Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle

Vierailija
20.03.2024 |

Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...

Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen. 

Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.

Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.

Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.

Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.

Ei hyvä, ei todellakaan.

Kommentit (516)

Vierailija
61/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka kuvittelee että myyjä on kuningas. Siis tyyppi joka myy jotain vanhaa paskaansa ja usein vielä ylihinnalla. Sen takia erittäin harvoin mitään Torista ostankaan. Saman tuotteen saa kaupasta miltei samalla hinnalla, se on uusi ja varmasti sitä mitä pitää. Jotain lastenvaatteita olen ostanut ja kyllä mä niiden rahojeni kanssa päätän ostajana että miten toimitaan. Jos kasvokkain ei onnistu, niin sitten postitus ja maksu kun vaatteet on mun luona tarkastettuna. Jos ei käy, niin myyjä voi myydä jollekin toiselle. Siellähän sitä tavaraa on Tori aivan täynnä, missä lukee että ilmoitus on julkaistu aikoja sitten. Sitten ne uusii ilmoitusta, kun kukaan ei osta ja ilmoitus vanhenee. Ei ole mun murheeni. Myyjiä riittää ja tarvittaessa ihan Prisma myy kyllä sitten niitä lastenvaatteita myös.

Sun todennäköisesti kannattaa keskittää kaikki ostokset sinne Prismaan ja unohtaa torit ja vastaavat.

Vierailija
62/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt melkein ainoastaan R-kioskin pussissa tai matkahuollon kautta. Lyhyempi matka jalan viedä. Postia ei ole ja postipiste on kaukana asunnostani. En ota diiliä vaan JOS myyn  jatkossa (saan myytyä mitään) niin teen samoin kuin ennenkin. Katsotaan nyt kun ilmoituksen teko ja hyväksyminen kaikkineen ja on paljon vaikeampaa kuin ennen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt melkein ainoastaan R-kioskin pussissa tai matkahuollon kautta. Lyhyempi matka jalan viedä. Postia ei ole ja postipiste on kaukana asunnostani. En ota diiliä vaan JOS myyn  jatkossa (saan myytyä mitään) niin teen samoin kuin ennenkin. Katsotaan nyt kun ilmoituksen teko ja hyväksyminen kaikkineen ja on paljon vaikeampaa kuin ennen. 

Myynti jokaisella myyjällä tulee rojahtamaan alas. Katselukertoja ei juuri ole, vain murto-osa entiseen verrattuna. Myyjät on nyt leimattu epäilyttäviksi, jos eivät valitse ToriDiiliä.

Vierailija
64/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan myymään vain noudolla. Onneksi täällä Espoossa sekin onnistuu, ostajia riittää.

Vierailija
65/516 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tori.fi koskaan julkaissut heidän kauttaan tehtyjen kauppojen määrää? Ilmoituksiaan siellä on kymmeniä tuhansia, ainakin ollut.

Millainen organisaatio siellä mahtaa olla jos he nyt alkavat rahojen välittäjäksi (ja välistä vetäjäksi)?

Sen lisäksi kiistatilanteiden selvittely.

En usko, että siellä rahat kovin liukkaasti liikkuvat.

Vierailija
66/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja voihan niitä tehtailla uusia eri nimillä, tämä toridiili on täysin epäluotettava, hämärä monin tavoin, siinä on vaikka kuinka paljon epäselvyyksiä, en suosittele missään tapauksessa käyttämään sitä.

Vierailija
67/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut torista yli 10 vuotta, ei koskaan ole ollut mitään ongelmia, ongelma on tämä uusi tori, se on aivan susi, uudistuksen jälkeen en ole ostanut mitään torista, ostin porakoneen rautakaupasta ja kesärenkaat rengasliikkeestä.

Vierailija
68/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysijärkinen ei ota mitään paskaa toridiiliä.

Vierailija
69/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä diiliä ole pakko käyttää

Vierailija
70/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näin ostajana tuo kuulostaa vain hyvältä; Tori.fin tähänastisella mallilla, jos maksan tuotteen myyjälle mutta tämä ei koskaan lähetäkään sitä, niin mitäs sitten?? Minusta tuo on hyvä ostajanturva.

Minä taas myyjänä en suostuisi tuohon. Maksan ensin lähetyskulut, ja jos ostaja ei haekaan tuotetta, niin sitten maksan taas lähetyskulut palautuksesta ja sen ylimääräisen Toridiilin +2e. Hups, mönkään mennyt kauppa onkin maksanut jo vähintään 15e myyjälle. Harmittaa jos kyseessä on joku muutaman euron/kympin tavara.

Vierailija
71/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näin ostajana tuo kuulostaa vain hyvältä; Tori.fin tähänastisella mallilla, jos maksan tuotteen myyjälle mutta tämä ei koskaan lähetäkään sitä, niin mitäs sitten?? Minusta tuo on hyvä ostajanturva.

