IS: Härski video Venäjän vaaliväärennöksestä leviää "Kovaa fyysistä työtä" Venäjän vaaleja on kuvattu salaisimmiksi koskaan.
Vaaleja on kuvailtu vilpillisiksi sekä näytösluontoisiksi. Reutersin julkaisemalla videolla kaksi vaalivirkailijaa laittavat äänestysuurnaan Pietarissa kirjekuoria, jotka sekoitetaan muiden äänien sekaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c1dec60c-2c0e-4d47-8a54-e2bb25958c1b
Kommentit (33)
Mitähän tähän sanoisi Johan Bäckman, Pravda? Johan, olethan linjoilla?
-winner-
"Kokonaisuudessaan Vote Abroad -ryhmän mukaan Putinia äänesti ulkomailla vain 15,6 prosenttia äänestäjistä."
"Novaja Gazeta Europen analyysissä arvioitiin, että noin puolet Venäjän presidentinvaaleissa Vladimir Putinille annetuista äänistä oli väärennetty."
Vierailija kirjoitti:
Toi video voidaa olla kuvattu kirjaimellisesti missä vaan. Jopa Ukrainassa propagandan takia. Reuters on brittiläinen propagandatoimisto.
Kyl mä ainaki tarviin vähän enemmän todisteita näille asioille.
Näyttäkää ihan selkeesti mistä toi on kuvattu, kertokaa miten saitte ton kameratalleenteen yms. Ei oo vaikeeta
Luepa se IS:n juttu kokonaan, niin huomaat olevasi väärässä. Keksi jotain parempaa ens.kerralla. Väärennös mikä väärennös. Siinähän oli oikeat venäläiset vaalivirkailijat väärentämässä vaaleja. Ei mikään Ukraina!
Vierailija kirjoitti:
Toi video voidaa olla kuvattu kirjaimellisesti missä vaan. Jopa Ukrainassa propagandan takia. Reuters on brittiläinen propagandatoimisto.
Näyttäkää ihan selkeesti mistä toi on kuvattu, kertokaa miten saitte ton kameratalleenteen yms. Ei oo vaikeeta
Kerropa lisää itsestäsi? Miksi peukutat itseäsi samalta koneelta mutta eri ip-osoitteita käyttäen?
Jahas, Johan tai Janus tai Ano olikin jo tuossa vastannut housut kintuissa ja naama punaisena heti toisena ja "ihan sattumalta" kyseli mistä ja keneltä tallenne on saatu, että voi laittaa FSB:n agentit asialle ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Voi jukolauta mitä touhua.
En tiedä mitä sanoa.
Erittäin huolestuttavaa. Meillä on tuollainen iso naapuri. Pahempaa kuin neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. En luottaisi mihinkään. Vähän liian selkeesti videolla myös toimitaan. Jopa provosoivasti että katsokaa kaikki.
Luitko juttua ollenkaan?
Muualla epäilisin väärennöksi, mutta Venäjällä en. Osaa kuvitella kuinka tuon äänestyspaikan vastaava (twinen naisista) on saanut tehtäväksi katsoa, että äänet menee Putinille. Joko estämättä opposition kannattajia äänestämättä tai tuossa varmaan on lisätty äänestämättä jättäneiden äänet ja merkitty ne äänestäneiksi. Vaalipiirin äänestysprosentti on 100%. Ei kun sorry 101%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. En luottaisi mihinkään. Vähän liian selkeesti videolla myös toimitaan. Jopa provosoivasti että katsokaa kaikki.
Olet samaa mieltä siis itsesi kanssa! Etkö tajua, että developerin selaimella näen että kommentit tulee samasta lähteestä...sanonkon mistä?
Mitä teet, jos sinulle sanotaan, että tuloksen pitää olla tämä? Suomessa ehkä rikosilmoituksen. Monessa muussa paikassa ei auta kuin toimia.
Vierailija kirjoitti:
Voi jukolauta mitä touhua.
En tiedä mitä sanoa.
Sanattomaksi tekee. Pelottavaa.
Tsetsenian vaalipiirissä Puten kannatus oli 98% . Siellä diktaattori Kadurov on hyvä kaveri.
"Toinen naisista oli äänestyspaikan puheenjohtaja". Siis selvä systemaattinen vaalivilppi.
Vierailija kirjoitti:
Luku- ja kirjoitustaidoton vkk-apukoululainen sopertelee. Mene Reutersin sivuille katsomaan. Ai niin ethän osaa englantia.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Kovaa työtä äänestyslippujen väärentäminen. Sähköinen äänestäminen on helpompaa.
Tarkoitus oli kertoa "sähköinen väärentäminen" on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hidasta reagointia putintrollilta. Vasta toiseksi ehdit.
Huolestuttavan vähän tämä kiinnostaa ihmisiä? Kun taas feikkisarja Salatut Elämät porskuttaa saaden pian jopa 3000 sivua kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hidasta reagointia putintrollilta. Vasta toiseksi ehdit.
Se trolli lähti anomaan kremliltä lisää näyttöpäätteitä kun paljastui, että täällä tiedetään hänet lähettävän yhdestä ja samasta osoitteesta trollisanomaa.
Huhhuh. Kovaa työtä äänestyslippujen väärentäminen. Sähköinen äänestäminen on helpompaa.