Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan mukaan Markus ei tarvitse henkilökohtaista tukea, sillä hän voi ajaa itse autoa. Markus ihmettelee Kelan päätöstä kun hänen korttinsa

Vierailija
23.03.2024 |

otettiin pois heti leikkauspäivänä.

https://www.is.fi/terveys/art-2000010142469.html

Kela parantaa sairaat ja palauttaa jopa menetetyn ajo-oikeuden. Mahtavia ihmisiä töissä tuolla Kelassa!

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, että ko. henkilöllä on ylipainoa. Onhan sillä mutta kyllä kaikkien tulisi olla huolissaan ensisijaisesti suomen terveydenhuollon tilasta eikä tuon miehen ylipainosta.  Ohan tuo nyt ihan kohtuuton tilanne, kuitenkin vasta reilu nelikymppinen ihminen. Ja syynä ihan vaan se, ettei saanut hoitoa riittävän ajoissa. Hävetkää te joiden mielestä oma vika kun on niin läski! Tuossa jutussahan luki ettei tuo johdu ylipainosta. 

Mä olen nuori nainen ja hoikka, mutta mulla on sairauden myötä mennyt kaularanka. Voin sanoa, että ihan samanlaiset kivut ja rajoitteet on minullakin. Kyseisen miehen ylipaino ei liity tuohon hänen toimintaa rajoittavaan ja kivuliaaseen tilaan, vaikka voihan se jatkossa tuoda muita terveyshaasteita. 

Mikä tämä sairaus oli? miehellä ei ollut sairautta vaan mekaaninen rasitus.

Vierailija
62/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tota oikein vaivaa??

Niskan välilevyt paskana > hermot pinteessä > kivut ja käsien toimimattomuus.

hermo pinne. eikös tämä kuulu lihashuollon puolelle kuten naprapaatit, hierojat jne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Markuksen virhe kuvailla vamman syntymistä hieman liian epäuskottavasti? jos hän olisi kertonut että kaatui rappusissa tai jotain huomattavasti vakavampaa olisiko hän saanut parempaa hoitoa?

Vierailija
64/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko kukaan yhtään Kelan lääkäriä? Millaisia ihmisiä nuo on siviilissä?

Tuskin sellaisia on oikeasti edes olemassa. Tuo "Kelan lääkäri" lienee vain keksitty väline joka muuttaa työkyvyttömän täysin terveeksi vain papereita vilkaisemalla, että valtio säästäisi rahaa.

Vierailija
65/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, että ko. henkilöllä on ylipainoa. Onhan sillä mutta kyllä kaikkien tulisi olla huolissaan ensisijaisesti suomen terveydenhuollon tilasta eikä tuon miehen ylipainosta.  Ohan tuo nyt ihan kohtuuton tilanne, kuitenkin vasta reilu nelikymppinen ihminen. Ja syynä ihan vaan se, ettei saanut hoitoa riittävän ajoissa. Hävetkää te joiden mielestä oma vika kun on niin läski! Tuossa jutussahan luki ettei tuo johdu ylipainosta. 

Mä olen nuori nainen ja hoikka, mutta mulla on sairauden myötä mennyt kaularanka. Voin sanoa, että ihan samanlaiset kivut ja rajoitteet on minullakin. Kyseisen miehen ylipaino ei liity tuohon hänen toimintaa rajoittavaan ja kivuliaaseen tilaan, vaikka voihan se jatkossa tuoda muita terveyshaasteita. 

Mikä tämä sairaus oli? miehell

Reumaattinen sairaus, joka tuhoaa selkärankaa.

Vierailija
66/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa edes ajatella tollasta jatkuvaa kipua. Mulla on olkapää vähän kipeä kun nukuin huonosti ja meinasi järki lähteä kun yhtenä päivänä kaikki liike sattui esim minkä tahansa oven avaaminen, auton ratin kääntäminen yms.

Suomessa kivunhoito on kyllä muutenkin ihan keskiaikaista ja vähätellään rajusti. Esim. hermovaurioista aiheutuvat pysyvät kivut, varmaan sekoisin viikossa. Toiset elää kymmeniä vuosia ja Kela vaan nauraa.

Itse niitä toimivia kipulääkkeitä pitää hommata jos niitä ei lääkärin kautta saa. Kaikki tosin eivät tiedä sellaisia ihmisiä jotka tietäisivät jotain.

Vierailija
67/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida itsekään uusia ajokorttia, se on turhan monimutkaista kaikkine lääkärintodistuksineen. Minä haen Kelalta jotakin tukea, niin ne ilmoittavat, että voin ajella edelleen autolla. Jos poliisit tulee urputtamaan, näytän niille Kelan päätöksen. 

Vierailija
68/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit määrää lääkkeitä vaivaan kun vaivaan. Ihmistä ei oteta kokonaisuutena tai sellaisina että etsittäis sopivaa hoitoa. Masennuslääkkeet tunnetusti lisäävät ruokahalua ja turvottavat. Niitä syötetään jotta ihminen lakkaisi olemasta ihminen ja lakkaisi valittamasta. Lääkkeet ovat tällä hetkellä ainoa parannuskeino. Terveysasemia lakkautetaan ja kohta on jäljellä vaan yksityiset lääkäriasemat. Vain rikkailla on etuoikeus sairastaa ja saada parasta hoitoa!

Mitä muuta niiden lääkäreiden pitäisi sitten tehdä, jos ei määrä lääkkeitä? 

Lääkärit saa vain haukut ja on epäpätevä, jos pyytää potilasta laihduttamaan, liikkumaan tai lisäämään harrastuksia. 

Olisiko sinulla antaa vinkkejä, miten hyvän lääkärin pitäisi vastaanotolla toimia, jotta se olisi sinusta hyvä lääkäri?

Vierailija
69/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta voi tunnetusti odottaa mitä vain. Ja autoahan pystyvät tämän laitoksen mukaan ajamaan kaikki, eihän esim. ajokortin puute sitä mitenkään estä.

Itse jäin 7 vuotta sitten työkyvyttömäksi taksinkuljettajan työstä. Mulla on sairauksia, joista yksi aiheuttaa mm. sellaista, ettei auton ratti pysy käsissä. Lisäksi on hankalia kipuja ja unihäiriöitä, joiden vuoksi vireystilani on heikko. Lisäksi olen aggressiivinen ja impulsiivinen, ja nyttemmin masentunut. Vaikeina aikoina suunnittelen jatkuvasti i t se mur haa, toteutustapana jokin ajoneuvoihin liittyvä. En saa enää ko. syistä ammattaiajolupaa uusittua. Eläkettä haettu useasti. Hiljattain Kela hylkäsi myös sairauspäivärahahakemukseni, ja ilmoitti, että voin palata tavalliseen työhöni. Tulisitko mun kyytiin?

Tsemppiä, Markus. Et ole yksin.

Vierailija
70/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jutusta tuli mieleen se 18v nuori, joka vaati lehtien palstoilla ja kuvitteli saavansa kotoa pois muuttaessaan 24/7 henk.koht. avustajan, kun tykkäsi käydä yökerhoissa ja pelata pelejä aamuyöhön asti. Ja henkilökoht.avustaja olisi pitänyt olla ympärivuorokauden käytössä ja tietysti veronmaksajien piikkiin. 

Eiköhän tämä Markus saa sairasajanpalkkaa tai on työkyvyttömyyseläkkeellä, miksi hän ei voi itse ostaa palveluita tai autonkuljettaja apua. Joka tapauksessa Kela maksaa hänelle vähintäin sen 800€/kk. Ja lisäksi vaimolle vielä omaishoitajan palkan. 

Vierailija
71/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Kelassa ja vakuutusyhtiöissä ei oikeasti olekaan mitään lääkäreitä. Eikö ole kummallista, että heillä ei koskaan ole nimiä eikä kasvoja? Ja miten muka pystyvät potilasta näkemättä antamaan monen muun lääkärin diagnooseista täysin poikkeavia päätöksiä? Heidän mielestään ihminen on useimmiten täysin työkykyinen, vaikka monta samaa potilasta hoitanutta lääkäriä olisi täysin eri mieltä.  

Nuo lausunnot vedetään jostain heidän systeemistä, kuten vakuutusyhtiöiden vakiovastaus: ei nähdä yhteyttä vahingon ja vamman välillä, vaikka asia olisi päivänselvä, että johtuu.  En usko, että niitä mitkään lääkärit kirjoittelee. 

