En käytä kahvia tai muutakaan kofeiinipitoisia juomia ja minua kyylätään kuin hullua aina kun asia tulee puheeksi
Olen miettinyt mistä tämä johtuu. Kokevatko normolampaat tällaisen erottuvan yksilön uhaksi heikosta itsetunnosta johtuen. Sama koskee myös somettelua, alkoholin käyttöä ja nussimista. Yksikin kun jää pois niin olet normolampaiden silmissä friikki.
Kommentit (61)
En minä kyyläisi sua kuin hullu vaikka itse juon kahvia niin paljon ettei varmasti ole toista. Kahvi on mun pääasiallinen juoma joka päivä ja kahvia pitää olla kokoajan saatavilla. Mua ei kiinnosta mitä muut juo tai syö.
No tämä! Siskon tyttöni savustettiin ulos työpaikalta vaan koska hän ei juonut kahvia, käyttänyt somea (ei voinut osallistua johonkin työpaikan ryhmään), eikä osallistunut pikkujouluihin (ei käytä alkoholia eikä näin ollen halunnut toimia "ilonpilaajana" kuten absolutistit joidenkin mielestä juhlissa on). Hän on kyllä miellyttävä persoona ja tulee kaikkien kanssa toimeen, mutta tuollaiset asiat ovat liikaa joillekin ihmisille 🤬
Vierailija kirjoitti:
Miten esität asian?
Vaimoni sanoo kahvi tarjoukseen: kiitos, en juo kahvia. Ei siihen muuta tarvita kun jotkut sekoaa.
Höpöhöpö. Olen yli 50 v enkä ole koskaan juonut kahvia. Kukaan ei koskaan ole katsonut tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Joskus ysärillä vielä vanhat ihmiset saattoivat tarjolta sitten vain kuumaa vettä (ei siis teetä). Mutta mitään ongelmaa whatsoever ei ole koskaan ollut.
Enpä ole ikinä törmännyt vastaavaan. Tosin ei ole tapana liikkua minkään normolampaiden tai muidenkaan sekopäiden seurassa. Ihan tavallisille ihmisille kahvin juomattomuuteni ei ole koskaan ollut minkäänlainen ongelma.
Mun sukulaiset ostaa mulle edelleen alkoholia pyhinä lahjaksi vaikka mä en ole juonut alkoholia moniin vuosiin. Olen myös tästä sanonut useasti.
Joskus jotkut vitsailee "etkö ole vilä tuohon ikään mennessä oppinut juomaan kahvia". Minkäänlaisia muita reakioita en ole saanut. Paitsi kohteliaan kysymyksen, otatko sitten teetä, mehua, vettä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulaiset ostaa mulle edelleen alkoholia pyhinä lahjaksi vaikka mä en ole juonut alkoholia moniin vuosiin. Olen myös tästä sanonut useasti.
Anna seuraavalla kerralla sama pullo lahjaksi takaisin. Ehkä menee vihje perille.
Vähän kyllä pitäisin outona jos joku uusi tuttavuus kertoisi tavatessa ettei nussi. Ei niinkään nussimattomutta vaan että siitä pitää tiedottaa.
Mitä se mulle kuuluu mitä joku juo tai on juomatta...
Olen kuuskymppinen. Koskaan ei ole suhtauduttu oudosti. Yleensä kysytään, haluanko teetä tai kaakaota ja useimiten pyydän pelkän veden.
En minäkään juo kahvia mutten ole koskaan muistaakseni törmännyt ihmettelyyn siitä. Sen sijaan kun oikein halua alkoholiakaan juoda niin se on asia joka monia hiertää. Tämä ei ole mikään uskonnollinen juttu eikä minulla ole ongelmataistaa, alkoholi on vain minusta aika turhaa, en erityisemmin pidä siitä ja känniset ihmiset ovat todella rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä pitäisin outona jos joku uusi tuttavuus kertoisi tavatessa ettei nussi. Ei niinkään nussimattomutta vaan että siitä pitää tiedottaa.
Onko sulla useinkin tapana tarjota seksiä, kun ihmisiä tulee kylään? Eihän sitä kukaan erikseen tiedota, että "en juo kahvia", vaan asia tulee esiin, jos joku tarjoaa kahvia.
Vaikea usko, että ketään aikuista ihmistä kiinnostaisi se, juoko toinen kahvia tai ei. On ihan tavallista, että ihminen ei kuluta kofeiinia tai että toinen kuluttaa, mutta haluaa lopettaa. Kofeiiniaddiktio on ihan yleinen puheenaihe omassa elämässäni ainakin. Ap:n ei varmaan kannata viettää aikaa friikkien kanssa, olettaen ettei koko viesti ole provo siis.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljonkin pitäisin outona, jos joku juhlissa tai työpaikan kahvihuoneessa kysyisi "haluatko nussia".....
Työpaikallani on monia teenjuojia, eikä suurin osa osallistu pikkujouluihin. Ei ongelmaa.
Missä ja keiden kanssa noin on siis käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla useinkin tapana tarjota seksiä, kun ihmisiä tulee kylään? Eihän sitä kukaan erikseen tiedota, että "en juo kahvia", vaan asia tulee esiin, jos joku tarjoaa kahvia.
Aloittajan tyylistä voisin päätellä että hän kokee tarpeelliseksi kertoa nämä asiat kysymättä. Siis somettomuuden, kofeiinittomuuden...
mut samahan se on työpaikallakin jos et syö pullaa jos sitä on tarjolla :) joku aina ihmettelee, 'miksei se syö pullaa?' kun toinen on vaikka laihiksella tai ei vaan maistu
tai jos olet absolutisti
tai mies on homo, jos sillä ei oo naisystävää vuosiin
jne. jne.
itse taas rakastan kahvia, kahvia on oltava heti aamulla
Ihmiset on tolloja