Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purralta tivattiin, söikö hän sanansa pienituloisten leikkauksista, "mutta puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät"

Vierailija
21.03.2024 |

Riikka Purra (ps) oli MTV3:n Asian ytimessä -ohjelman vieraana. Haastattelu esitettiin torstaiaamuna myös MTV3:n Huomenta Suomessa.

Toimittaja Jan Andersson kysyi Purralta, söikö Purra vaalilupauksensa, että pienituloisilta ei leikata.

Kun katsotaan tämän vuoden talousarviota, niin puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät. Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010308477.html

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin? 

Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin. 

Köyhillä ei jää koskaan rahaa käteen saati tilille. Purran leikkausten jälkeen köyhän ei tarvitse haaveilla ruoastakaan.

Vierailija
62/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä reuma vei työkyvyn. Itelläni ollut 10 vuotta reuma ja teen 12 tunnin työpäivää. Okei kolottaa sinne ja tänne mutta en nyt aijo jäädä kotiin voivottelemaan. Liikunta ja työnteko on paras lääke reumaan, iha tiedoksi. Voishan sitä itekkin voivotella ja maata sohvalla saikulla mutta ei ole mun juttu.

Terkuin Susanna Koski.

Niin kaikillahan meillä on rajoitteita.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201805142200943188

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja sijoitan suoraan osakkeisiin ulkomaille. En ymmärrä MITEN tämä muka on pois suomen yhteiskunnalta. Vuosien varrella olen maksanut ensin palkkatuloista kovaa veroa (yli 40% veroluontoiset maksut huomioiden) sitten vielä sijoitusteni (jotka ovat tuosta palkasta säästettyjä rahoja) tuotoista maksan vuosittain suomeen ison veron.

Esim viime vuonna sain ulkomailta osinkotuloja 15 000 €, josta maksoin Suomeen lisää veroja noin 1600 €. Tuo kaikki 15000 on siis LISÄÄ rahaa suomeen, josta yhteiskuntakin sai veroina melkoisen suuren siivun.

Vierailija
64/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera vassari unohtaa että kenenkään ei ole pakko asua Suomessa. Himoverottaminen tekee nyt jo sen, että hyvätuloinen vaihtaa isänmaata koska kyllästyy elättämään vätyslaumaa. 

Itsekin ulkomailla elän halvemmalla kuin Suomessa, mutta säästöt menee kyllä Suomeen lapsilleni, siis kulutukseen sinne.  En minä niitä mukaani arkkuun saa. 

Vierailija
65/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille jaetaan ilmaista rahaa erilaisten tukien muodossa, mutta ei puhettakaan että kukaan siitä kiitollinen olisi. LISÄÄ, LIIAN VÄHÄN. Ja sitten haukutaan vielä hyvätuloiset kaupan päälle kateellisena. 

Se raha kiertää saman tien takaisin yhteiskuntaan.

Minä maksan tonnin kuussa veroja. Mitä minä saan sinunlaisiltasi vastineeksi?

Minä saan veroja maksamalla turvallisen ja rauhallisen yhteiskunnan, jossa minun ei tarvitse kulkea kaduilla itse palkatun vartijan kanssa, ja yhteiskunnan,  joka pitää minusta huolta, jos jotain tapahtuisi enkä pystyisi töihin. Lisäksi saan lapsilleni koulutuksen, hyvin halvan terveydenhuollon jne. 

Vierailija
66/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen ja sijoitan suoraan osakkeisiin ulkomaille. En ymmärrä MITEN tämä muka on pois suomen yhteiskunnalta. Vuosien varrella olen maksanut ensin palkkatuloista kovaa veroa (yli 40% veroluontoiset maksut huomioiden) sitten vielä sijoitusteni (jotka ovat tuosta palkasta säästettyjä rahoja) tuotoista maksan vuosittain suomeen ison veron.

Esim viime vuonna sain ulkomailta osinkotuloja 15 000 €, josta maksoin Suomeen lisää veroja noin 1600 €. Tuo kaikki 15000 on siis LISÄÄ rahaa suomeen, josta yhteiskuntakin sai veroina melkoisen suuren siivun.

Et ole sitten laittanut palkkaasi pääomatuloihin? Siinä veroprosentti on vain 30%.

Vakuus kuoret on myös verottomia sijoituksille.

Kyllä näitä porsaanreikiä löytyy kun vain oikein kovasti etsit.

Purra kiittää.

Vierailija
67/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä maksaisi pääomatuloista kolmanneksen veroa, miksi sinä maksat vain 10 prosenttia?

Vierailija
68/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten laittanut palkkaasi pääomatuloihin? Siinä veroprosentti on vain 30%.

Vakuus kuoret on myös verottomia sijoituksille.

Kyllä näitä porsaanreikiä löytyy kun vain oikein kovasti etsit.

Purra kiittää.

palkkaa ei kuule noin vain vaihdeta pääomatuloihin, muualla kuin vasemmiston probagandassa. Vakuutuskuorista joutuu maksamaan melkoiset maksut sille vastapuolelle ja näin LUOVUT omaisuudestasi maksamalla vakuutusmaksuja, joita vastaan saat myöhemmin (verollisen) vakuutuskorvauksen, eli sitäkään kautta et oikeasti pääse veronmaksua karkuun, siirrät vain veronmaksun ajankohtaa.  Tämäkään siis ei ole mikään "porsaanreikä".

Vierailija
69/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä maksaisi pääomatuloista kolmanneksen veroa, miksi sinä maksat vain 10 prosenttia?

köyhäkin maksaisi SUOMEEN vain 10% jos sijoittaisi ulkomaille. Suomen verottaja kun katsos hyvittää ULKOMAILLE maksetun veron, jottei samaa tuloa verotettaisi kahdesti. Tosin tässäkin pitää olla tarkkana ettei ulkomaa verota sopimuksia enemmän, ja että ylipäätään Suomella ja sijoitusmaalla on verosopimus.

Vierailija
70/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksikäsi-Riikka ja lapanen 

Uusi tositapahtumiin perustuva elokuva hallituksesta, jonka totaalinen ahneus sai valtaansa ja sen myötä hyvinvointi Järjestön suojeluksessa on yhä harvemman äänestäjän saavutettavissa. 

Vierailija
71/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkera vassari unohtaa että kenenkään ei ole pakko asua Suomessa. Himoverottaminen tekee nyt jo sen, että hyvätuloinen vaihtaa isänmaata koska kyllästyy elättämään vätyslaumaa. 

Itsekin ulkomailla elän halvemmalla kuin Suomessa, mutta säästöt menee kyllä Suomeen lapsilleni, siis kulutukseen sinne.  En minä niitä mukaani arkkuun saa. 

Kateuttahan se vain on, tottakai on parempi vältellä veroja jos on rikas.

"MOT: Björn Wahlroos on siirtänyt yli 140 miljoonaa euroa varallisuuttaan veroparatiisina tunnettuun Luxemburgiin.

MOT:n mukaan Wahlroos on tehnyt Luxemburgin kautta sijoituksia muun muassa pikavippialalle."

Vierailija
72/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

köyhäkin maksaisi SUOMEEN vain 10% jos sijoittaisi ulkomaille. Suomen verottaja kun katsos hyvittää ULKOMAILLE maksetun veron, jottei samaa tulo

Sun pitää ilmottaa itse verottajalle ulkomailta saadut osingot. Lähdevero ei ole kokonaisvero.Jos et näin ole tehnyt sanotaan vuosikausiin niin olet syyllisynyt veropetokseen. Miltäs vankilaruoka maistuu? Pääset tutustumaan niihin tällä palstalla haukkumiisi luusereihin.

Vierailija
73/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä tolkuttomien ja sydämettömien puolueiden touhua on ikävä seurata. Riikalle suosittelisin sitä leikkuulautaa ja sitten mustaa säkkiä.

Vierailija
74/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu ainakin on mennyt nukkuessa äidinkielen tunnit. 

Vierailija
75/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ilmottaa itse verottajalle ulkomailta saadut osingot. Lähdevero ei ole kokonaisvero.Jos et näin ole tehnyt sanotaan vuosikausiin niin olet syyllisynyt veropetokseen. Miltäs vankilaruoka maistuu? Pääset tutustumaan niihin tällä palstalla haukkumiisi luusereihin.

No mistä luulet että tiedän paljonko joudun maksamaan Suomeen JOS niitä en olisi ilmoittanut. Jos olisin jättänyt ilmoittamatta niin silloinhan EN OLISI MAKSANUT pennin jeniä suomeen. Taidat olla aika typerä. Verottajalle ilmoitetaan vuosittain ulkomailta saadut osinkotulot, JA maksetut verot. Tämän perusteella verottaja sitten määrää sen SUOMEEN maksettavan määrän, jonka voi itsekin laskea tuosta. Maksan tämän aina itse verontäydennyksenä, joten viime vuoden pääomatulojen verot olen jo yhteiskunnalle maksanut.

Vierailija
76/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta saadut pääomatulot ja muut tulot on itse ilmoitettava verottajalle. Siksi nämä instagramtypytkin oli jossain vaihessa kusessa verottajan kanssa.Suomessakin on tarkastettava veroilmoitus ja tehtävä kotimaisten sijoitusten tulouttamisten tarkastus jotta siellä olisi kaikki ilmoitettu.Nehän tulee sinne automaattisesti, mutta vihreitä voi tapahtua.Jos on saanut kymppitonneja vuosikausia eikä ole niitä ilmottanut niin voi voi. Veronkorotuksella voi selvitä ellei verottaja katso että se on tarkoituksella tehty erehdyttäminen.

Vierailija
77/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä hassu täti, tuo täti Riikkuli

Kun Riikkuli saa sakset, niin sakset leikkaa näin

Kas näin leikkaa sakset ja sakset leikkaa näin

Kas näin leikkaa sakset ja sakset leikkaa näin

Vierailija
78/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin? 

Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin. 

Eiväthän maksa. On tutkittu ja todettu, että rikkaat eivät laita rahojaan kiertoon kotimaan talouden pyörittämiseksi vaan hautovat niitä sijoituksiin ja ulkomaille.

Tämän tutkimuksen minäkin haluan nähdä. Enkä puhu rikkaista, joita on hyvin vähän, vaan hyvätuloisista. Kyllä pelkästään Suomen verotuspolitiikka sen asian hoitaa. 

Rikkaat eivät maksa verojaan Suomeen vaan pyrkivät "suunnittelemaan" siten, että välttyvät veronmaksulta.

Niin rikkaita Suomessa on kovin vähän. Joku 6000-7000E/kk ansaitseva ei varmaan mitään ulkomaan verokikkailua pysty tekemään ja hänet yleensä jo rikkaaksi katsotaan.

Vierailija
79/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta saadut pääomatulot ja muut tulot on itse ilmoitettava verottajalle. Siksi nämä instagramtypytkin oli jossain vaihessa kusessa verottajan kanssa.Suomessakin on tarkastettava veroilmoitus ja tehtävä kotimaisten sijoitusten tulouttamisten tarkastus jotta siellä olisi kaikki ilmoitettu.Nehän tulee sinne automaattisesti, mutta vihreitä voi tapahtua.Jos on saanut kymppitonneja vuosikausia eikä ole niitä ilmottanut niin voi voi. Veronkorotuksella voi selvitä ellei verottaja katso että se on tarkoituksella tehty erehdyttäminen.

Ei välttämättä tarvitse ilmoittaa. Pankki voi sen tehdä puolestasi. Minulla pieni osa tuloista tulee ihan kivijalkapankkiin (nordea) ja nämä ulkomailta saadut pääomatulot ja pidätetyt verot ovat automaattisesti veroilmoituksessa. Valtaosa tuloistani tulee tosin ulkomaiselle välittäjälle, josta verottaja ei tietäisi mitään ellen itse niitä ilmoittaisi. Tänä vuonna käytin 3,5 h aikaa siihen että ilmoitin nämä puuttuvat tiedot verottajalle.

Vierailija
80/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös purra vielä hetki sitten mesonnut että nyt leikataan 3 prosentilta ainoastaan. Nyt se onkin jo 35 prosenttia joiden tulot vähenee merkittävästi. 

Aloituksessa on iso virhe, ei se ole 35 % vaan 3-5 %.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010308477.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi