Onko muita joille naimiinmeno, lapset yms on täysin vieraita asioita?
Aloin miettimään. Olen ehkä outolintu tässä asiassa, mutta kukaan kavereistani ei ole naimisissa eikä kenelläkään ole lapsia. Olen kuitenkin jo iältäni lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä, kaikki jutut lasten hankinnasta ja naimisiinmenosta tuntuu ihan vierailta. En ole ikinä edes ollut häissä, eivätkä vanhempanikaan olleet naimisissa. Jäin miettimään tätä kun yksi etäisempi työkaveri alkoi vihjailemaan naimisiinmenosta, kun kuuli että olen ollut jo 5v parisuhteessa. Enhän minä ole ajatellutkaan moista.
Kommentit (3)
Minä myös. Olen kohta 78 v. Leskiäidin kanssa kasvanut. Äiti oli aika pikkutarkka monista asioista, mutta kasvatukseeni ei kuulunut oppia ajattelemaan naimisiinmenoa jne.
Ihmettelen, kun monissa ohjelmissa jotkut sanovat, että Kaikki tytöt pienestä saakka haaveilevat häistä. Ei tämä tyttö. Eikä ole mikään ns kulttuurinen asia. Taustani on emigranttitaustainen, wanhan ajan arvot tsaarien ajoilta.
Vielä alle 30? Ette ole outoja, sinä ja tuttavapiirisi. Olen vuosimallia 1955 eikä silloinkaan, kun opiskelin, kukaan häistä tai vauvoista uneksinut. Ellei sitten niin itsekseen ettei siitä muut tienneet.
Luulen että tässä asiassa on suuria eroja riippuen siitä, onko kaupungissa vai maalla, opiskeleeko vai onko töissä j.n.e.
Juu täysin vieraita minullekin. Samoin seurustelu, parisuhde, muutenkin sosiaaliset suhteet ja rakkaus mulle täysin vieraita asioita mulle. N35