Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei syö ollenkaan vihanneksia tai hedelmiä

Vierailija
19.03.2024 |

Olen kovasti ihmetellyt, kun minun vanhin poika (20-v) ei syö ollenkaan vihanneksia tai hedelmiä.

Tai no, joskus porkkanaraastetta tai keitettyjä porkkanoita.

Hän elää kyllä muuten terveellisesti ja liikkuu aktiivisesti. Ja syö sen monivitamiin päivittäin

Poika kävi pari päivää sitten luovuttamassa verta ja arvot olivat "superluokkaa" 

Eikö siis kasviksia ja hedelmiä tarvitsekaan syödä kilokaupalla jos liikkuu paljon?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää kertyy, oppivat maistelemaan ja syömään juureksia ja vihanneksia. Miks siitä hätäillään, lapsilla on herkkä makuaisti, eikä saa pakottaa esim sipulia syömään, kyl ne vanhempana kerkee. Ja sun poika on lapsi vielä aikuisten kirjoilla     :)

Vierailija
42/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää kertyy, oppivat maistelemaan ja syömään juureksia ja vihanneksia. Miks siitä hätäillään, lapsilla on herkkä makuaisti, eikä saa pakottaa esim sipulia syömään, kyl ne vanhempana kerkee. Ja sun poika on lapsi vielä aikuisten kirjoilla     :)

Tyttöystäväkin voi vielä opettaa monenlaista. Itsekin söin aika suppeasti nuorempana, mutta nyt on joka aterialla salaattia pöydässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on keski-ikäinen ja kasvikunnan tuotteista syö perunaa ja joskus banaanin tai kurkkuviipaleen. Kalaa ei syö ikinä. Purkista ottaa monivitamiinin. Hän on ylipainoinen.

Minä syön monipuolisesti ja värikkäästi. Marjat syön sellaisenaan, en sokeroi tai laita leipomuksiin. Purkista otan monivitamiinin sekä d-vitamiinia ekstraa. Minä olen hoikanpuoleinen.

Kävimme laajoissa verikokeissa ja miehen arvot olivat hyviä, mutta minulla oli pitkäaikaisverensokeri viitearvon ylärajalla, d-vitamiinista puutetta ja joku kolmas vielä viitearvojen ulkopuolella. Eli tuuripeliä, teit niin tai näin.

Vierailija
44/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on keski-ikäinen ja kasvikunnan tuotteista syö perunaa ja joskus banaanin tai kurkkuviipaleen. Kalaa ei syö ikinä. Purkista ottaa monivitamiinin. Hän on ylipainoinen.

Minä syön monipuolisesti ja värikkäästi. Marjat syön sellaisenaan, en sokeroi tai laita leipomuksiin. Purkista otan monivitamiinin sekä d-vitamiinia ekstraa. Minä olen hoikanpuoleinen.

Kävimme laajoissa verikokeissa ja miehen arvot olivat hyviä, mutta minulla oli pitkäaikaisverensokeri viitearvon ylärajalla, d-vitamiinista puutetta ja joku kolmas vielä viitearvojen ulkopuolella. Eli tuuripeliä, teit niin tai näin.

Ei se mitään tuuripeliä ole, kyllä syöty ruoka vaikuttaa. Niin sinulla kuin miehelläsikin. Ja ihan kaikilla.

Vierailija
45/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se liikunta mitenkään ruuan ravintoaineisiin vaikuta. 

Kyllähän ihmiset pärjää ilman kasvikunnan tuotteita vaikka koko elämänsä, ei ne ole välttämättömiä. 

No ei Kyllä pärjää.

Vierailija
46/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta luovuttaessa ei katsota mitään muuta arvoa, kuin hemoglobiini. Se, että hemoglobiini on hyvä, ei kerro tuossa suhteessa yhtään mitään. 

Vierailija
47/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pärjää melko yksipuolisella ravinnolla. Ei inuiititkaan ennen jossain Grönlannissa juuri kasviksia syöneet ja silti pysyivät hengissä. Samoin Afrikassa oli heimoja, jotka eivät syöneet kasviksia laisinkaan.

Joo koska lihasta saa mm. C vitamiinia ja hylkeen maksasta saa vaikka mitä vitamiineja jotka se hylje on sinne varastoinut. Myöskin tosin kaikki myrkyt ja raskasmetallit joita ei tietenkään normaalisti pitäisi siellä olla ilman saastumista.

Vierailija
48/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno poika sulla, eikä mikään pupu. 

Vierailija
49/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeisiin ei kannata luottaa kuin vuoreen, eivät kerro esim. suoliston kunnosta. 

Vierailija
50/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään tuuripeliä ole, kyllä syöty ruoka vaikuttaa. Niin sinulla kuin miehelläsikin. Ja ihan kaikilla.

Miksi sitten miehelläni, joka syö yksipuoleisesti ja jopa epäterveellisesti on aivan priimat veriarvot. Kun taas minulla ei ole, vaikka syön monipuolisesti kasviksia, marjoja ja hedelmiä.

Minä saatan syödä ruoaksi kalaa ja kasviksia, kun mies syö eineshodarin. Tämä ei ole edes kärjistystä vaan usein menee näin. Tai jos syömme molemmat vaikka kanapastaa, niin minä syön myös salaatin. Mies ei. Jos teen hedelmäsalaattia tai laitan marjoja tarjolle, niin vain minä syön niitä. Mies nappaa korkeintaan yhden mansikan, jos niitä on.

Vierailija
51/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pärjää melko yksipuolisella ravinnolla. Ei inuiititkaan ennen jossain Grönlannissa juuri kasviksia syöneet ja silti pysyivät hengissä. Samoin Afrikassa oli heimoja, jotka eivät syöneet kasviksia laisinkaan.

Joo koska lihasta saa mm. C vitamiinia ja hylkeen maksasta saa vaikka mitä vitamiineja jotka se hylje on sinne varastoinut. Myöskin tosin kaikki myrkyt ja raskasmetallit joita ei tietenkään normaalisti pitäisi siellä olla ilman saastumista.

Inuiitit syöttivät sisäelimet koirille. Pelkällä lihalla pärjää ja esim. naparetkeilijät ovat tämän todistaneet:

Vierailija
52/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen monivitamiini korvaa melko hyvin vihannekset, kasvikset ja hedelmät. Kuituja olisi hyvä jostain saada.

- Fysiatrinen ravintokonsultti.

Yksikään ravintoasiantuntija, lääkäri tai tutkija ei allekirjoita tuota. Se lukee jopa JOKAISEN pilleripurkin kyljessä. 

Höpönlöpön. Ravintoasioista on monia mielipiteitä. Lukee d-vitamiinipurkinkin kyljessä päivä-annoksen oleva 10 mikrogrammaa.

- Fysiatrinen ravintokonsultti.

Kerropa vielä, mikä on fysiatrinen ravintokonsultti? Ei ainakaan ammattinimike. 

Vierailija
53/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö syö perunaakaan?

Keripukkihan siitä tulee jos ei mitään kasviksia syö. Ilmeisesti monikin syö ns. piilokasviksia eli ne on siellä ruoan joukossa ja ei sitten oikein lasketa sitä kasvisten syönniksi.

Ei tule mitään keripukkia jos syö monivitamiinia. Se on vitamiininpuutostila 💡💡💡

Vierailija
54/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö syö perunaakaan?

Keripukkihan siitä tulee jos ei mitään kasviksia syö. Ilmeisesti monikin syö ns. piilokasviksia eli ne on siellä ruoan joukossa ja ei sitten oikein lasketa sitä kasvisten syönniksi.

Ei tule mitään keripukkia jos syö monivitamiinia. Se on vitamiininpuutostila 💡💡💡

Ei tarvitse mitään vitamiineja. Tuo naparetkeilijä söi vuoden kalaa ja vettä sekä 6 vuotta pelkkää punaista lihaa (hyljettä, jääkarhua sekä karibua) eikä keripukki iskenyt - väitti olleensa paremmassa kunnossa kuin koskaan... kuten tuossa videollakin totesi niin ihminen tarvitsee vain lihaa sekä rasvaa. Sisäelimet syötettiin koirille.

Vierailija
55/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit ja mineraalit saa purkista.

Toki saa. Kymmenkertaiseen hintaan ja huonommin imeytyvässä muodossa.

Vierailija
56/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pahemmin kasviksia syö. Otan kyllä multivitamiinin ja kalaöljykapselit joka päivä. Vielä tässä ollaan elossa ja ilman mitään lääkityksiä.

N62

Käyhän se noinkin jos on varaa maksaa niistä vitamiinivalmisteista moninkertaisesti kasviksiin ja hedelmiin verrattuna.

Vierailija
57/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussa eräs mies ei syönyt juureksia, kasviksia eikä hedelmiä paitsi perunaa. Tuli parisuhde, tuli halu saada lapsi. Sitä yrittivät puolisonsa kanssa hyvin pitkään, yli vuoden, tuloksetta. Kehotin miestä käyttämään monivitamiini- ja B-vitamiinitabletteja. Ja kas: 3 kk niiden aloittamisesta miehen puoliso tuli raskaaksi.

Saat luultavasti Nobelin lääketieteen palkinnon muutaman vuoden sisään. Ihan uusi havainto.

Vierailija
58/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutuksessa katsotaan vain hemoglobiini, joka nuorilla miehillä harvoin on ongelma (eikä sitä saa hedelmistä)

Maksa-arvot, kolesterolit ja kaikki muut saattavat olla koholla.

Vierailija
59/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pahemmin kasviksia syö. Otan kyllä multivitamiinin ja kalaöljykapselit joka päivä. Vielä tässä ollaan elossa ja ilman mitään lääkityksiä.

N62

Käyhän se noinkin jos on varaa maksaa niistä vitamiinivalmisteista moninkertaisesti kasviksiin ja hedelmiin verrattuna.

Miten niin moninkertaisesti? Halvemmaksi se vitamiinipurkki tulee. 250 päivän vitamiinit n. 18€ - paljonkos saat sillä niitä kasviksia :D

Vierailija
60/132 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inuiitit söivät mm. raakaa hylkeenrasvaa ja sisäelimiä, joista saivat myös c-vitamiinia. Kun taas suolalihalla ja laivakorpuilla eläneitä merimiehiä on kuollut keripukkiin.

Tiedätkö mikä oli ja on inuiittien keskimääräinen elinaika?