Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..

Vierailija
19.03.2024 |

-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.

-Ei ole edes halaillut

-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.

-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut

-Huono itsetunto, pelkuri

-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia

-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon

-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään

Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.

Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..

Kommentit (505)

Vierailija
161/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä vaikka mitä. Ihmissuhderintamalla lähesty vaikka Tinderissä introverttejä naisia. Et ole esim. Suomen ainut neitsyt tuossa ikäluokassa. 

Vierailija
162/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi ei ole toivoton. Olen itse myös alalta, jossa työllistyminen vaatii hyvän verkoston, ja verkostoituminen jäi tekemättä samasta syystä kuin sinulla. Vaihdoin alaa taloushallinnon puolelle, enkä ole katunut. Tällä alalla lisäksi fiksu etenee nopeasti. Ala on naisvoittoinen, mikä on varmasti sinkkumiehelle mukava tilanne.

Yritä ystävystyä naisten kanssa. Tee itsellesi selväksi, että et edes yritä mitään sen kummempaa nyt. Ole ystävällinen, kunnioittava ja kohtelias, kuuntele. Saat itsevarmuutta vastakkaisen sukupuolen kanssa toimimiseen. Pidä tuntosarvet herkällä - jos joku ei muutaman yrityksen jälkeen innostu ystävyydestäsi, niin peruuta ja anna hänen olla.

Tilaa Hesari ja lue se.

Älä vertaile itseäsi muihin. Pallolta löytyy miljoonia, joilla on asiat paremmin kuin sinulla, ja miljardeja, joiden asiat on huonommin.

Valitse joku laji, jossa olet mahdo

Taasko joku mies itkee siellä miten miehillä muka on niin paljon vaikeampaa. Itkekää vähemmän ja tehkää enemmän. Miehinä kuulutte etuoikeutettuun joukkoon, vaikka ette ole mitenkään sitä ansainneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyden katselun voidaan ajatella reflektioprosessiksi, jossa historian pohjalta katsotaan miten meni ja tutkitaan sitä oppikokemuksena. Sen prosessin pitää jossain vaiheessa tulla tiensä päähän ja sitten aloitetaan uusi kappale elämässä, viisaampana, vanhoista oppineena. Valitaan uusi suunta. Jokaisen tulisi aika ajoin pysähtyä ja reflektoida itseään ja valintojaan. Tyhmiä on ne jotka sitä eivät tee, eivätkä opi elämästä mitään.

Vierailija
164/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensimmäiseksi aloittaisin tuon nettiaddiktion purkamisesta. Ihan jo niin, että aikataulutat kuinka kauan sallit itsesi roikkua netissä päivittäin. Pakotat itsesi sen sijaan harrastuksiin, ammatillisiin verkostoitumistilaisuuksiin, jne.

Pakotin kerran itseni tanssilattialle.

Siis tilanne oli melkein sellainen, että työnnän fyysistä ruumistani keskelle tanssilattiaa ja alan vatkata lantiotani raivoisasti. Tunnen kuinka musiikki imeytyy lihaan ja aloittaa likaisen työn. Riisun kauluspaidat villisti ja paljastan laihan vartaloni. Jano ja kuuma pakottaa tuulettamaan.

Katselen ulkopuolelta miten pyörittelen paitaa etusormeni varassa ja kaksi ulosheittäjää ottaa käsistäni kiinni ja vie minut pihalle tanssiravintolasta, koska olin itsensäpaljastaja. Menin tuntemattomaan paikkaan paljastamaan itseni muille, eivätkä he koskaan oppineet tuntemaan sitä, joka pakotti toimimaan

Verkon kauneus on se että me kaikki kiemurrellaan samalla langalla ja odotellaan milloin huoltaja hakee meidät.

Ap ei ole suinkaan hukassa, vaan syvässä verkossa turvallisesti kapaloituna maailman kauhuilta.

Vierailija
165/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tuntuu, että olen taantunut jonkin verran siitä kun aloitin aikoinaan opinnot..

AP

Älä jää siihen jumiin! Missä olet hyvä, mitä osaat, mitä haluaisit oppia? Jätät näihin nyt järjestelmällisesti vastaamatta 

En tiedä, olen täysin hukassa.

AP

Tähän ei voi vastata kukaan muu kuin sinä. Mistä pidit opinnoissasi? Mistä olet pitänyt työsuhteissasi? Mistä innostut? Mikä sinua kiinnostaa? Luetko kirjoja? Mitä? Tykkäätkö pyöritellä numeroita?

En tiedä voinko vastata tähän edes kunnolla.. Numeroita olen pyöritellyt jonkin verran esim. gradussa käytin tilastollisia menetelmiä, mutta matemaattiikkaa pitäisi osata enemmän jos meinaa saada töitä tällä..

AP

Vierailija
166/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudu, sulla on monta kymmentä vuotta aikaa tehdä kaikkea. Aloita ihan pienestä muutoksesta ihan hitaasti, sillä lailla tapahtuu syvällistä, turvallista muuttumista ja sinulla on moni perusasia hyvin jo nyt!

Vierailija
167/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan vaikka sillä, että meillä kaikilla on yhtä paljon elämänkokemusta.

Vierailija
168/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti harrastuksiin opettelemaan sosiaalisia taitoja ja niitä kavereita. Jos muuten jännittää liika pyydä äiti tai iskä auttamaan. Ihmisten kanssa ei opi olemaan kuin olemalla niiden kanssa tekemisissa.

Vierailija
169/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ap:n iässä minusta tuli isä.

Onhan näitä elämiä erilaisia ihmisillä.

Jos olisin isäsi, niin haluaisin viettää enemmän aikaa kanssasi. Miten paljon vietät aikaa vanhempiesi kanssa? Olisi kamalaa jos oma poikani olisi noin yksin maailmassaan.

Vierailija
170/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori ja sinulla on mahdollisuus vielä kehittyä ja alkaa elämään. Toki koulutuksesi on turhaa käsienheiluttelua, mutta yritä nyt silti työllistyä ja verkostoitua.

Vierailija
171/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Ap:n iässä minusta tuli isä.

Onhan näitä elämiä erilaisia ihmisillä.

Jos olisin isäsi, niin haluaisin viettää enemmän aikaa kanssasi. Miten paljon vietät aikaa vanhempiesi kanssa? Olisi kamalaa jos oma poikani olisi noin yksin maailmassaan.

Tätä minäkin ajattelin 31, 25 ja  21 vuotiaiden poikien äitinä. eikö vanhempasi ole opettaneet sosiaalisia taitoja? Keskustelutaitoja? Vieneet mihinkään harrastukseen? Katson kyllä, että vanhemmat ovat laiminlyöneet kasvatusvastuunsa.

Vierailija
172/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä voinko vastata tähän edes kunnolla.. Numeroita olen pyöritellyt jonkin verran esim. gradussa käytin tilastollisia menetelmiä, mutta matemaattiikkaa pitäisi osata enemmän jos meinaa saada töitä tällä..

Hei! Hyvä alku! Nyt sun pitää tsempata ja selvittää itsellesi, mitä haluat ja mitä jo osaat. Jätä näiden esteiden listaaminen, se ei auta sua pätkääkään. 

Kyllä, on töitä, joissa pitää olla tilastotieteilijä ja osata matikkaa. Mutta sitten on myös tilastollisen osaamisen osalta yksinkertaisempia töitä, joissa riittää, että on vtm ja käyttänyt tilastollisia menetelmiä. Mitä ohjelmistoja osaat käyttää? Millä olet tehnyt tilastoanalyyseja? 

Olen vtm ja teen työkseni tilastoja, tiedän aiheesta yhtä sun toistakin. Mm sen, että sun tutkinto riittää, kunhan saadaan itsetunto kohdilleen.

Vierailija
173/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Hyvä alku! Nyt sun pitää tsempata ja selvittää itsellesi, mitä haluat ja mitä jo osaat. Jätä näiden esteiden listaaminen, se ei auta sua pätkääkään. 

Kyllä, on töitä, joissa pitää olla tilastotieteilijä ja osata matikkaa. Mutta sitten on myös tilastollisen osaamisen osalta yksinkertaisempia töitä, joissa riittää, että on vtm ja käyttänyt tilastollisia menetelmiä. Mitä ohjelmistoja osaat käyttää? Millä olet tehnyt tilastoanalyyseja? 

Olen vtm ja teen työkseni tilastoja, tiedän aiheesta yhtä sun toistakin. Mm sen, että sun tutkinto riittää, kunhan saadaan itsetunto kohdilleen.

Opinnoissani käytin SPSS ja Jaspia. Yritän parhaillaan oppia R ja Pyhton, mutta tämä takkuilee nettiaddiktion takia.. Lisäksi moni toivoo, että pitäisi osata SQLää. 

Vierailija
174/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneen oikein yrität tehdä vaikutusta? 

Mieti mitä itse haluat elämältä ja lähde tavoittelemaan sitä. Sen sijaan että miettisit mitä tuntemattomat ihmiset ajattelevat sinusta. Varsinkin kun suurin osa ei kiinnitä sinuun mitään huomiota.

Just tämä on huonoin neuvo ikinä.   ap:n kaltaiset ihmiset miettii juuri tuollaisia kysymyksia jokaikinen päivä ja ilta ja yö,mutta ei saa vastauksia.

'Samaku menee ammatinvalintapsylologille,ja ne kysyy ekaksi, "ootko koskaan miettiny mitä haluat tehdä",, voi jeesus 

Vierailija
175/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain apua jännittämiseen esim lukemalla sosiaalisesta jännittämisestä. Ja jotenkin yksinkertaisesti vain kyllästyin jännittämään sekä ylisuorittamisren.

Itsetuntoni on parantunut kun olen alkanut hyväksyä itseäni. Ja itsemyötätunto auttaa myös.

Älä ole liian ankara itsellesi. Ja mikään ei muutu jos et muuta elämässäsi jotain. 

Voit aloittaa vaikka lukemalla seuraavan artikkelin!

https://hidastaelamaa.fi/2022/12/jannittamista-ihmisten-seurassa-ei-kan…

Vierailija
176/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee noihin sosiaalisiin taitoihin, niin sanoisin, että sosiaalinen kanssakäyminen itsessään ei ole ongelma vaan sitoutuminen ja ystävystyminen.. 

AP

Vierailija
177/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun harrastuksen tai järjestötoiminnan  kautta voisi löytyä samanhenkisiä tyyppejä!? 

Jos tykkäät eläimistä niin sinne kaivataan vapaaehtoisia moniin eri tehtäviin.

Vierailija
178/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole ihan varma ymmärränkö kommenttini kommenttia oikein, mutta ei ap:stä aloituksen perusteella tule esiin mitään sellaista jonka takia ajattelisin että seksin harrastaminen/seurustelu ap:n kanssa olisi jotenkin mahdoton ajatus. 

Jos oikein päättelin niin ne asiat ovat jääneet ap:ltä väliin ujouden takia. 

Yritin ehkä itse sanoa että kaikki naiset eivät suhtaudu miehiin torjuvasti kokemattomuuden takia. Sen takia ei ole perusteltua ajatella että nyt on myöhäistä aloittaa seksielämä ja seurustelu kun on 28 v. 

Aluksi pitäisi kuitenkin päästä sieltä neljän seinän sisältä ulos." 

Niin, en minäkään sitä tarkoittanut, että tilanne olisi mahdoton ja hänen kaltaiselleen miehelle voi olla sopiva vastinpari. Pitäsi vain päätyä vähän saman henkisen naisen läheisyyteen. Ei seksin saaminen ja seurustelemaan pääsy ole helppoa monille kunnollisille työssäkäyville ahkerille miehillekään. Kyllä sielläkin on tänä päivänä valtavasti kokemattomia miehiä tai sellaisia, joilla ei ole ollut juurikaan saantia, eikä vientiä. Moni heistä on normaali työssäkäyvä mies, joissa ei ole sen suurempia vikoja, eivätkä he todellakaan etsi mitään 16-vuotiasta neitsytmallia, joka on koti-ja seksiorja (no tämä nyt oli tarkoituksellinen liioittelu). Tämä on sellainen asia, mitä useimpien naisten on vaikea ymmärtää ja käsitellä. En pidä ketjun aloittanutta miestä myöskään muissakaan asioissa toivottomana. Hän on varmasti ihan hyvä mies ja kaikki on todellakin mahdollista.

Tarkoitus ei ole lytätä, eikä vesittää toivoa vaan olla rehellinen asiasta, koska jolleivät miehet onnistu lopulta naisrintamalla yrityksistä huolimatta tai he puhuvat siitä, että kovin on hiljaista tai vaikeaa, mutta onnistuttu on lopulta, niin ei se tarkoita sitä, että pitäisi alkaa siitä itseään syyttelemään, saati, että naisten edes kannattaisi nöyryyttää miehiä aralla asialla. Siitä ei hyödy kukaan. Naisten on paljon helpompaa löytää mies tai saada seksiä kuin naisten. Tuttavani, hyväpalkkaisessa työssä oleva mukava ja reilu mies onnistui lopulta, mutta sadat treffit ja vuosikausia "hukattua" aikaa ja rahaa se vaati ja ronkeliksi miestä ei voi syyttää, kun naiset ovat olleet hyvin vaatimattoman näköisiä, ja osa selvästi ylipainoisia, hieman miestä vanhempia tai nuorempia tai täysin saman ikäisiä. Näitä tarinoita on Suomi pullollaan.

Naismarkkinoilla onnistuminen ei tule ilmaiseksi, eikä kovaa vaivaa näkemättä. Useimmille miehille on työn ja tuskan takana onnistua. Jos kaikki naiset tämän ilmiselvän asian vain myöntäisivät rehellisesti pilkkaamatta miehiä niin meidän kaikkien elämä olisi täällä helpompaa. Yhteiskunnallekin aiheutuisi vähemmän kustannuksia ja verotulot olisivat suuremmat ja tulisimme paremmin toimeen keskenämme. Niin moni mies sanoo, että hyvää naista ei korvaa mikään ja siinä on kyllä vinha perä. On onni, jos on löytynyt hyvä kumppani, jonka kanssa on tasapainoinen suhde.

Aloittajankin on hyvä ymmärtää, että jos siinä naisasiassa ei sitten tulekaan tulosta niin sitä ei tee ihmisestä arvotonta. Nainen miehen tiellä pitää, kuuluu sanonta, mutta se työ ja harrastukset olisi nyt ensisijaista, vaikka ilman muuta toivoisin miehenä, että seksi-ja seurustelukokemusta tulisi mahdollisimman pikaisesti. Pillun puute, kun todella voi olla ja usein onkin miehelle syrjäyttävä tekijä ja masentava asia. Toivoisin, että asioista voisi rehellisesti puhua, ilman kiihkoa ja ennakkoluuloja ja vailla tabuja. 

En myöskään kieltänyt, etteikö kaltaisiasi naisia ole olemassa ja kaltaisiasi naisia kannattaa myöskin aloittajan tavoitella. Sinulla on muutenkin järkeviä ajatuksia. 

Vierailija
179/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun harrastuksen tai järjestötoiminnan  kautta voisi löytyä samanhenkisiä tyyppejä!? 

Jos tykkäät eläimistä niin sinne kaivataan vapaaehtoisia moniin eri tehtäviin.

https://sey.fi/osallistu-ja-vaikuta/vapaaehtoistyo/

Vierailija
180/505 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on maisterin paperit ja se on jo saavutus. Lähde politiikkaan mukaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme