Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?

Vierailija
19.03.2024 |

Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.

En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.

Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".

Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.

En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.

Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?

Kommentit (416)

Vierailija
381/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyvin tuon ihmistyypin. Ei tuollaiset ihmiset osaa muuttaa käytöstään, vaikka kuluisi vuosia. Joskus lapsellisena kuvittelin, että ajan kanssa aikuistuvat ja fiksuuntuvat, mutta sitä ei tapahtunut.

Vierailija
382/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että mies on saanut palautetta. Saattaa olla kehityskelpoinen.... tai toivottavasti löytää yhtä matalamielisen (=lempeästi naljailevan) kumppanin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä väkivaltaa parisuhteessa edeltää yleensä ns. grooming-vaihe, jossa kumppanin itsetunto nitistetään niin perusteellisesti juurikin aloittajan kuvaamalla tavalla, että kun varsinainen fyysinen väkivalta alkaa, kohde luulee ansaitsevansa sen, koska uskoo että on juurikin niin huono ihminen ettei ansaitse parempaa.

Joskus tämä grooming ei johda varsinaiseen fyysiseen väkivaltaan, mutta se on jo valmiiksi itsessään henkistä väkivaltaa ja voi johtaa myös ns. pakottavaan kontrolliin.

Tapailukumppanisi käytös on massiivinen hälytysmerkki, en suosita jatkoon. 

Ja vaikka tuo ei olisi tarkoituksellista väkivaltaa edeltävää grooming-käytöstä, niin haluatko kuunnella sitä koko suhteen ajan? Mies ei nimittäin tule tuosta muuttumaan mihinkään, vaikka kuinka niin toivoisit.

Vierailija
384/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hyvin tuon ihmistyypin. Ei tuollaiset ihmiset osaa muuttaa käytöstään, vaikka kuluisi vuosia. Joskus lapsellisena kuvittelin, että ajan kanssa aikuistuvat ja fiksuuntuvat, mutta sitä ei tapahtunut.

Kyllä! Mä tunnen näitä pessimistisiä energiavampyyreitä jotka näkevät kaikessa vaan ne huonot puolet ja rutisevat asiasta kun asiasta. Siitä ei todella kasva yli vaan jotkut tuntuvat suorastaan pahenevan vanhetessaan. Mulla isovanhemmat olivat kanssa samanlaisia, ei tarvinnut kuin kauniina kesäpäivänä kehaista, että kylläpä on kiva kun aurinko paistaa niin vastaus oli jotakin tyyliin "aurinko paistaa silmiin", "itikoita niin prkleesti", "ulkona haisee koiranpska", "kohta siellä taas tulee loskaa", "ihosyövän/auringonpistoksen saat kun meet sinne aurinkoo ottaan" tms. Jos kerroin saaneeni vaikka ylennyksen töissä niin onnitteluiden sijaan kyseltiin että miten mä jaksan tollaista pskaduunia, kai mulle ees sit maksetaan tarpeeks, työ tulee hallitsemaan mun elämää jne.

Toki nää eivät edes yrittäneet kätkeä tota lyttäämistään huumoriksi mutta samaa kategoriaa joka tapauksessa. 

Vierailija
385/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen näitä jotka kertoo että olisivat haistattelemassa, kippaamassa juomia päälle tai pahoinpitelemässä jotain puolituttua piikittelyn takia :D piikittely on joo ruma tapa ja dealbreaker mut jos sä vedät turpaan jotain tyyppiä koska se sanoo et kuuntelet huonoo musiikkia niin ei sullakaan oo mikään täyden kympin persoonallisuus. Kyl noi asiat voi varmaan ihan puhumalla selvittää ilman mitään kostotoimia

Vierailija
386/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on löytänyt uuden, mielenkiintoisemman naisen ja käyttäytyy nyt noin, jotta jättäisit hänet eikä hänen itse tarvitse sitä tehdä. 

Vierailija
387/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on löytänyt uuden, mielenkiintoisemman naisen ja käyttäytyy nyt noin, jotta jättäisit hänet eikä hänen itse tarvitse sitä tehdä. 

"Ei tarvitse" :D Kyllä ihmisistä on sitten tullut laiskoja, kun ei omaa elämäänsä jaksa sen vertaa hallinnoida, että voisi päättää seurustelusuhteen halutessaan. Ap näytti sen tehneen oikein näpsäkästi ja nopeasti, ei tainnut edes hengästyä prosessissa. 

Vierailija
388/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on klassinen esimerkki, jossa mennään ulkonäkö edellä. Ap ei todellakaan kuuntelisi moista käytöstä joltain rumalta persevako-peralta, mutta kun on omasta mielestä hyvännäköinen tapailukumppani, niin siltä sietää. Sinänsä tilanne on koominen, sillä yhteenhän ap ja tämä jätkä eivät sovellu vähääkään. Jos toinen piikittelee kaiken musiikkimausta kodin sisustukseen, niin se jo kertoo, että henkilöt eivät ole samalla aaltopituudella monessakaan asiassa. Myös leikkimielisessä piikittelyssä on aina se pointin siemen, vaikka se tulisinkin ulos "pehmeästi".

Vierailija
389/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessani tapailuaikana mies huomautteli aika ilkeästikin painostani. Sitten laihdutin miehen mieliksi ja nyt olemme jo onnellisesti naimisissa. Voisit ottaa huomauttelun vastaan rakentavana kritiikkinä ja alkaa kehittää puutteitasi.

Miksi se mies alkoi sinua tapailla, jos painosi häiritsi häntä?

Vierailija
390/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on klassinen esimerkki, jossa mennään ulkonäkö edellä. Ap ei todellakaan kuuntelisi moista käytöstä joltain rumalta persevako-peralta, mutta kun on omasta mielestä hyvännäköinen tapailukumppani, niin siltä sietää. Sinänsä tilanne on koominen, sillä yhteenhän ap ja tämä jätkä eivät sovellu vähääkään. Jos toinen piikittelee kaiken musiikkimausta kodin sisustukseen, niin se jo kertoo, että henkilöt eivät ole samalla aaltopituudella monessakaan asiassa. Myös leikkimielisessä piikittelyssä on aina se pointin siemen, vaikka se tulisinkin ulos "pehmeästi".

Aww hän on keksinyt niinkin uuden ja vallankumouksellisen jutun kuin vivahteet ihmissuhteissa. Onko todella niin että ihmiset sietävät eri asioita eri ihmisiltä? Kuinka moni muu tietää tästä?  Seuraavan kerran kun nään jonkun taaperon potkimassa äitiään niin meen ehdottomasti neuvoon, että potki takas jos et sietäis tätä muiltakaan. Tai kun joku oksettava vanha pappa yrittää puristaa mun pakaroita niin antaa mennä vaan, antaisinhan mä kuitenkin jos mä olisin hänestä kiinnostunu ja jos hän olis komea! Voiko todella olla niin, että jos jossain ihmisessä on jotain hyvää huonon vastapainoksi niin hän saa erilaista kohtelua kun ihminen jossa on pelkkää huonoa? En tiiä muista, mut sä just räjäytit mun tajunnan. Opiskeletko psykologiaa?

Vierailija
391/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että miehet pelkää niin paljon tossun alle joutumista, että ovat jo etukäteen "vahvoja" oman tien kulkijoita, suomeksi siis hankalia, ettei vain pääsisi käymään niin? Virheajatuksena, että toisen ymmärtämisen yrittäminen olisi jotenkin pehmeää ja epämiehekästä, ja johtaa lopulta naisen ylivaltaan? 

Vierailija
392/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä sietäisi yhtään. Ainakaan sen jälkeen, kun olisi keskusteltu, että se ei ole minusta kivaa. Jos toisella ei ole kykyä yhtään kunnioittaa rajoja, en antaisi aikaani sellaiselle.

Vierailija
393/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen näitä jotka kertoo että olisivat haistattelemassa, kippaamassa juomia päälle tai pahoinpitelemässä jotain puolituttua piikittelyn takia :D piikittely on joo ruma tapa ja dealbreaker mut jos sä vedät turpaan jotain tyyppiä koska se sanoo et kuuntelet huonoo musiikkia niin ei sullakaan oo mikään täyden kympin persoonallisuus. Kyl noi asiat voi varmaan ihan puhumalla selvittää ilman mitään kostotoimia

Huonoluonteisia löytyy molemmista sukupuolista.

Vierailija
394/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoluonteisia löytyy molemmista sukupuolista.

Ei kai tuossa yritettykään tehdä mitään jakoa sukupuolten välillä

Vierailija
395/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa juntilta. 

Joo ulosanti vaikuttaa siltä et on henkisesti jäänyt johonkin teini-ikään. Eihän tollaisen kanssa mitään älykästä keskustelua saa aikaan

Vierailija
396/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et tyydy kuin parhaaseen A-luokkaan, joten alapas lampsia kotiisi. 

Vierailija
397/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko hänen kullinsa kuitenkin mukavalta pimpissä; venyttää ihanasti ja saa sinut kosteaksi, imee ja puristelee utareitasi, nauttii niiden suuresta koosta...suutelee pimpsaasi ja hellii nisiäsi...?

Kuinka puutteessa ihmisen pitää olla että tulee jakamaan oksettavan yksityiskohtaisia fantasioitaan johonkin vauvapalstalle? Tuliko viesti nyt vähän väärälle sivustolle?

Vierailija
398/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sadisti. Nauttii nähdessään, miten piikittely loukkaa sinua. 

Vierailija
399/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tulisi hyväksyä, että jos hän haluaa tasoaan komeamman miehen, niin täytyy sietää huonoakin käytöstä. Komealle miehelle löytyy kyllä helposti muita naisia, joka sietävät. 

Tai sitten Ap voi etsiä vähemmän hyvännäköisen ja hyväkäytöksisen. 

Vierailija
400/416 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tulisi hyväksyä, että jos hän haluaa tasoaan komeamman miehen, niin täytyy sietää huonoakin käytöstä. Komealle miehelle löytyy kyllä helposti muita naisia, joka sietävät. 

Tai sitten Ap voi etsiä vähemmän hyvännäköisen ja hyväkäytöksisen. 

Tai sitten löytää hyvännäköinen ja hyväkäytöksinen. Nuo asiat eivät sulje toisiaan pois. Miks ihmeessä kukaan haluaisi etsiä ruman kumppanin?