Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle

Vierailija
20.03.2024 |

Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...

Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen. 

Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.

Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.

Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.

Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.

Ei hyvä, ei todellakaan.

Kommentit (516)

Vierailija
41/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä en lähetä yhtään mitään toridiilillä. Olen tähän asti lähettänyt suhteellisen halpoja n 10e+postikulut paketteja, ja tosiaan kun saan käteen kympin tai alle, niin jo se että vaivaudun postittamaan sellaisia kauppoja, on tavallaan rahallisesti/ajallisesti kannattamatonta. Suostun kuitenkin siivous ja kierrätysmielessä. Mutta en todellakaan lähetä mitään jos ostajalla on päiviä/viikkoja aikaa miettiä että haluaako pitää tuotteen. Mitä kun on vaikka viherkasvista kyse. :O 

Vierailija
42/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näin ostajana tuo kuulostaa vain hyvältä; Tori.fin tähänastisella mallilla, jos maksan tuotteen myyjälle mutta tämä ei koskaan lähetäkään sitä, niin mitäs sitten?? Minusta tuo on hyvä ostajanturva.

Lähetätkö vaikka 300e vanhojentanssipuvun ostajalle, ilman mitään varmuutta saatko siitä rahoja? Missä myyjän turva? 

Tähän asti se on ollut ostaja, joka ottaa riskin ettei maksettua tuotetta välttämättä koskaan lähetetäkään.

Totta mutta myyjänä en ota riskiä. Vein lähetettävät tuotteet Konttiin niin tuen vähävaraisia perheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää mikä asia siis houkuttelisi tai motivoisi myyjän myymään toridiilillä. En vain ymmärrä. Siinä on kuitenkin myyjälle iso riski ja lisäksi vaikka kaikki menisi hyvin niin myyjä ei saa silti rahojaan heti vaan joskus 10-15 päivän päästä. Eli kaksi ikävää asiaa myyjälle. Minkä hyödyn myyjä tuossa toridiilissä edes teoreettisesti voisi saada? Itse ainakin suostuisin odottelemaan rahoja noin kauan vain jos saisin vaikka 30 pros enemmän rahaa eli korkeamman myyntihinnan. Mutta ei tuossa myyjä sitäkään saa.

Vierailija
44/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomissa luki että Toridiili on vapaaehtoinen. Onko kukaan kokeillut?

Olen ja onnistu ihan hyvin. Sain vielä kiitokset nopeasta ja hyvästä kaupankäynnistä.

Vierailija
45/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja onnistu ihan hyvin. Sain vielä kiitokset nopeasta ja hyvästä kaupankäynnistä.

Mikä sai sinut myymään toridiilillä eikä perinteisesti? Kysyn kun haluaisin ymmärtää tämän diilin hyötyjä myyjälle.

Vierailija
46/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tämä oikein menee. Oletetaan että ostaja ostaa 10 euron paidan ja maksaa siitä toridiilillä 17,5 euroa (10 plus 5,5 plus 2 euroa). Hän saa paidan, jossa onkin tahroja, vaikka ilmoituksen mukaan on tahraton. No ostaja riitauttaa asian ja myyjä myöntää, että ok, tahroja oli. Myyjä ei kuitenkaan halua paitaa takaisin, koska ei viitsi maksaa postipaketin kuluja tahraisesta paidasta. Tori palauttaa rahat ostajalle. Mutta palauttaako tori ostajalle myyntihinnan 10 euroa vai toridiilihinnan 17,5 euroa? Jos myyntihinnan, niin ostaja menettää 7,5 euroa. Jos taas toridiilihinnan, niin tori menettää palvelumaksun 2 euroa ja lisäksi tori joutuu ottamaan omaksi tappiokseen ne 5,5 euroa postikuluja, koska Posti kyllä karhuaa ne torilta. Eli en usko, että tori haluaa ottaa tappiokseen tuota postikulua noissa riitatilanteissa, johan se tulisi valtavan kalliiksi torille. Tietääkö joku miten tämä menee?

Tätä samaa kysyin tori.fi:n asiakaspalvelusta, mutta en ole saanut vastausta. Sain vain vastauksen siihen, että jos ostaja reklamoi ja tori.fi hyväksyy reklamaation, niin sitten on ostajan ja myyjän keskenään sovittava se, että mitä sille tavaralle taphtuu ja kuka maksaa kulut. Tori.fi ei enää siinä vaiheessa ole kiinnostunut tavaran päätymisestä takaisin myyjälle.

