Mitä töitä olisit valmis tekemään 2650 euron kuukausipalkalla?
Kommentit (96)
Olin suuressa kansainvälisessä firmassa logistiikan parissa, toimistossa, toimihenkilönä. Sappia käytin, enkkuakin välillä kun työtehtävät laajenivat. Etänä pari päivää viikossa. Palkka 2700e. Olen kokemusta omaava.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla kannata töihin lähteä. Verot ja työmatka kulut pois niin ei jää paljoa enempää käteen kuin tuista. Ja vapaa aika on kullan arvosta
Toivottavasti tukia leikataan vielä reilusti lisää.Toiset tekee työtä paljon pienemmällä palkalla ja tukiluuserit viettää vapaa-aikaa toisten rahoilla.
Voisin kuvitella työskenteleväni varhaisjakelussa jakajana tuolla palkalla. Jakaessani aikoinaan sanomalehtiä (6 yötä + 2 vapaata, sitten sama alusta) sain kuukaudessa noin 1000 euroa bruttona, eihän sellaista kauaa kukaan jaksa. Aikaa meni n. 4-5 tuntia yössä ja työ oli fyysisesti hyvin raskasta, lisäksi vaikeaa yhteensovittaa muu elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus kai on vastata, että en todellakaan yhtään mitään, kun saan tuon verran jo Kelasta tukia.
Nauti Kelacardistasi kun se sulla vielä on
En minä ainakaan kelasta saa tuommoisia rahoja. Saan ansiosidonnaista nettona 1200 €/kk. Eikä se edes ole mikään huono. Työmarkkinatuki olisi 700 euron luokkaa bruttona.
2800 €/kk on ihan normaali palkka monestakin kevyestä toimistotyöstä. Ei edes mikään minimi. Huonompiakin palkkoja on. Todellakin ottaisin töitä vastaan sillä palkalla.
Suorittavia töitä, mutta nykyään ne lykkää niiden päälle kaikenlaista muutakin joka on helvetin kuluttavaa kun pitää itse sumplia aikansa.
Omaa työtäni, eli lähihoitajana. Tietysti että olisi päivätyö.
No melkein mitä vaan. Tällä hetkellä työskentelen ravintolassa ja netto on 1800e. Keittiössä on kuuma ja kiire, salin puolella hirveä mekkala ja kireät asiakkaat, istumaan ehtii just ja just 10min 8h työpäivän aikana, välillä ei sitäkään jos on esim ystävänpäivä. Työajat epäsäännölliset ja viikonloppuna joutuu töihin.
Ihan mitä käsketään. Tuo on minulle tähtitieellinen summa. Saan 1.4 lähtien noin 550 euroa kuussa.
Mä olin kunnalla sihteerinä tuolla palkalla. On hyvin yleinen palkka esim. koulusihteerille tai tutkintasihteerille.
Tekisin tuolla palkalla noin 10 h/viikko eli olisi ns. sivutoimi. Ehkä jotain hankepäällikön tai tarkastajan hommia.
Palkkani on lähes täsmälleen tuo, ja päivät vietän rennossa toimistotyössä, jossa on rutkasti aikaa selata myös tätä AV:ta :D Mikäpäs sen mukavampaa, raha juoksee vaikkei juurikaan mitään tee.
Ihan mitä vain osaisin tai pystyisin opettelemaan, mutta yksi ehto: kenenkään hengestä tai terveydestä en haluaisi olla vastuussa tuolla hinnalla (tai oikeastaan millään hinnalla, koska stressaantuisin kuoliaaksi).
Brasilian naisten lentopallomaajoukkueen virallinen perseen hieroja.
Saan tk- eläkettä 2928€/ kk netto 2211€/kk. Indeksi korotus vuosittain. Liki saman verran eläke. Kyllä hyvä tk- eläkkeeni on.
Ja opettajat vielä valittavat huonoista palkoista. Tosin en tiedä uskoako, saa olla jo melkoinen brutto.