Miten jaksaa vaikeasti masentuneena kun ei ole ketään joka voisi tukea?
Esim. nyt, luulen että tulen palaamaan itsemurhavalmisteluihin ihan lähiaikoina, en jaksaisi enää ajaa asioitani terveydenhuollon kanssa, olen itkenyt koko päivän, ei ole ketään läheistä joka voisi tulla olemaan läsnä tai joka sanoilla tukisi minua.
Miten tällaista jaksaa yksin?
Kommentit (19)
Tarvitset hyvän ja kunnollisen miehen rinnallesi tukemaan sinua, muuten on liian iso taakka yksin kannettavaksi.
Tj50
Näin mielenterveyden avuksi kehitetty tekoäly toimii MTV Uutiset testasi | MTV Uutiset https://share.google/lLKO4IUZ0EGCGit2T
Mitä tapahtuu, kun tekoäly yhdistetään nuorten mielenterveyteen? https://share.google/L0nbZE5VlVjBIiAxr
Ap, sinulla on oikeus paitsi terveydenhoitoon myös sosiaalipuolen palveluihin. Esim. tukihenkilöön, asiointiapuun. Varaa aika potilasasiavastaavalle. Yhdessä laaditte esityksen, missä kerrot tarvitsemastasi käytännön avusta. Lakia on hyvinvointialueen noudatettava!
Ap, älä uhriudu. Et ole heikko ja avuton. Oikealla tuella saat apua ja itseluottamuksesi kohenee.
Auttava puhelin, seurakunta?
Koen välillä syyllisyyttä kun en itse pysty enää tukemaan masentuneita ystäviäni enkä sukulaisiani. En edes omaa siskoani. Käy kauhean raskaaksi vuodesta toiseen ja alkaa jo itsellekin tulla ikäviä ajatuksia.
Ymmärrän kyllä miksi sinulle ei ole ketään. Kukaan ei jaksa olla vuosikausia sinun terapeuttina kuuntelemassa sinun valitusta kun itse et ole kuitenkaan edes kiinnostunut muiden ongelmista kun selvästikin odotat että muut vain kuuntelee ja tukee sinua
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miksi sinulle ei ole ketään. Kukaan ei jaksa olla vuosikausia sinun terapeuttina kuuntelemassa sinun valitusta kun itse et ole kuitenkaan edes kiinnostunut muiden ongelmista kun selvästikin odotat että muut vain kuuntelee ja tukee sinua
Tämähän se julmasti sanottuna on. Terapeutti veloittaa samasta palvelusta noin 100€/h, eikä se tule turhasta, hyvin raskasta kuunneltavaa. Kannattaa ja pitää tukeutua ammattilaisiin, siinä on edes joku ammatillinen suoja toisella ja työnohjaus.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinulla on oikeus paitsi terveydenhoitoon myös sosiaalipuolen palveluihin. Esim. tukihenkilöön, asiointiapuun. Varaa aika potilasasiavastaavalle. Yhdessä laaditte esityksen, missä kerrot tarvitsemastasi käytännön avusta. Lakia on hyvinvointialueen noudatettava!
Mihin lakiin tässä viitataan? Ihmettelen ei kai potilasasiavastaava ala hoitamaan erityistä tukea... mielestäni kun olen muuten ollut heidän kanssaan puheissa, niin enemmän mennyt "ei voida ottaa kantaa mihinkään mutta voidaan neuvoa miten muistutus tehdään" -linjalle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset hyvän ja kunnollisen miehen rinnallesi tukemaan sinua, muuten on liian iso taakka yksin kannettavaksi.
Tj50
Tuo on miehelle todella raskasta miettiä joka päivä töissä että kun pääsen töistä niin odottaako kotona ruumis vai elossa oleva kumppani. Ja jos se on elossa kiin loppupäivän saat toimi terapeuttina ja saat kulkea niin sanotusti munankuorilla ettet vaan aiheuta mitään.
Kerran ole tuommoisessa suhteessa ollut missä uhkailtiin lähes päivittäin itsemurhalla niin ikinä en enää sitä virhettä tee että alottaisin suhteen masentuneen ja mielenterveys ongelmaisen naisen kanssa
Mitä sä tarvit? Millään ei ole mitään väliä, oikeesti.
Muistatko kuka oli saksan rikkain mies 1987? Entä kuka oli Helsingin pormestari samana vuonna.
Millään ei ole väliä, eikä kukaan muista edes meidän olemassaoloo sadan vuoden, edes 50 vuoden päästä.
Hae vaikka karkkii ja kato leffaa. Itkettää ja vituttaa ja on yksinäistä. Jes, niin on. Mut mitä pitäis olla.
Jos ei maistukarkki, hae sipsii, viinää, pjilwee.
Ihan vaikka kokkkelii ja Texas chainsaw massacre leffa. Miks ei, mitä välii.
Itsepoiston suunnittelu on ihan lohdullista, mut se on hauskempaa kunnolla päissään. Hyvä levy soimaan ja ideoita pursuaa.
Se pitää muistaa, että ei ketään kauaa kiinnosta, jos luulee jollekin kostavansa, elämä jatkuu muilla.
Tsemppii ny vaa.
Tuskinpa sä sitä oman käden kautta poismenoakaan viitsit, kun et muutenkaan tee mitään järkevää. Täysi kädestä talutettava.
Joskus nuorena olin masentunut ja ajattelin alitajuisesti, että jos ihmiset unohtavat minut, minä vain lakkaan olemasta olemassa.
Nyt ne ihmiset, joiden ajattelin unohtavan minut, ovat todellakin unohtaneet minut. En ole enää masentunut, ja koen olevani enemmän elossa kuin ikinä ennen. Voin olla juuri sitä, mitä olen, koska ketään ei kiinnosta.
Ehkä en ole olemassa heille, mutta itselleni olen.
En kyllä jaksa ymmärtää, miksi joku haluaa ketjussa haukkua ja lytätä todella rumasti. Saako nautintoa kun "potkii maassa makaavaa", ja jos niin miksi?
-ap
Mene lenkille niin masennus lähtee