Kun ihminen kertoo käyttävänsä kaupan omaa muovikassia roskapussina/kauppakassina
Rakas kauppias, uutisen tekijä, ei, se ei tarkoita että ostetaan joka viikkoiseen käyttöön kaupan muovikassi roskapussiksi. Uutisentekijällä ei riitä ymmärrys siihen, että kun ostetaan muovikassi on siitä moneksi, sitä käytetään niinkauan kunnes se tuntuu tarpeeksi ehjältä ja aivan loppukäyttövaiheessa siitä tulee roskapussi.
Olemme täysin tietoisia tuon muovipussin kalliimmasta hinnasta, mutta olemme myös tietoisia että tavaroita kannettaessa kaupan oma muovikassi on kestävämpi ja voit kantaa siinä painaviakin tavaroita. Sentakia se toimii ns. kauppakassina viikkoja, jopa kuukausia eikä sitä tarvitse vaihtaa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ruokakaupan-kassalta-ei-kann…
Kommentit (99)
Minulla oma kassi ja käytän myös kaupan paksuja kestokasseja, ne kestää loiputtomiin käytössä. Hyvin harvoin ostan muovipusssin, eli vain jos ostokset ei mahdu mukana oleviin kasseihin. Niitäkin käytän niin kauan kuin menee huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, teimme muuton ainoastaan kaupan muovikasseilla, ho hoijaa. Ei tietenkään tehty vaan osa tavaroista oli kaupan muovipusseissa. Toki sinä teet muuton käyttämällä merkkilaukkuja eikö niin, näinhän se olkinukkeilu toimii. Jälleen kerran saa todeta kuinka naurettava tämä foorumi on mitä pellejä täällä on kommentoimassa.
Kerro nyt, mihin sie siinä muutossa käytit niitä ruokakaupan muovikasseja? Voi toki olla järkeväkin selitys, mitä me ei nyt vaan hoksata.
Suomi on kyttääjiä täynnä. Nyt kytätään jo kaupan muovikasseja, mihin niitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, teimme muuton ainoastaan kaupan muovikasseilla, ho hoijaa. Ei tietenkään tehty vaan osa tavaroista oli kaupan muovipusseissa. Toki sinä teet muuton käyttämällä merkkilaukkuja eikö niin, näinhän se olkinukkeilu toimii. Jälleen kerran saa todeta kuinka naurettava tämä foorumi on mitä pellejä täällä on kommentoimassa.
Kerro nyt, mihin sie siinä muutossa käytit niitä ruokakaupan muovikasseja? Voi toki olla järkeväkin selitys, mitä me ei nyt vaan hoksata.
Etkö tiedä mihin muovipusseja käytetään ja miten niitä voi käyttää, taidat olla aika vähä-älyinen.
Jospa pidettäisiin huolta ihan omista kasseistamme ja pusseistamme. Aika hävytöntä kytätä toisten kasseja ja niiden käyttöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiedä mihin muovipusseja käytetään ja miten niitä voi käyttää, taidat olla aika vähä-älyinen.
En ole itse tarvinnut koskaan muovikassia MUUTOSSA, siksi olisin halunnut tietää. Taidat olla itse vaajaa?
Tein avauksen sentakia kun on ruvennut ärsyttämään monien tyyli saarnata, heristellään sormea kun joku ostaa kaupan muutaman sentin kalliimman muovipussin. Ethän sinä tiedä miten ihminen sen käyttää, on vain oletus että ostetaan se roskapussiksi ja siltä pohjalta lähdetään tekemään uutisjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tyhmä.
Te jotka ette käytä muovi- tai roskapusseja vaan roskille riittää leipäpussit ja wc-paperien muovit: miten viette roskiin esim pölynimurin täydet pussit? Minulla on keskuspölynimuri ja kaupan muovikassi on just passelin kokoinen sen tyhjennykseen.
Jos matkustatte, niin miten tuotte likapyykin kotiin? Siinäkin käytän kaupan muovipussia niin pysyy likaiset ja puhtaat erillään matkalaukussa. Samaten ne ovat käteviä kenkäpusseja matkalaukkuun.
Jos on kissa, niin miten viette käytetyn kissanhiekan roskikseen? Kaadatte vaan sellaisenaan roskapönttöön?
