Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussissa vihainen äiti huusi lapselle

Vierailija
22.03.2024 |

Lapsi oli ehkä kuusivuotias, näytti pojalta. Äiti pauhasi pojalle: "Minä laitan sinut lastenkotiin, jos et osaa käyttäytyä! Siellä sulla ei ole kun peitto ja tyyny, ei mitään muuta! Sinne joudut, jos et osaa käyttäytyä!! jne." Poika kyhjötti hiljaisena joten en tiedä, missä vaiheessa huono käytös oli tapahtunut. Kun äiti lopetti uhkailemisen, poika hetken hiljaisuuden jälkeen sanoi äidilleen osoittaen jotain ulkona: "Katso äiti!" "Ei kiinnosta!" sanoi äiti vihaisesti toistaen sen vielä: "Ei kiinnosta!"

Ajattelin, että äiti on niin uupunut, että ei voi pysäyttää itseään.

Jos tuohon pisteeseen ajautuu, kannattaa hakea apua, eikä laittaa lasta kärsimään oman uupumuksensa takia. Lapsi on vanhempiensa armoilla aina.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on vanhempiensa armoilla, niin miksi sitten monet lapset pomottavat vanhempiaan?

Eivät katsos vanhemmat anna rakkautta sekä turvaa :/

Halaamallako teet lapsesta tottelevaisen?

Vierailija
22/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti uhkaili mua myös lastenkodilla ja siitä on jäänyt ikuiset arvet. Vasta aikuisena ymmärtänyt miten "skitso" äiti oli. En aina ymmärtänyt mistä se suuttui, mutta kiihtyi nollasta sataan ja aina riidellessään iskee sinne mistä sattuu eniten.

Itse en riitele ja toimin päin vastoin. Kävelen pois tilanteesta mieluummin, etten sano tunnekuohussa jotain, joka voisi satuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä kiusatko ketään hyviä äitejä kateuksissanne nimittäin näitä aloituksen paskoja äitejä sitten riittää. Että hävetkää rauhassa!

Vierailija
24/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti ansaitsisi kyllä selkäsaunan, lapsiparka. Ottaisin itselleni ja katsoisin maailmaa hänen kanssa. Olen hyvin surullinen näistä nykyvanhemmista, eivät kiinnostu lapsista. Voimia.

Ei liity mitenkään nykyvanhempiin.

Vierailija
25/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee nyt lastensuojeluilmoitus pian jo.

Miten tuntemattomasta bussissa nähdystä lapsesta teet lastensuojeluilmoituksen?

Ilmoitus vaatii nimen, osoitteen yms.

Vierailija
26/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala äiti lapsella.Lapsen huostaaotto välittömästi.

Vierailija
27/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti ansaitsisi kyllä selkäsaunan, lapsiparka. Ottaisin itselleni ja katsoisin maailmaa hänen kanssa. Olen hyvin surullinen näistä nykyvanhemmista, eivät kiinnostu lapsista. Voimia.

Nykyvanhemmista? Omat vanhempani huusivat samalla tavalla ja siihen päälle vielä hakkasivat, uhkailivat hylkäävänsä lastenkotiin, hullujenhuoneelle tai vankilaan, vaikka en tosiaan ollut mikään huonosti käyttäytyvä lapsi kun pelkäsin oman hengen puolesta niin etten uskaltanut tehdä mitään kun jo pelkästä väärällä tavalla olemassa olemisesta ja vahingoistakin tuli turpaan. Ja siitä huolimatta että vanhempani aiheuttivat minulle elinikäisen vamman kasvatustyylillään, olen itse vanhempana heidän vastakohtansa. Semmoinen paljon parjattu nykyvanhempi. Onneksi vanhempani kuitenkin olivat täydellisiä kasvattajia koska tulevat siitä paremmasta sukupolvesta?

Minun havaintoni on se että suurinosa vanhemmista on jollain tavalla rikki koska suurinosa kaikista ihmisistä on rikki, mikä taas johtaa juurensa aikaan jolloin lapsia tuli vaikka niitä ei olisi haluttu. Mutta nyt viimein ollaan karistamassa ne pahimmat aiempien sukupolvien synnit kuten fyysisen väkivallan hyväksyminen ns. kasvatusmetodina eli vanhemman omien traumojen purkamiseen.

Vierailija
28/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipäivystys saa tiedon bussivuorosta ja voi tulla bussia vastaan myöhemmälle pysäkille.

Oli siis kaupungin joukkoliikennettä, oltiin samassa bussissa n. 10 minuuttia.

Vierailija
29/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkodissa kurittomat lapset laitetaan eristyshuoneeseen.

Vierailija
30/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ!

Vierailija
31/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voin tehdä lastensuojeluilmoituksen tuntemattomasta naisesta, haloo!!?

Pohdin siinä tilanteessa, puutunko tilanteeseen, mutta päädyin siihen, että jos sanon naiselle jotain ja rupean neuvomaan, hän siinä mielentilassa vimmastuu lisää ja pojalle tulee bussista lähdettyä entistä huonommat oltavat, että kun ulkopuolisetkin jo puuttuu, kun et osaa käyttäytyä.

