Pätkäpaastot ovat yhteydessä suurempaan kuolemanriskiin, kertoo tuore tutkimus
Aikarajoitetun syömisen, kuten 16/8-paaston tehosta ei ole saatu yksiselitteistä näyttöä.
Kommentit (46)
Ainoa toimiva laihduttamisen tapa on rasvan vähentäminen ruokavaliosta.
Täällä oli jo keskustelua aiheesta. Tutkija itsekin myöntää tutkimuksen puutteet.
Höpsistä taas kerran. Näitä on tutkittu paljonkin. Toisille sopii pätkäpaastokin paremmin, mutta eri ateriarytmien välillä on hyvin pientä eroa vaikutuksissa ihmisen terveyteen tai painonhallintaan kun kaikki tarvittavat ruokavaliosta saadaan. Pätkäpaastollakin on omat terveyshyötynsä tutkitusti. Ei pidä irrottaa yksittäistä tutkimusta ja swn pohjalta tehdä olettamuksia.
Jokainen ihminen on pätkäpaastolla nukkuessaan joten se siitä tutkimuksesta 😂😂😂 Kaikki eivät myöskään syö aamiaista heti herättyään, ei minullakaan ole nälkä heti.
Ei huoleta, pääsin läskeistäni eroon syömällä vain klo 11-20. Melko varmasti elän pidempään näin bmi 21 kuin aiemman bmi 29 kanssa. No ainakin mukavammin, kun voi esim kävellä ilman että jalkapohjat kipeytyy ja turpoaa
On omalla kohdalla tutkittu kun kun olin pätkäpaastolla 6kk. 16:8 systeemi. Koholla olevat verenpaineet laski normaalille tasolle, veren rasva-arvot paranivat. Kolesteroli parani. Verensokeri oli koko ajan ok. Maksa-arvot ok. Testosteroni ok, olen keski-ikäinen mies siis. Lisäksi yleinen vointi parani ja rasvaa paloi jonkin verran. Samalla harrastin voimailua tietysti ja työni on jonkin verran aktiivista puuhastelua. Askeleita päivässä noin 10 000 joka tulee ihan töissä ollessa ja arjen askareissa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli jo keskustelua aiheesta. Tutkija itsekin myöntää tutkimuksen puutteet.
Paskaa. Ne jenkit jotka pätkäpaastoavat ovat pääosin erittäin terveystietoisia ja kaiken lisäksi suorittavat sikäläiseen tapaan paaston jonkun laatiman tarkan ohjeiston mukaan. Se vaan EI TOIMI.
Vierailija kirjoitti:
Ei huoleta, pääsin läskeistäni eroon syömällä vain klo 11-20. Melko varmasti elän pidempään näin bmi 21 kuin aiemman bmi 29 kanssa. No ainakin mukavammin, kun voi esim kävellä ilman että jalkapohjat kipeytyy ja turpoaa
Jep, yksi aggressiivisesti aatettaan palstalla puolustava akka kumpaakin kymmenien tuhansien tieteellisen tutkimuksen. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
On omalla kohdalla tutkittu kun kun olin pätkäpaastolla 6kk. 16:8 systeemi. Koholla olevat verenpaineet laski normaalille tasolle, veren rasva-arvot paranivat. Kolesteroli parani. Verensokeri oli koko ajan ok. Maksa-arvot ok. Testosteroni ok, olen keski-ikäinen mies siis. Lisäksi yleinen vointi parani ja rasvaa paloi jonkin verran. Samalla harrastin voimailua tietysti ja työni on jonkin verran aktiivista puuhastelua. Askeleita päivässä noin 10 000 joka tulee ihan töissä ollessa ja arjen askareissa.
Työsi on puuhastelua. Niinhän se naisilla on.
Milloin te ortorektiset akat tajuatte mikä on vertaisarvioitu TUTKIMUS. Ja mikä anonyymin palstakirjoittelijan kommentti?
Taas joku tutkimususkovainen spämmäämässä paskaa. Eiköhän se ole pikkuhiljaa hyväksyttävä, että "tiede" ei tiedä kaikkea, vaan ihmiset itse löytävät hyviä ja toimivia keinoja terveytensä parantamiseksi.
Jos pätkäpaastolla syö vähemmän kuin tavallisesti niin laihtuminen ei johdu pätkä paastosta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, yksi aggressiivisesti aatettaan palstalla puolustava akka kumpaakin kymmenien tuhansien tieteellisen tutkimuksen. Huoh!
Ai kymmenentuhatta tutkimusta tehty aiheesta? Enpä usko. Itse en muutenkaan usko 90% ihmisen terveyteen liittyvistä tutkimuksista. Koska big pharma täytyy pitää pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku tutkimususkovainen spämmäämässä paskaa. Eiköhän se ole pikkuhiljaa hyväksyttävä, että "tiede" ei tiedä kaikkea, vaan ihmiset itse löytävät hyviä ja toimivia keinoja terveytensä parantamiseksi.
Mene toki Maria Nordinin luo jos saat syövän.
Vierailija kirjoitti:
Milloin te ortorektiset akat tajuatte mikä on vertaisarvioitu TUTKIMUS. Ja mikä anonyymin palstakirjoittelijan kommentti?
Milloin sinä läskipää tajuat, miten maailma toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kymmenentuhatta tutkimusta tehty aiheesta? Enpä usko. Itse en muutenkaan usko 90% ihmisen terveyteen liittyvistä tutkimuksista. Koska big pharma täytyy pitää pyörimässä.
Ainoa bisnes mitä tuo tutkimus haittaa on Coca Cola Inc.
Nyt on jonneveeti keksinyt ja oppinut uuden sanan, ortorektinen :D :D
Ei se peruskoulu ole ihan hukkaan menossa :D :D
Yhtä oikeaa dieettiä ei ole, sen myöntävät tutkijatkin. Ja uskon sen, esim. kolme lastani syövät kaikki eri tavoin. Yksi syö paljon, toinen tosi vähän, yksi suosii proteeinia jne. Epäilenkin että on jonkin luonnon keino varmistaa että joku jää eloon jos/kun olosuhteet muuttuvat.
Itse luontaisesti en syö aamulla, eli pätkäpaasto varmaan sopisi. Joku taas joutuu syömään heti kun herää tai mistään ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sinä läskipää tajuat, miten maailma toimii?
Kun jää alakynteen alkaa nimittely. Hyvä naiset!!!
Hehe, ja ortorekriset 👵🏻ämmät täälläkin vannoneet sen nimeen.