Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kuullut, että ihmisen yhteiskuntaluokka kuvastuisi hampaista? Minkälaiset omasi ovat?

Vierailija
19.03.2024 |

Oletko koskaan kuullut, että ihmisen yhteiskuntaluokka kuvastuisi hampaista? Minkälaiset omasi ovat?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset tyypilliset weetee-hampaat...

Vierailija
2/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkeat ja tasaiset tekohampaat, sossu makso. Siinäpähän arvuuttelette luokkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten hampaat hirveässä kunnossa. Mitä on kouluhampaanhoito enää tehnyt? Pilaavatko nuorena laitetut raudat ja muut kiskot hampaat kuten myös sähköhammasharja?

Vierailija
4/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usa:ssa akuuttisairaanhoidossa oli todettu, että heikkoa hoitotulosta ennusti, jos potilaalla on enemmän tatuointeja kuin hampaita.

Vierailija
5/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kultaisia.

T, von Guggelbö

Vierailija
6/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkeat ja tasaiset tekohampaat, sossu makso. Siinäpähän arvuuttelette luokkaa. 

Kela Gold??

Vierailija
7/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan hampaitani pesemällä ne kahdesti päivässä ja käytän hammaslankaa. Puolen vuoden välein suuhygienistille, kerran vuodessa hammaslääkärillä suun ja hampaiden tarkastus. En kuulu ns. yläluokkaan.

Vierailija
8/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten hampaat hirveässä kunnossa. Mitä on kouluhampaanhoito enää tehnyt? Pilaavatko nuorena laitetut raudat ja muut kiskot hampaat kuten myös sähköhammasharja?

Huono hampaiden itsehoito hampaat pilaa, ei mikään muu. Turha muuta tahoja syyttää.

Vierailija
9/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulemma valkoiset ja hyvässä kunnossa, reikiä ei ole ollut koskaan. Yhteiskuntaluokasta en sitten tiedä. Melko pienituloinen kyllä olen, mutta hampaidenhoitoon olen aina satsannut.

Vierailija
10/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkujaan köyhästä perseestä ja hampaat ovat  paskana. Elämän myötä olen vaurastunut hitusen ja pikkuhiljaa niitä paremmaksi hoidattanut yksityisellä.  Ovat kyllä pohjaton rahareikä.

Vierailija
11/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi kauniit hampaat. Lapsena tulleet reiät paikattu ja kaikki hyvässä kunnossa. Hoidan hyvin. Väri on vähän tummunut nuoruudesta, kuitenkin aika valkoinen edelleen, tahraton. Pesen 2 kertaa päivässä 3 minuuttia joka päivä, toisin kuin kokemukseni mukaan moni muu. 

Vierailija
12/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yhteiskuntaluokka"

LOL :D

Vierailija
13/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot mutta se johtuu enemmän hammaslääkäripelosta kuin luokasta.

Vierailija
14/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut julkkikset laittoivat hiljattain ylisuuria kuoria hampaisiinsa. Mitä tuollaiset duplot suussa kertovat?

Vierailija
15/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharjat ja -tahnat ovat halpoja. Köyhäkin voi hoitaa hampaitaan erittäin hyvin.

Vierailija
16/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkujaan köyhästä perseestä ja hampaat ovat  paskana. Elämän myötä olen vaurastunut hitusen ja pikkuhiljaa niitä paremmaksi hoidattanut yksityisellä.  Ovat kyllä pohjaton rahareikä.

Olitteko niin köyhiä, ettei ollut varaa ostaa hammasharjoja ja tahnaa? En usko. Lisäksi koululaisten hammashoito on ilmaista.

Vierailija
17/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammasharjat ja -tahnat ovat halpoja. Köyhäkin voi hoitaa hampaitaan erittäin hyvin.

Kyllä voi, mutta onhan julkiseen hammashoitoon aivan mahdoton päästä nykyään. Ja kyllä esim lasten oikomishoidot jäävät ainakin Helsingissä aivan tekemättä. Ei kaikilla ole varaa mennä yksityispuolelle.

Huonompaan suuntaan on menty koko ajan sieltä -80 luvun kulta-ajoista, jolloin vielä koululaiset näkivät hammaslääkäriä. 

Aikuisten hammashoito on lähes aina ollut yksityisen puolen varassa.

Vierailija
18/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko niin köyhiä, ettei ollut varaa ostaa hammasharjoja ja tahnaa? En usko. Lisäksi koululaisten hammashoito on ilmaista.

Käytännössä toimii vain huonosti.

Vierailija
19/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vitivalkoiset ja siistit.  Ikä 70. Huvittavaa kun eräs nainen alkoi väkisin kiskomaan hampaitani (oli päissään ja ilmeisesti   kateellinen) . Merkillisiä reaktioita. 

Vierailija
20/74 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kuvastuu, tosin Suomessa ei niin vahvasti koska köyhänkin lapsella on mahdollisuus oikomishoitoon. 

Minun hampaat näytti luonnostaan siltä kuin ne olisi heitetty suuhun. Koko lapsuus oli jotkut hammasraudat suussa, ja nyt on siisti hammasrivi.

Vanhemmat eivät antaneet valittaa hammaslääkärikäynneistä ja raudoista, vaikka olivat välillä kivulaatkin. Sanoivat, että pitää olla kiitollinen, koska se olisi maksanut tonnikaupalla, ja jenkeissä tai japanissa hammasraudat on rikkaan perheen kersan merkki. Kiitollinen olenkin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän