Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku oikeasti olla rehellinen ja oma itsensä?

Vierailija
22.03.2024 |

Minä en ainakaan voi. Jos olisin, niin mulla ei esim. olisi kavereita ollenkaan.

Kommentit (45)

1/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiätysti! 😃 

Vierailija
2/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, läheisteni kanssa olen täysin oma itseni. Töissä ja esim. harrastuksissa olen rajatumpi versio omasta itsestäni, mutta en teeskentele mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja olen itse hyvin rehellisesti oma itseni. Kavereita ei ole, enkä kyllä niitä edes kaipaa. Oma perheeni riittää aivan hyvin. 

Vierailija
4/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ja olen itse hyvin rehellisesti oma itseni. Kavereita ei ole, enkä kyllä niitä edes kaipaa. Oma perheeni riittää aivan hyvin. 

Mulla sama. Tähän olen päätynyt ja tyytyväinen, mutta sen sanon tällä elämänkokemuksella: ihmiset ei arvosta rehellisyyttä. 

Vierailija
5/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, läheisteni kanssa olen täysin oma itseni. Töissä ja esim. harrastuksissa olen rajatumpi versio omasta itsestäni, mutta en teeskentele mitään.

Sama. Ois raskasta jatkuvasti vetää jotain roolia, mielenterveyshän siinä vaan kärsis.

Vierailija
6/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eikä minusta tykätä.

Vierailija
7/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eikä minusta tykätä.

Lisään tähän että en vieläkään ymmärrä miksi.

Vierailija
8/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ois raskasta jatkuvasti vetää jotain roolia, mielenterveyshän siinä vaan kärsis.

Näinpä. Jos joutuu koko ajan vetämään jotain roolia, on itselleen väärässä seurassa.

Vierailija
9/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin olisi riittänyt mutta sekin on kadonnut joten siksi ainakin yksi kaveri olisi kiva. Saa jäädä yöksikin.

Vierailija
10/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oma itseni ja mulla on kyllä paljon ystäviä ja laaja perhe/suku, jonka kanssa olen tekemisissä.

Lähinnä herää kysymys, miksi en olisi minä? Eihän sellaisia ihmisiä edes kannata pitää lähellään jotka ei susta pidä sun itsesi takia vaan jonkin roolin. 

Vierailija
11/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Tähän olen päätynyt ja tyytyväinen, mutta sen sanon tällä elämänkokemuksella: ihmiset ei arvosta rehellisyyttä. 

Ei niin eikä sosiaalitoimi.

Vierailija
12/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esimerkiksi mun eksä on tosi sairastunut eikä ymmärrä puhetta.

Vierailija
13/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Jos joutuu koko ajan vetämään jotain roolia, on itselleen väärässä seurassa.

Tai sitten ei ole aito ihminen. Sivusta.

Vierailija
14/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oma itseni ja mulla on kyllä paljon ystäviä ja laaja perhe/suku, jonka kanssa olen tekemisissä.

Lähinnä herää kysymys, miksi en olisi minä? Eihän sellaisia ihmisiä edes kannata pitää lähellään jotka ei susta pidä sun itsesi takia vaan jonkin roolin. 

Niinpä ja vielä pahempi on jos ei ole niitä muita rooleja. Sivusta.

Vierailija
15/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla on ainakin erilaisia rooleja, riippuen esim. siitä olenko lasten-, puolisoni-, kavereiden- tai työkavereiden kanssa tekemisissä. 

En minä varmasti missään tilanteessa tuo esille kaikkia puoliani ja varmasti kaikkien kanssa myös esitän jotain puolia, jotka eivät ole niin todellisia.

Tuskin tunnen edes itse itseäni mitenkään täydellisesti.

Vierailija
16/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulla on ainakin erilaisia rooleja, riippuen esim. siitä olenko lasten-, puolisoni-, kavereiden- tai työkavereiden kanssa tekemisissä. 

En minä varmasti missään tilanteessa tuo esille kaikkia puoliani ja varmasti kaikkien kanssa myös esitän jotain puolia, jotka eivät ole niin todellisia.

Roolit voivat olla vain erilaisia puolia ihmisessä, sopeutumista ja mukautumista jos on aito eikä esitä jotakin valheellista? Olen itsekin sellainen luovija ja jos nyt ajatellaan asioita tarkemmin niin eri tilanteissa on käyttäydyttävä eri tavoin tai oltava tietyllä tavalla. Esimerkkinä nyt vaikkapa se että lasten kanssa ei olla kuten aikuisten illanvietossa.

Vierailija
17/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä itekki "mukautan minuutta" eri tilanteissa (esim. valitsen tarkemmin sanani, hillitympi huumori), mutta en silti ole missään roolissa. En jaksais mitään roolia vetää jatkuvasti.

Vierailija
18/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä rehellinen olla ilman, että päästää koko persoonaansa leviämään ympäristöön.

Vierailija
19/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en osaa muuta. Minua pidetään outona. 

Vierailija
20/45 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä. Hyvässä ja pahassa. Käytöstavat osaan kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän