Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käytä kahvia tai muutakaan kofeiinipitoisia juomia ja minua kyylätään kuin hullua aina kun asia tulee puheeksi

Vierailija
19.03.2024 |

Olen miettinyt mistä tämä johtuu. Kokevatko normolampaat tällaisen erottuvan yksilön uhaksi heikosta itsetunnosta johtuen. Sama koskee myös somettelua, alkoholin käyttöä ja nussimista. Yksikin kun jää pois niin olet normolampaiden silmissä friikki.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen yli 50 v enkä ole koskaan juonut kahvia. Kukaan ei koskaan ole katsonut tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Joskus ysärillä vielä vanhat ihmiset saattoivat tarjolta sitten vain kuumaa vettä (ei siis teetä). Mutta mitään ongelmaa whatsoever ei ole koskaan ollut.

Vaimoani on pilkattu useasti asiasta ja se päivittelyjen määrä ja vihjailu, että hän olisi jotenkin lapsellinen. Etkö edes TEETÄKÄÄN???!!!

Vaimoni ei juo eikä tee kahvia. Kerran yks paviaani kylään tultuaan alkoi täskäkin naureskella: etkö osaa vai? Sanoin, ettei juo edes. Kyllähän nyt jokainen kahvia osaa keittää jöhöhöhöhö

En ole koskaan juonut kahvia. Olen kuitenkin hankkinut sinkkutalouteeni pressopannun ja opetellut tekemään sillä kahvia, ihan vain huomaavaisuudesta vieraitani kohtaan.

Vierailija
42/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on normolammas? 

luin ensin että norolammas, mutta tarkoittaisiko 'normaali lammas'? lampaita, jotka menevät muiden mukana eli juovat kahvia kuten muutkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on yksilöllinen lumihiutale ja haluaa tehdä selkeän eron itsensä ja niiden normolampaiden välille. Friikkiyden kokemus ja kyylätyksi tuleminen on tärkeää hänen itsetunnolleen koska se korostaa tätä eroa.

Vierailija
44/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona juon kahvia vain aamuisin. Mukillinen aamukahvia maistuu ihan hyvälle. Töissä en juo koskaan. Kyläpaikoissa juon vaikka siitä tulee pääsääntöisesti huono olo. Toisinaan oksettaa koko loppupäivän. Silti en osaa sanoa: Ei kiitos.

Vierailija
45/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, koska siitä tulee paha olo.  Yleensä siitä tulee kova huuto, vaikka yritän aivan ohimennen sanoa asian.  Yli 55 vuotiaat naiset ovat pahimpia.  Nuoria ei asia kiinnosta ja hyvä näin.

Vierailija
46/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden ainoan kerran ihmetellyt tauolla työkaverin juomista joi siis pelkkää kuumaa vettä, ei teetä ei kaakaota vain kuumaa vettä. Muuten ei kiinnosta vaikkei joisi kahvia tai mitään. Yks työkaveri ei juonut kahvia mutta useamman kupin kaakaota tai limukkaa, siinä viiden kuuden tunnin aikana 

Vierailija
47/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa sinun kahvinjuonti? 

Vierailija
48/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulle joku ilmoittaa että "mä en juo kaffetta enkä nussi", niin kyllä kieltämättä ensimmäinen reaktio olisi hämmennys ja saattaisin tahtomattani katsoa hieman oudosti. Joten en ihmettele jos sua pikkuusen kieroon katsahdellaan.

Vierailija
49/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mulle joku ilmoittaa että "mä en juo kaffetta enkä nussi", niin kyllä kieltämättä ensimmäinen reaktio olisi hämmennys ja saattaisin tahtomattani katsoa hieman oudosti. Joten en ihmettele jos sua pikkuusen kieroon katsahdellaan.

Missä kohtaa sanoin että huutelen noita asioita vaikka kukaan ei kysyisi? On kumminkin kohteliasta vastata jos joku kysyy. Eikö vanhempasi opettaneet sinulle käytöstapoja?

Vierailija
50/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona juon kahvia vain aamuisin. Mukillinen aamukahvia maistuu ihan hyvälle. Töissä en juo koskaan. Kyläpaikoissa juon vaikka siitä tulee pääsääntöisesti huono olo. Toisinaan oksettaa koko loppupäivän. Silti en osaa sanoa: Ei kiitos.

Ja jotkut kehtaavat väittää, ettei kahvi aiheuta riippuvuutta.

Vierailija
51/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden ainoan kerran ihmetellyt tauolla työkaverin juomista joi siis pelkkää kuumaa vettä, ei teetä ei kaakaota vain kuumaa vettä. Muuten ei kiinnosta vaikkei joisi kahvia tai mitään. Yks työkaveri ei juonut kahvia mutta useamman kupin kaakaota tai limukkaa, siinä viiden kuuden tunnin aikana 

Noniin kai te savustitte sen kuuman veden juojan ulos työpaikalta?

Vierailija
52/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nuorena juonut kahvia töissä, koska siellä oli tosi pahaa kahvia. Naispuoliset työkaverit kyselivät hyvin tarkkaan miksi en juo.  Olivat keskenään päätelleet, että olen raskaana eikä kahvi siksi maistu.

Vierailija
53/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 43 v. enkä ole koskaan juonut kahvia tai teetä. En muista, että kukaan olisi ihmetellyt asiaa.

"Haluatko kahvia? Tai teetä?"

"Ei kiitos kumpaakaan"

"No haluaisitko jotain muuta juotavaa?"

"Ihan vaan vettä, kiitos, tai mehua jos on"

"Löytyy kyllä, käyn hakemassa"

jne.

Miten aloittaja esittää asian, jos saa kahvittomuudestaan jonkun valtavan numeron aikaiseksi?

Vierailija
54/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lie johtuu. Minusta se ei ole outoa.

Vierailija
55/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua, kun nyt yrität olla jotenkin erikoinen. Voin kertoa, ettet ole.

Vierailija
56/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin kai te savustitte sen kuuman veden juojan ulos työpaikalta?

Miten niin savustettiin ? Siellä taitaa olla vieläkin töissä, minä en ole, olin määräaikainen ja hän viranhaltija. Kysyin vain että juotko oikeasti vain kuumaa vettä, sanoi että kyllä. Ei siitä sen jälkeen puhuttu 

Vierailija
57/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä! Siskon tyttöni savustettiin ulos työpaikalta vaan koska hän ei juonut kahvia, käyttänyt somea (ei voinut osallistua johonkin työpaikan ryhmään), eikä osallistunut pikkujouluihin (ei käytä alkoholia eikä näin ollen halunnut toimia "ilonpilaajana" kuten absolutistit joidenkin mielestä juhlissa on). Hän on kyllä miellyttävä persoona ja tulee kaikkien kanssa toimeen, mutta tuollaiset asiat ovat liikaa joillekin ihmisille 🤬

Tai sitten siskon tyttösi joutui lähtemään työpaikastaan jonkun työstä johtuvan oikean syyn vuoksi, mutta hän on kertonut teille asian noin.

Vierailija
58/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 43 v. enkä ole koskaan juonut kahvia tai teetä. En muista, että kukaan olisi ihmetellyt asiaa.

"Haluatko kahvia? Tai teetä?"

"Ei kiitos kumpaakaan"

"No haluaisitko jotain muuta juotavaa?"

"Ihan vaan vettä, kiitos, tai mehua jos on"

"Löytyy kyllä, käyn hakemassa"

jne.

Miten aloittaja esittää asian, jos saa kahvittomuudestaan jonkun valtavan numeron aikaiseksi?

Tätä samaa ihmettelen.

Vierailija
59/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua, kun nyt yrität olla jotenkin erikoinen. Voin kertoa, ettet ole.

Ja sitten te seuraatte, maalitatte ja näette ihan hirveästi vaivaa ja aikaa tuon "Et ole erikoinen" henkilön vuoksi. Miksi? No itse henkilöt voi kertoa. Ei se tuon maalitettavan henkilön ajasta ole pois. Hän voi pitää sitä varsin viihdyttävä.

Toki kannattaa muistaa, että olet ääliö hos syyllistynyt rikokseen tai olet mukana sellaisissa, vaikka tietämättäsi. 

Ja varsinkin hos olet juossut tai kampanjoinut joihinkin valheisiin perustuen eli uskonut ne, vaikka et tiedä puoliakaan koko jutusta.

Voit olla varma, että uhri tietää paljon enemmän kun sä. Mitä et tiedä, et tiedä.

Vierailija
60/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kahvittomuus ei ollut ikinä niin iso juttu, kun itsekään en juonut nyorena aikuisena. Toki sitä tuntee itsensä vähän ulkopuoliseksi jossain juhlissa tai muissa. Läheisethön siihen tottuu, mitä kukin juo, eikä ihmettele. 

Ihan normaalia,jos joku ihmettelee ihan ääneen. Onhan se Suomessa ollut niin tavallinen juttu. 

Hah vähän sama kun olet työyhteisössä, missä enemmistö kaikkoaa tupakkahuoneeseen ja itse et. 

Nuohan on hauskoja juttuja, eli vähän paheksuttavia juttuja mutta voi tulla jopa paheksuntaa tai hämmennystä, jos et käytä. 

Alkoholin ymmärrän hyvin jos aiheuttaa hämmennystä, jos aikuinen ei juo tippaakaan jossain juhlissa, eikä varsinaista tiettyä syytä.