Minkälaisten naapureiden takia olette joutuneet muuttamaan?
Naapurissani on asustellut ties minkälaista juoppoa ja narkomaania, kyylääjämummelia.. Nyt ensimmäistä kertaa elämässäni kuitenkin pakkaan kamppeitani uuteen kotiin vuoden kidutuksen jälkeen, empä olis uskonut että lapsiperhe saa näin hermoromahduksen partaalle että on muutettava rakkaasta kodista pois mutta minkäs teet. Valitsin vielä tarpeeksi pienen asunnon ettei yläpuolelle semmoista sakkia mahtuisi ja varmistin vielä, että siellä elelee joku mukava leidi yksikseen. Helpotus on sanoinkuvaamaton.
Kokemuksia kauhunaapureista? :D
Kommentit (58)
Meillä oli naapuri joka teki sisäremonttia aina tunnin-pari iltapäivisin tai iltaisin, kuulemma miten omiin aikatauluihin sattui sopimaan. Paukutteli muutamat naulat, poraili ja sahaili vähän. Valmista ei tullut.
Yritettiin pyytää että voisiko olla tiettynä aikana tekemättä, ei kuulemma kun on nuo aikataulut. Kysyttiin eikö tule valmista kun vuoden jo kestänyt, ei kuulemma. Olisi pitänyt tietysti sanoa isännöitsijälle mutta oltiin nuoria. Muutettiin sitten pois. Liekö valmis se remontti vieläkään.
Yläpuolen asuntoon joskus muutti joku lähi-itäläinen tömistelijä joka heräsi aina n. klo 16 ja möykkäsi puhelimessa aamuun asti.
En pysty enää rentoutumaan omassa kodissani, kun yläkertaan muutti asukki, jonka kaikesta toiminnasta lähtee helvetillinen jytinä. Ei voi välttämättä mennä nukkumaan esimerkiksi klo 22, koska hän saattaa vasta siinä vaiheessa paukata kavereineen asuntoonsa tömistelemään. Onneksi tätä ei tarvitse sietää enää kuin pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisten.
Mielestäni tuo on ok, kunhan ei jatketa enää ilta 11 jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Yläpuolen asuntoon joskus muutti joku lähi-itäläinen tömistelijä joka heräsi aina n. klo 16 ja möykkäsi puhelimessa aamuun asti.
Täällä oppi ilmeisesti vihdoin hiljentämään ääntään, kun aloin laittaa suoraan ilmastointikanavaan musiikkia vastaukseksi tähän puhelimeen huutamiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole muuttanut mutta kamalimpia lapsiperheelliset. Jos minä olen ollut kamala ja antanut samalla mitalla takaisin meteliä niin on uhkailtu ja käsketty muuttamaan muualle.
Musiikkiakin kuuntelisin ennemmin naapureista kuin sitä järkyttävää kakaroiden tramboliini kurkkutorvi kiljuntaa ja rääkyntää.
Minä en tajua miksi lasten pitää nykyään huutaa ja kiljua täysillä mitä kuulee kun kulkee jonkun päiväkodin pihan ohitse.
Sitten kun ne kasvavat nuoriksi niin ei voikkaan enää kiljua ja rääkyä. Sitten ne ovat masentuneita nuoria kun koko elämä ei olekkaan enää riemusta kiljumista.
Täälläkin lapsi huutaa kuin palosireeni aamusta iltaan. Itkua vai tekoitkua mutta ihme vollotusta joka kaikuu läpi talon. Luulisi että vanhempi voisi vähän puuttua jo tuohon. Ei millään jaksaisi kuunnella kun se on niin kovaäänistä.
Vierailija kirjoitti:
Oli niitä työvoimapulan paikkaajia?
Ketjupolttaja alakertaan. Ihmissika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole muuttanut mutta kamalimpia lapsiperheelliset. Jos minä olen ollut kamala ja antanut samalla mitalla takaisin meteliä niin on uhkailtu ja käsketty muuttamaan muualle.
Musiikkiakin kuuntelisin ennemmin naapureista kuin sitä järkyttävää kakaroiden tramboliini kurkkutorvi kiljuntaa ja rääkyntää.
Minä en tajua miksi lasten pitää nykyään huutaa ja kiljua täysillä mitä kuulee kun kulkee jonkun päiväkodin pihan ohitse.
Sitten kun ne kasvavat nuoriksi niin ei voikkaan enää kiljua ja rääkyä. Sitten ne ovat masentuneita nuoria kun koko elämä ei olekkaan enää riemusta kiljumista.
Täälläkin lapsi huutaa kuin palosireeni aamusta iltaan. Itkua vai tekoitkua mutta ihme vollotusta joka kaikuu läpi talon. Luulisi että vanhempi voisi vähän puuttua jo tuohon. Ei millään jaksaisi kuunnella kun se on niin kovaäänistä.
Tuollainen ei ole normaalia lapsen käytöstä, täytyy olla joku nepsy tms kyseessä ja vanhempi aika lujilla sen kanssa. Apuahan tuollaiseen ei ole mitenkään helppo saada, vaikka yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Alakerran ketjutupakoitsijan. Painovoimaisen ilmanvaihdon talossa ei voinut tuulettaa ikkunoiden kautta ja parveke oli käyttökelvoton. Edes helleöinä ei voinut jättää parvekkeen ovea auki.
Sama ongelma meillä rivarissa.
En minkäänlaisten. Laskin tossa pikaisesti, että tämä nykyinen on 23. kerrostaloasunto missä asun. Ikinä ei ole naapurit häirinneet niin, että olisin edes harkinnut muuttamista. On ollut huutajia, nistejä, sekakäyttäjiä, lapsiperheitä, vanhuksia, m muja, aivan kaikkea. Jos jokin on häirinnyt liikaa, olen mennyt koputtamaan oveen ja sanomaan asiasta. Koskaan en ole kyttiä soittanut naapurin älämölön takia, aina olen saanut asiat puhumalla sovittua. Ja ei, ei pelottanut edellisessäkään kämpässä mennä hakkaamaan nyrkillä yläkerran narkkarin ovea keskellä yötä. Ne bileet rauhoittuivat heti kun kerroin ihan asiallisesti, että ihan oikeasti kellon on puoli kolme yöllä, puolisolla herätys töihin klo. 05.45 että nyt se turpa kiinni tai siirtykää muualle. Ei mitään ongelmaa. Ihmisiä me kaikki ollaan ja useimmat ymmärtävät sen vaikka vetäisivät mitä päänsekoittajaa.
Kerrostaloasuminen on aina musta hevonen, milloin tahansa voi joku ihan täysi kusipää muuttaa naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
En minkäänlaisten. Laskin tossa pikaisesti, että tämä nykyinen on 23. kerrostaloasunto missä asun. Ikinä ei ole naapurit häirinneet niin, että olisin edes harkinnut muuttamista. On ollut huutajia, nistejä, sekakäyttäjiä, lapsiperheitä, vanhuksia, m muja, aivan kaikkea. Jos jokin on häirinnyt liikaa, olen mennyt koputtamaan oveen ja sanomaan asiasta. Koskaan en ole kyttiä soittanut naapurin älämölön takia, aina olen saanut asiat puhumalla sovittua. Ja ei, ei pelottanut edellisessäkään kämpässä mennä hakkaamaan nyrkillä yläkerran narkkarin ovea keskellä yötä. Ne bileet rauhoittuivat heti kun kerroin ihan asiallisesti, että ihan oikeasti kellon on puoli kolme yöllä, puolisolla herätys töihin klo. 05.45 että nyt se turpa kiinni tai siirtykää muualle. Ei mitään ongelmaa. Ihmisiä me kaikki ollaan ja useimmat ymmärtävät sen vaikka vetäisivät mitä päänsekoittajaa.
Sekakäyttäjä jonka takia muutimme oli uhannut aiemmin toista melusta valittajaa vesurilla joten eipä siinä ovikellon soittelut paljon auta ja jos sinne viitsii edes sitten mennä ovikello soittamaan. Oli sekakäyttäjä narsisti joka omisti asuntonsa joten häätäminen ei olisi ollut helppo tehtävä. Oli edunvalvonnassa joten vastikkeet oli aina maksettu eli ei niidenkään maksamattomuuden vuoksi olisi häätö onnistunut. Oli täysi narsistihullu joka vaan nautti siitä että saa terrorisoida. Oli omistavinaan koko kulmakunnan. Muutto oli ainoa ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiljuvia, huutavia lapsia pahempi on kiljuvat aikuiset. Kokemusta on. Lapset sentään nukkuu yöllä (enimmäkseen), aikuisilla se huuto tuppaa painottumaan yöaikaan...
Mutta kun kaikki aikuiset eivät valvo öisin ja nuku päivällä niin kamalaa kuunnella sitä päivä ja ilta kiljuntaa.
Ikinä ei ole aikuisten yö bileet mitenkään häirinneet omakotitaloalueella eikä ne kuulu sisälle asti saaden nukkua ihan rauhassa yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Päänsekoittaja möykkää vielä puoli kolmen aikaan ja toisen pitää nousta 05.45 töihin, aika kova sietokyky teillä kyllä perseilylle näköjään 😅
Alkoholistit. Ovat aina jonkun kimpussa. Yksi repäisi minut väkisin asuntoonsa ja alkoi sättimään mikä sekopää kakara oikeen oot. Joku vanha savolais akka. Juopot metelöivät ja terrorisoi koko talo yhtiötä.
On av mammoilla vaikeaa, jos joku pössyttelee. Ne on sentään harmittomia mitä niitä tiedän. Suomalaisten suuret murheet. Venäjä hyökkäsi väärään maahan.
Vierailija kirjoitti:
Itselle ei ole koskaan edes avattu ovea jos olen koittanut selvittää asiaa ovikelloa soittamalla.
Muutin vuosi sitten nykyiseen rauhalliseen kerrostaloasuntooni. Naapurit ovat hiljaisia tai sitten talo on hyvin äänieristetty, tai molempia. Asunto ja ympäristö on kaikin puolin miellyttävä. Mutta mutta, yhdessä naapurihuoneistossa asuu kaksi noin 30-vuotiasta miestä kahdestaan. Eivät ole veljeksiä kun ovessakin kaksi nimeä. Heidän asuntonsa on pieni kaksio, samanlainen kuin minulla. Pitää olla hyvin läheisiä ihmisiä pystyäkseen asumaan niin. Syvästi kristittynä ihmisenä minua kauhistuttaa ajatus siitä mitä he siellä varmastikin touhuavat keskenään.
- helena67
Alakerrassa asui kaupungin alamaailman jäseniä, itse siis kertoivat. Meteliä oli 24/7. Musiikkia soitettiin niin kovalla ettei tarvinnut miettiä mitä musiikkia sitä kuuntelisi tänään. Heillä oli kuulemma oikeus kuunnella miten kovalla tahansa päiväaikaan. Siinä vaiheessa kun täysillä soi miljoona ruusua sunnuntaiaamuna klo 7 kolmen tunnin ajan ei enää naurattanut.
Alakerran muija kyttäsi, tehtaili perättömiä ilmoituksia ja oli niin ahdistava tyyppi, että jouduimme muuttamaan pois. Nyt on vapaus hengittää pelkäämättä.
Säälin uusia asukkaita.