Kun ihminen kertoo käyttävänsä kaupan omaa muovikassia roskapussina/kauppakassina
Rakas kauppias, uutisen tekijä, ei, se ei tarkoita että ostetaan joka viikkoiseen käyttöön kaupan muovikassi roskapussiksi. Uutisentekijällä ei riitä ymmärrys siihen, että kun ostetaan muovikassi on siitä moneksi, sitä käytetään niinkauan kunnes se tuntuu tarpeeksi ehjältä ja aivan loppukäyttövaiheessa siitä tulee roskapussi.
Olemme täysin tietoisia tuon muovipussin kalliimmasta hinnasta, mutta olemme myös tietoisia että tavaroita kannettaessa kaupan oma muovikassi on kestävämpi ja voit kantaa siinä painaviakin tavaroita. Sentakia se toimii ns. kauppakassina viikkoja, jopa kuukausia eikä sitä tarvitse vaihtaa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ruokakaupan-kassalta-ei-kann…
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, teimme muuton ainoastaan kaupan muovikasseilla, ho hoijaa. Ei tietenkään tehty vaan osa tavaroista oli kaupan muovipusseissa. Toki sinä teet muuton käyttämällä merkkilaukkuja eikö niin, näinhän se olkinukkeilu toimii. Jälleen kerran saa todeta kuinka naurettava tämä foorumi on mitä pellejä täällä on kommentoimassa.
Kerro nyt, mihin sie siinä muutossa käytit niitä ruokakaupan muovikasseja? Voi toki olla järkeväkin selitys, mitä me ei nyt vaan hoksata.
Etkö tiedä mihin muovipusseja käytetään ja miten niitä voi käyttää, taidat olla aika vähä-älyinen.
En ole itse tarvinnut koskaan muovikassia MUUTOSSA, siksi olisin halunnut tietää. Taidat olla itse vaajaa?
Jaaha, että tuota varten pitää olla nimenomaan kaupan muovikassi. I see.
Itse olen muuttanut niin, että likavaatteet menevät likapyykkikorissa, jos en ole ehtinyt kaikkea pestä. En ole mitään pussitellut. 🙄
Tulin just kotiin prismasta ja kassi hajosi vaikka ei ollut paljoa edes tavaraa.
Miten niiden on tarkoitus kestää vuosia? Itsellä kestää max kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulin just kotiin prismasta ja kassi hajosi vaikka ei ollut paljoa edes tavaraa.
Minä olen käyttänyt koko ikäni kaupan muovikasseja, noin 40-50 vuotta, puhutaan tuhansista muovipusseista. Ikinä en ole saanut rikki yhtä ainutta koko elämäni aikana, kun olen kantanut siinä ruuat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
No eipä mulla kestä vuosia.
Kolme minuuttia sen jälkeen kun on muovikassin ostanut, niin joku pakkaus viiltää koko kassin halki.
Kunnon kauppakassi mukaan ja roskapussit erikseen.
Kangaskassiin ei tule viiltoja noin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käyttänyt koko ikäni kaupan muovikasseja, noin 40-50 vuotta, puhutaan tuhansista muovipusseista. Ikinä en ole saanut rikki yhtä ainutta koko elämäni aikana, kun olen kantanut siinä ruuat kotiin.
Minä taas olen saanut useita rikki.
Vierailija kirjoitti:
On teilläkin vittuMurheet. Menkää töihin.
Sieltä oot tullut itekin. Puhuttele kunnioittavasti alkuperääsi.
Itsellä kangaskassit kauppaostoksille (osa jo yli 10 vuotta vanhoja), jos unohtuu tai kaikki ostokset ei mahdu, niin sitten ostan kaupan muovikassin. Mutta tämä ostettu muovikassi ei mene kauppaan uudelleen käyttöön, yleensä sitten pullokassiksi.
Roskille sitten ne alle 10 senttiä maksavat 40 litran rullakassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen saanut useita rikki.
Samoin. Joskus käy niin, että muovikassi hajoaa jo siinä kassalla ja olen saanut uuden ilmaiseksi. Tämän vuoksi suosin kestokassia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli muutto 3 kuukautta sitten ja sai ihan omakohtaisesti taas todeta, että ne ohuet mustat muovipussit ei kestä mitään, kun on vähän terävää kulmaa/painoa. Kun taas kaupan omat muovipussit kesti lähes mitä tahansa, saa olla painoakin. Joten turhaan ihmiset tuputtaa niitä halpoja ohuita muovipusseja joka käyttöön, kun kaikki me tiedämme mikä niiden laatu ja käytännöllisyys on. Joskus voi laadusta maksaa sen 10-20 centtiä enemmän.
Ei niitä kukaan joka käyttöön tuputa. Ne on roskapusseja ja toimivat siinä hommassa mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette käytä muovi- tai roskapusseja vaan roskille riittää leipäpussit ja wc-paperien muovit: miten viette roskiin esim pölynimurin täydet pussit? Minulla on keskuspölynimuri ja kaupan muovikassi on just passelin kokoinen sen tyhjennykseen.
Jos matkustatte, niin miten tuotte likapyykin kotiin? Siinäkin käytän kaupan muovipussia niin pysyy likaiset ja puhtaat erillään matkalaukussa. Samaten ne ovat käteviä kenkäpusseja matkalaukkuun.
Jos on kissa, niin miten viette käytetyn kissanhiekan roskikseen? Kaadatte vaan sellaisenaan roskapönttöön?
Likapyykki on kiristysnauhalla suljettavassa pyykkipussissa. Muovipussissa likaiset vaatteet alkavat haista.
Kestokasseja auton peräluukku täynnä. Aina mukana. Reilusti, koska aina ei siirry heti kotoa autoon ja on niin nättejä että tulee ostettua uusia. Sekä niitä muovisia että kangaskasseja.
Kaupan muovipussi kallis ja voi täyttää vain väljästi ettei hajoa. Harvoin ostan.Pullokassina ehdoton. Älkää huljauttako tölkkejä. Puhdasta vettä hukkaan.
Roskapussirulla must! Mustat parhaita. Tukevampaa muovia eikä näy läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän reppua, kestokassia ja vielä muovipussikin mukana. Yleensä muovipussi vaihtuu vasta kun hajoaa...
Tuo kaupan oma muovikassihan kestää jopa vuosia, ei se mihinkään mene. Miksi joku olettaa, että se pitää heti laittaa roskapussiksi. Ne halvat mustat muovipussit, ne menee helposti rikki, ei niiden käyttöikä ja luotettavuus ole samaa luokkaa kun kestävissä kaupan omissa muovikasseissa, joita voi käyttää vaikka pari vuotta kauppakassina jos haluaa.
Tarkoitatko nyt sitä ihan perusmuovikassia etkä sellaisia kestokasseja, joita nykyään näkee paljon?
Tavallinen muovi haurastuu vuosissa ilman käyttöäkin, siihen tulee helposti reikiä teräväkulmaisista pakkauksista eikä ne muutenkaan kovin kestäviä ole. Meillä muovipussia käytetään kirjastokirjojen, työeväitten, treenivaatteitten ym. sellaisten kuljetuksiin, jossa pysyy jokseenkin puhtaana. Sitten pullonpalautukseen tai muuhun sellaiseen, jossa likaantuu ennen kuin päätyy roskapussiksi.
Kaupan muovikassi on liian suuri nykyisiin lokerollisiin jätteidenkeräysastioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sinä ole viimeksi käynyt kaupassa? On aivan totta, että vuosikymmeniä sitten muovikassit olivat kestävämpiä. Minulla on vielä jotain tavaraa Anttilan muovikassissa varastossa.
Nykyiset muovikassit eivät enää kestä kuin ehkä jotain kevyitä nenäliinapaketteja ja muita sellaisia, joissa ei ole teräviä kulmia.
Minä käytän biojätteisiin paperipussia ja käy se paperipussi sekajätteeseenkin jos muovipussia ei ole, muovi-ja pahvipakkauksien keräykseen käy vaikka kaupan hedelmäpussit. Minä kuljen aina kotoa poistuessani taloyhtiön roskakatoksen ohi ja vien päivittåin mennessäni ainakin muovi- ja pahvijätteet. Kaupassa saisi olla myös hedelmille paperipusseja, muovijätettä kertyy ihan liian paljon.
On paperipusseja hedelmille. Ainakin rismoissa.
Repussa ja kangaskassissa vien ostokset. Lisäkassina löytyy repusta muovikassi ja yleensä n. 10v vanha. Käytän muovikassit loppuun asti. Löytyy ainakin yksi iso Anttilan muovikassikin 2000-luvun alkupuolelta. Taitaa olla kohta aika laittaa se huuto.netiin hyvällä hinnalla...
Rikki se kaupan kassi on yleensä ostosreissun jälkeen.
Ikävää että sun elämä on noin kurjaa. Tosi sääli.