Vierailija kirjoitti:
Tein avauksen sentakia kun on ruvennut ärsyttämään monien tyyli saarnata, heristellään sormea kun joku ostaa kaupan muutaman sentin kalliimman muovipussin. Ethän sinä tiedä miten ihminen sen käyttää, on vain oletus että ostetaan se roskapussiksi ja siltä pohjalta lähdetään tekemään uutisjuttu.
Jos näen ihmisen ostavan muovikassin, ajattelen että hän on unohtanut kauppakassin kotiin, autoon tai kauppareissu tuli extempore.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse tarvinnut koskaan muovikassia MUUTOSSA, siksi olisin halunnut tietää. Taidat olla itse vaajaa?
Pakkaat sukat ja miehen paskaiset kalsarit ainoastaan merkkilaukkuihin, olethan vähän parempi ihminen kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ostaa ekana, luotolla, ruman vauvanpaskan värisen tooosi kalliin laukun. Sen kanssa onkin sitten kaupan muovikassi tosi tyylikäs!
Mun käsilaukut ovat maksaneet 15-25€. :D
Miksi muutossa muutetaan paskaisia kalsareita? Itse tykkään pestä likapyykin ennen muuttoa ja likaisia on vaan päällä olevat vaatteet.
-ohis
Työmaalla olen huomannut, että aina kaupan pussi on käyttäjällään kertakäytöinen eli roskiin lentää evästen haun jälkeen. Mää käytän aina niin kauan kuin vaan kestää ja sitte roskapussiksi. Se nyt vaan on tyhmä maksaa turhasta, tienposkestakin aina kerään tölkit ja pullot kun toiset heittää rahaa ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän mieluiten niitä kaupan kasseja roskapusseina juuri siksi, että ne ovat paksumpia. Ostan niitä ihan tarkoituksella enkä käytä ikinä omaa kassia.
Ne rullassa myyyävät on tosiaan ohuempia ja pienempiä ja siksi myös huonompia.
Mitä kaikkea sun sekajätteeseen kertyy, kun on noin painavia roskapusseja? Muovi ei paina paljoakaan. Pahvit, lasi, metalli, lehdet ja biot painaa, ja ne kantaa helpoiten kestokassissa jätekatokseen.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette käytä muovi- tai roskapusseja vaan roskille riittää leipäpussit ja wc-paperien muovit: miten viette roskiin esim pölynimurin täydet pussit? Minulla on keskuspölynimuri ja kaupan muovikassi on just passelin kokoinen sen tyhjennykseen.
Jos matkustatte, niin miten tuotte likapyykin kotiin? Siinäkin käytän kaupan muovipussia niin pysyy likaiset ja puhtaat erillään matkalaukussa. Samaten ne ovat käteviä kenkäpusseja matkalaukkuun.
Jos on kissa, niin miten viette käytetyn kissanhiekan roskikseen? Kaadatte vaan sellaisenaan roskapönttöön?
Heillä on varmasti myös yksi roskapussirulla varalla.
Ne menevät myös pieneen tilaan matkalaukkuun likapyykille.
Kun meillä oli kissa, meillä oli erillinen metallikehikko, jossa suuri jätesäkki ja siihen kipattiin kissanhiekat suoraan astiasta. Tosi kätevää.
Mulla menee vuodessa noin 50 € muovikasseihin. Ostan aina kauppareissulla ruokaostoksille muovikassin. Kannan ostokset kotiin ja sullon kassin kaappiin odottamaan käyttöä roskapussina. En käytä niitä pusseja uudestaan ostoskassina. Ostan erillisiä jätekasseja vain vessan roskikseen.
No eipä mulla kestä vuosia.
Kolme minuuttia sen jälkeen kun on muovikassin ostanut, niin joku pakkaus viiltää koko kassin halki.
Kunnon kauppakassi mukaan ja roskapussit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
No eipä mulla kestä vuosia.
Kolme minuuttia sen jälkeen kun on muovikassin ostanut, niin joku pakkaus viiltää koko kassin halki.
Kunnon kauppakassi mukaan ja roskapussit erikseen.
Kohta yli vuosi ollut sama kaupan muovipussi repussa varalla, käytän sitä usein. Maksoi muistaakseni 20 centtiä, en koe että hinta/laatusuhde olisi huono, päinvastoin.
En ymmärrä miten muka kaupan muovipussi voi kestää vuosia? Itsellä menee rikki monesti jo kappamatkalla jos sellaisen olen joutunut ostamaan. Kerran oli huvittava näky kun kurkku oli tehnyt reijän pussiin ja törrötti pussin sivusta.