Riikka Purralta tivattiin, söikö hän sanansa pienituloisten leikkauksista, "mutta puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät"
Riikka Purra (ps) oli MTV3:n Asian ytimessä -ohjelman vieraana. Haastattelu esitettiin torstaiaamuna myös MTV3:n Huomenta Suomessa.
Toimittaja Jan Andersson kysyi Purralta, söikö Purra vaalilupauksensa, että pienituloisilta ei leikata.
Kun katsotaan tämän vuoden talousarviota, niin puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät. Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Eikös purra vielä hetki sitten mesonnut että nyt leikataan 3 prosentilta ainoastaan. Nyt se onkin jo 35 prosenttia joiden tulot vähenee merkittävästi.
Eihän se ole 35 prosenttia. Aloituksen teksti on virheellinen - tarkoituksellisestikohan?. Iltasanomien jutussa lukee 3-5 prosenttia, ei suinkaan 35 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä reuma vei työkyvyn. Itelläni ollut 10 vuotta reuma ja teen 12 tunnin työpäivää. Okei kolottaa sinne ja tänne mutta en nyt aijo jäädä kotiin voivottelemaan. Liikunta ja työnteko on paras lääke reumaan, iha tiedoksi. Voishan sitä itekkin voivotella ja maata sohvalla saikulla mutta ei ole mun juttu.
Työkyky meni toisen sairauden vuoksi. Reuma on vain sen aiheuttama liitännäissairaus. Mahdotonta tehdä töitä kun ei pysty nukkumaan kuin pari tuntia kerrallaan ja kädet ei toimi eikä jalat kanna. Ehkä sinulla ei koko reumaa edes ole kun pystyt töitä tekemään. Kyllähän virheellisiä diagnooseja tehdään paljonkin. Eikä kaikilla sama sairaus oireile samalla tavalla. Reumaakin on monta erilaista, minulla lihaksissa, jotka repeää pienestäkin rasituksesta. Töitä olen tehnyt kymmeniä vuosia, kahtakin työtä kerralla ja opiskellut lähes koko ajan. Ei ole sohvalla tullut maattua eikä voivoteltua. Toivottavasti sinulle käy samoin, kummasti pistää nöyrtymään ja jää suunsoitto ja itsesi kehuminen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen ja sijoitan suoraan osakkeisiin ulkomaille. En ymmärrä MITEN tämä muka on pois suomen yhteiskunnalta. Vuosien varrella olen maksanut ensin palkkatuloista kovaa veroa (yli 40% veroluontoiset maksut huomioiden) sitten vielä sijoitusteni (jotka ovat tuosta palkasta säästettyjä rahoja) tuotoista maksan vuosittain suomeen ison veron.
Esim viime vuonna sain ulkomailta osinkotuloja 15 000 €, josta maksoin Suomeen lisää veroja noin 1600 €. Tuo kaikki 15000 on siis LISÄÄ rahaa suomeen, josta yhteiskuntakin sai veroina melkoisen suuren siivun
Et ole sitten laittanut palkkaasi pääomatuloihin? Siinä veroprosentti on vain 30%.
Vakuus kuoret on myös verottomia sijoituksille.
Kyllä näitä porsaanreikiä löytyy kun vain oikein kovasti etsit.
Purra kiittää.
"palkkaa ei kuule noin vain vaihdeta pääomatuloihin, muualla kuin vasemmiston probagandassa. "
>>>>>>>>>>
Kyllä se on persujen propagandaa.
"Tuomala sanoo, että nyt perussuomalaisten noustua hallitukseen kaikki puolueet ovat olleet siunaamassa suurien pääomatulojen kevyen verotuksen. Tuomala uskoo, että kansalaiset eivät ehkä täysin ymmärrä, millainen verojärjestelmä Suomessa on."
on
Ja montako kertaa media on kysynyt edellisen hallituksen "valituilta" siitä että miksi nuo petti likimain kaikki vaalilupauksensa viime hallituskaudella?
Niin, vastaus on aika liki nolla.
Miksi media vie oman uskottavuutensa osallistumalla kerta toisensa jälkeen vasemmistopuolueiden vammaiseen populismiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen ja sijoitan suoraan osakkeisiin ulkomaille. En ymmärrä MITEN tämä muka on pois suomen yhteiskunnalta. Vuosien varrella olen maksanut ensin palkkatuloista kovaa veroa (yli 40% veroluontoiset maksut huomioiden) sitten vielä sijoitusteni (jotka ovat tuosta palkasta säästettyjä rahoja) tuotoista maksan vuosittain suomeen ison veron.
Esim viime vuonna sain ulkomailta osinkotuloja 15 000 €, josta maksoin Suomeen lisää veroja noin 1600 €. Tuo kaikki 15000 on siis LISÄÄ rahaa suomeen, josta yhteiskuntakin sai veroina melkoisen suuren siivun
Et ole sitten laittanut palkkaasi pääomatuloihin? Siinä veroprosentti on vain 30%.
Vakuus kuoret on myös verottomia sijoituksille.
Kyllä näitä porsaanreikiä löytyy kun vain oikein kovasti etsit.
<
"Tuomala sanoo, että nyt perussuomalaisten noustua hallitukseen kaikki puolueet ovat olleet siunaamassa suurien pääomatulojen kevyen verotuksen. Tuomala uskoo, että kansalaiset eivät ehkä täysin ymmärrä, millainen verojärjestelmä Suomessa on."
Tuomalallekin voi joku kertoa ettei olkiukko ole argumentti.
Korjaus:
Tuomala sanoo, että nyt perussuomalaisten noustua hallitukseen kaikki puolueet ovat olleet "siunaamassa" suurien pääomatulojen kevyen verotuksen. Tuomala uskoo, että kansalaiset eivät ehkä täysin ymmärrä, millainen verojärjestelmä Suomessa on.
Siis kaikki puolueet eivät olleet siunaamassa pääomatulojen kevyttä verotusta. No oikeisto nyt tietenkin siunasi.
Käsittääkseni vain ansiotuloverotus keveni 0,5% eli 15€/kk keskituloisella. No vastineeksi monella kuntaverotus nousi ylikin tuon ja inflaation myötä kustannusten nousu vei tuon alennuksen reilusti miinukselle. Hallitus vetoaa vain ansiotuloveron alennukseen jolla ei ole mitään merkitystä minkään kannalta kun kaikki muu on noussut. Toki hintojen nousu lisää alvien tuottoa valtion kassaan. Purra luulee että painottamalla jonkin veromuodon laskua kansa on niin tyhmää että se tuijottaa vain yhtä asiaa ja hurraa hänelle. No ehkä jotkut niin tekevätkin.
Puolella talouksista tulot lisääntyy.
Mites kun kaikkien piti osallistua johonkin talkoisiin?
En muuten ihan usko tuohon, että puolella tulot lisääntyisi. Tai jos lisääntyy tulot, niin lisääntyy kyllä vastaavasti menotkin, hintojen nousun myötä. Ja siihenkin, että hyvätuloisimmilla tulot lisääntyvät ihan reaalisesti, pitää ottaa pirusti lisää velkaa.
Kyllä tekee hyvätuloisilla Orpolla ja Purralla kipeää, kun joutuu köyhimmiltä leikkaamaan. Ihan sydämestä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.
Sama. Minulle ja muille hyvätuloisille sillä muutamalla kympillä ei ole mitään väliä, mutta köyhälle parikymppiä tarkoittaa viikon ruokarahoja.
Täällä sama myös. Ei mitään järkeä. Mulle satanen kuussa lisää on vain satanen säästöihin, tai hintojen nousu huomioiden 70-80 euroa.
En mä ala maagisesti kuluttaa enemmän, miksi alkaisin?
Köyhälle yksiniasuvalle parikin kymppiä pois voi olla viikon ruokarahat.
Täysin älytöntä. Tällaisen ajaminen vie kaiken uskottavuuden hallituksen talousosaamiselta.
Hallituksen talous"osaamisen" perusta on harhaluulo, että Suomessa eläisi pilvin pimein yritysten himoitsemia osaajia, jotka silkkaa laiskuuttaan eivät viitsi mennä töihin vaan olla möllöttelevät tukien varassa.
Kun todellisuutta kumminkin on se, että suuri osa työttömistä ei työnantajille kelpaa, moni ihan juuri siksi kun on työtön. Toiset sitten iän tai väärän nimen tai väärän sukupuolen tai väärän värin tai liian vähäisen koulutuksen tai liiallisen koulutuksen tai puuttuvan työkokemuksen tai otaksutun lisääntymisiän tai ruman naaman tai milloin minkäkin syyn takia.
Ja päälle vielä osa-aikaiset, jotka eivät lisää tunteja saa vaikka pyytäisivät.
"En minä kutsuisi Suomea rauhalliseksi yhteiskunnaksi. Nytkin on lakkoiltu ja hilluttu kuukausikaupalla ja yritetty kammeta laillista hallitusta paikaltaan. Koulut taitavat olla aika henkitoreissaan eikä julkiseen terveydenhuoltoon pääse. "
Hallitus tekee kaikkensa lietsoakseen vastakkainasettelua. Eikä hallitusta yritetä kammeta mihinkään, vaan saada miettimään leikkausten ja investointien perusteita.
Kouluissa, ainakin Helsingissä, on ongelmia, muttei läheskään henkitoreissaan ole koulutus kokonaisuudessaan. Esimerkiksi omalla muksulla oli lähes 10 keskiarvo lukuaineissa, ehkäpä (persu)pudokkaat ovat huonommassa asemassa kuin ennen, kun tuki- ja erityisopetuksesta säästetään.
Julkiseen terveydenhuollon palveluihin, ainakin Helsingissä, pääsee aina tarvittaessa. Itse olen käyttänyt niin yleis- kuin erikoissairaanhoidon palveluja viimeisen 3 vuoden aikana enemmän kuin tarpeeksi, joten tiedän todellisen tilanteen hyvin tarkkaan. Välillä on jatkohoito-osastolle pääsyä odottelemaan tunteja, mutta sinnekin on päässyt tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Puolella talouksista tulot lisääntyy.
Mites kun kaikkien piti osallistua johonkin talkoisiin?
En muuten ihan usko tuohon, että puolella tulot lisääntyisi. Tai jos lisääntyy tulot, niin lisääntyy kyllä vastaavasti menotkin, hintojen nousun myötä. Ja siihenkin, että hyvätuloisimmilla tulot lisääntyvät ihan reaalisesti, pitää ottaa pirusti lisää velkaa.
Kyllä tekee hyvätuloisilla Orpolla ja Purralla kipeää, kun joutuu köyhimmiltä leikkaamaan. Ihan sydämestä ottaa.
Mihin sitä paikallista sopimista tarvitaan jos puolilla jo nyt yhtäkkiä tulot pomppailee ylös tesseistä ja muista riippumatta. Vai mistä tämä tulojen lisääntyminen aiheutui?
Tuliko yllätyksenä, että poliitikko politikoi? Marin antoi kuntavaalien alla kunnille miljardi euroa ylimääräistä rahaa, eikä osannut vastata suoraan kysymykseen siitä, että miksi, vaikka kaikkihan me tiesimme, että se oli vaalirahaa. Miksi pöyristyä nyt yhtään enempää, kuin aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille jaetaan ilmaista rahaa erilaisten tukien muodossa, mutta ei puhettakaan että kukaan siitä kiitollinen olisi. LISÄÄ, LIIAN VÄHÄN. Ja sitten haukutaan vielä hyvätuloiset kaupan päälle kateellisena.
Mutta vain osalta niitä tukia (ilmaista rahaa, joksi sitä kutsuit) otetaan pois. Leikataan. Leikataan samalla ostovoimaa (jota mm yritykset tarvitsevat elääkseen). Eli heikennetään yritysten tilannetta entisestään viemällä asiakkaiden ostovoima.
Eli hallitus kusee (myös) yritysten jaloille tällä toiminnallaan.
Kuka tästä sitten hyötyy? Ei Suomi. Ei suomalaiset.
Muuten. Ne hyvätuloisetkin saavat tukia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille jaetaan ilmaista rahaa erilaisten tukien muodossa, mutta ei puhettakaan että kukaan siitä kiitollinen olisi. LISÄÄ, LIIAN VÄHÄN. Ja sitten haukutaan vielä hyvätuloiset kaupan päälle kateellisena.
Hyvätuloinenhan se kateellinen on: on talot ja tavarat, autot, mökit, matkat, jääkaappi täynnä ruokaa ja tili pullottaa rahaa. Silti pitää kadehtia köyhiä ja viedä niiltä puolet leivästä itselleen. Ahneus on kertakaikkisen tuhoisaa ja yököttävää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.
Sama! Ei mitään järkeä kikkailla hyvin toimeen tuleville muutaman kympin tai satasen lisätienestiä, mikä ei vaikuta mitenkään mihinkään ja samalla viedä se raha pienituloiselta, joka sen rahan oikeasti tarvitsee. Älytöntä hallitukselta, mutta tyhmiähän ne onkin.
Purra: "Juu, juu niin leikkasin köyhiltä, mutta TOISAALTA annoin samalla hyvätuloisille enemmän, joten se menee niinku tasan."
Työttömien määrä vähentyisi oleellisesti, kun sieltä päästettäisiin eläkkeelle kaikki käytännössä työkyvyttömät, joita roikotetaan siellä aivan turhaan löyhässä hirressä.
Vierailija kirjoitti:
Vvastasiko Purra siis että pienituloisilta leikattiin mutta hyvätuloisilla tulot lisääntyivät?
Tilastot eivät valehtele, joten ei riikkakaan ;DDDDDDD
Toimittajat eivät aina huomaa, että Riikka ja riikka -persoonat vaihtuvat. Yleensä riikka tulee Riikan kropassa valtaan kun alaleuka alkaa vääntyä ja katse kohoaa yläilmoihin.
Eduskuntasalissa tämän näkee selkeämmin.
-winner-
Ninpä. Purran idolihan on tämä Nalle Wahlroos. Wahlroota haastateltiin radiossa kerran, kun oli taas kirjoittanut uuden kirjan. Toimittaja kysyi ysärilamasta ja sen vaikutuksista yrittäjiin ja kansalaisiin, änkytti jotain yli sukupolvien siirtyvästä traumasta. Nalle kuittasi sen sillä, että 2000-luvulla alkoi taas nousukausi ja asiat olivat taas hyvin. Aivan kuin koko lamaa ei olisi ollutkaan tai sen uhreja. Ehkä Purralla on sama juttu, köyhiä ei nähdä siinä kokonaiskuvassa, ne ovat vain jotain millä ei ole väliä.
En minä kutsuisi Suomea rauhalliseksi yhteiskunnaksi. Nytkin on lakkoiltu ja hilluttu kuukausikaupalla ja yritetty kammeta laillista hallitusta paikaltaan. Koulut taitavat olla aika henkitoreissaan eikä julkiseen terveydenhuoltoon pääse.