Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?

Vierailija
19.03.2024 |

Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.

En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.

Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".

Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.

En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.

Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?

Kommentit (416)

Vierailija
21/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten reagoi, jos piikittelet häntä vastaavanlaisesti?

En ole ainakaan muistaakseni häntä piikitellyt edes kostoksi. Multa ei tule jotenkin luonnostaan sellainen. Esimerkiksi hän pitää jalkapallosta ja mun mielestäni jalkapallo on tylsää, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi alkaa nauramaan hänelle päin naamaa siitä miten typeränä pidän jalkapalloa. Hän ei vaikuta kilahtelijalta, joten olettaisin hänen vaan naurahtavan ja sanovan jotakin veemäistä takaisin.

- AP

Vierailija
22/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole edes sellaista "vittuilu on välittämistä". Ukko on vain pelkästään vittumainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että miesten maailmassa on tapana kommunikoida vittuilemalla. Myös minun mieheni maailmassa. Hän ei kuitenkaan käytä sitä minuun, kuin hyvin harvoin. Joskus hän on ylittänyt rajan, mutta osannut muuttaa pyydettäessä käytöstään. Siinä  menee se raja.

Vierailija
24/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Vierailija
25/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi sulta puuttuu kaikki kyky kommunikoida ja edes ymmärtää että kaikki maailman asiat eivät ole niin vakavia. Oletko kenties masentunut?

Ei noi asiat yksittäisinä tapauksina olisikaan millään tavalla vakavia, eivät edes välttämättä kokonaisuutena, koska tiedän kyllä mitä olen ja mistä pidän enkä herkisty jos joku nyt ei satu pitämään mun lempi väristä. Mutta tuollainen käytös vaan hämmästyttää, kun en ole tottunut tuollaiseen ihmistyyppiin ja mun on vaikea käsittää miksi mies ylipäätään haluaa tapailla mua jos kaikki mussa on hänen mielestään niin typerää.

En ole masentunut.

- AP

Vierailija
26/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää heikentää itsetuntosi? 

Vierailija
27/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko tyyppi. Jos on alussa tuollainen, millainen sitten kun 'alkuhuuma' on mennyt ohi.

Vierailija
28/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että miesten maailmassa on tapana kommunikoida vittuilemalla. Myös minun mieheni maailmassa. Hän ei kuitenkaan käytä sitä minuun, kuin hyvin harvoin. Joskus hän on ylittänyt rajan, mutta osannut muuttaa pyydettäessä käytöstään. Siinä  menee se raja.

Ne miehet varmaan sitten jäävät sinne "miesten maailmaan" keskenään. En usko että kaikki miehetkään tykkäävät piikittelystä ja vattuilusta. Muut eivät myös erota ystävällisyyttä mistään, ellei se näy selvästi.

Vierailija
29/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan ettei vittuilu ole välittämistä, se on vain pahan mielen aiheuttamista eikä todellakaan kuulu läheisiin suhteisiin.

Vaikka vaikuttaisi viestin menevän perille, erotkaa kuitenkin, älä tuhlaa elämääsi tuollaisen tunnevammaisen kanssa, muutosta ei ole tapahtumassa helpolla, jos ollenkaan, eikä se hyvää suhteelle tee kun sinusta tulee äiti-opettaja (tai isä-opettaja jos olette miespari), vaan toisten kunnioittaminen tarvitsee opetella ihan muiden ihmisten kanssa kuin kumppanin. Asennemuutos on tapahduttava kokonaisvaltaisesti, ei vain yhden ihmisen kohdalla, sillä se on opeteltu vain palkinnon saavuttamiseksi eikä aidosti.

Itsekin jätin tuollaisen miehen. Turhan pitkään yritin saada hänet tajuamaan ettei se jatkuva lyttääminen tunnu muulta kuin pahalta.

Vierailija
30/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sittenkun itse piikittelee ja vettuilee takaisin niin piikittelijå nälvijä suuttuu verisesti:D näitä on nähty. Toi että "vttuilu on välittämistä "= lupa olla ilkeä ja pahantahtoinen.

Vierailija
31/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusporukassa oli tuollainen naljailija. Pikku hiljaa naljailu muuttui pilkaksi joka pilasi ilmapiirin

Vierailija
32/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit tuossa aloituksessasi että, muuten normaali ja aikuinen mies. Tuo ei ole normaalia, eikä kovin aikuismaistakaan. Itse olisin sen rajan vetänyt jo. Ei varmaan mene kauankaan aikaa, kun hän alkaa keksimään sanottavaa myös ulkonäöstäsi ja työpaikastasi.

Vierailija
33/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilu ei ole välittämistä. Sehän lukee jo Raamatussakin, olikohan Sananlaskujen kirjassa. 

Vierailija
34/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aikoinaan muutin ekaan omaan asuntoon yksiöön(solukämpän jälkeen). Vasta päässyt työelämään eikä tietenkään ollut varaa hankkia niitä hienoimpia ja kalleimpia huonekaluja. Muutaman vanhan seuraksi löysin tarjouksista kivan kaapin ja ihan tyylikkään ruokapöydän. Verhoilla ja tyynyillä sain luotua vähällä rahalla tyylikkyyttää ja yhtenäisyyttä. 

Ekan kerran kun miesystävä tuli käymään, hänen ensimmäinen kommenttinsa oli, että "onpa pieni asunto. Ihan kuin joku opiskelijakämppä, halpoja huonekaluja". Se olikin sitten viimeinen vierailu minun asunnossani ja minun elämässäni. 

Vierailija
35/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens tapaamisella sit moikkaat vaan että mitäs v i tt u pää

Vierailija
36/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hänen tyylinsä, kannattaa sanoa hänelle siitä ja hieman kokeilla vastatakin jotakin. Aika yleistä käytöstä, voi olla tosin aika raskasta jos ilkeilee tahallaan mutta persoonallisuuseroja sekä aina kahden henkilön välinen kemia vaikuttaa asioihin.

Vierailija
37/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole edes sellaista "vittuilu on välittämistä". Ukko on vain pelkästään vittumainen.

Näiden kanssa tulee osata toimia. Suut auki ja tilannetajua. Kehitytte tässä samalla. En jaksaisi ainakaan itse ketään miestä joka on koko ajan hiljaisuudessa eikä sano mihinkään mitään ikinä.

Vierailija
38/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi sulta puuttuu kaikki kyky kommunikoida ja edes ymmärtää että kaikki maailman asiat eivät ole niin vakavia. Oletko kenties masentunut?

Onko sinun kumppanisi onnellinen kanssasi?

Kaikki asiat ovat vakavia, ja kyllä tuo vittuilemalla välittäjä saa aikaan syvänkin masennuksen.

Vierailija
39/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yleistä. Jos menee koko ajan yli niin sitten se menee jo kuormittavaksi ja kertoo päävikaisesta miehestä. Kokemusta on. 

Vierailija
40/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: jos tuollaiselle ihmiselle sanoo, että piikittely tuntuu ikävältä niin oot hänen mielestä huumorintajuton. 

Muistan kun joitakin vuosia sitten joku deittiguru puhui "negaamisesta" jonkinlaisena taktiikkana miehille.