Lähetätkö vaikka 300e vanhojentanssipuvun ostajalle, ilman mitään varmuutta saatko siitä rahoja? Missä myyjän turva? 

Tähän asti se on ollut ostaja, joka ottaa riskin ettei maksettua tuotetta välttämättä koskaan lähetetäkään.

Ostaja voi halutessaan mennä paikan päältä hakemaan. Kannattaa myös kysyä, että kulkeentuuko lähemmäksi jos myyjä on kaukana. Itsekin olen vienyt Torin kautta myymäni tuotteen yli 300 km päähän kun itselläni oli sinnepäin kulkua.

Vierailija
72/516 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Luettuani aloituksen mietin, että onko tuo toridiili joku haitallinen tauti, joka koskee vain jotain myyjiä. Kyllä mulla sitten pian aivotoiminta palautui😨

Vierailija
73/516 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myynti jokaisella myyjällä tulee rojahtamaan alas. Katselukertoja ei juuri ole, vain murto-osa entiseen verrattuna. Myyjät on nyt leimattu epäilyttäviksi, jos eivät valitse ToriDiiliä.

Miten olen epäluotettava, kun myyn käteisellä kotiovelta?

Vierailija
74/516 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin sivuja potentiaalisena ostajana, vaikeaksi on mennyt mm. haut olivat ennen paremmissa valikoissa. Ja jos ymmärsin oikein ostajalle tulee lisää kuluja jos ostaa diilin tehneeltä myyjältä. Eli valitan, minun osaltani Tori-ostokset ovat historiaa. Tai ostan vain diilittömiltä myyjiltä, koskaan en ole tullut huijatuksi.

On sulla sitten mennyt hyvin! Itse olen tehnyt n. 8 tori-kauppaa 2 vuoden sisällä, joista 4 oli huijareita. Ts. Rahat meni ja tavaraa ei näkynyt. Siksi lopetin koko torin käyttämisen. Huutonet on hyvä. Siellä palautteet kertoo millainen myyjä on. Yhtään kertaa en ole siellä näpeilleni saanut. Olen silti tehnyt kymmeniin ellei toiselle sadalle nousevat kaupat vuosien saatossa. Huutonethän on ollut jo kauan netissä. Tori vasta vähän aikaa ja huijareiden paratiisi!

Vierailija
75/516 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee.  Kun  tuo pas...kadiili tuli, yhden ainutta yhteydenottoa ei ole enää tullut. Mutta kuka tuolta mitään enää löytääkään? Yritin paria kiinnostavaa tuotetta hakea mutta eihän se pas...ka haku niitä tavaroita enää yksityiskohtaisesti anna. Ainakaan minä en saanut osastokohtaista hakua ollenkaan. Ennen oli ja toimi hyvin. Miten ihmeessä noin tärkeä seikka on jätetty uudesta pois? Voi pyhä ihme sentään. Ei, minä en enää käytä toria koskaan. Hyvä paikka oli myydä mutta nyt ei maksa vaivaa. Noudot ei tänne "keskelle ei mitään" onnistu. Vain muutama on pihasta tavaran hakenut. Joten se oli siinä kun en mitään diilejä ala harrastamaan.

Vierailija
76/516 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ominaisuus voisi olla että ilmoituksesta saa tulostettua valmiin kuitin, missä näkyisi se ilmoitus ja käyty keskustelu jos sen haluaa sisällyttää, vanhassa oli paremmin ja sai liitettyä pakettiin koko kaupanteon vaiheet. Sitä toridiiliä en ole tsekannut. 

Vierailija
77/516 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen selvittää ja millä pätevyydellä?Torin asiakaspalveluun ollut joskus yhteydessä niin siellä sana palvelu on täysin vieras käsite, sitä ei ole, siellä ei osata kirjoittaa, ei osata lukea, tiimi selvittää ynnä muuta selitystä tulee ehkä viikon kuluttua.Tori on läpeensä epäluotettava.

Vierailija
78/516 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene urpo ostamaan uusi, mitä sinä täällä nillität.

Vierailija
79/516 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma juttu kun olen sekä ostanut että myynyt noin 60 vuotta, kertaakaan ei ole osunut kohdalleni yhtään epärehellistä, kukaan ei ole koskaan valittanut minun myymistä tuotteista.Minä uskallan väittää että 99% myyjistä on rehellisiä, samoin kun ostajista.Jos joku myy sanotaan vaikka 600€ uutta tuotetta 100€ niin pitää hälytyskellojen soida, liian hyvä ollakseen totta, niin se ei ole totta.Tämä torin uudistus on aivan susi, sen allekirjoitan kyllä, en tule jatkossa käyttämään sitä.

Vierailija
80/516 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilin käyttöehdoissa lukee näin:

Myyjä vastaa tavaroista siihen saakka, kunnes ne on toimitettu kuljetusliikkeelle. Riski siirtyy Ostajalle, kun kuljetusliike vastaanottaa tavarat. Päinvastainen pätee, jos tavarat palautetaan kohdan 5 mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi