Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polyamoria käsitetään väärin

Vierailija
20.03.2024 |

Kauhean moni luulee, että kyse on ympäriknsä n......sesta. Väärin. Joku saattaa vaan ihan oineasti rakastaa kahta tai useampaa ihmistä intohimoisesti ja sitoutuen.

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakastaa kahta" => haluta kahta tai useampaa jossain suhteissa. Oikeasti rakastuessa ja ihastuessa ei näe kuin yhden.

Vierailija
22/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on niin hyvää, miksi pitää vakuutella?

Siksi, että yksiavioisuudesta oletusarvona luovuttaisiin. Siitä voi halutessaan kukin sopia, että haluaako olla mono vai poly, mutta nyt  oletuksena on aina mono, ja muu on "pettämistä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei puhuta siitä, että vaikka kuorrutetaan juttua tykkäämisellä jne niin oikeasti halutaan panna useamman kanssa vaikka ollaan suhteessa. Onko polyamoriaa ilman naimista?

Vierailija
24/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymyssuhdevaurioisten juttuja. Hyvin usein näillä taustalla vanhempien mt- ja päihdeongelmia.

Vierailija
25/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sekaisin niin on, mitäpä sitä selittelemään muille...

Miksi olisi sekaisin? Parisuhde on ainoa läheinen suhde, jossa vaaditaan keinotekoisesti monopolia, sillä

- Lapsella on usein kaksi vanhempaa

- ihmisellä on useampia ystäviä

- Vanhempi pystyy rakastamaan useampaa lasta

No näinpä. Jostain syystä monisuhteisuus koetaan myös uhaksi. Minulla on kädet täynnä kahden kumppanini kanssa, ei minua kiinnosta vietellä kenenkään toisen kultaa. Enkä myöskään arvosta pettämistä. 

Vierailija
26/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden pitää olla "suhteessa" useamman kanssa miksei voi vaan harrastaa useamman kanssa kun sen asian ympärillä ne jutut useamman netistä luetun perusteella pyörii.

Tämä on juuri se väärinkäsitys. Rakkaussuhteessa kun useimmiten on muutakin kuin seksiä.

Ei se ole väärinkäsitys. Noissa moniavioliitoissa seksikultti mormoneissa jne. pyörii lähinnä pelkän seksin ympärillä. On kolmenkimppaa jne. Jos joku selittää että, kyse olisi rakkaudesta se on samaa sairautta kuin homouden sairauden rinnastamista heterosuhteeseen joka on ainoa oikea parisuhde ja avioliitto. Salkkaritkin sisältää paljon sairauden "homous,lesbous,transuus jne." tuputtamista.

Uskovilla nyt on omat kuviot puolin ja toisin...

Vierailija
27/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden pitää olla "suhteessa" useamman kanssa miksei voi vaan harrastaa useamman kanssa kun sen asian ympärillä ne jutut useamman netistä luetun perusteella pyörii.

Tämä on juuri se väärinkäsitys. Rakkaussuhteessa kun useimmiten on muutakin kuin seksiä.

Niin. Kutsutaanhan sitä sugar daddy/mama touhuakin suhteeksi eikä kaupankäynniksi, mitä se todellisuudessa on. 

Vierailija
28/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesti ihminen on jäänyt lapsen asteelle näissä polyamoria jutuissa. On ikäänkuin vanhempiensa välissä. 

Vierailija
29/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että yksiavioisuudesta oletusarvona luovuttaisiin. Siitä voi halutessaan kukin sopia, että haluaako olla mono vai poly, mutta nyt  oletuksena on aina mono, ja muu on "pettämistä".

Jep. On tosi rasittavaa, kun ihmisten asenteilta suojautuakseen täytyy pitää suhteita salassa. Olen myös homo, ja täytyy sanoa, ettei homoseksuaalisuus aiheuta sellaista vihamielisyyttä ihan tavallisissa ihmisissä kuin sitoutunut polyamoria. Ja minut on sentään meinattu hakata seksuaalisen suuntautumiseni takia. 

Vierailija
30/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintymyssuhdevaurioisten juttuja. Hyvin usein näillä taustalla vanhempien mt- ja päihdeongelmia.

Voisitko perustella? Lapsellakin on usein useampiakiintymyssuhteita eri aikuisiin. 

Yhtä hyvin voisi väittää, että monoa vaativalla on eroahdistushäiriö  ja ongelmia itsetunnon kanssa ym. ( mikä olisi tietysti yhtä älytön väite).

Vierailija
31/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhuta siitä, että vaikka kuorrutetaan juttua tykkäämisellä jne niin oikeasti halutaan panna useamman kanssa vaikka ollaan suhteessa. Onko polyamoriaa ilman naimista?

Olen useamman kanssa suhteessa. Heidän kanssaan minulla on seksiä, ei kenenkään ulkopuolisen. 

Toki on olemassa avoimia suhteita, joissa on paljon vaihtuvia kumppaneita ja arvatkaa mitä? Siinäkään ei ole mitään pahaa. 

Vierailija
32/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskeskelin, että jos mulla olis vaikka kolme kumppania ja näillä kolmella myös kaikilla kolme ja heillä kaikilla kolme, niin jo siinä olis aikamoinen eritteiden vaihto käynnissä. Vai onko se tosiaan niin, että vaan mulla saa olla kolme, mutta näillä kolmella vaan mut. Sehän olis aikamoista itsekyyttä ja toisten vapauden suitsimista.

Vierailija
33/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kutsutaanhan sitä sugar daddy/mama touhuakin suhteeksi eikä kaupankäynniksi, mitä se todellisuudessa 

Ja liittyy tähän miten..?

Vierailija
34/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologisesti ihminen on jäänyt lapsen asteelle näissä polyamoria jutuissa. On ikäänkuin vanhempiensa välissä. 

Näinpä. Ei ole itsenäistynyt normaalisti. Saattanut olla pitkissäkin monosuhteissa jossa alkanut ahdistua tasapainoisesta rakkaudesta. Kommunikointikyvyt heikot. Ylimiellyttänyt. Paikannut suhteillaan vain lapsuuden traumojaan toisia ihmisiä käyttäen, joka elämäntapana on todella alhaista ja halveksuttavaa.

Vierailija
35/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vähän sama, kuin jossain kulttuurissa on monta vaimoa?

Vierailija
36/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiavioisillahan ei ole näitä koskaan 😇

40-50% pettää puolisoaan tilastojen mukaan (sovittu avoimuus ei ole pettämistä). Mistähän lapsuuden tapahtumista tällainen puolison kaltoinkohtelu johtuu?

Vierailija
37/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laskeskelin, että jos mulla olis vaikka kolme kumppania ja näillä kolmella myös kaikilla kolme ja heillä kaikilla kolme, niin jo siinä olis aikamoinen eritteiden vaihto käynnissä. Vai onko se tosiaan niin, että vaan mulla saa olla kolme, mutta näillä kolmella vaan mut. Sehän olis aikamoista itsekyyttä ja toisten vapauden suitsimista.

Turvaseksisäännöistä ja testeistä voi sopia. Paitsi tietysti monogamistit, jotka harrastavat selän takana suojaamatonta ja tuovat taudit tuliaisina. 

Vierailija
38/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiavioisillahan ei ole näitä koskaan 😇

40-50% pettää puolisoaan tilastojen mukaan (sovittu avoimuus ei ole pettämistä). Mistähän lapsuuden tapahtumista tällainen puolison kaltoinkohtelu johtuu?

Mikä tilasto? Laitatko linkin ja kuvaatko tutkimustavan ja kysymyksen asettelut. 

Vierailija
39/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskollinen ja sitoutunut voi olla kolminkin.

Ei voi.

Vierailija
40/223 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en minäkään ymmärrä. Jos joku kertoo olevansa polyamorinen, miksi hänelle pitää alkaa vakuuttelemaan että hänessä on jotain vikaa ja perinteinen parisuhde on se ainoa oikea.

Meitä "perineisiä" on täällä enemmistö, joten mikä pointti puolustaa tätä mallia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi