Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lasket kaikkien tiliesi saldot ja sijoitusten tämän hetkiset arvot yhteensä, onko sinulla vähintään vuoden bruttopalkan edestä rahaa?

Vierailija
23.03.2024 |

Mitään puskuria siis?

Kommentit (224)

Vierailija
141/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vituss ihmiset pitää rahaa tilillä? Kannattaa koko ajan olla kaikki ylimääräinen raha vaikka pörssissä. Korkoa korolle... Itse oon laittanut pörssiin rahaa noin 200 000 eur. Aloitin joskus kuusi vuotta sitten. Nyt se on 85 000 eur plussalla.

Tilejä ne on säilytys- ja osaketilitkin. Aloituksessa sanottiin kaikki tilit ja muutama onkin sanonut että pitäisi maksaa niistä jotain veroja. 

Vierailija
142/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä voi olla näin paljon kaikilla? Itselläni noin 50000 sijoituksia ja tileillä, lainaa saman verran. 

Koska tällaiseen vastaa ne joilla on. Ne joilla ei ole eivät tällaisiin ketjuihin yleensä vastaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mutta elän normaalisti.

Vierailija
144/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, oma bruttovuosipalkka noin 1,5-kertaisesti. Vähemmän tienaavan vuosipalkka ehkäpä noin viisinkertaisesti.

Vierailija
145/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein vuodeksi löytyy. Olisi kyllä kiva jos olisi enemmänkin. Mutta kai tämä ihan hyvin on pienten lasten äidille matalapalkka töistä. 

Vierailija
146/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden bruttopalkkaa vastaava summa säästössä/sijoituksissa.

En ole rikas,enkä suurituloinen. Palkka on selkeästi alle mediaanin

Vierailija
147/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä tarvitse olla. 

Vierailija
148/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vituss ihmiset pitää rahaa tilillä? Kannattaa koko ajan olla kaikki ylimääräinen raha vaikka pörssissä. Korkoa korolle... Itse oon laittanut pörssiin rahaa noin 200 000 eur. Aloitin joskus kuusi vuotta sitten. Nyt se on 85 000 eur plussalla.

Melkoinen tuotto, kun kuudessa vuodessa ei korkoa korolle vielä kovin hyvin toteudu. Mistä noin hyvin sait? 

Minulla on samaa luokkaa voitot prosenteissa. Hyvin hajautettu salkku. Tuo on aika maltillinen 5% tuotto, ei vaadi mitään sen erikoisempaa. 

Vierailija
149/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 

Vierailija
150/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. On puskuria. Pariksi vuodeksi.

Yh-äiti, jonka lapset alkaa olla jo aikuisia. 

Kohta rahaa säästyy toivottavasti enemmän. 

Ymmärrän. Sinulla ollut samat menot kuin etävanhemmalla, mutta tuloja olet saanut joka vuosi tukien ansiosta n. 10 000 euroa enemmän (jos kaksi lasta).

jep . Naiset rikastuu etävanhemman rahoilla ja isät on ulosotossa. Tossahan ei ole mitään järkeä  . Siinä ei huomioida isän tulotasoa ollenkaan vaan äidille kaikki rahat suoraan että saa kerryttää miljoonaomaisuuden . Aivan persiistä tuo suomen järjestelmä . 

Vierailija
151/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisilla tileillä (jos osaketilitkin lasketaan mukaan) on noin 5 vuoden palkkaa vastaava summa, lisäksi on kiinteistöjä ja asunto-osakkeita. Ihan tavallisella elämällä saa melkoisen omaisuuden aikaan, kun ei tuhlaile. Koko ikäni olen saanut ns. keskipalkkaa (eli ikäiselleni keskimääräiset ansiot), ei perintöjä eikä varakasta puolisoa. Matkusteltu on, mutta ei ylenpalttisesti ja joskus on tullut tehtyä kolmea työtä samanaikaisesti, mutta ei kaduta.

Vierailija
152/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tileillä on enemmän kuin vuoden bruttopalkka ja lisäksi maksettu omistusasunto. Olemme eläkeläisiä emmekä kuvittele elävämme enää vuosikymmeniä. 

Vierailija
153/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Sinulla ollut samat menot kuin etävanhemmalla, mutta tuloja olet saanut joka vuosi tukien ansiosta n. 10 000 euroa enemmän (jos kaksi lasta).

Minkä tukien ansiosta? En saa enää elatustukia, enkä lapsilisiäkään enää. Sain yhdestä lapsesta noin vuoden minimit. Sen jälkeen olen maksanut kaiken ihan omilla rahoilla. Ja puskurit on ihan omia. 

Ei kaikki yh:t ole pa. Mä käyn töissä, Annan mielelläni lapsilleni mahdollisuuden opiskella ilman, että on rahahuolia ja pystyvät keskittymään täysillä tärkeimpään. 

Ex:n rahat menee kyllä ihan muualle kuin lapsiin. Paremmin mulla menee nyt, kun hän ei ole tuhlaamassa, vaikka yksin elätän meidät kolme. Saa nuo nuoret kuitenkin opintotukea eli vähän omaakin rahaa. 

Vierailija
154/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole miljonääri mutta 4 vuoden bruttopalkka pyöreästi on säästössä osakkeissa ja rahastoissa.

Vierailija
155/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen palkkaan pitää verrata?

Vierailija
156/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii kuluja ennemmin kuin tuloja, niin nykyisillä sijoituksilla pärjäisin hieman reilut 2 vuotta. Tai kesäkuusta eteenpäin on auto kokonaisuudessaan maksettu, ja aivan yhtäkkiä tuo muuttuisikin vajaaksi kolmeksi vuodeksi - jos en sitten päätä vaihtaa autoa.

Ihan OK:han näitä on arvioida ja miettiä taloudellista tilannettaan, muuttujia toki aina riittää eikä kaikkea osaa arvata ennalta.

Minulle taloudellinen turva on tärkeää ja suunnittelenkin kasvattavani salkkuani vielä pitkään, mutta arvostan myös ihmisiä jotka pystyvät elämään riskin kanssa ja ehtivät sitten nähdä ja tehdä enemmän käyttämällä rahansa muihin asioihin.

Vierailija
157/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tiliä ja ei sijoituksia tai osakkeita. Yksi asunto on jonka olen vuokrannut ja saan siitä kuutisen tonnia nettona vuodessa. Pärjään kyllä 5 vuotta säästöillä.

Vierailija
158/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huolen pitänyt että puskuri löytyy.  Elämme epävarmoja aikoja, on oltava varautunut.

Elän yksin joten en voi kehenkään turvautua, itsellä oltava niin että ainakin sen vuoden pärjää.

Onneksi on vakityö ja tulot ihan mukavat joten säästöön jää. Lisäksi kun en harrasta shoppailua enkä baareja enkä muuta sellaista, yksi pahe on ja se on kirjat. Niitä hankin. 

Olen lapseton nainen, 36 vuotta.

Vierailija
159/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on jopa S-bonustileilla rahaa lähes puoli miljardia, Jokaisella työttömällä on tilillä keskimäärin 8000 euroa rahaa.

Ei niin hirveästi "köyhiä" ole, vaikka tältä palstalta niin voisi päätellä jatkuvan valituksen vuoksi.

Jos ne aina samat valittajat joko säästäisivät turhista ostoksista tai muuttaisivat halvempaan asuntoon tai koettaisivat ihan oikeasti ottaa jonkun vaikka osa-aikaisen työpaikan, niin moni pärjäisi paremmin. Ei varmaan mitenkään ökyhyvin, mutta kuitenkin paremmin.

Edelleenkään kukaan ei kuole nälkään, olemme kovin ylipainoista sakkia ja ne köyhimmät juuri eniten ovat ylipainoisia, kun ei ole oikein jostain syystä opittu hallitsemaan vaikka ruokien ravintoarvoja.

Tälläkin palstalla jaetaan jatkuvasti ihan hyviäkin säästövinkkejä.

Vierailija
160/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on elättänyt sinut, joten helppo on sinun ollut säästää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän