Mikä hiton aamiaiskaappi? Sinnekö se munankeitin ja muut turhakkeet laitetaan?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku tekee kotona aamupalan? Ei paljon maksa huoltamoilla tai muussa ruokapaikassa.
Kiinnostavampi kysymys oikeastaan on, että miten ihmiset mahtuvat siellä 20 neliön asunnossaan yleensäkään ruokaa valmistamaan? Minä yritin kerran ja jäi viimeiseksi yritykseksi. Burger King kadun toisella puolella.
Tuttavalle tuli vaan kamala ravinnonpuute ja anemia pikaruuasta. Käy sen sijaan vaikkapa lounaalla niin sekin ravitsevampaa ja monipuolisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niissä on tuuletus hoidettu?
Villi arvaus: Avaamalla kaapin oven kerran tunnissa.
Ai noinko se tuuletetaan?
Ei voi mennä töihinkään kun pitää käydä ovia aukomassa.
Meillä sitä kutsutaan kaapiksi. Sieltä löytyy monenlaista muutakin tykötarvetta.
Minullakin on aamiastarpeet kaapissa -nimittäin jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, montako keittiökonetta ja välinettä onkaan kotona? Ei ole konmaritus ulottunut keittiövälineisiin? Meiltä löytyy jos jonkinlaista veistä, kauhaa, kippoa ja vaikkamitä keittiönlaatikot ja kaapit täynnä.
Suurinta osaa ei edes käytetä edes vuosittain esim etanapannua.
Minulla on hyönteispannu, sudenkorentopannu, käärmepannu, neliapiloille oma pannu (vain nopea käyttäminen pannulla).
Erillinen erikoispannu ns juustopannu smegmalle; kerään päivittäin osumat lasipurkkiin ja säilytän jääkaapin keskihyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aallon harjalla on selvästikin Airfryer. Sen huomaa, kun pää punaisena keksitään ruokia, joita sillä voisi jotenkuten järkevästi valmistaa. Muuta kuin ranskanperunoiden lämmitys. Ei mene edes jouluun, kun airfryer kuopataan kaapin perukoille, leipäkonevainaan ja vohvelirautavainaan kanssa samaan riviin.
Airfryer tuli markkinoille vuonna 2010. Ja se, että sinä et käytä sitä, ei tarkoita ettei kukaan muu käyttäisi, aivan erinomainen laite pienessä taloudessa. Ja kätevä myös isommassa.
Miksi ei uuni, mikro, kattilat ja paistinpannut riitä vaan pitää joku frueerikin vielä olla. Pitää olla paljon keittiön pöytätilaa jotta kaikki vempeleet mitä markkinoille tulee niin mahtuu sinne.
Kyllä osalle ihmisistä kaikkea pystytäänkin myymään. Ja taas lampaat määkii laumassa. Ihmiset on olevinaan niin ekologisia, mutta kuitenkin suut vaahdossa shoppaillaan kaikkea turhaa muka tarpeellista. Kyllä markkinamiehet on taitavia, kun osaavat luoda tarpeita.
Itselläni hajosi jokin aika sitten lähes viisitoista vuotta käytössä ollut leivänpaahdin. En ostanut uutta tilalle, koska ymmärsin kykeneväni elämään arkeani ilmankin.
Sain muuten joskus lahjaksi munankeittimen. Pari kertaa käytin, ja laitoin kiertoon. Turha ja tilaa vievä kapistus. Jokaiselta varmastikin löytyy kasari kaapista.
Vierailija kirjoitti:
Näin toimii markkinatalous. Ihmisille luodaan uusia tarpeita, joita ilman ovat vuosikymmenet pärjänneet. Muuten ihan järkevätkin ihmiset menevät näihin vedätyksiin mukaan, kun aikakausilehdet selittävät, millaisesta välttämättömyydestä nyt on kyse.
Aallon harjalla on selvästikin Airfryer. Sen huomaa, kun pää punaisena keksitään ruokia, joita sillä voisi jotenkuten järkevästi valmistaa. Muuta kuin ranskanperunoiden lämmitys. Ei mene edes jouluun, kun airfryer kuopataan kaapin perukoille, leipäkonevainaan ja vohvelirautavainaan kanssa samaan riviin.
Mä olen käyttänyt tänään jo kaksi kertaa airfryieriä. Aamulla tein kaksi "keitettyä" kananmunaa ja pidin vielä kaupan karjalanpiirakoita hetken että sai rapsakan kuoren. Nyt syön ihan vaan lohkoperunoita ja ketsuppia, koska olen väsynyt eilisestä iltavuorosta.
Entä jos on aamiaiskaapissa luurankoja?
Vierailija kirjoitti:
Aamiaistarvikkeet yhdessä paikassa. Avaat oven ja siellä on helposti esillä kahvinkeitin, leivänpaahdin, muro- ja hiutalepaketit, jugurttikupit jne.
Aivan loistava ainakin meillä ja pitää tasotilan vapaana kun vain aamulla käytettävät asiat on yhdessä paikassa.
Häh. Leipääkö ei sitten saa muulloin paahtaa kuin aamulla, kun aamiaiskaapin ovi avataan?
Ja mitä on nämä aamiaisastiat? Kulho on kulho ja siitä voi syödä monenlaista moneen aikaa päivästä, lautanen on lautanen ja siitä voi syödä monenlaista moneen aikaan päivästä.
Aamiaskaappi on yksi muodin oikku, joka menee ohi. Vastaava oikku on mikron nostaminen pois työtasolta. Lapset eivät kunnolla yllä mikroon ja siltä voi kaataa kuumat ruoat päälleen. Asia menettelee nuorille aikuisille, mutta sitten siellä toisessa päässä heikko voimainen vanhus on samassa asemassa polttaa itsensä.
Tiskikoneet on nostettu ylös ja työpöytää on menetetty siinä ja sitten kompensoidaan nostamalla mikro ylös. Keittiösuunnittelioden kikkailua, itse suunnittelin oman keittiön ja kolmekymmentä vuotta on hyvin palvellut, vaikka kaikki ei mennyt niinkuin olin suunnitellut, sillä keittiön myyjä oli ominpäin muutellut asiaa, pitkä vääntö siitä tuli ja hänen oli pakko peruuttaa kalliit lisänsä.
lisää hintaa saa kätevästi integroimalla, eikö keittiö saa näyttää keittiöltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munankeitin ei ole turhake.
Mullakin on semmoinen, käytän siitä nimitystä kattila.
Kattila on hitaampi ja sitä käyttäessä kuluu vettä enemmän
Herraisä! Miten sä tuut toimeen ilman välipalakaappia?