En ole juuri saunonut 30 vuoteen. Asun ulkomailla. Ei harmita. Muita?
Kommentit (26)
Vaimoni ei myöskään sauno, vaikka meillä on oma
Jos on kunnon suomalainen, niin rakentaa tai rakennuttaa kyllä suomalaisen saunan uuteen kotimaahansakin!
Aika monella sauna toimii jonain romuvarastona.
Ei minuakaan harmita. Saunon joka ilta.
En sauno. Ja Suomessa asun. Varmaan yli 20 vuoteen ole saunonut.
Minäkin asun ulkomailla. Ostin pienen tynnyrisaunan pihalle joitakin vuosia sitten ja en ymmärrä, miten olemme tulleet toimeen ilman sitä. Kohta menen taas sytyttämään tulen uuniin. Ihanaa.
En sauno sähkösaunassa. Puulämmitteisessä kyllä, mutta kun siihen ei ole mahdollisuutta, niin jääköön koko saunominen. Huono korvike ei kelpaa.
On sauna tavallaan. Mutta en voi käyttää sitä. Sen pilasi aikoinana pelimies. Sen jälkeen tuli sokeritoukat ja piti myrkyttää parina vuonna, enkä uskalla käyttää sitä myrkyn pelossa. Lisäksi on aurallinen migreenitaipumus joka ei tykkää saunasta kauheasti, edes miedosta välttämättä. Yritä tässä saunoa sitten.
En ole yli 10 vuoteen saunonut. Periaatteessa mulla olisi pari saunaakin, mutta remontti kesken, taitaapa jäädäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kunnon suomalainen, niin rakentaa tai rakennuttaa kyllä suomalaisen saunan uuteen kotimaahansakin!
Häpeän ja vihaan kaikkea mitä suoli edustaa. Kiva kuulla olevansa epäkunnollinen suomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeän ja vihaan kaikkea mitä suoli edustaa. Kiva kuulla olevansa epäkunnollinen suomalainen
On sulla sitten häpeällinen suoli. Minuakin hävettää tuommoinen kaltaisesi suolinkainen.
Vuodesta 1997 lähtien olen käynyt vain suihkussa, joka rakennettiin silloin joutilaaksi jääneisiin sisätiloihin. Sitä ennen oli peseydyttävä ulkosaunassa. Silloinkin kävin vain peseytymässä. Löylyn ottaminen ei ole innostanut koskaan. Luultavasti oli 80-luvun puoliväli, kun olen viimeisen kerran löylyissä ollut. Koko ikäni olen asunut Suomessa ja olen 64-vuotias mies.
Enköhän mä oo ihan perussaunoja, jouluna, uutena vuonna, pääsiäisenä ja juhannuksena. Yhessä kerrostalokämpässä oli sauna, niin ei ikinä enää sellasta. Siis voitteko uskoo, siihen kiukaaseen mahtu vain yksi laatikollinen kiviä, siis se oli kuin grilli. Ei toi sauna ulkomailla mikään erikoisuus ole. Mä oon nähny saunoja niin saksassa kuin ruotsissakin. Ja virossa se on jo ihan normi.
En ole saunonut myöskään reiluun 30 vuoteen. Lapsena jouduin käymään saunoissa, joissa jalat meinasivat jäätyä. Ne huonot kokemukset vaikuttaa taustalla, vaikka eläkepäivät häämöttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan harmita. Saunon joka ilta.
Sama. Nytkin oon välivilvottelulla.
Ei minuakaan harmita, ainakaan juuri nyt.
Saunon vaan lomamatkoilla. Viimeksi olin kylpylähotellissa ja kävin joka päivä saunassa. Sitä edellisellä kerralla olin hotellissa, jossa oli sauna ja kävin joka päivä aamusaunassa ennen aamiaista. Muuten en sauno koskaan.
Ei muakaan harmita se, ettet sinä ole saunonut 30 vuoteen. Itse saunon kaksi kertaa viikossa.