Ketä nää muumioituneet ihmiset on oikein, kun kukaan ei tunnu heitä kaipaavan?
Kommentit (22)
Eihän nykyään muutenkaan kukaan ketään kaipaa, paitsi niitä joista hyötyy.
Minut voisi löytää muumioituneena.
Mä on ote nuori ihminen ja mä tein 2 krt testiä et lähin somesta enkä oo enää mitään yhteydenpitoa pitänyt kenenkään. Mikä oli tulos? Meni melkein vuosi kuin omat vanhemmat ajattelivat et miks musta ei oo kulunut mitään.
Ihmiset vaa ihmettelevät kuukausitolkulla kun ihan hyvin vois viestiä laittaa!!
Tutankhamonia ei kukaan kaivannut 3 200 vuoteen.
Ainakin meikäläisellä, city-erakolla, on hyvät mahdollisuudet tulla aikanaan muumioituneeksi. Kukaan ei tule piiiitkäään aikaan kaipaamaan.
He ovat esim. niitä sukunsa vanhimpia, joilla ei lapsia ole, ja joiden omaiset ovat menehtyneet, tai niitä joiden sukulaiset eivät halua olla tekemisissä, kun ei ole perintöä tiedossa, vaan korkeintaan vaikka velkaa niskassa.
Kuka esim. vuokrista ja vastikkeista on huolehtinut, kun ihminen on kuukausia ollut kuolleena? Onko suoraveloitusta enää olemassa...
Ihmettelen ihmettelyäsi. Nykyään osalla ei ole aikuisia lapsia tai kuollut. Sukua ei ole aina elossa tai tuttujakaan. Pikkupaikkakunnalla on kenties sisäpiirit. Osa ei vanhana pysty kulkemaan kauas tai liukkaalla säällä. Kuljetukset voivat olla hankalasti järjestettyjä tai mahdottomia, ehkä epämiellyttäviä - ellei saa suoraan kunnollisen taksin ja lonkat kestä sen. Ehkei ole ystävätoimintaa aina tai koko ajan. Lisäksi osalla juoksee laskujenmaksu pankissa suorana, mikä voi olla silti hyvä, ettei tule ongelmia asumiseen. Olisi kuitenkin tärkeää että joku ystävällinen ihminen voisi olla puhelimen päässä tai apuna tarvittaessa.
Ei Me aikuiset sisarukset pidetä yhteyttä. Jos joskus jonkun kanssa tavataan, niin kysytään että oletko kuullut Maukasta mitään, mutta ei oteta yhteyttä Maijasnja kysytä häneltä itseltään.
Ja ihmetellään kyllä kovasti, että eipä ole siitä tai siitä mitään kuulunut, mutta on helvetin ylivoimaista tarttua puhelimeen ja kysyä mitä kuuluu.
Mä voisin ihan hyvin muumioitua kämppääni, jos kuolisin vaikka kohtaukseen kotiini. Olen 49-vuotias, vanhojen vanhempieni ainoa lapsi. Puolisoa, lapsia tai kavereita ei ole. Äiti soittelee ehkä kerran kuussa, isä on jo liian dementoitunut edes muistamaan. Eipä kukaan kauheasti kaipailisi jos tänne kuolisin. Äitikin varmaan vaan ajattleisi, että sillä on taas työstressiä kun ei ehdi vastaamaan.
Minulle tämä, ettei kukaan jää kaipaamaan kun kuolen on hyvin levollinen ja lohduttava ajatus. Poismenoni ei aiheuta surua kellekään, joten olen vapaa lähtemään milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
He ovat esim. niitä sukunsa vanhimpia, joilla ei lapsia ole, ja joiden omaiset ovat menehtyneet, tai niitä joiden sukulaiset eivät halua olla tekemisissä, kun ei ole perintöä tiedossa, vaan korkeintaan vaikka velkaa niskassa.
Kuka esim. vuokrista ja vastikkeista on huolehtinut, kun ihminen on kuukausia ollut kuolleena? Onko suoraveloitusta enää olemassa...
Mitä tarkoitat että onko suoraveloitusta olemassa? Miksei olisi? Minulta menee kaikki säännölliset laskut suoraveloituksena.
Tuommoinen muumioituminen odottaa minuakin. Ellen sitten vain mätäne pois. Kukaan ei välitä minusta enkä enää jaksaa yrittää ihmissuhteiden luomista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosi iäkäs ja on ongelmia muistin tai muiden kognitiivisten toimintojen kanssa, tai ei vain hallitse nykyteknologiaa, voi edunvalvoja hoitaa vuokrat tai vastikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mä on ote nuori ihminen ja mä tein 2 krt testiä et lähin somesta enkä oo enää mitään yhteydenpitoa pitänyt kenenkään. Mikä oli tulos? Meni melkein vuosi kuin omat vanhemmat ajattelivat et miks musta ei oo kulunut mitään.
Ihmiset vaa ihmettelevät kuukausitolkulla kun ihan hyvin vois viestiä laittaa!!
Saman ilmiön huomannut. Narsismi rehottaa. Kaveri valitti ettei kukaan soita ja käy kylässä. Sille piti selittää että pitää itse kutsua ja soitella. Ei mennyt jakeluun. Blokkasin. Nykyaika on täynnä saamattomia nahjuksia. Paljon pahempia kuin Aku Ankka tai Uuno Turhapuro...
Ne kellä on rahea, ei muumioidu. Silloin sukulaisia kiinnostaa.
Tuli mieleen, että ainoa, joka tällaisissa tilanteissa voisi ehkä havahtua, on pankki. Jos asiakkaan tililtä ei ole mitään muita maksutapahtumia kuin ne, mitkä menevät suoraveloituksena ts ihminen ei osta enää mitään , niin pidempään jatkuessaan tuo voisi olla merkki, ettei ihminen ole enää elossa. Tosin voihan olla, että sillä ihmisellä on nk patjan alla säästössä käteistä ja tekee ostoksensa käteisellä. Kukaan pankin työntekijä ei tietenkään voisi tällaista seurata, mutta voitaisiinhan tuollaista varten tehdä tietojärjestelmä. Se vaan maksaisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
E-laskuna kun pistää kaikki laskunsa menemään, niin kukaan ei kaipaa vuosi kausiin.
Ja vaikka laskut jäisivät maksamattakin, niin ei kai ulosottokaan nykyään enää mene kolistelemaan kenenkään oven taakse ja vaikka menisikin, niin jos ei kukaan päästä sitä sisään, niin minkä se sille tekee?
Mietin iäkästä sisartani, siinä yksi jolle olisi voinut käydä niin. Hän oli koko ikänsä "outo" vaikka kävi töissä kyllä mutta ystäviä eikä kai ees tuttuja ollut etenkään ikääntyessä. Hän ei tullut kummankaan vanhempamme hautajaisiin, jonkun verran harvakseen pidimme yhteyttä. Tiettävästi ainoa, ei puhelimessaan ainakaan ollut juuri liikennettä eikä puhelinnumeroita.
Olin soittanut hänelle kuolemaansa edeltävällä viikolla muttei vastannut puhelimeen. Mietin on taas sillä tuulella. Enkä olisi huolestunut.
Hän kuoli kuitenkin äkillisesti julkiselle paikalle ollessaan asioillaan joten siinä kävi hyvin.
Yhtiövastikkeet menivät pankista, eläke tuli pankkiin. Jos puhelin tai sähkö olisi jäänyt maksamatta, karhulaskuja tulisi ja sähkön sulkemispäätös , sama muista laskuista, siellä ne kynnyksellä olisi.
Yhtiövastike tai vuokra olisi ehkä se joka saisi tiukemmat yhteydenotot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosi iäkäs ja on ongelmia muistin tai muiden kognitiivisten toimintojen kanssa, tai ei vain hallitse nykyteknologiaa, voi edunvalvoja hoitaa vuokrat tai vastikkeet.
Kuka sille yksinäiselle ja erakoituneelle hankkii sen edunvalvojan?
Mitäs yllättävää tuossa nykyaikana on?