Oletko koskaan kuullut, että ihmisen yhteiskuntaluokka kuvastuisi hampaista? Minkälaiset omasi ovat?
Oletko koskaan kuullut, että ihmisen yhteiskuntaluokka kuvastuisi hampaista? Minkälaiset omasi ovat?
Kommentit (74)
Valkeat ja tasaiset tekohampaat, sossu makso. Siinäpähän arvuuttelette luokkaa.
Suomalaisten hampaat hirveässä kunnossa. Mitä on kouluhampaanhoito enää tehnyt? Pilaavatko nuorena laitetut raudat ja muut kiskot hampaat kuten myös sähköhammasharja?
Usa:ssa akuuttisairaanhoidossa oli todettu, että heikkoa hoitotulosta ennusti, jos potilaalla on enemmän tatuointeja kuin hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Valkeat ja tasaiset tekohampaat, sossu makso. Siinäpähän arvuuttelette luokkaa.
Kela Gold??
Hoidan hampaitani pesemällä ne kahdesti päivässä ja käytän hammaslankaa. Puolen vuoden välein suuhygienistille, kerran vuodessa hammaslääkärillä suun ja hampaiden tarkastus. En kuulu ns. yläluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten hampaat hirveässä kunnossa. Mitä on kouluhampaanhoito enää tehnyt? Pilaavatko nuorena laitetut raudat ja muut kiskot hampaat kuten myös sähköhammasharja?
Huono hampaiden itsehoito hampaat pilaa, ei mikään muu. Turha muuta tahoja syyttää.
Mulla on kuulemma valkoiset ja hyvässä kunnossa, reikiä ei ole ollut koskaan. Yhteiskuntaluokasta en sitten tiedä. Melko pienituloinen kyllä olen, mutta hampaidenhoitoon olen aina satsannut.
Olen alkujaan köyhästä perseestä ja hampaat ovat paskana. Elämän myötä olen vaurastunut hitusen ja pikkuhiljaa niitä paremmaksi hoidattanut yksityisellä. Ovat kyllä pohjaton rahareikä.
Mulla on onneksi kauniit hampaat. Lapsena tulleet reiät paikattu ja kaikki hyvässä kunnossa. Hoidan hyvin. Väri on vähän tummunut nuoruudesta, kuitenkin aika valkoinen edelleen, tahraton. Pesen 2 kertaa päivässä 3 minuuttia joka päivä, toisin kuin kokemukseni mukaan moni muu.
Huonot mutta se johtuu enemmän hammaslääkäripelosta kuin luokasta.
Jotkut julkkikset laittoivat hiljattain ylisuuria kuoria hampaisiinsa. Mitä tuollaiset duplot suussa kertovat?
Hammasharjat ja -tahnat ovat halpoja. Köyhäkin voi hoitaa hampaitaan erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkujaan köyhästä perseestä ja hampaat ovat paskana. Elämän myötä olen vaurastunut hitusen ja pikkuhiljaa niitä paremmaksi hoidattanut yksityisellä. Ovat kyllä pohjaton rahareikä.
Olitteko niin köyhiä, ettei ollut varaa ostaa hammasharjoja ja tahnaa? En usko. Lisäksi koululaisten hammashoito on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Hammasharjat ja -tahnat ovat halpoja. Köyhäkin voi hoitaa hampaitaan erittäin hyvin.
Kyllä voi, mutta onhan julkiseen hammashoitoon aivan mahdoton päästä nykyään. Ja kyllä esim lasten oikomishoidot jäävät ainakin Helsingissä aivan tekemättä. Ei kaikilla ole varaa mennä yksityispuolelle.
Huonompaan suuntaan on menty koko ajan sieltä -80 luvun kulta-ajoista, jolloin vielä koululaiset näkivät hammaslääkäriä.
Aikuisten hammashoito on lähes aina ollut yksityisen puolen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitteko niin köyhiä, ettei ollut varaa ostaa hammasharjoja ja tahnaa? En usko. Lisäksi koululaisten hammashoito on ilmaista.
Käytännössä toimii vain huonosti.
Omat vitivalkoiset ja siistit. Ikä 70. Huvittavaa kun eräs nainen alkoi väkisin kiskomaan hampaitani (oli päissään ja ilmeisesti kateellinen) . Merkillisiä reaktioita.
Kyllähän se kuvastuu, tosin Suomessa ei niin vahvasti koska köyhänkin lapsella on mahdollisuus oikomishoitoon.
Minun hampaat näytti luonnostaan siltä kuin ne olisi heitetty suuhun. Koko lapsuus oli jotkut hammasraudat suussa, ja nyt on siisti hammasrivi.
Vanhemmat eivät antaneet valittaa hammaslääkärikäynneistä ja raudoista, vaikka olivat välillä kivulaatkin. Sanoivat, että pitää olla kiitollinen, koska se olisi maksanut tonnikaupalla, ja jenkeissä tai japanissa hammasraudat on rikkaan perheen kersan merkki. Kiitollinen olenkin!
Mulla on sellaiset tyypilliset weetee-hampaat...