Poislähtiessä naiselle ja mulle tuli katsekontakti, ja siinä huomasin, että hän kuitenkin häpesi toimintaansa. En katsonut häntä tuomitsevasti vaan vetoavasti.

Tuollaisessa tilassa hermosto on niin ylijännittynyt, että ihmisen on vaikea ottaa vastaan kritiikkiä, varsinkin ventovieraalta. Varsinkin kun tietää tehneensä väärin.

No ota kuva tai video, seuraa kotiin tai olisit nimen kysynyt.

Joo ja äiti olisi kiltisti kertonut nimensä vai mitä arvelet? Ja mitä kuvaaminen hyödyttäisi, ei lastensuojelu kaikkia ihmisiä tunne.

Vierailija
32/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on vanhempiensa armoilla, niin miksi sitten monet lapset pomottavat vanhempiaan?

Entä ne pienempi vähemmistö lapsista joilla on psykopaatille tunnusomaisia piirteitä. Johtunee aivojen rakenteellisista syitä tai aivojen vahingoittumisesta tietyin osa-aluen. Auttaako äidin rakkaus heihin? Ja kyllä, ns. "tunnekylmiä" poikkeus lapsia on olemassa. 

Vierailija
33/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi niissä huostaanottolaitoksissa puhutaan lapsille aina nätisti, vai?

Vierailija
34/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ko äiti jatkaa samaa käytöstä mitä itse on saanut äidiltään.

Toivottavasti ymmärtää parantaa käytöstään lastaan kohtaan. Ehkä oli menkkapäivä ja pinna erityisen kireällä .

Silti väärin teki, sitä en kiellä.

Vierailija
35/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ne pienempi vähemmistö lapsista joilla on psykopaatille tunnusomaisia piirteitä. Johtunee aivojen rakenteellisista syitä tai aivojen vahingoittumisesta tietyin osa-aluen. Auttaako äidin rakkaus heihin? Ja kyllä, ns. "tunnekylmiä" poikkeus lapsia on olemassa. 

Kyllä se auttaa mutta ei määräänsä enempää valitettavasti. Joskus käyttäytyvät liian pitkään huonosti hyviä vanhempia kohtaan ja kääntyvät sitten vastaan omien katkeruuksiensa takia. Kokemusta on. Ei se mukavaa ole mutta ei voi mitään. 

Vierailija
36/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilyönti varmaan oli, mutta eihän me muut tiedetä, millaista näillä on muuten. Ehkä poika oli juuri tehnyt jotain tosi tyhmää, ja äiti voimaton. Padonnut pitkään tunteitaan ja nyt keitti yli. Kenties osasi pyytää anteeksi. Muuten voi heillä elämä olla leppoisaa ja rakastavaa. Ja jos äiti selvästi lauhtui jo bussimatkan aikana, en näkisi tätä minään rikosjuttuna. Ymmärrän tätä mammaa, sillä itsekin olen tehnyt virheitä äitinä. Onnittelut niille, jotka ovat täydellisiä vanhemmuudessaan. Suuri osa hillitsee itsensä ihmisten ilmoilla, mutta kotona sitten tulppa irtoaa. Ei se sen kivempaa ole lapselle, vaikka kukaan ei vääränlaista toimintaa todista ja tuomitse.

Vierailija
37/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuli remmiä, ja sen jälkeen palasi rauha maahan, kun lapsi ei enää uskaltanut uhmata eikä äidin tarvinnut hermoilla lapsen huonon käytöksen takia. Nykyään vaan huudetaan, päivästä ja viikosta toiseen.

Vierailija
38/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ko äiti jatkaa samaa käytöstä mitä itse on saanut äidiltään.

Toivottavasti ymmärtää parantaa käytöstään lastaan kohtaan. Ehkä oli menkkapäivä ja pinna erityisen kireällä .

Silti väärin teki, sitä en kiellä.

Miksi toiset saavat hyväksyntää käytöksellensä joka johtuu omista ongelmista mutta ei ymmärretä niitä äitejä joilla näitä ei ole mutta joilla on taas niitä vaativia lapsia? 

Vierailija
39/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti uhkaili mua myös lastenkodilla ja siitä on jäänyt ikuiset arvet. Vasta aikuisena ymmärtänyt miten "skitso" äiti oli. En aina ymmärtänyt mistä se suuttui, mutta kiihtyi nollasta sataan ja aina riidellessään iskee sinne mistä sattuu eniten.

Itse en riitele ja toimin päin vastoin. Kävelen pois tilanteesta mieluummin, etten sano tunnekuohussa jotain, joka voisi satuttaa.

Saman koin itsekin ja äitini oli vielä lastensuojelun sossu, joten ajattelin sillä olevan todellakin valta viedä mut lastenkotiin :( 

Vierailija
40/83 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ajattelette, että me täällä lastensuojelussa tekisimme tuon perheen kanssa? t: lasun sossu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi