Muumioitunut vainaja löytyi kerrostalosta Mänttä-Vilppulassa
Iltasanomissa tänään. Huoltomiehet löytäneet kun tulleet asuntoon. Arviolta 1,5 vuotta jo ollut kuolleena...Miten ihminen voi olla näin yksinäinen ettei kukaan välitä...
Kommentit (69)
Jos mulla ja miehelläni ei olisi lasta, kukaan ei välittäisi jäljelle jääneestä puolisosta vanhana.
Meillä ei kummallakaan ole sisaruksia ja jos elää vanhaksi, on kaveritkin kuolleet tai dementoituneet.
Eli lapseton vanha leski ilman sisarusten lapsia on todella yksin.
Mun isoeno eli äidin eno tuli löydetyksi, kun ei ilmaantunut taloyhtiön kimppasaunaan.
Ei ollut edes mikään yhteisöllinen kuten senioritalo.
Oli maannut muutaman päivän lattialla ja kuoli sairaalassa.
Parempi, jos olisi löydetty heti. Ihmettelen, kun kyllä hänellä kävi kaupungin kotihoito, mutta ilmeisesti vain harvoin. Jääkaapissa oli iso kattilallinen homeista keittoa vuotta aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sen raadon jo olla
Se "raato" on joskus ollut elävä ja tunteva ihminen.
Ei ole enää. Ja tämän saman pas kan aloittaminen ri sitä asiaa muuta, että sitä saa mitä tilaa tai sitä ihminen niittää mitä on kylvänytkin
Esim mun isällä on kaikki kaverit kuolleet. Molemmat sisarukset myös. Hän on 100.
Sisarusten lapset pitää harvoin yhteyttä. Kerran vuodessa.
Onnekseen hänellä on yksi lapsi ja vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on ollut yksinäinen vanhus .
Hoiti ihmissuhteensa huonosti vähemmän tärkeiden asioiden takia. Sitä saa, mitä tilaa
Tiesitkö kyseisen vainajan hyvinkin? Ellet, niin turha puhua ajatuksiasi totuutena.
Voisin kuvitella, että vainaja ei ole ollut muumioitumisestaan erityisen pahastunut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isoisä sanoo, kotihoito käy katsomassa, onko hän alkanut jo haisemaan.
Kotihoidon käynnit on pikaisia pyrähdyksiä. Joskus kuulemma kääntyy jo lähes ovelta takaisin. Mutta kai hoitaja käynnillään kuitenkin havainnoi, onko asiakas elossa vai kuollut.
eikö jossain ollut että kotihoito kävi mutta luuli että asukas vaan nukkui
Minutkin löydetään vasta kuukausien päästä koska ei minulla ole läheisiä eikä ystäviä.
T: kiltti kunnollinen mies
Niinpä. Mulla menee kaikki juoksevat laskut suoraveloituksena. En osta mitään laskulla vaan maksan oston yhteydessä eli kun kuolen, mulle ei voi tulla mitään laskuja, jotka jäisivät maksamatta. Ainoa, mikä nyt saattaisi olla mahdollista on se, että olisin ollut ennen kuolemaani sairaalahoidossa ja kuollut parin viikon sisällä kotiinpaluusta eli ennenkuin se sairaalalasku tipahtaa postilaatikkoon. Yksityislääkärillä kun käy, käynti maksetaan siinä lääkärikeskuksen kassalla ennenkuin poistutaan sieltä.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/