Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käytä kahvia tai muutakaan kofeiinipitoisia juomia ja minua kyylätään kuin hullua aina kun asia tulee puheeksi

Vierailija
19.03.2024 |

Olen miettinyt mistä tämä johtuu. Kokevatko normolampaat tällaisen erottuvan yksilön uhaksi heikosta itsetunnosta johtuen. Sama koskee myös somettelua, alkoholin käyttöä ja nussimista. Yksikin kun jää pois niin olet normolampaiden silmissä friikki.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia (ei sovi vatsalle ja siitä tulee kummallinen olo), eikä tyttärenikään juo ja koskaan tämän asian kanssa ei ole ollut ongelmia. Ainoa mikä harmitti aiemmin kahviloissa, oli eri teelaatujen huono saatavuus. Nykyään yleensä tarjonta on melko monipuolista. 

Somettelu ei liiemmin kiinnosta. Facebookiin on kysytty useita kertoja, mutta olen vain todennut ettei ole aikaa eikä kyllä kiinnostustakaan. Sitkeinkin kyselijä luovutti monen ein jälkeen. 

Vierailija
22/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juo enää kahvia, ole somessa tai käytä juuri alkoholia. "Normolampaat" kertoi jokatapauksessa kyllä kaiken aloittajasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka helvetti käyttää jotain normolammas - sanontaa :D :D Joku mt-potilas.

Ei, en juo kahvia kuin harvoin. Ja muut ei tiedä mun alkoholinkäytöstä tai nussimisista mitään.

Vierailija
24/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos susta tuntuu että kaikki tuijottaa, kannattaa hakeutua terapiaan.

Vierailija
25/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen yli 50 v enkä ole koskaan juonut kahvia. Kukaan ei koskaan ole katsonut tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Joskus ysärillä vielä vanhat ihmiset saattoivat tarjolta sitten vain kuumaa vettä (ei siis teetä). Mutta mitään ongelmaa whatsoever ei ole koskaan ollut.

Vaimoani on pilkattu useasti asiasta ja se päivittelyjen määrä ja vihjailu, että hän olisi jotenkin lapsellinen. Etkö edes TEETÄKÄÄN???!!!

Vaimoni ei juo eikä tee kahvia. Kerran yks paviaani kylään tultuaan alkoi täskäkin naureskella: etkö osaa vai? Sanoin, ettei juo edes. Kyllähän nyt jokainen kahvia osaa keittää jöhöhöhöhö

Vierailija
26/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen törmännyt samaan, jos en halua juoda paria olutta, vaan juon ennemmin vaikkapa kahvia. Tämä siis silloin kun tarjoaja itsekin juo alkoholia.

Vierailija
27/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun lopetin kofeiinin käytön jatkuvasta vapinasta ja sydämentykytyksistä johtuen, niin ihmiset ymmärsivät syyt ja kahvipöydässä kysytäänkin, otanko teetä vaihtoehtoisesti? Mukanani on usein omat rooibos-teet, joten ei tarvitse ottaa sitä pienintäkään kofeiinimäärää. 

Vierailija
28/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normolammas?

Vierailija
29/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normolammas? 

Vierailija
30/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä pitäisin outona jos joku uusi tuttavuus kertoisi tavatessa ettei nussi. Ei niinkään nussimattomutta vaan että siitä pitää tiedottaa.

Mitä se mulle kuuluu mitä joku juo tai on juomatta...

No harvoin sitä kahvia/alkoholia juomattomat omaa juomattomuuttaan mainostaa, mutta jos toinen kysyy niin on siihen kohteliasta vastata.

Vierailija
31/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kahvia juonut ja ihmeissään ovat. Hyvin outoa. 55vee. Ei se ole mikään peruselintarvike. Sehän on riippuvuutta aiheuttava päihde.

Vierailija
32/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt mistä tämä johtuu. Kokevatko normolampaat tällaisen erottuvan yksilön uhaksi heikosta itsetunnosta johtuen. Sama koskee myös somettelua, alkoholin käyttöä ja nussimista. Yksikin kun jää pois niin olet normolampaiden silmissä friikki.

0/5.

Yritä ensi kerralla hieman vähemmän läpinäkyvän provosoivasti. On parempi ihmetellä hieman tyhmän oloisena, liian aggressiivinen ei kannata provoissa olla, siitä kää heti kines.

Vierailija
33/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä pitäisin outona jos joku uusi tuttavuus kertoisi tavatessa ettei nussi. Ei niinkään nussimattomutta vaan että siitä pitää tiedottaa.

