvään kesään, ei niinkään pääsiäiseen. Keittiön pöydän tabletit vaihdoin ihan toisenlaisiin "talvisista" ja ostin valkoisen+oranssin kimpun tulppaaneja maljakkoon, eipä muuta. Ainiin ja tulppaanien sekaan tökkäsin pari pitkää tikkua joiden päässä egu joista toinen hieman halkeillut ja sieltä kurkkii pieni keltainen tipu. Mutta nuo jo teki paljon 🤍🌞🧡

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ei iske pääsiäiskoristeet sillain kuin joulukoristeet. Koristelen vain jouluksi.

Vierailija
22/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota verhojen ja tyynynpäällisten vaihtelemista kausien mukaan. Itse ainakin hankin niin kivat verhot, etten halua vaihtaa niitä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi weetussa sitten vaihdat textiilisi juuri Pääsiäisenä,jos ei kerran mitenkään liity"häpeällisen hörhösti"kyseiseen Pyhään? Asiaa,josta ilmeisesti yritit kaunistellen lärpättää!

Vierailija
24/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laitettu lasten kanssa rairuohot kasvamaan ja koristeltu pajunoksia. Muutamia lasten askartelemia tipuja ym koristeina. Tarkoitus olisi maalata munia koristeeksi vielä ja pääsiäiseksi ostan tulppaanikimpun. 

Vierailija
25/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tuota verhojen ja tyynynpäällisten vaihtelemista kausien mukaan. Itse ainakin hankin niin kivat verhot, etten halua vaihtaa niitä ikinä.

Toiset tykkää vaihtelusta, ei kai se sen kummempaa ole. 

Vierailija
26/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aika paljon kaikkea pääsiäiseksi mm pihaan narsisseja ja koristeita asetelmiksi portinpieleen ja molemmille terasseille. Sisällä vaihdoin sohvatyynyjen päälliset ja pöytäliinat, rairuohoa useammassa astiassa, tulppaaneja useammassa maljakossa ja pajunoksia koristeltuina höyhenillä. Pääsiäiskarkkeja varattu virpojille ja omalle perheelle. Perinteisiä kortteja lähetin kymmenen ja viestejä lähetän varmaan parikymmentä. Kortit askartelin ja viesteihin tulee kuva yhdestä pihan asetelmasta.

Vierailija
27/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat tiput ja puput jokapääsiäinen esillä. Terassilla on muutamia narsisseja. Istutan niiden sipulit kesällä kukkapenkkiin. Saatan ostaa leikkokukkia. Laitan kangasliinat pöydille. Lapsille piilotan pääsiäisen pyhinä suklaamunia. Ruoka on sesongin mukaista.

Vierailija
28/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan pääsiäisenä, joten koko koti tulee laitettua uusiksi :) 

29/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan "koristele" kotia koskaan. Kaikki hienot jutut on jo esillä...

Vierailija
30/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi weetussa sitten vaihdat textiilisi juuri Pääsiäisenä,jos ei kerran mitenkään liity"häpeällisen hörhösti"kyseiseen Pyhään? Asiaa,josta ilmeisesti yritit kaunistellen lärpättää!

Siksi weetusssa, että pääsiäisen aika on aina niin keväällä, että olen katsonut hyväksi ja kivaksi ajankohdaksi silloin nuo muutokset tehdä. Aurinkoa sinunkin eloosi 👍

Ap

Vierailija
31/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pääsiäisestä, se on jo pakanallisista ajoista ollut kevään ja uuden elämän juhla! Olen laittanut narsisseja, helmililjoja ja krookuksia ulos. Sisällä on pääsiäisruohoa erilaisissa astioissa, tipuja, pupuja sekä koristeltuja koivunoksia. Lapsen kanssa piilotan suklaamunia ja lähipäivinä laitan maljakkoon kukkia ja pajunoksia. Yleinen siisteys, raikkaus ja hyvä ruoka kuuluvat pääsiäiseen. Ihana juhlia elämää ja lähestyvää kesää!

Vierailija
32/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempina vuosina saadut virpomavitsat toimii koristeina, saan varmaan uusiakin huomenna niin laitan ne esille. Tuskin muuten laitan mitään, yritän jaksaa siivota kotini vähän tavallista perusteellisemmin niin siinäpä se laittaminen sitten on. 

Vierailija
33/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän laitan. Meillä on neutraali sisustus (se parjattu sad beige, jota itse aidosti rakastan) johon helppo laittaa sesonkien mukaan muuta mukaan. Pääsiäisenä vaalean keltaiset pellavaiset koristetyynyt ja lautasliinat näyttävät ihanilta greigen ja valkoisen kanssa. Teen itse myös kukka-asetelmia ja askartelen lapsen kanssa kynttilöitä. On myös ihanaa miettiä vähän juhlavammat ruuat jälkkäreineen ja juomineen  pääsiäisen ajaksi ja kattaa kauniisti. 

Vierailija
34/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus olen kirkosta eronut. En vietä pääsiäistä en jouluakaan.

Niin minäkin, mutta vietän silti eräänlaista pääsiäistä. Se ikäänkuin lopettaa talven ja alkaa kevät pikkuhiljaa. Tiput, puput ja narsissit toivottaa kevään tervetulleeksi.

Eikä millään noista ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä.

IOlen itsekin ateisti, enkä vietä pääsiäistä, mutta jonkun kevätkukan olen yleensä hankkinut. Oksakokkoa poltellaan myös monesti pääsiäisenä, kun on useampi vapaapäivä putkeen. 

Tänä vuonna ei ole kyllä varaa edes siihen narsissiin. Onneksi laitoin syksyllä maahan läjän sipuleira, nousevat sieltä sitten kun lumet on sulaneet -toivottavasti.

Vierailija
35/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pöydälle pääsiäiseen/kevääseen sopivan liinan ja muutamia pääsiäiskoristeita sinne tänne. Voi olla että haen pajun- ja koivunoksia maljakkoon ja saatanpa niihin vähän koristeitakin laittaa. Narsisseja, tulppaaneita ja hyasintteja ostan myös.

Vierailija
36/36 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pajunkissaoksia ja koivunoksia maljakkoon, odotan niiden tekeytymistä. Koristelen ne silkkikukilla. Ostan narsisseja ja tulppaaneita. Laitan pöydälle ortodoksipääsiäisen juttuja: punainen tuohus pieneen kynttilänjalkaan, koristemaalattuja munia.

Suklaarakeita maljaan.

Pääsiäisaika voi alkaa. Piinaviikko, kiirastorstai, pitkäperjantai ja sitten 1.pääs.pvän valo. Kuljen sitä matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme