Kelan mukaan Markus ei tarvitse henkilökohtaista tukea, sillä hän voi ajaa itse autoa. Markus ihmettelee Kelan päätöstä kun hänen korttinsa
otettiin pois heti leikkauspäivänä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000010142469.html
Kela parantaa sairaat ja palauttaa jopa menetetyn ajo-oikeuden. Mahtavia ihmisiä töissä tuolla Kelassa!
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tota oikein vaivaa??
Niskan välilevyt paskana > hermot pinteessä > kivut ja käsien toimimattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Jonku pitää välillä viedä Kelalle rahaa, kaikki ottaneet Kelalta liikaa😳
Se jonku et ole ainakaan sinä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermovaurio joka syntynyt kun hermo ollut liian kauan pinteessä
Minäkin ihmettelen. Saako kuka tahansa henk.koht. avustajan käyttöönsä, jos kortti otetaan väliaikaisesti leikkauksen tai sairauden takia pois?
Minulta murtui käsi ja se leikattiin, enkä saanut ajaa autoa 7 viikkoon, eikä kukaan tarjonnut henk.koht. avustajaa tai autokuskia, vaan sain ihan itse järjestää kyydit 6 kertaa 40km päähän röntgeniin ja 30km työmatkat päivittäin, kun julkistaliikennettä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vointi paranis huomattavasti kun paino olis puolet nykypainosta. Siihen pitäs satsata.
Ei se vointi siitä mihinkään parane. Mutta toivon, että hän ei tuhoa terveyttään enempää ylensyönnillä. Kaikki sympatiani ovat hänen puolellaan. Itse aloin juomaan sairastuttuani kovaa kipua aiheuttavaan sairauteen, eli tiedän mitä on kun tuntuu niin toivottomalta että alkaa itse puolihuomaamatta tuhoamaan omaa terveyttään lisää... Lääketiede on niin lapsenkengissä, etteivät ihmiset tajuakaan. Syöpiä hoidetaan melko onnistuneesti, mutta kaikki krooniset vaivat niin piutpaut ketään kiinnosta sellaisten parantaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ei niitä tuhoutuneita hermoja enää toimiviksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Markus voi ajaa peltoautoa suljetulla radalla. Siellä voi ajaa kortitta
Mutta jos haluaa päästä virastoon asioille, niin ei sinne pääse vaikka ajaisi sata kertaa pellon ympäri. :D
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, että ko. henkilöllä on ylipainoa. Onhan sillä mutta kyllä kaikkien tulisi olla huolissaan ensisijaisesti suomen terveydenhuollon tilasta eikä tuon miehen ylipainosta. Ohan tuo nyt ihan kohtuuton tilanne, kuitenkin vasta reilu nelikymppinen ihminen. Ja syynä ihan vaan se, ettei saanut hoitoa riittävän ajoissa. Hävetkää te joiden mielestä oma vika kun on niin läski! Tuossa jutussahan luki ettei tuo johdu ylipainosta.
On todella kohtuutonta. Itse pääsin ison välilevypyllistuman takia viikon sisällä leikkaukseen, kun alkoi halvaannuttaa raajaa. Se kipu on jotain käsittämätöntä, eikä se näy ulospäin. Sain tylyä kohtelua hoitajilta sairaalassa varmaan sen vuoksi, eivät uskoneet että olin niin kipeä. Ja ne hermokipulääkkeet laittaa kuupan aivan sekaisin, eivätkä kuitenkaan vie kipua kokonaan pois. Kivut jäi leikkauspöydälle, mutta jos hermo on 1,5 v puristuksissa, on ihan toinen tilanne.
Jos jotain positiivista voi omasta kokemuksesta kaivella: olen itsekin terveydenhuollossa töissä ja kokemus auttaa ymmärtämään hermokivusta kärsiviä.
Todella valitattava tälle miehelle, että systeemi on hänet pettänyt näin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuota jäin miettimään että markus ei pärjää 8 tuntia (vaimon työpäivä) ajan ilman lämmintä ruokaa.. ?
Mitä se sinulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa vaurioituneet hermot korjaantuvat ja uusiutuvat koko ajan, mutta se on hidasta ja mitä enemmän ikää, sen hitaammin se tapahtuu.
Näin ainakin itselläni kävi, kun oli kasvohermohalvaus. Ja sama esim. botoxin käytössä kasvoissa, siinähän hermo tahallisesti vaurioitetaan ja botoksen vaikutus lakkaa, kun hermo korjaantuu ja kasvaa. Näin neurologit selittivät minille ja olen siitä elävä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen. Saako kuka tahansa henk.koht. avustajan käyttöönsä, jos kortti otetaan väliaikaisesti leikkauksen tai sairauden takia pois?
Minulta murtui käsi ja se leikattiin, enkä saanut ajaa autoa 7 viikkoon, eikä kukaan tarjonnut henk.koht. avustajaa tai autokuskia, vaan sain ihan itse järjestää kyydit 6 kertaa 40km päähän röntgeniin ja 30km työmatkat päivittäin, kun julkistaliikennettä ei ole.
No ei saa eikä saanut tässäkään.
Sinä pääsit kyllä.lääkäriin vaikka kelataksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa vaurioituneet hermot korjaantuvat ja uusiutuvat koko ajan, mutta se on hidasta ja mitä enemmän ikää, sen hitaammin se tapahtuu.
Näin ainakin itselläni kävi, kun oli kasvohermohalvaus. Ja sama esim. botoxin käytössä kasvoissa, siinähän hermo tahallisesti vaurioitetaan ja botoksen vaikutus lakkaa, kun hermo korjaantuu ja kasvaa. Näin neurologit selittivät minille ja olen siitä elävä
Vaikka hermo palautuisikin toimintakykyiseksi niin kipuaistimus ei todennäköisesti enää poistu.
Minulla olkapää ollut iät ja ajat kipeä. Söin särkylääkkeitä ja kun ei tehonnut niin lääkäriin ja taas särkylääkettä. Olin niin sisuuntunut että sanoin etten lähde ennenkuin saan lähetteen fysiterapiaan että voin saada jotain hoito ohjeita käteeni. Kovasti kiroili mutta lopulta kirjoitti. Fysioterapeutti ihmetteli kättä jota en saanut taivutetuksi ja myös tuumasi ettei tähän mitkään särkylääkkeet auta. Apua sain 10x ja ohjeet kotihoitoon. Mikä parasta käsi toimi niinkuin ennen. Tosin vuosia myöhemmin palasi ja nyt sama homma, liikerata tosi suppea. Koitan jumpata mutta ei oikein tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olkapää ollut iät ja ajat kipeä. Söin särkylääkkeitä ja kun ei tehonnut niin lääkäriin ja taas särkylääkettä. Olin niin sisuuntunut että sanoin etten lähde ennenkuin saan lähetteen fysiterapiaan että voin saada jotain hoito ohjeita käteeni. Kovasti kiroili mutta lopulta kirjoitti. Fysioterapeutti ihmetteli kättä jota en saanut taivutetuksi ja myös tuumasi ettei tähän mitkään särkylääkkeet auta. Apua sain 10x ja ohjeet kotihoitoon. Mikä parasta käsi toimi niinkuin ennen. Tosin vuosia myöhemmin palasi ja nyt sama homma, liikerata tosi suppea. Koitan jumpata mutta ei oikein tehoa.
Niin että ei kannata lähteä mihinkään, vaan istua vastaanotolla kuin tatti??
Kelaan menevät lausunnot tutkitaan huolella ja yritetään etsiä pienintäkin syytä millä anomus saadaan hylättyä. Jos varsinaista syytä ei löydy, silloin hakemuksen "käsittelyä" pitkitetään tarkoituksella. Esim sairausloman jatkohakemus noin 50vrk. Kelan asiantuntijat saavat tyydytyksen mielisaurauteensa kun voivat ilman seuraamuksia hylätä minkä tahansa hakemuksen, kun sattui huvittaan. Valituksen jälkeen asia saatetaan korjata, mutta alkuperäisen hylkypäätöksen tekijä selviää olankohautuksella.
Kela on valtio valtiossa jonka työntekijät ovat vakavasti häiriintyneitä mielivaltaisia mielisairaita. Oman valtansa sokaisemia surkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa eikä saanut tässäkään.
Sinä pääsit kyllä.lääkäriin vaikka kelataksilla.
Niin, Kela taksilla pääsin terv.keskuksesta sairaalaan, kun lääkäri mietti viedäänkö minut ambulanssilla vai Kelataksilla sairaalaan, kun kivut oli sietämättömät ja olin shokissa. Mutta parin päivän päästä sairaalasta, piti ihan itse järjestää paluu kyyti kotiin ja maksaa ja asun vielä yksin. Samoin 6 kertaa joudun 7vk aikana käymään rötgenissä ja matkat piti itse järjestää ja maksaa.
Ja siksi ihmettelen, milloin Suomeen on tullut tälläinen palveluyhteiskunta, jossa näitä Kela taksia ja henk.koht. avustajia jaellaan tuosta vain. Eihän niitä saa edes heikkokuntoiset vanhukset, kuten mummini.
Kukaan minulle ei tarjonnut edes kauppa-apua, vaan jouduin ruokani tilaamaan kotiin ja maksoin siitä, samoin muun avun tai kuljetuspalvelut.
Vai jaellaanko näitä pärstäkertoimen mukaan ja kukaa keksii parhaitten valittaa.
Lääkärit määrää lääkkeitä vaivaan kun vaivaan. Ihmistä ei oteta kokonaisuutena tai sellaisina että etsittäis sopivaa hoitoa. Masennuslääkkeet tunnetusti lisäävät ruokahalua ja turvottavat. Niitä syötetään jotta ihminen lakkaisi olemasta ihminen ja lakkaisi valittamasta. Lääkkeet ovat tällä hetkellä ainoa parannuskeino. Terveysasemia lakkautetaan ja kohta on jäljellä vaan yksityiset lääkäriasemat. Vain rikkailla on etuoikeus sairastaa ja saada parasta hoitoa!
Jokaisella arvostelijalla pitäisi olla vaikka selkä jumissa pari viikkoa. Et voi yskäistä, aivastaa, taivuttaa, kiertää, et pääse sängystä ylös, et saa sukkaa jalkaan.
Vasta sitten voit arvostella muita kipupotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella arvostelijalla pitäisi olla vaikka selkä jumissa pari viikkoa. Et voi yskäistä, aivastaa, taivuttaa, kiertää, et pääse sängystä ylös, et saa sukkaa jalkaan.
Vasta sitten voit arvostella muita kipupotilaita.
Miksi oletat ettei näin ole?
Mä olen nuori nainen ja hoikka, mutta mulla on sairauden myötä mennyt kaularanka. Voin sanoa, että ihan samanlaiset kivut ja rajoitteet on minullakin. Kyseisen miehen ylipaino ei liity tuohon hänen toimintaa rajoittavaan ja kivuliaaseen tilaan, vaikka voihan se jatkossa tuoda muita terveyshaasteita.