Mitä se mulle kuuluu mitä joku juo tai on juomatta...

Onko sulla useinkin tapana tarjota seksiä, kun ihmisiä tulee kylään? Eihän sitä kukaan erikseen tiedota, että "en juo kahvia", vaan asia tulee esiin, jos joku tarjoaa kahvia. 

Aloittajan tyylistä voisin päätellä että hän kokee tarpeelliseksi kertoa nämä asiat kysymättä. Siis somettomuuden, kofeiinittomuuden...

Hohhoijaa olisihan se pitänyt sitten tarkempi olla aloituksessa kun jotenkin arvelin, että joku tulee väittämään tällaista. Sanoin kyllä, että "kun asia tulee puheeksi" eli kun joku siis kysyy. En suinkaan mainosta somettomuutta ja kofeiinittomuutta, koska minua ei kiinnosta mitä ihmiset käyttää ja ei käytä, koska en ole heikkoitsetuntoinen normolammas.

Vierailija
34/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen yli 50 v enkä ole koskaan juonut kahvia. Kukaan ei koskaan ole katsonut tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Joskus ysärillä vielä vanhat ihmiset saattoivat tarjolta sitten vain kuumaa vettä (ei siis teetä). Mutta mitään ongelmaa whatsoever ei ole koskaan ollut.

Miksi sitä pitäisi aina olla jotain ryystämässä siellä pöydän ääressä. Juon vain vettä ja se on parhaaksi keholle.

Vierailija
35/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normolammas? Johan on sana. Voi vihtu!

Vierailija
36/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvista kieltäytyvä tuo mieleen mormonit, silloin kyllä kieltäytyy myös teestä ja alkoholista. Muuten, minulla ei ole mitään mormoneja vastaan.

Mikähän helkkarin uusi termi on "normolammas"?

Terttu

Vierailija
37/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5.

Yritä ensi kerralla hieman vähemmän läpinäkyvän provosoivasti. On parempi ihmetellä hieman tyhmän oloisena, liian aggressiivinen ei kannata provoissa olla, siitä kää heti kines.

Jaahas sä taidat olla juurikin sellainen työpaikkakiusaaja normolammas.

Vierailija
38/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin aina katsotaan töissä oudosti, kun aamukahville mennessä ilmoitan että ei taaskaan tullut viikonloppuna pantua. Varsinaisia lampaita.

Vierailija
39/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin aina katsotaan töissä oudosti, kun aamukahville mennessä ilmoitan että ei taaskaan tullut viikonloppuna pantua. Varsinaisia lampaita.

No nussisit ahkerammin! Lampaita kiinnostaa aina kuinka paljon sä saat seksiä.

Vierailija
40/61 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että et ole ollut jonkun voimakkaan vainon ja mustamaslauksen kohde nimittäin tuollaiset syyt toimivat yleensä silloin, kun oikein etsitään syitä paheksua jotain tai levittää ikäviä juoruja. "Ai etkö ole kuten me muut" on loukkaus joillekin. Harva siitä lähtee kostamaan kuitenkin. 

Jos joku yrittää vihjaista, että ainahan pitää olla jotain esim. luonteessa, jos jouuu silmätikuksi. väitän toista. Ei järjestettyyn tahalliseen mustamaalaukseen tarvita mitään niin erikoista. Voidaan valehdella ja lavastaa paljon.

Yleensä se menee niin, että henkilöstä poimitaan se jokin erikoisuus tai joku mikä saattaisi aiheuttaa paheksuntaa, mutta vääristellään ja liioitellaan ja ihmiset on ihan myyty. 

Voihan olla että henkilö on jotain ,vaikka vähän sarkastinen mutta jos  on, niin ei välttämättä yhtään sen sarkastisempi kun tuhat muuta. 

Jos tarkoituksellista vainoa on ollut vuosikausia niin kaikkea mahdollista käytetään häntä vastaan.

Ainakin epäilisin huhuja, varsinkin jos huhujen kohde ei ole hirveästi ollut ihmisten kanssa tekemisissä ja huhuja liikkuu paljon sellaisten ihmisten keskellä, jotka eivät ole olleet tuon henkilön kanssa tekemisissä sen kummemmin.

Kannattaa olla tarkkana: Mitkä ovat henkilöiden omia kokemuksia, mitkä huhuja ja valheita ja mitkä ovat sellaisten henkilöiden kertomia, jotka kuuluvat mustamaalaamisjengiin.