Vierailija
72/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita ihmisiä on paljon, jotka jäävät jumiin johonkin fyysiseen vaivaansa ja elämä alkaa pyöriä vaivan ympärillä. Yleensä on paljon muitakin ongelmia elämässä jo ennen vaivan alkua. Alkavat syyttelemään terveydenhuoltoa/työnantajaa/kelaa jne ja keskittyvät kaikkeen negatiiviseen. Lisäksi omalla toiminnallaan (liikkumattomuus, ylensyöminen, saikuttelu, lääkkeiden väärinkäyttö, runsas alkoholin käyttö, yleinen vastuuttomuus) vaan lisäävät ongelmiaan.

Itse olin todella onnekas ja paranin kroonisesta hermokivusta, nykyään takaisin työelämässä ja saan taas liikkua paljon. Sinunlaisillesi toivon vaikeaa kroonista hermokipua ja byrokratiahelvettiä koko loppuelämäksi. Mikään muu ei tuollaista kusipäisyyttä paranna, tosin sinusta saattaisi tulla myös entistä kusipäisempi, sekin on mahdollista.

Vierailija
73/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota jäin miettimään että markus ei pärjää 8 tuntia (vaimon työpäivä) ajan ilman lämmintä ruokaa.. ? 

" Pärjään kotona kyllä PARI TUNTIA itsekseni, jos minulle jätetään jääkaappiin oikealle korkeudelle ruokaa ja kansi on kiinni tietyllä tavalla. Sillä voi olla, että tiputan kipon kolme kertaa ennen kuin se päätyy mikroon."

Vierailija
74/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota jäin miettimään että markus ei pärjää 8 tuntia (vaimon työpäivä) ajan ilman lämmintä ruokaa.. ? 

Koska kommentillasi haluat epäsuorasti viitata henkilön ulkonäköön, niin kerronpahan sinulle sen faktan että kipuihin määrätään nykyään masennuslääkkeitä jotka lamaannuttavat aineenvaihdunnan ja lisäävät ruokahalua. Jos olet samaan aikaan niin kipeä ettet pysty liikkumaan on lähes mahdotonta estää painon nousemista. 

Se ei pärjää 2 tuntua ilman ruokaa!

Eri

Vierailija
75/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi

Vierailija
76/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vointi paranis huomattavasti kun paino olis puolet nykypainosta. Siihen pitäs satsata. 

Varmasti näin,mutta hänellä on todennäköisesti, niin kuin joku sanoi  CRPS, eli kipuoireyhtymä, ja siihen runsas lääkitys,joka tarkoittaa sitä, että lisää ruokahalua ja ei voi liikkua,  ja silloin lihoo

Vierailija
77/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. Monellakaan ei ole ajokorttia koskaan ollutkaan vaikka on kipuja ja oikeasti liikunta kyvytön. Nyt on kyllä liioittelua tuolla miehellä tämän kanssa, on kuin invalidi vaikka oikeassa elämässä tuolla tuhansia ihmisiä joilla on sama vaiva, ainut vaan että pää on jäänyt vinoon, kävelevät silti eivätkä jää valittamaan sängyn pohjalle.

Vierailija
78/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heiskanen syö päivässä seitsemän kappaletta erilaisia särkylääkkeitä. KUVA: IVAN BESSEDIN

Erilaisia särkylääkkeitä Marko syö päivässä seitsemän kappaletta, lisäksi hänellä on kipulaastari. Hän toivoo, että pääsisi vielä palaamaan takaisin työelämään."

___

Tuossa on varmasti jo vaara jäädä riippuvaiseksi lääkkeistä ja saada lääkepääkipua. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00568

Vierailija
79/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mopolla voi ajaa.

Kolmipyöräisellä mopolla tai mopoautolla.

Vierailija
80/157 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden Kelan lääkärin siviilissä. Pahempaa nihilistiä saa hakea. Onneksi ei tosiaan sentään potilaita tapaa... Kiusaaminen rajoittuu vain perhepiiriin, mistä kappasvaan löytyykin runsaasti vakavia päihde- ja mielenterveysongelmia.

Tuo Markohan vois perustaa yrityksen, joka myy noita purkinavaajia ja kenties myöhemmin tulisi muitakin keksintöjä! Fiksu ja eteenpäin menevä kaveri!

Tuo purkinavaaja on vanha keksintö. Siis malliltaan. Minulla on tuollainen muovinen.