Vierailija
47/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mikä asia siis houkuttelisi tai motivoisi myyjän myymään toridiilillä. En vain ymmärrä. Siinä on kuitenkin myyjälle iso riski ja lisäksi vaikka kaikki menisi hyvin niin myyjä ei saa silti rahojaan heti vaan joskus 10-15 päivän päästä. Eli kaksi ikävää asiaa myyjälle. Minkä hyödyn myyjä tuossa toridiilissä edes teoreettisesti voisi saada? Itse ainakin suostuisin odottelemaan rahoja noin kauan vain jos saisin vaikka 30 pros enemmän rahaa eli korkeamman myyntihinnan. Mutta ei tuossa myyjä sitäkään saa.

Lisäksi myyjällä ei ole mitään suojaa, jos ostaja on huijari. Nyt ostaja voi tehdä rikosilmoituksen, jos ei saa maksamaansa tuotetta, mutta myyjä ei voi tehdä vastaavaa ostajasta, joka toki maksaa, mutta sitten ilmoittaa, että tuote ei ollutkaan sitä mitä piti. Rahoja ei tulouteta myyjälle, ne palautetaan maksajalle.

Vierailija
48/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako reklamoiva ostaja torilta takaisin siis myyntihinnan vai toridiilihinnan?

Vierailija
49/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai sinut myymään toridiilillä eikä perinteisesti? Kysyn kun haluaisin ymmärtää tämän diilin hyötyjä myyjälle.

Myin vanhalla tyylillä enkä Toridiilillä.

Vierailija
50/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka kuvittelee että myyjä on kuningas. Siis tyyppi joka myy jotain vanhaa paskaansa ja usein vielä ylihinnalla. Sen takia erittäin harvoin mitään Torista ostankaan. Saman tuotteen saa kaupasta miltei samalla hinnalla, se on uusi ja varmasti sitä mitä pitää. Jotain lastenvaatteita olen ostanut ja kyllä mä niiden rahojeni kanssa päätän ostajana että miten toimitaan. Jos kasvokkain ei onnistu, niin sitten postitus ja maksu kun vaatteet on mun luona tarkastettuna. Jos ei käy, niin myyjä voi myydä jollekin toiselle. Siellähän sitä tavaraa on Tori aivan täynnä, missä lukee että ilmoitus on julkaistu aikoja sitten. Sitten ne uusii ilmoitusta, kun kukaan ei osta ja ilmoitus vanhenee. Ei ole mun murheeni. Myyjiä riittää ja tarvittaessa ihan Prisma myy kyllä sitten niitä lastenvaatteita myös.

Vierailija
51/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka kuvittelee että myyjä on kuningas. Siis tyyppi joka myy jotain vanhaa paskaansa ja usein vielä ylihinnalla. Sen takia erittäin harvoin mitään Torista ostankaan. Saman tuotteen saa kaupasta miltei samalla hinnalla, se on uusi ja varmasti sitä mitä pitää. Jotain lastenvaatteita olen ostanut ja kyllä mä niiden rahojeni kanssa päätän ostajana että miten toimitaan. Jos kasvokkain ei onnistu, niin sitten postitus ja maksu kun vaatteet on mun luona tarkastettuna. Jos ei käy, niin myyjä voi myydä jollekin toiselle. Siellähän sitä tavaraa on Tori aivan täynnä, missä lukee että ilmoitus on julkaistu aikoja sitten. Sitten ne uusii ilmoitusta, kun kukaan ei osta ja ilmoitus vanhenee. Ei ole mun murheeni. Myyjiä riittää ja tarvittaessa ihan Prisma myy kyllä sitten niitä lastenvaatteita myös.

Et ole ymmärtänyt etkä sisäistänyt yksityishenkilöiden keskinäistä käytetyn tavaran kauppa Se on ihan eri asia kuin kuluttajakauppa. Näitä ei voi verrata toisiinsa.

Vierailija
52/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tämä oikein menee. Oletetaan että ostaja ostaa 10 euron paidan ja maksaa siitä toridiilillä 17,5 euroa (10 plus 5,5 plus 2 euroa). Hän saa paidan, jossa onkin tahroja, vaikka ilmoituksen mukaan on tahraton. No ostaja riitauttaa asian ja myyjä myöntää, että ok, tahroja oli. Myyjä ei kuitenkaan halua paitaa takaisin, koska ei viitsi maksaa postipaketin kuluja tahraisesta paidasta. Tori palauttaa rahat ostajalle. Mutta palauttaako tori ostajalle myyntihinnan 10 euroa vai toridiilihinnan 17,5 euroa? Jos myyntihinnan, niin ostaja menettää 7,5 euroa. Jos taas toridiilihinnan, niin tori menettää palvelumaksun 2 euroa ja lisäksi tori joutuu ottamaan omaksi tappiokseen ne 5,5 euroa postikuluja, koska Posti kyllä karhuaa ne torilta. Eli en usko, että tori haluaa ottaa tappiokseen tuota postikulua noissa riitatilanteissa, johan se tulisi valtavan kalliiksi torille. Tietääkö joku miten tämä menee?

Ostajan joka tapauksessa kannattaa riitauttaa, sillä saa hinnasta varmuudella pois tuon myyjälle kuuluvan osan. Maksaa vain postikulut ja palvelumaksun ja rikastuttaa näin tori.fi:tä.

Vierailija
53/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No myyjä on sikäli kaupanteossa kuningas, että myyjä omistaa sen myytävän tavaran. Ja tavaran omistaja saa päättää hinnan ja muut kaupan ehdot. Jos ei jotain ostajaa kiinnosta, niin se on ihan ok! Myyjänä minun ei ole mikään pakko myydä, voin ihan hyvin jatkaa sen tavaran omistamista. 

Vierailija
54/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, myyjänä olen kuningas. Se on joko my way tai the highway. En tekisi kauppoja kanssasi, sillä huijarimainen asenne paistaa niin kirkkaasti läpi suoltamastasi tekstistä. Olen saanut inboxiini juuri tuollaisia "Prismasta saa halvemmalla" höpinöitä ja ne horisijat menevät suoraan estolistalle. Tietävät itsekin, ettei Prismasta saa halvemmalla. Ilmaiseksi olette vailla! Ja todellakaan kaltaisesi tyypit eivät mitään postikuluja maksele. Ei toridiiliä sinulle! :D

Vierailija
55/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimitusehdot olleet, ovat ja tulevat olemaan: suoritus näkyy pankkitilillä ja paketti postiin tai käteismaksu ja nouto. Esiinnyn nimittäin omalla nimelläni ja olen tunnistautunut käyttäjä. Tori taitaa hankkiutua kunnon liriin näiden nistijengien kanssa. Parempi olisi pysytellä ulkopuolisena "ilmoitusportaalina". Mutta itsepähän bisneksensä tyrivät.

Vierailija
56/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon diilejä tai muita mutta jos osto tai myynti maksu ei tapahdu seteleillä niin kaupat jää tekemättä.  Kotiini joutuu ajamaan aivan pankkiautomaatin vierestä tai pienemmät tavarat marketin p paikalla josta käteistä saa.

Vierailija
57/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä myydä sellaista,  josta ei hyöty ole itselle riittävä.  Silloinkin varausmaksu ja vain nouto. 

Vierailija
58/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovun tavarasta vasta kun maksu näkyy tulleen mobilepayhyn/tilille tai setelit on kädessä. Jos nämä ei käy niin en myy. Ja se mitä olen myynyt on ollut erittäin hyväkuntoista edulliseen hintaan, aina on mennyt nopeasti noilla ehdoilla.

Vierailija
59/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain selville, että ostaja joutuu joka tapauksessa maksamaan postituskulut ja palvelumaksun, vaikka reklamoi ja voittaa sitten niin, että tori.fi palauttaa katevarauksen, joka tehdään vain tavaran hinnasta, Kaikki muu on jo veloitettu ostajan tililtä eli tuo postimaksu ja palvelumaksu. Kun tässä nyt tulee tämä palveluamksulisä ostajalle, niin houkutus reklamointiin kasvaa näissä muutaman euron kaupoissa, jotta ostaja voisi jotenkin kuitata tuon palvelumaksuun menevän rahamäärän. Toivoa sopii, että myyjät ja ostajat etsivät jonkin toisen alustan, jolla sitten harjoittavat kauppaa. Turha tässä on lähteä lihottamaan tori.fi:tä.

Vierailija
60/516 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain selville, että ostaja joutuu joka tapauksessa maksamaan postituskulut ja palvelumaksun, vaikka reklamoi ja voittaa sitten niin, että tori.fi palauttaa katevarauksen, joka tehdään vain tavaran hinnasta, Kaikki muu on jo veloitettu ostajan tililtä eli tuo postimaksu ja palvelumaksu. Kun tässä nyt tulee tämä palveluamksulisä ostajalle, niin houkutus reklamointiin kasvaa näissä muutaman euron kaupoissa, jotta ostaja voisi jotenkin kuitata tuon palvelumaksuun menevän rahamäärän. Toivoa sopii, että myyjät ja ostajat etsivät jonkin toisen alustan, jolla sitten harjoittavat kauppaa. Turha tässä on lähteä lihottamaan tori.fi:tä.

Hyvä kun selvitit. Eli tosiaan ostaja ei saa reklamoidessaan kaikkia rahojaan takaisin. Vaikka tuote olisi täysin rikki ja haiseva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi