Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auta typerystä! Miten nykyään postitetaan paketti??

Vierailija
02.07.2024 |

Siis jos haluan myydä vaikka Tori.fissa jonkun vaatteen, ja ostaja toivoo postitusta.

Enkö voi vaan pakata sitä ja kulkea sen kanssa lähimpään K-kauppaan, josta haen itselle tulevat paketit? Sanoa tiskillä, että haluan postittaa tämän ja kassa hoitaa loput? 

Pitääkö netissä oikeasti täyttää ennalta jotain? Mistä hitosta tiedän vaikka paketin painon, ei minulla ole niin tarkkaa vaakaa? Mitä pitää olla ennakkoon tiedossa? Ärsyttää hitosti. En osaa. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat paketin ennakkoon postin sivuilta, siellä on selkeät ohjeet, saat postituskoodin minkä kirjoitat paketin päälle.  On myös halvempaa kuin tiskillä maksaminen. 

Vierailija
2/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet paketin. Menet postiin tai esimerkiksi kauppaan, joka toimii myös postina. Täytät postituslapun jonka saat sieltä. Maksat paketin kuljetuksen hinnan. Pakettisi lähtee eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pakettiin tulee se tarrallinen osoitelappu?

Eikö pakettiin kirjoiteta edes vastaanottajan nimeä ja osoitetta, pelkkä koodi? 

Ap

Vierailija
4/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon saa selville kun menee ensin itse vaakaan ja sitten paketti sylissä, osaatko itse päätellä loput ?

Vierailija
5/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon saa selville kun menee ensin itse vaakaan ja sitten paketti sylissä, osaatko itse päätellä loput ?

Ei ole niin tarkkaa vaakaa. 

Ap

Vierailija
6/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuten sanottu, mene postin sivuiile ja lue ohjeet paketin lähettämisestä. Saatat jopa osata.

Vierailija
7/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaan pakettiin koodin lisäksi  vastaanottajan tiedot ja lähettäjän tiedot vaikka ne laitetaan myös siihen netissä olevaan lomakkeeseen oma postissa.

Postissa sitten koodin perusteella tulostetaan tarra paketin päälle ja saat kuitin, missä näkyy seurantanumero. 

Vierailija
8/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat paketin ennakkoon postin sivuilta, siellä on selkeät ohjeet, saat postituskoodin minkä kirjoitat paketin päälle.  On myös halvempaa kuin tiskillä maksaminen. 

Minkä verran halvempaa? Mistä lisähinta tiskillä tulee? 

Ap

Vierailija
9/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin tarkkaa vaakaa. 

Ap

En tiedä mitä takoitat tarkalla vaa'alla mutta tavan henkilövaaka riittää vai eikö ole semmoista ?

Vierailija
10/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitetaan pakettiin koodin lisäksi  vastaanottajan tiedot ja lähettäjän tiedot vaikka ne laitetaan myös siihen netissä olevaan lomakkeeseen oma postissa.

Postissa sitten koodin perusteella tulostetaan tarra paketin päälle ja saat kuitin, missä näkyy seurantanumero. 

Kiitos selvennyksestä ja avusta. 

T. Ap(ina) 

Vierailija
11/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse tietää paketin painoa vaan mitat ja sen mukaan ostat sitten S, M tai L kokoisen kuljetuksen. Lataa oma posti sovellus ellei sulla jo ole. Siellä on hyvät ohjeet. 

Vierailija
12/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ne syöttää koodin koneelle, joka tulostaa osoitelapun. Ne liimaa sen itse. Näin siis pitäisi, mutta ei kannata luottaa jakajien älyyn. Pelkällä koodilla varustettu heitetty menemään. Näin Vaajakoskella.

Vierailija
13/15 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene postin tiskille ja pyydä lähettään paketti.  

Vierailija
14/15 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka kyselevät keskustelupalstoilla asioita, jotka selviäisivät helposti palveluntarjoajan nettisivuilta. Siis kun joka tapauksessa ne ohjeet joutuu lukemaan ja sisäistämään ihan itse, niin eikö olisi selkeämpää vaan avata tässä tapauksessa ne Postin sivut ja lukea sieltä ne selkeät ohjeet eikä kysellä keskustelupalstalla ja saada sekalaisella tavalla kirjoitettuja vastauksia (joista moni on täysin oikein ja osa saattaa olla huuhaata).

Vierailija
15/15 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista asiamiesposteista ei voi lähettää. Vaikka voikin, kuljetuksen ostaminen tiskiltä on paljon kalliimpaa kuin netistä ostaminen.

Esim. 2kg paketti. Tiskiltä ostaminen alkaen 11.50 euroa. Netistä alkaen 5.90 euroa. Näissä on myös se ero, että tiskiltä ostaessa max koko on 100x60x60cm/25kg, netistä ostaessa halvin saa olla 2kg, 6.90 eurolla saa olla jo 25kg, mutta niissä on kokonsa puolesta paljon eri vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme