Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen kertoo käyttävänsä kaupan omaa muovikassia roskapussina/kauppakassina

Vierailija
22.03.2024 |

Rakas kauppias, uutisen tekijä, ei, se ei tarkoita että ostetaan joka viikkoiseen käyttöön kaupan muovikassi roskapussiksi. Uutisentekijällä ei riitä ymmärrys siihen, että kun ostetaan muovikassi on siitä moneksi, sitä käytetään niinkauan kunnes se tuntuu tarpeeksi ehjältä ja aivan loppukäyttövaiheessa siitä tulee roskapussi.

Olemme täysin tietoisia tuon muovipussin kalliimmasta hinnasta, mutta olemme myös tietoisia että tavaroita kannettaessa kaupan oma muovikassi on kestävämpi ja voit kantaa siinä painaviakin tavaroita. Sentakia se toimii ns. kauppakassina viikkoja, jopa kuukausia eikä sitä tarvitse vaihtaa.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ruokakaupan-kassalta-ei-kann…

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tosi harvoin muovikasseja, koska tuntuu ettei ne kestä yhtään mitään.

Vierailija
22/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt pelkkää typeryyttä jos heti laittaa kerran käytetyn ostoskassin roskapussiksi. 

Kuinka kauan sitä pitää säilöä, että sitä voi käyttää roskapussina? - Itse huomaan. että vaikka ostan melko harvoin kaupasta muovikasseja, niin vuoden tai vuosien aikana niitä kuitenkin on pesiytynyt kaappiini aika monta. Puhtaita ja siistejä. Muovikasseille on loppuviimein aika vähän käyttöä edes roskapussina kun viime vuodet olen onnistunut onnekkaasti asumaan taloyhtiössä, jossa jätteiden lajittelu on tehty erinomaisen helpoksi ja mutkattomaksi, jolloin muovikasseja en tarvitse siihenkään, että kuljettasiin jätteitäni erityiseen lajittelupaikkaan ja jossa lopuksi sitten heittäisin muovipussit pois muovinkeräysastiaan kun olsin ensin tyhjännyt niissä olleet jätteet paikoilleen.

Sinkkumies 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että ennen kaupat eivät saaneet ottaa maksua muovikassista jos siinnä oli kaupan mainos.

Vierailija
24/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muutto 3 kuukautta sitten ja sai ihan omakohtaisesti taas todeta, että ne ohuet mustat muovipussit ei kestä mitään, kun on vähän terävää kulmaa/painoa. Kun taas kaupan omat muovipussit kesti lähes mitä tahansa, saa olla painoakin. Joten turhaan ihmiset tuputtaa niitä halpoja ohuita muovipusseja joka käyttöön, kun kaikki me tiedämme mikä niiden laatu ja käytännöllisyys on. Joskus voi laadusta maksaa sen 10-20 centtiä enemmän.

Vierailija
25/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kaupan omaa muovikassia mihinkään, sehän on kaupan! Ostan oman muovikassin kyllä.

Vierailija
26/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se muovikassi kestä aina edes kotiin asti. Täytyy olla varakassi mukana sitä varten. Ennen nuo maksoivat jotain 9 cent, sitten se nousi 11, 15, 19, 20, 25, 30 ja nyt jotain 49senttiä kpl. Laatu on yhtä surkeaa kuin ennenkin. Kohta sen hinta on 1€ /kpl.

Jep, mäki ihmettelen näitä kommentteja, että muovipussi voi kestää jopa vuosia. Itsellä on lähes aina kauppareissulla reppu ja kassi. Ehkä pari kertaa vuodessa ostan muovipussin, jos onkin tullut yllättäen pakko käydä kaupassa tai tuleekin ostettua enemmän mitä oli tarkoitus, mutta aina jokin terävämpi kulma rikkoo pussin, eikä se tarvitse kuin maitopurkin tai lihapaketin hieman huonossa kulmassa. Roskapusseina käytämme roskapusseja, ja nykyään sekajätettäkin tulee niin vähän, kun lajittelemme kaiken mahdollisen.

Vierailija
27/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se muovikassi kestä aina edes kotiin asti. Täytyy olla varakassi mukana sitä varten. Ennen nuo maksoivat jotain 9 cent, sitten se nousi 11, 15, 19, 20, 25, 30 ja nyt jotain 49senttiä kpl. Laatu on yhtä surkeaa kuin ennenkin. Kohta sen hinta on 1€ /kpl.

Niissä muovipusseissa on prosentteina laskettuna paras kate. Jos et halua kauppiaan rikastuvan, niin vältä muovipusseja. 

Vierailija
28/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli muutto 3 kuukautta sitten ja sai ihan omakohtaisesti taas todeta, että ne ohuet mustat muovipussit ei kestä mitään, kun on vähän terävää kulmaa/painoa. Kun taas kaupan omat muovipussit kesti lähes mitä tahansa, saa olla painoakin. Joten turhaan ihmiset tuputtaa niitä halpoja ohuita muovipusseja joka käyttöön, kun kaikki me tiedämme mikä niiden laatu ja käytännöllisyys on. Joskus voi laadusta maksaa sen 10-20 centtiä enemmän.

En kyllä viitsisi tehdä muuttoa kaupan muovikasseilla, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
29/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä s marketin kassa ottaa hinnan käytetystä muovikassista jonka olen maksanut ajat sitten. Olen siitä kassalle huomauttanut mutta ei tunnu menevän perille.

Vierailija
30/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu käyttää muovikasseja muutossa? 150-200l jätesäkit ovat hyviä.

Vierailija
31/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin meidän lähi-Cittarissa maksaa vain 25 cnt.

Vierailija
32/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan nyttenkin 30 kaupan kassia taiteltuna. Kyllä ne menee suoraan roskapusseiksi. Pullopusseja käytän kyllä uudelleen pullopussina, koska hulautan pullot ja tölkit aina vedellä, niin ei valu töhnää kassin pohjalle, eikä haise.

Pitäisi siirtyä noihin kangaskasseihin. Ei vaan koskaan muista ottaa kantoon ja ne vie paljon tilaa taskussa.

Vierailija
33/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä s marketin kassa ottaa hinnan käytetystä muovikassista jonka olen maksanut ajat sitten. Olen siitä kassalle huomauttanut mutta ei tunnu menevän perille.

Laitatko käytetyn muovikassin kassan hihnalle? Mulla kassi on laukussa. Otan sen esille kun olen maksanut ostokset.

Vierailija
34/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teräväkulmaisia ja painavia kamoja muutossa roskapusseihin? No eihän ne nyt herranjestas tuollaista kestäkään, _roska_pussiksi tarkoitettu

Vierailija
35/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

Vierailija
36/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän mieluiten niitä kaupan kasseja roskapusseina juuri siksi, että ne ovat paksumpia. Ostan niitä ihan tarkoituksella enkä käytä ikinä omaa kassia.

Ne rullassa myyyävät on tosiaan ohuempia ja pienempiä ja siksi myös huonompia.

No ainakaan mustia Rainbow'n 30 litran roskapusseja en ole saanut kertaakaan rikki ja niillä on menty vuosia. Pitikin mennä sanomaan, loin nyt varmaan kirouksen jolla tuostakin tuotteesta tulee pian ihan surkea. 😅

Ne haisee ihan järkyttävälle.

Vierailija
37/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, teimme muuton ainoastaan kaupan muovikasseilla, ho hoijaa. Ei tietenkään tehty vaan osa tavaroista oli kaupan muovipusseissa. Toki sinä teet muuton käyttämällä merkkilaukkuja eikö niin, näinhän se olkinukkeilu toimii. Jälleen kerran saa todeta kuinka naurettava tämä foorumi on mitä pellejä täällä on kommentoimassa.

Vierailija
38/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut kaupan muovikasseja tai roskapusseja yli kymmeneen vuoteen. Käytän kangaskasseja ostoskasseina (hyvin kestävät edelleen, yli 10 vuotta käyttöä) ja roskapusseina käytän wc-paperin muovipakkausta, leipäpusseja ja muita joka tapauksessa kotiin kulkeutuvia pakkausmateriaaleja.

Vierailija
39/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän mieluiten niitä kaupan kasseja roskapusseina juuri siksi, että ne ovat paksumpia. Ostan niitä ihan tarkoituksella enkä käytä ikinä omaa kassia.

Ne rullassa myyyävät on tosiaan ohuempia ja pienempiä ja siksi myös huonompia.

Rullapussit ovat myös läpinäkyviä. Naapurit pääsevät arvostelemaan roskiskäyttäytymistä ja länkyttämään väärästä kierrätyksestä, vaikka siihen ei olisi edes tarvetta. Käyttämällä kaupan kasseja säästyn typeriltä naapurikyttääjiltä.

Vierailija
40/99 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, teimme muuton ainoastaan kaupan muovikasseilla, ho hoijaa. Ei tietenkään tehty vaan osa tavaroista oli kaupan muovipusseissa. Toki sinä teet muuton käyttämällä merkkilaukkuja eikö niin, näinhän se olkinukkeilu toimii. Jälleen kerran saa todeta kuinka naurettava tämä foorumi on mitä pellejä täällä on kommentoimassa.

En väittänyt että sä et käyttänyt muuta muutossa.

Totesin vain että jätesäkit ovat parempia muuttaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan