Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..
-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.
-Ei ole edes halaillut
-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.
-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut
-Huono itsetunto, pelkuri
-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia
-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon
-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään
Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.
Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..
Kommentit (505)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni jollain sivulla Python ja SQL mainittu. Helsingin yliopistolla on ihan tosi hyviä ja ilmaisia MOOC-kursseja, jotka sopii itseopiskeluun.
TKT10002 - Ohjelmoinnin perusteet (Python)
TKT10003 - Ohjelmoinnin jatkokurssi (Python)
TKT10004 - Tietokantojen perusteet (SQL ja Python)
BSCS2015 - Data Analysis With Python
Nettiaddiktio ei välttis ole pahasta. Se pitää vaan suunnata uudestaan kohdistumaan opiskelujuttuihin. Youtubessa on vaikka mitä tutoriaaleja vaikka mistä aiheesta.
Nuo kolme ensimmäistä kurssia on sellaisia, missä tehtävissä on automaattitestaus. Eli niitä omia koodeja pitää palauttaa serverille, joka testaa ne ja kertoo menikö oikein vai ei ja hyvässä lykyssä antaa jonkinlaisen virheilmoituksen. Oppimateriaalit on suunniteltu niin, että voi opiskella itsenäisesti ja omaan tahtiin. Lisäksi Discordissa on keskustelukanavat, missä voi kysyä apua ongelmiin toisilta opiskelijoil
Kiitos. Yritän jo tuota ensimmäistä kurssia, mutta motivaatio on hukassa jos jää tehtävään jumiin, ja automaatti testaus on täysin armoton. Lisäksi tehtävien määrä välillä hirvittää. Toinen asia on se, että matemaattinen osaaminen on aika huono ja monesti tarvittaisiin juuri sitäkin..
AP
Olen nyt niin kyllästynyt tähän, että annan nyt kokonaan periksi. En pääse yhteenkään työpaikaan, enkä saa mitään tukea tai apua työllistymiseen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahdot elämältä? Miten tahdot elää?
Tätä on kysytty paljon ja en vaan oikeasti tiedä mitä haluan.. Tuntuu, että tapan vain aikaa netissä lukemalla kaikkea triviaa jne. Olen maalta kotoisin niin haluaisin kokeilla puutarha viljelyä, mutta pitäisi saada työ, jos nyt koskaan edes pystyisi ostamaan talon yksin..
AP
Jos tykkäät kasveista, voit kasvattaa niitä kotonakin kesällä, joitain vuoden ympärikin, tai vuokrata jonkun pienen maapalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa sitten alkaisit tehdä muitakin muutoksia elämässäsi.
Kun nyt teidät noin hyvin missä on vika, voit alkaa miettiä miten näitä asioita voisit pyrkiä korjaamaan.
Itsesäälin sijasta keskittyisit niiden asioitten kehittämiseen jotka tuottavat ongelmia.
Yksi juttu kerrallaan, niikuin se kuuluisa elefantin syöminen:
Sinulle on elefantti syötävänä (nämä sinun vaikeutesi ja haasteesi). Tuntuu ylivoimaiselle, eihän kukaan voi syödä kokonaista elefanttia. Ei varmasti, mutta voisit aloittaa vaikka korvasta. Syö se ensin. Sitten kun se on syöty, toinen korva ja niin edellleen kunnes eräänä kauniina päivänä huomaat että sinulla on enää häntä syömättä. Syöt sen ja hei - olet syönyt kokonaisen elefantin jonka luulit mahdottomaksi tehtäväksi. Ymmärrätkö?
Pala kerrallaan, pikkuhiljaa edeten. Tulee päi
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee suht helposti. Voi olla henkisesti vaativaa hommaa.
Ymmärrät kai ap, että nyt on erittäin vaikea työllisyystilanne? Ja, kun sulla on akateeminen tutkinto, niin ei sellaisia oteta helposti duunaritason hommiin. Etkö ole päässyt työkokeiluun? Sitä kautta voi joskus poikia työpaikka...
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kai ap, että nyt on erittäin vaikea työllisyystilanne? Ja, kun sulla on akateeminen tutkinto, niin ei sellaisia oteta helposti duunaritason hommiin. Etkö ole päässyt työkokeiluun? Sitä kautta voi joskus poikia työpaikka...
Poistin tutkintoni CV:stä aikoja sitten. Täysin hyödytön muutenkin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahdot elämältä? Miten tahdot elää?
Tätä on kysytty paljon ja en vaan oikeasti tiedä mitä haluan.. Tuntuu, että tapan vain aikaa netissä lukemalla kaikkea triviaa jne. Olen maalta kotoisin niin haluaisin kokeilla puutarha viljelyä, mutta pitäisi saada työ, jos nyt koskaan edes pystyisi ostamaan talon yksin..
AP
Jos tykkäät kasveista, voit kasvattaa niitä kotonakin kesällä, joitain vuoden ympärikin, tai vuokrata jonkun pienen maapalan.
Ei ole rahaa vuokrata mitään palstoja
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli, mikä sulla on cv:ssä koulutus? Jos poistit tutkinnon. Ei kai se ole järkevää? Johan siinä on 5 vuotta (opiskeluaika) ihan tyhjää täynnä. Kai akateeminen tutkinto osoittaa, että kykenet tekemään pitkäjänteisesti töitä jonkin asian suhteen ja sekin on tärkeä tieto cv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli, mikä sulla on cv:ssä koulutus? Jos poistit tutkinnon. Ei kai se ole järkevää? Johan siinä on 5 vuotta (opiskeluaika) ihan tyhjää täynnä. Kai akateeminen tutkinto osoittaa, että kykenet tekemään pitkäjänteisesti töitä jonkin asian suhteen ja sekin on tärkeä tieto cv:ssä.
Ylioppilas ja työhakemuksissa sanon, että olen entinen opiskelija. Sitten on ne silppu/pätkätyöt mitä aikoinaan tein opintojen ohella.
AP
Säästä rahaa prostituoitujen palveluihin, niin saat jotain sisältöä elämääsi.
En lukenut ketjua, joten pahoitteluni, jos tästä oli jo puhetta.
Vaihda alaa. Pyri johonkin opiskelemaan, jotain ihan muuta. Ei akateemista alaa, siihen sulla ei nyt riitä oikein keskittyminen. Jotain käytännöllistä. Pääset ihmisten pariin, saat kokemuksia, työllistyt ja olet parin vuoden kuluttua täysin elämässä kiinni.
Mä näen sussa mun omaa poikaani. Hän on ujo ja varauksellinen. Hän on nyt 23 vuotias.
Koulua kävi ja töitä tekee. Muuten melkeinpä pelailee, kuuntelee musiikkia.. Kavereita ei oikeastaan ole. Ne vähätkin jäi, kun poika lopetti alkon käytön. Hän koki, että hän sulkeutui vielä enemmän kun dokas. Bileissä istui nurkassa ja katsoi niitä samoja bileitä sivusta seuraajana.
Siskojensa ja näiden poikaystävien kanssa käy välillä jotain tekemässä. Teatterit, leffat, keikoilla, mökkeilemässä, retkeilee... tykkäisi retkeillä, vaeltaa enemmänkin, mutta mieluusti jonkun kanssa.
Tiedän, että pitkä syksy on tulossa, kun hänellä on taipumusta kaamosmasennukseen. Hän toimii kuin kone taas muutaman kuukauden, nukkuu ja käy töissä. maaliskuulla sitten alkaa taas helpottamaan. Meillä on kaikki poppakonstit ollut käytössä jo kymmenisen vuotta, että saisi ehkäistyä.
Lähdetty marraskuuksi aurinkoon hänen kanssaan. Niin tänäkin vuonna.
Voimia kullekin asiasta kärsivälle. Pidetään toivoa yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ylioppilas ja työhakemuksissa sanon, että olen entinen opiskelija. Sitten on ne silppu/pätkätyöt
Tämä ei kyllä entisenä hr-ihmisenä mua vakuuttaisi. Entinen opiskelija mutta tutkintoa ei näy. Eli keskeyttäjä ja kenties luovuttaja? Tutkinto nyt vaan rohkeasti cv:n mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ylioppilas ja työhakemuksissa sanon, että olen e
Niin, mutta mitä muuta voisin tehdä? Jos minulla on tutkinto mukana, siellä ajatellaan, että tuo lähtee muutaman kuukauden päästä "oman alan hommiin" nin ei palkata. Muutenkin olen tässä ajatellut, että hakisisn johonkin ammattikoulutukseen, joka oikeasti työllistää eikä vaadi hirveästi sosiaalisia taitoja.
AP
Mene parturiin. Hoida hampaasi kuntoon. Hanki hyvännäköisiä vaatteita ja tyylikäs kello.
Sitten otat tavoitteeksi puhua sadalle tuntemattomalle naiselle.
Hymyile, katso toista silmiin ja sano "moi". Esitä sen jälkeen joku tilanteeseen sopiva positiivinen huomio toisesta - esim hänen vaatteistaan tai tyylistään.
Kysy vinkkiä mitä voisit itse tehdä että olisit poikaystävämateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mene parturiin. Hoida hampaasi kuntoon. Hanki hyvännäköisiä vaatteita ja tyylikäs kello.
Hymyile, katso toista silmiin ja sano "moi". Esitä sen jälkeen joku tilanteeseen sopiva positiivinen huomio toisesta - esim hänen vaatteistaan tai tyylistään.
Leikkaan hiukseni itse ja hampaistani olen aina pitänyt huolta. Ei ole muutenkaan varaa parturiin. Vaatteet ovat jo kunnossa. Kellon minulla ei ole varaa. On täysin mahdotonta puhua sadalle tuntemattomalle naiselle. En keksi mitään positiivisia huomioita.
AP
Vierailija kirjoitti:
Katkeroidut.
Olen jo katkeroitunut
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan hiukseni itse ja hampaistani olen aina pitänyt huolta. Ei ole muutenkaan varaa parturiin. Vaatteet ovat jo kunnossa. Kellon minulla ei ole varaa. On täysin mahdotonta puhua sadalle tuntemattomalle naiselle. En keksi mitään positiivisia huomioita.
AP
Sano vaikka: "Huomasin sut kun sulla on tosi tyylikäs takki" tai "upeat hiukset" tms. mitä vaan.
Kun hymyilet ja olet aito, toiselle tulee hyvä mieli. Se voi johtaa keskusteluun. Jos ei johda, et menetä mitään.
Naiset on ihania ja kivoja. Ei niitä tarvitse jännittää.
Muistaakseni jollain sivulla Python ja SQL mainittu. Helsingin yliopistolla on ihan tosi hyviä ja ilmaisia MOOC-kursseja, jotka sopii itseopiskeluun.
TKT10002 - Ohjelmoinnin perusteet (Python)
TKT10003 - Ohjelmoinnin jatkokurssi (Python)
TKT10004 - Tietokantojen perusteet (SQL ja Python)
BSCS2015 - Data Analysis With Python
Nettiaddiktio ei välttis ole pahasta. Se pitää vaan suunnata uudestaan kohdistumaan opiskelujuttuihin. Youtubessa on vaikka mitä tutoriaaleja vaikka mistä aiheesta.
Nuo kolme ensimmäistä kurssia on sellaisia, missä tehtävissä on automaattitestaus. Eli niitä omia koodeja pitää palauttaa serverille, joka testaa ne ja kertoo menikö oikein vai ei ja hyvässä lykyssä antaa jonkinlaisen virheilmoituksen. Oppimateriaalit on suunniteltu niin, että voi opiskella itsenäisesti ja omaan tahtiin. Lisäksi Discordissa on keskustelukanavat, missä voi kysyä apua ongelmiin toisilta opiskelijoilta.
Ohjelmoinnin perusteet -kurssilla muistaakseni ainakin pari ekaa viikkoa voi tehdä sillain, että ne koodit kirjoitetaan suoraan selaimeen. Vasta kun on ihan siitä alusta selvinnyt, tulee ohjeet siihen, miten asennetaan omalle koneelle Python-tulkki ja VS Code, joita tarvitaan kurssilla. Tietokantojen perusteet -kurssilla tietokantana toimii Sqlite, joten ei tarvitse ruveta tunkkaamaan Postgresiä omalle koneelle. Postgres taitaa kyllä olla yleisin yritysmaailmassa oleva tietokanta, joten jos siihen haluaa tutustua tarkemmin niin voi harkita sen asentamista, että pääsee kokeilemaan SQL-kyselyjen tekemistä suoraan komentoriviltä.
Data Analysis With Python ei ole itselle tuttu, mutta sekin tiedoksi, jos nimenomaan haluat opiskella jotain tällaisia numeronpyörittelyhommia.