Kelan mukaan Markus ei tarvitse henkilökohtaista tukea, sillä hän voi ajaa itse autoa. Markus ihmettelee Kelan päätöstä kun hänen korttinsa
otettiin pois heti leikkauspäivänä.
https://www.is.fi/terveys/art-2000010142469.html
Kela parantaa sairaat ja palauttaa jopa menetetyn ajo-oikeuden. Mahtavia ihmisiä töissä tuolla Kelassa!
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noi kaularangan puristukset ,vie käden kyvyn toimia ,jos luut ja hermot ja kaikki levyt rikki ,ei saa kuntoon enää. lisäksi aiheuttaa tuskia ja muutenkin estää normaalia liikkumista.kamala tilanne ihmiselle, joka tehnyt normaali työelämää. uskon täysin tyypin puhetta. varokaa ihmiset kaulan alueen vahinkoa. liika eteen kumarrtuva työ ja vammat voi aiheuttaa pahoja ongelmia.jos kaula aina kipeä ota magneettikuva, vaikka omilla rahoilla. kädet voi mennä tähän kaulavamman aiheuttamaan hermovaurioon pilalle.vaiva ei yleensä oireile ennen kun on liian myöhästä.usein toistuva kaulan jumi ja kipu on usein ainoa merkki et jotain menossa pilalle kaulassa.
Tuohon on olemassa toimiva leikkaus, jolla vaiva saadaan korjattua. Harmi, että tämä mies ei ole ajoissa päässyt siihen, ja in mennyt toimintakyky ja työkyky ja tullut kipupotilas. Todel
Tarkoitat varmaan nerokirurgia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota jäin miettimään että markus ei pärjää 8 tuntia (vaimon työpäivä) ajan ilman lämmintä ruokaa.. ?
Koska kommentillasi haluat epäsuorasti viitata henkilön ulkonäköön, niin kerronpahan sinulle sen faktan että kipuihin määrätään nykyään masennuslääkkeitä jotka lamaannuttavat aineenvaihdunnan ja lisäävät ruokahalua. Jos olet samaan aikaan niin kipeä ettet pysty liikkumaan on lähes mahdotonta estää painon nousemista.
Näyttää tuo olleen huomattavan lihava jo ennen sairastumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus (vaikka olisi ilkeää tai rumasti sanottu) on se, että henkilöllä on valtavasti ylipainoa.
Ei varmasti tuo ylipaino edistä toipumista; voisi lääkitys keventää, kun saisi painoa laskemaan
Ei pelkkä ylipaino vaan miehellä on todella huono ryhti. tietenkin niska kipu estää paljon mutta onko kukaan miettinyt kokonaisuutta kuten fysioterapiaa ym.
Ei varmaan. Sinä olet ainoa joka on asian oivaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen. Saako kuka tahansa henk.koht. avustajan käyttöönsä, jos kortti otetaan väliaikaisesti leikkauksen tai sairauden takia pois?
Minulta murtui käsi ja se leikattiin, enkä saanut ajaa autoa 7 viikkoon, eikä kukaan tarjonnut henk.koht. avustajaa tai autokuskia, vaan sain ihan itse järjestää kyydit 6 kertaa 40km päähän röntgeniin ja 30km työmatkat päivittäin, kun julkistaliikennettä ei ole.
No ei saa eikä saanut tässäkään.
Sinä pääsit kyllä.lääkäriin vaikka kelataksilla.
Niin, Kela taksilla pääsin terv.keskuksesta sairaalaan, kun lääkäri mietti viedäänkö minut ambulanssilla vai Kelataksilla sairaalaan, kun kivut oli sietämättömät ja olin shokissa. Mutta parin päivän päästä sairaalasta, piti ihan itse jär
Pärstäkertoimen mukaan menee. Kasikymppinen vanhempani, parempikuntoinen kuin minä, sai kelakyydin silmänpohjakuvaukseen 200 km päähän. Minä en leikkauksen jälkeen 150 km päähän. Linja-autolla piti ryttyyttää tuntikausia sulanut "jääpussi " haavan päällä. Tuli lisävammoja joita jouduin sitten kolme kertaa käymään tutkituttamassa ja hoitamassa. Eläkeläisen tulot kolminkertaiset omiin tuloihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vointi paranis huomattavasti kun paino olis puolet nykypainosta. Siihen pitäs satsata.
Varmasti näin,mutta hänellä on todennäköisesti, niin kuin joku sanoi CRPS, eli kipuoireyhtymä, ja siihen runsas lääkitys,joka tarkoittaa sitä, että lisää ruokahalua ja ei voi liikkua, ja silloin lihoo
Jos hänellä on CRPS niin silloin hänellä olisi fysioterapiaa. Tästä ei ole mainittu sanaakaan. Lisäksi 5-26 henkilöä 100 000:sta sairastuu eli eiköhän silloin hoito ole hieman erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja Karpon ohjelmia kun katsoo, niin Kela osaa palauttaa liikkumiskyvyn halvaantuneille ja raajat amputoiduille. Edellisen kerran vastaavaan pystyi eräs mies 2000 vuotta sitten ja sen vuoksi hänestä kirjoitettiin maailman tunnetuin kirja.
Koraani?
Mohammed ei parantanut ketään. K a u l o j a sen sijaan katkoi satoja.
Ei tainnut tulla mieleenkään ensin tarkastaa asia vaan päätit silmittömässä vihassa alkaa lausumaan tyhmyyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, että ko. henkilöllä on ylipainoa. Onhan sillä mutta kyllä kaikkien tulisi olla huolissaan ensisijaisesti suomen terveydenhuollon tilasta eikä tuon miehen ylipainosta. Ohan tuo nyt ihan kohtuuton tilanne, kuitenkin vasta reilu nelikymppinen ihminen. Ja syynä ihan vaan se, ettei saanut hoitoa riittävän ajoissa. Hävetkää te joiden mielestä oma vika kun on niin läski! Tuossa jutussahan luki ettei tuo johdu ylipainosta.
Mä olen nuori nainen ja hoikka, mutta mulla on sairauden myötä mennyt kaularanka. Voin sanoa, että ihan samanlaiset kivut ja rajoitteet on minullakin. Kyseisen miehen ylipaino ei liity tuohon hänen toimintaa rajoittavaan ja kivuliaaseen tilaan, vaikka voihan se jatkossa tuoda muita terveyshaasteita.
Kaularankakulumat ovat todella yl
eli väität että hyvä kuntoinen ja terve voi joutua samaan jamaan yksinkertaisesti kääntämällä päätään? Näin kävi Markukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota jäin miettimään että markus ei pärjää 8 tuntia (vaimon työpäivä) ajan ilman lämmintä ruokaa.. ?
Koska kommentillasi haluat epäsuorasti viitata henkilön ulkonäköön, niin kerronpahan sinulle sen faktan että kipuihin määrätään nykyään masennuslääkkeitä jotka lamaannuttavat aineenvaihdunnan ja lisäävät ruokahalua. Jos olet samaan aikaan niin kipeä ettet pysty liikkumaan on lähes mahdotonta estää painon nousemista.
Näyttää tuo olleen huomattavan lihava jo ennen sairastumistaan.
Siis mistä sinä sen tiedät? Ei tuossa jutussa ollut mitään before ja Antero kuvia? Ja miksi jankutat tätä lihavuutta, kun kyse tässä jutussa ei nyt ole siitä, vaan siitä, että Markus ei päässyt ajoissa leikkaukseen, ja siitä seurasi todennäköisesti tuo kiputila, ja käsien toimimattomuus, mutta sinä jankkaat vaan tuota painoa. Ihme bantu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämäkin keskustelu kääntyy siihen, että ko. henkilöllä on ylipainoa. Onhan sillä mutta kyllä kaikkien tulisi olla huolissaan ensisijaisesti suomen terveydenhuollon tilasta eikä tuon miehen ylipainosta. Ohan tuo nyt ihan kohtuuton tilanne, kuitenkin vasta reilu nelikymppinen ihminen. Ja syynä ihan vaan se, ettei saanut hoitoa riittävän ajoissa. Hävetkää te joiden mielestä oma vika kun on niin läski! Tuossa jutussahan luki ettei tuo johdu ylipainosta.
Mä olen nuori nainen ja hoikka, mutta mulla on sairauden myötä mennyt kaularanka. Voin sanoa, että ihan samanlaiset kivut ja rajoitteet on minullakin. Kyseisen miehen ylipaino ei liity tuohon hänen toimintaa rajoittavaan ja kivuliaaseen tilaan, vaikka voihan se jatkossa tuoda muita terveyshaasteita.
Mikä tämä sairaus oli? miehell
Mekaaninen rasitus? Niskanikamien välissä olevat hermot ovat jääneet puristuksiin, ja siitä aiheutuu kiputila ja hermoimpulssit eivät kulje käsiin, jolloin käsien toiminta ei ole normaalia. Hänhän sanoo, että tavarat eivät pysy käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Markus voi ajaa peltoautoa suljetulla radalla. Siellä voi ajaa kortitta
Voi ajaa peltoautoa suljetulla radalla??? Jos edes ei voi avata suihkussa suihkun hanaa tai ruokapurkki saattaa tippua monta kertaa kädestä? Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tota oikein vaivaa??
Niskan välilevyt paskana > hermot pinteessä > kivut ja käsien toimimattomuus.
hermo pinne. eikös tämä kuulu lihashuollon puolelle kuten naprapaatit, hierojat jne?
Ei kuulu, vaan neurokirurgian puolelle.
Vierailija kirjoitti:
"Heiskanan kokee, että kaikki muut toimivat oikein: työterveyslääkäri ja terveyskeskuslääkäri sekä leikannut lääkäri ja hoitajat. Husiin (Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri) hän on pettynyt organisaationa."
Nyt olisi hieman hyvä laittaa valoja päälle. onko todellakin diagnoosi oikea? onko hoito ollut oikeanlainen eli onko potilas parantunut vaivasta? ei kenenkään niska mene tuohon jamaan kun arjessa hieman kääntää päätä.
Eikö yksikään lääkäri osaa tutkia asiaa hieman kriittisemmin kuin tuijottamalla edellisen diagnoosia?!!!!
Kuule, tuo niskanikamien kulumaleikkaus on neurokirugian yleisimpiä leikkauksia. Yleensä ehditätään tekemään ennekuin ollaan tuossa vaiheessa. Ihmisillä yleensä oireina on sormien puutumista yms.
Tähän kannattaa ihmisten tottuua, kun nykyhallitus alkaa ajamaan terveydenhuoltoa rajusti alas, etyä jonot alkavat kasvamaan, että emme tule saamaan hoitoa ajoissa, ja näitä Markuksen tapaisia tapauksia tulee olemaan yhä enemmän. Lehdissä on myös ollut juttuja että ihmiset eivät saa syöpähoitoja ja leikkauksia takuuasioissa, koska ei ole henkilökuntaa.
Tämä ei kosketa ketään, ennenkuin se iskee omalle kohdalle. Nyt se iski Markuksen kohdalle. Markus oli työssä käyvä, aktiivinen, yhteiskunnan jäsen. Nyt Markus on todennäköisesti loppuelämänsä työkyvytön , ei veronmaksaja. Miksi, koska, ei ole riittävästi henkilökuntaa HUS:lla toteuttamaan hoitotakuuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heiskanan kokee, että kaikki muut toimivat oikein: työterveyslääkäri ja terveyskeskuslääkäri sekä leikannut lääkäri ja hoitajat. Husiin (Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri) hän on pettynyt organisaationa."
Nyt olisi hieman hyvä laittaa valoja päälle. onko todellakin diagnoosi oikea? onko hoito ollut oikeanlainen eli onko potilas parantunut vaivasta? ei kenenkään niska mene tuohon jamaan kun arjessa hieman kääntää päätä.
Eikö yksikään lääkäri osaa tutkia asiaa hieman kriittisemmin kuin tuijottamalla edellisen diagnoosia?!!!!
Kuule, tuo niskanikamien kulumaleikkaus on neurokirugian yleisimpiä leikkauksia. Yleensä ehditätään tekemään ennekuin ollaan tuossa vaiheessa. Ihmisillä yleensä oireina on sormien puutumista yms.
Tähän kannattaa ihmisten tottuua, kun nykyhallitus alkaa ajamaan terveydenhuoltoa rajusti al
teet pitkän raivoisan viestin aiheesta nimeltään niskanikamien kulumaleikkaus jolla vastaat aiheeseen jossa kyseenalaistetaan onko kyseessä edes oikea diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Pään kääntäminen ei ole liike? Terveellä yksilöllä ei noin käy.
Sattumia. Noin voi valitettavasti käydä meistä jokaiselle. Älylaitteen rynsasta käyttöä pitäisin riskitekijänä. Moni voi joutua sitä käyttämään työnkin takia.
Mites se, joka ajoi autolla tämän perään, eikö se joudu ( tai sen vakuutus korvaamaan) jotain?