Tatuoinnin poisto leikkaamalla ja toipumisaika
Olen lueskellut netistä paljon tatuoinnin poistosta leikkaamalla, mutta missään ei mainita kauanko niistä kestää toipua. Itselläni on noin 10cm halkaisijaltaan tatuointi yläselässä josta haluan ehdottomasti eroon. Mutta onko kokemuksia, kauanko kestää toipua? Onko esim liikunta kiellettyä ja jos niin miten pitkään. Mulla on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, joita joudun toisinaan vielä pukemaan jne. Onnistuuko elämä äitini heti leikkauksen jälkeen vai pitäisikö vielä odotella pari vuotta? Mistään taaperoista ei kuitenkaan ole enää kysymys eli lapsia ei tarvitse kantaa.
Kokemuksia siis kaipailen, miten sulla sujui tatuoinnin poisto leikkaamalla?
Kommentit (61)
Onko jo laserpoisto kokeiltu? Leikkaus on aika raju toimenpide tatuoinnin poistoon.
Leikataanhan niitä suomessa jatkuvasti. Niin varsinaisilla plastiikkakirurgiaan erikoituneilla lääkäriasemilla kuin vaikka mehiläisessäkin. Julkiselta poistoa ei tietysti saa, eli omasta kukkarosta se täytyy maksaa.
Olet varmaan miettinyt jo ottaessa , että ne on vähän niinkuin pysyviä.
Muuten olisit kai laittanut sellaisen lasten feikki tatskan , joka kuluu pois.
Minua kiinnostaa lähinnä hinta ja lääkäriasemat, joissa osataan tuo toimenpide tehdä. Ainoa mistä olen lukenut, on turkulainen Estetiikka Mansurow, mutta en ole lähelläkään Turkua. Itselläni on tulitikkuaskin kokoinen tatuointi olkapäässä.
Juu, 20-vuotiaana ajattelin että tämä on kiva loppuelämän muisto huikeesta lomamatkasta. Hassusti ajatusmaailma on kuitenkin muuttunut iän karttuessa. Joskus käy näin ja nyt mä haluan tuon kuvan poistattaa. Ei kai se nyt niin erikoista ole.
Oot varmaan lukenut Janni Hussin tarinan aiheesta? Muistaakseni siellä oli mainittu, että kuinka pitkä treenitauko tuli.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa lähinnä hinta ja lääkäriasemat, joissa osataan tuo toimenpide tehdä. Ainoa mistä olen lukenut, on turkulainen Estetiikka Mansurow, mutta en ole lähelläkään Turkua. Itselläni on tulitikkuaskin kokoinen tatuointi olkapäässä.
Mä asustelen juurikin Turussa ja tuota kliniikkaa olen harkinnut mehiläisen ohella. Jompaan kumpaan pitäisi varmasti varata aika konsultointiin, mutta kumpaan?
-ap
Itsekkin haluaisin eroon WT leimoistani. Olen nykyään kuitenkin jo aikuinen nainen.
Nuorena on vaan niin tyhmä.
Et sitten ole laserhoidosta kuullut..?
Laserhoidolla hoituu, en menisi leikattavaksi.esim.epilaser.fi
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua laserpoistoa sen takia, että lasersäde pilkkoo väriaineen pieniin osiin, jotka kulkeutuvat aineenvaihdunnan mukana pois kehosta. En halua tatuointiväriä verenkiertoon pyörimään ja moniallergikkona en halua ottaa myöskään allergisen reaktion riskiä.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit korvata puuttuvaa ihoa? Ellei sulla sitten roiku ylimääräistä nahkaa jossain?
Sen lisäksi, että olin tarpeeksi tyhmä ottamaan tatuoinnin, niin menin vielä pyytämään sen violettina. Ja sitä väriä on erityisen vaikea poistaa laserilla. Mieluummin kerralla eroon kokonaan kuin ensin vuosien suhmu selässä ja lopulta kuitenkin veitsen alle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit korvata puuttuvaa ihoa? Ellei sulla sitten roiku ylimääräistä nahkaa jossain?
Ihoa saa kyllä sen pari senttiä venytettyä. Ei tarvitse ihonsiirtoa.
Ihoa pitäisi kyllä saada venytettyä helposti selästä, on kuitenkin niin iso alue. Ja isommat tatuoinnit poistetaankin parilla leikkauskerralla sen mukaan miten paljon iho venyy. En usko tämän olevan ongelma. Eniten mua nyt kiinnostaisi jos täällä on joku jolle kyseinen leikkaus on tehty, että kauanko kesti toipua ja miten kipeä leikkaus oli? Pystytkö leikkauksen jälkeen elämään kuitenkin suht koht normaalisti?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua laserpoistoa sen takia, että lasersäde pilkkoo väriaineen pieniin osiin, jotka kulkeutuvat aineenvaihdunnan mukana pois kehosta. En halua tatuointiväriä verenkiertoon pyörimään ja moniallergikkona en halua ottaa myöskään allergisen reaktion riskiä.
T. Eri
Siellä se väriaine on sun kehossa pyörinyt siitä saakka, kun olet tatoinnin ottanut. Ja allerginen reaktio olisi tullut jo ottaessa, jos olisi tullakseen. Ei se aine muuksi muutu laserilla.
Älä missään nimessä kysy tietoja sieltä leikkaavalta lääkäriasemalta. Saattaisit saada faktatietoa mutuilun sijaan.
Olen tainnut nähdä tatuointisi. Eikös se ole se teksti: Työnnä rohkeasti suoleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihoa pitäisi kyllä saada venytettyä helposti selästä, on kuitenkin niin iso alue. Ja isommat tatuoinnit poistetaankin parilla leikkauskerralla sen mukaan miten paljon iho venyy. En usko tämän olevan ongelma. Eniten mua nyt kiinnostaisi jos täällä on joku jolle kyseinen leikkaus on tehty, että kauanko kesti toipua ja miten kipeä leikkaus oli? Pystytkö leikkauksen jälkeen elämään kuitenkin suht koht normaalisti?
-ap
Ei sitä kukaan voi etukäteen tietää kuinka kauan juuri sinulla menee toipumisessa. Se on yksilöllistä. Lähtökohtaisesti nostelut jne. ovat kiellettyjä niin kauan kuin tikit eivät ole sulaneet eli noin 2 viikkoa. Selkä on sen verran isosti liikkuva alue, että repeäminen on mahdollista jos ei ota iisisti.
E taideta ainakaan suomessa leikellä pois.