Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenjuhliin ruuat. Pärjääkö näillä?

Vierailija
19.03.2024 |

Lastenjuhliin tarjolle seuraavanlaisia herkkuja

Kaupan valmis mutakakku (gluteeniton) koristeltuna marjoilla, vaniljajäätelöä, hedelmäpaloja, karkkeja (gluteeniton), suklaakeksejä (gluteeniton), poppareita, sulhaspiirakoita (tavallinen ja gluteeniton), suolatikkuja, mehua, maitoa, kivennäisvettä, kahvia.

Pärjääkö näillä?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkuhullu meni psykoosiin, kun joku kehtasi sanoa, että kaikki eivät ehkä tykkäkkään kermakakusta :D

Vierailija
82/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt myös pieniä sarvia ihan vehnätaikinasta täytteenä juustoa ja/ tai kinkkua, lapset aina pyytävät niitä kaverisynttäreille. Eivät halua mitään dippijuttuja vaan lisäksi joku teematäytekakku ja karkkibuffa.

Ihanan nostalgista. Tulee mieleen omat kaverisynttärit 80-luvulta <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsen synttärijuhlissa oli 10 lasta(8v). Ihan tavallinen mansikkatäytekakku oli menestys kuten myös kinkku-juustosarvet. Lisäksi paloiteltuja hedelmiä, vaahtokarkkeja ja lakupalloja- en tiedä oikeaa nimeä, juomana omena- ja appelsiinituoremehua.

Itse olen kuullut moniltakin lapsiperheellisiltä, että kakut ei oikein uppoa. Ei täytekakut eikä juustokakut. Moni onkin luopunut kokonaan kakuista lasten kaverisynttäreillä. 

Kyllä nykylapsille taas maistuu kakku. Tuossa välillä oli joku ihmebuumi, ettei kakku maistunut oikein kenellekään, muka.

Nykylapsiakin on monenlaisia. Et sinä voi kaikkien puolesta päättää, että kakun on nyt maistuttava, koska minä niin sanon!

No eihän se mutakakkukaan sitten mene.

Vierailija
84/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsen synttärijuhlissa oli 10 lasta(8v). Ihan tavallinen mansikkatäytekakku oli menestys kuten myös kinkku-juustosarvet. Lisäksi paloiteltuja hedelmiä, vaahtokarkkeja ja lakupalloja- en tiedä oikeaa nimeä, juomana omena- ja appelsiinituoremehua.

Itse olen kuullut moniltakin lapsiperheellisiltä, että kakut ei oikein uppoa. Ei täytekakut eikä juustokakut. Moni onkin luopunut kokonaan kakuista lasten kaverisynttäreillä. 

Kyllä nykylapsille taas maistuu kakku. Tuossa välillä oli joku ihmebuumi, ettei kakku maistunut oikein kenellekään, muka.

Nykylapsiakin on monenlaisia. Et sinä voi kaikkien puolesta päättää, että kakun on nyt maistuttava, koska minä niin sanon!

Ja mistähän sinä voit sen tietää, kun et tunne lapsia,jotka ovat menossa näihin juhliin? Vai oletko niin taulapää, että kuvittelet sinne menevän vain identtisiä lapsia, joilla on pilkulleen samanlainen maku kaikessa?

Vierailija
85/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt myös pieniä sarvia ihan vehnätaikinasta täytteenä juustoa ja/ tai kinkkua, lapset aina pyytävät niitä kaverisynttäreille. Eivät halua mitään dippijuttuja vaan lisäksi joku teematäytekakku ja karkkibuffa.

Meillä oli leivontasynttärit, tehtiin "pusuja". Tehtiin myös seuraavana vuonnakin, kun kaikista se leipominen oli niin hauskaa ja pusut hyviä.

Vierailija
86/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siilikakku puutttuu. Muuten on täydelliset ysäritarjoilut :D

Vierailija
87/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli leivontasynttärit, tehtiin "pusuja". Tehtiin myös seuraavana vuonnakin, kun kaikista se leipominen oli niin hauskaa ja pusut hyviä.

Ette kai vaan tehneet n-henkilön pusuja? 

Vierailija
88/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makea puoli kuulostaa hyvältä, mutta suolaisia tarjoiluja saisi olla enemmänkin kuin vain sulhaspiirakat, niillä kun ei nälkä lähde. Miten olisi joku ruokaisa piirakka tai vaikkapa quiche?

Lasten juhliin syömään mennä. Ilmeisesti syntymäpäivät kyseessä 

Vierailija
89/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makea puoli kuulostaa hyvältä, mutta suolaisia tarjoiluja saisi olla enemmänkin kuin vain sulhaspiirakat, niillä kun ei nälkä lähde. Miten olisi joku ruokaisa piirakka tai vaikkapa quiche?

Lasten juhliin syömään mennä. Ilmeisesti syntymäpäivät kyseessä 

Ei mennä syömään? No mitä varten siellä sitten on kakkua, piiraita, poppareita jne.? Koristeenako?

Vierailija
90/97 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyväksi havaittu kaava on ollut tämä: 

- juhlat arkena klo 16.30-19

- aluksi tarjolla (etukäteen ilmoitetusti) ruokaa: pinaattilettuja/ranskalaisia perunoita tms. varmaa suosikkia + porkkana- ja kurkkutikkuja (juomana maito/vesi)

- makea tarjoilu erikseen, kun ruoan jälkeen on ehditty leikkiä: sankarin toivekakku, lisäksi sipsejä tai popcornia, viinirypäleitä, vesimelonia, karkkia ja keksejä (juomana vesi/mehu)

Plussat: 

- juhlat eivät vie kaikilta viikonloppua, ja toisaalta moni pääsee arkena paremmin kuin viikonloppuna

- vieraiden vanhemmat on iloisia, kun lapsi tulee ruokituksi

- lapset syövät yllättävän hyvin ns. joukkopaineessa myös suolaista (ollaan kahdesti tehty tällä kaavalla, ja pinaattilettujen menekki on ollut jopa odotettua isompi - samoin kasvistikkuja on mennyt tosi paljon)

- yhteisellä ruokailulla aloittaminen rauhoittaa tilanteen, ja suolaista hyvin syöneet lapset ovat iloisempia, rauhallisempia ja keskittyneempiä yhteiseen tekemiseen kuin makealla aloittaessa

- makea tarjoilu on ollut odotettu kohokohta, mutta kukaan ei ole vetänyt övereitä, kun nälkään on syöty ruokaa; yllättäen vesimeloni on aina loppunut, vaikka mitä sokeriherkkua on ollut tarjolla myös 

- karkkeja ja sipsejä riittää yhtä sorttia kumpaakin, kunhan niitä on paljon - ei mene aikaa valikoimiseen tai tule paha mieli, kun toinen sai erilaista

- kyllä kakkuakin syödään, mutta enemmän sen funktio on seremoniallinen (kynttilöiden puhaltaminen, onnittelu, hienon kakun ihailu) - keksit, sipsit ja karkit ovat suositumpia

Vierailija
91/97 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tarjoilut.

Vierailija
92/97 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten synttärit on yleensä sellaiset iltapäivällä tapahtuvat parin tunnin kestit. Ei siinä ole tarkoituskaan vieraiden nälkää taltuttaa vaan tarjota jotain herkkua kahvin kanssa.

Mutta monille se herkku on nimenomaan jotain suolaista. Suolaista tarjottavaa menee yleensä aina enemmän ja sen takia panostaisin siihen. Omassa tuttavapiirissä on useita sellaisia, jotka skippaavat kaikki makeat, koska suolainen on parempaa.

Outoja lapsia sinun tuttavapiirissäsi. Minun kokemuksen mukaan lastenjuhlissa menee aina paremmin ne makeat, suolaisista eivät niin välitä. Parhaiten kelpaa aina kaupan makeat keksit.

Vierailija
93/97 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että monimutkaisia piirakoita tarvitsee leipoa.

Vierailija
94/97 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan riittävä

Vierailija
95/97 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas ei kukaan oikein välittänyt täytekakusta, mutta naposteltavat kuten karkit, hedelmäpalat, kasvispalat dipillä jne. loppuivat alta aikayksikön. 

Olit tehnyt sen kakun huonosti. Kyllä hyvin tehty täytekakku voittaa jotkut karkut tai kasvispalat dipillä.

Ei kaikki lapset tykkää täytekakusta. Itse en piitannut siitä ollenkaan lapsena ja vieläkin otan jotain muuta mieluummin, jollei kakku ole ainoa makea.

Minusta ap:n tarjoilut kuulostaa oikein hyviltä lastenjuhliin. Sellaisilta, mitkä uppoaa suurimmalle osalle.

Vierailija
96/97 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh!  Mistä tässä on oikein kysymys?  Lauma hysteerisiä äitejä !

Vierailija
97/97 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo suolsisethan on tosi hyviä