Kelan mukaan Markus ei tarvitse henkilökohtaista tukea, sillä hän voi ajaa itse autoa. Markus ihmettelee Kelan päätöstä kun hänen korttinsa
otettiin pois heti leikkauspäivänä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000010142469.html
Kela parantaa sairaat ja palauttaa jopa menetetyn ajo-oikeuden. Mahtavia ihmisiä töissä tuolla Kelassa!
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko kukaan yhtään Kelan lääkäriä? Millaisia ihmisiä nuo on siviilissä?
Kelan asiantuntijalääkäri hoiti tytärtäni. Hän kirjoitti lausunnon ja oli varma päätöksestä. Toisin kävi - kelan päätöksen mukaan, meillä ei ollut oikeutta noin parin tonnin tukeen.
Vankilaan vain niin elämä paranee. Uutisista näkee miten sinne pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Tuota jäin miettimään että markus ei pärjää 8 tuntia (vaimon työpäivä) ajan ilman lämmintä ruokaa.. ?
Mitä 8 tuntia??
2 tuntia!!!
....
"Töihin paluusta on ollut turha haaveilla. Vaimo ryhtyi omaishoitajaksi palkkatyönsä ohessa. Kun vaimolla on työvuoro, Heiskasesta huolehtii henkilökohtainen avustaja. Tällä hetkellä hän elää kuntoutustuella.
Pärjään kotona kyllä pari tuntia itsekseni, jos minulle jätetään jääkaappiin oikealle korkeudelle ruokaa ja kansi on kiinni tietyllä tavalla. Sillä voi olla, että tiputan kipon kolme kertaa ennen kuin se päätyy mikroon."
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella arvostelijalla pitäisi olla vaikka selkä jumissa pari viikkoa. Et voi yskäistä, aivastaa, taivuttaa, kiertää, et pääse sängystä ylös, et saa sukkaa jalkaan.
Vasta sitten voit arvostella muita kipupotilaita.
Minulla on ollut iskiasta monesti ja usein noidannuoli, skolioosi myös, nyt on moninivelrikko. Joten voin sanoa että turhasta tuo aikuinen mies kitisee, jäänyt lääke koukkuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja Karpon ohjelmia kun katsoo, niin Kela osaa palauttaa liikkumiskyvyn halvaantuneille ja raajat amputoiduille. Edellisen kerran vastaavaan pystyi eräs mies 2000 vuotta sitten ja sen vuoksi hänestä kirjoitettiin maailman tunnetuin kirja.
Koraani?
Mohammed ei parantanut ketään. K a u l o j a sen sijaan katkoi satoja.
Vierailija kirjoitti:
Markus voi ajaa peltoautoa suljetulla radalla. Siellä voi ajaa kortitta
Ei sen peltoauto tarvitse olla mutta rata pitää olla suljettu.
Tämä potilas tarvitsee kaiken mahdollisen tuen ja avun. Paperiviidakosta selviää vain asiantuntijoiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, että ko. henkilöllä on ylipainoa. Onhan sillä mutta kyllä kaikkien tulisi olla huolissaan ensisijaisesti suomen terveydenhuollon tilasta eikä tuon miehen ylipainosta. Ohan tuo nyt ihan kohtuuton tilanne, kuitenkin vasta reilu nelikymppinen ihminen. Ja syynä ihan vaan se, ettei saanut hoitoa riittävän ajoissa. Hävetkää te joiden mielestä oma vika kun on niin läski! Tuossa jutussahan luki ettei tuo johdu ylipainosta.
Mä olen nuori nainen ja hoikka, mutta mulla on sairauden myötä mennyt kaularanka. Voin sanoa, että ihan samanlaiset kivut ja rajoitteet on minullakin. Kyseisen miehen ylipaino ei liity tuohon hänen toimintaa rajoittavaan ja kivuliaaseen tilaan, vaikka voihan se jatkossa tuoda muita terveyshaasteita.
Kaularankakulumat ovat todella yleisiä, kuten muut selkärankakulumat. Jos napsahtaa liian moneen kohtaan, niin menee liikuntakyky pahimmassa tapauksessa, kuten eräälle tuttavalleni kävi. Joutui jäämään sairaseläkkeellä, kipulääkerumba, alkoholisoitui, ja sitten kävi niin , että vahingossa otti överit ja löytyi kotaan kuolleena. Ei kannattaisi kenekään lällätellä. Voi sattua kenelle vaan.Hyväkuntoiselle ja nuorehokoollekin.
Ukko sanoo että voi olla 2 h kotona jos on ruokaa valmiina
laihdutus vähentäisi lääkkeet puoleen
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen. Saako kuka tahansa henk.koht. avustajan käyttöönsä, jos kortti otetaan väliaikaisesti leikkauksen tai sairauden takia pois?
Minulta murtui käsi ja se leikattiin, enkä saanut ajaa autoa 7 viikkoon, eikä kukaan tarjonnut henk.koht. avustajaa tai autokuskia, vaan sain ihan itse järjestää kyydit 6 kertaa 40km päähän röntgeniin ja 30km työmatkat päivittäin, kun julkistaliikennettä ei ole.
Öö, miten muka töihin piti mennä murtunerlla kädellä????
Luin tuon jutun. Ja todellakin ihmettelen, miten hän on sitä autoa ajanut, kun väitti tarvitse tuolloin jo apua päivittäisiin asioihin.
Ja nyt viime aikoina on kuulemma tehnyt pieniä puutöitä myytäväksi ja omaksi piristykseksi, mutta samalla kuulemma tarvitsee jatkuvasti avustajaa. Pari tuntia kuulemma pärjää itsekseen, jos on jätetty ruokaa tietyllä tavalla saataville... Siis PARI TUNTIA. 🙄
Haisee kyllä tuo ton koko juttu. Ihme uhriutumista taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden Kelan lääkärin siviilissä. Pahempaa nihilistiä saa hakea. Onneksi ei tosiaan sentään potilaita tapaa... Kiusaaminen rajoittuu vain perhepiiriin, mistä kappasvaan löytyykin runsaasti vakavia päihde- ja mielenterveysongelmia.
Tuo Markohan vois perustaa yrityksen, joka myy noita purkinavaajia ja kenties myöhemmin tulisi muitakin keksintöjä! Fiksu ja eteenpäin menevä kaveri!
Tuo purkinavaaja on vanha keksintö. Siis malliltaan. Minulla on tuollainen muovinen.
Sehän kehui itse kehittäneensä sen, D-kirjaimesta!
Vierailija kirjoitti:
Ja siinäkin välissä kerkee ruokakupin tiputtaa kolme kertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinäkin välissä kerkee ruokakupin tiputtaa kolme kertaa!
Ennen mikroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden Kelan lääkärin siviilissä. Pahempaa nihilistiä saa hakea. Onneksi ei tosiaan sentään potilaita tapaa... Kiusaaminen rajoittuu vain perhepiiriin, mistä kappasvaan löytyykin runsaasti vakavia päihde- ja mielenterveysongelmia.
Tuo Markohan vois perustaa yrityksen, joka myy noita purkinavaajia ja kenties myöhemmin tulisi muitakin keksintöjä! Fiksu ja eteenpäin menevä kaveri!
Tuo purkinavaaja on vanha keksintö. Siis malliltaan. Minulla on tuollainen muovinen.
Sehän kehui itse kehittäneensä sen, D-kirjaimesta!
Kehui itse keksineensä avaaja, jutun videossa!
Kuule henkilökohtaiset avustajat on menneen maailman luksusta
ei oo moiseen elintasoon enää varaa
laihduttsidi ja treenasi itsensä kuntoon. Ei tuo muuten tuosta tokene odottamalla
Verorahat on tarkoitettu julisen sektorin johtajille ei taviskansalle, rosvoja täynnä tuo julkinen sektori nykyään, pukit kaalimaan vartijana.
Kelan johtajille kansalta rosvotut verorahat kelpaa niinkuin muillekin kenellä on valta sitä ammentaa,tilaisuus tekee varkaan.
Tämä Markushan haluaisi tämän lehtijutun mukaan kuntoutua ja palata vielä takaisin työelämään.