Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lasket kaikkien tiliesi saldot ja sijoitusten tämän hetkiset arvot yhteensä, onko sinulla vähintään vuoden bruttopalkan edestä rahaa?

Vierailija
23.03.2024 |

Mitään puskuria siis?

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Noin 3 vuoden palkan verran sijoitettua omaisuutta

Vierailija
162/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden, ei edes sitä suomalaisten keskiarvoa 8000€ enää kun on pitänyt käyttää puskuria, kun kaikki on kalliimpaa ja tullut yllättäviä menoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man har läst smartare frågor. Har du netto ett års brutto? Jag vet inte ens vad mitt brutto är.

Vierailija
164/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vituss ihmiset pitää rahaa tilillä? Kannattaa koko ajan olla kaikki ylimääräinen raha vaikka pörssissä. Korkoa korolle... Itse oon laittanut pörssiin rahaa noin 200 000 eur. Aloitin joskus kuusi vuotta sitten. Nyt se on 85 000 eur plussalla.

Melkoinen tuotto, kun kuudessa vuodessa ei korkoa korolle vielä kovin hyvin toteudu. Mistä noin hyvin sait? 

Minulla on samaa luokkaa voitot prosenteissa. Hyvin hajautettu salkku. Tuo on aika maltillinen 5% tuotto, ei vaadi mitään sen erikoisempaa. 

Hmm. Jos sijoittaa tuon summan heti kerralla, eikä maksa veroja yhtenäkään vuonna, niin tuottoprosentti täytyy olla  6%. Jos maksaa pääomaverot voitoista joka vuosi, tuottoprosentti täytyy olla 9% jotta tuohon pääsee. 

Melko suoritus saada keskimääräinen 6-9% tuotto joka ikinen vuosi, viimeisen kuuden vuoden aikana, sillä likipitäen kaikki kurssit ympäri läntisen maailman olivat laskussa v. 2022. Suuri osa laski vielä 2023. Suomessa suuri osa osakkeista ei ole vieläkään nousseet takaisin siihen, mihin olivat ennen Ukrainan sotaa.  

Edelleen odottelen vastausta mihin pörssiin tarkalleen tuo "miks vitussa" tyyppi tarkkaan ottaen sijoitti? Sen verran jo autoin, ettei kannata trollata sijoittaneensa Helsingin Pörssiin.

Vierailija
165/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin näitä tietoja kerätään tällä kertaa? 

Vierailija
166/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden voisin elää säästöillä, jos fiksusti eläisin. Ei siis sitä elintasoa voisi ylläpitää, mikä nyt on. Mutta pärjäisin ihan hyvin. 

Vierailija
167/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästetyllä vuoden brutolla ei vielä kuuhun mennä, jos iskee työttämyys tai pitkäaikaissairaus.

Ennen toimeentulotukia sun muita pitää ensin syödä ne omat säästöt.

Vierailija
168/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Minulla OLI mutta maksoin asuntolainan lopun pois kun korot alkoi nousta. Luulisi että sen jälkeen sitä vasta säästöön olisi alkanut jäädäkin mutta ilmeisesti kaikki on todellakin kallistunut koska ihan saman verran jää säästöön kuin aiemminkin vaikka ei tarvitse enää sitä lainaa maksaa. On mulla puskuria mutta vastaa parin kuukauden bruttopalkkaa. Toisaalta mulla on hyvät vakuutukset. 

Vierailija
169/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla säästöllä pari kuukautta saa hengähdystaukoa uutta työtä etsiessä, mutta äkkiä löytyy kassan pohja jos työttömyys pitkittyy.

Vierailija
170/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likvidit varat vastaavat minulla hieman yli yhden vuoden bruttotuloja. Ilman mitään tuloja voisin pärjätä siinä kolmisen vuotta nykyisillä asumismenoilla.

Asun yksin rivitalokolmiossa, joten asumiskuluista olisi varaa tinkiä.

Pitää ehkä alkaa suunnitella muuttoa heti työttömyyden iskiessä. Työllistymismahdollisuudet ovat ehkä heikommat kun ikää on yli 45 vuotta.

Vierailija
171/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tileillä 100K, osakkeissa 80K.

Joo vois olla vaikka toisinpäin...

Vierailija
172/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi ihan laskea kaikki säästöt ja sijoitukset yhteen (metsämaata lukuunottamatta), niin sain säästöjen määräksi 1,59 kertaa bruttopalkka.

Vierailija
173/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, ja taas kaikki Suomen "miljonäärit" kerääntyy vauvapalstalle kehumaan kuinka paljon on rahaa ja muuta omaisuutta.

Mielenkiintoista, että juuri tämä palsta on sellainen, jolla päivystää kaikki suurituloisimmat suomalaiset, vaikka heitä on todella vähän.

No, mulla on velkaa yli 20 000 ja kaikilla tileillä yhteensä noin kymppi, enkä tiedä millä ostan perheelle ruokaa että pärjätään lapsilisien tuloon.

Tällä palstallahan näyttää olevan kaikki köyhät valittamassa tukien leikkauksia.

Vierailija
174/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästetyllä vuoden brutolla ei vielä kuuhun mennä, jos iskee työttämyys tai pitkäaikaissairaus.

Ennen toimeentulotukia sun muita pitää ensin syödä ne omat säästöt.

Minulla on n. 80 000 säästössä ja jos joutuisin työttömäksi, niin en todellakaan tuhlaisi rahojani elämiseen. Ennemmin lyhentäisin koko summalla asuntolainaa ja sitten jäisin toimeentulotuelle. Tällöin olisi aina varallisuutta kiinni asunnossa ja tiukan paikan tullen saisin siitä 100 k rahaa käyttööni.

Vierailija
175/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei läheskään, tosi harvalla varmasti on

Vierailija
176/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, mutta esim. sijoitusasunto on vähän huono tässä, kun se pitäisi myydä että saisi tuotot siitä. Asunnosta kun on kuitenkin vielä velkaa hieman, niin valtaosa vuokrasta menee lyhennykseen ja vastikkeeseen. Niin että kyllä ja ei.

Vierailija
177/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lähellekään, ehkä n. 3 kk:n on tällä hetkellä ja hitaasti kyllä kasvaa.

Vierailija
178/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tuli ja meni, maksoin laskuja lähes 4000 eurolla. 250e jäi yli ruokaan parille viikolle. Huh!

Vierailija
179/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2000e

Vierailija
180/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 0,71e. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi