Mitä mieltä ToriDiilistä ja uusimmista uudistuksista?
Itseäni mietityttää tuo rahojen siirto ja se ettet saa rahoja heti ennen kun ostaja tarkistanut tuotteen. Alkaako tässä nyt sit kädenvääntö tuotteen kunnosta ja hinnanalennuksista/rahojen palauttamisesta?
Eikö enää voi olla myynti-ilmoituksessa ns nouto tai postitus vaihtoehto? Itse sain ainakin sellaisen kuvan, että se on joko tai.
Mitä mieltä olette tosta uudistuksesta ja muutenkin uudistuksista? Appi ainakin herjaa jatkuvasti virheitä.
Kommentit (615)
Kyllä olen saanut myytyä ihan hyvin tavaraa ilman diiliä. Ei siinä ongelmaa. Kyllä taitaa joillakin ostajajilla kiillellä vaan nuo halvemmat postikulut silmissä eikä mikään muu. Mutta kyllä monella on mieli muuttuunut kun on kelpo tavaraa myynnissä edullisella hinnalla ilman diiliäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä kaikki ovat varmaan jo todenneet että diili on parempi vaihtoehto ostajalle. Ei ongelmaa. Mutta puhumme nyt myyjän kokemuksista. Ja se ei ole millään asteikolla parempi kuin ilman diiliä tehtävä kauppa myyjän näkökulmasta. Siinä on vain miinuksia siihen verrattuna.
Itse pelkästään myynyt diilillä ja tähän mennessä oikein hyvät kokemukset. Jos ostaja haluaa ostaa diilillä, niin silloin sen myyjän kannattaa aktivoida se toridiili jos haluaa myyntiä. Ei toridiilillä= ei myyntiä.
Itsekin aluksi tätä vastaan mutta näin se nyt on ja tulee olemaan. Ei se vanha tori takaisin enää tule ja thats it.
Nääh. Jos ostaja ei suostu myyjän ehtoihin, niin sitten kauppaa ei tule. Näin minun (olen myyjä) näkökulmasta. Rahat tilille ja paketti postiin. Ei niin, että rahat torille, paketti postiin, ostaja pyörittelee tuotetta ja miettii vastaako tuote ilmoituksen tietoja ja jos ei halua palauttaa tuotetta, niin rahat tilille. Mitä järkeä.
Riski on, että myyn jonkun muumimukin ja luulen saavani siitä 20e, mutta ostaja haluaakin palauttaa sen, koska hänellä on jemmassa samanlainen rikkinäinen muki. Menetän mukin/rahat jotka olisin saanut siitä ja hirveästi aikaa. Ok, suurin osa ostajista on tavallisia fiksuja ihmisiä, mutta se riittäisi minulle, että edes kerran tulee huijatuksi.
Myyn jotain muutaman euron-20e tavaroita niin mitä järkeä myydä toridiilin riskeillä, kun sitä aikaa kuluu tuolla tavalla, ennen kuin sen rahan saa. Hirveä ylimääräinen stressi pennosista. Sama vain skipata ne ostajat, jotka eivät mun ehtoihin suostu ja myydä noudolla, sekä tietty muilla kanavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh. Jos ostaja ei suostu myyjän ehtoihin, niin sitten kauppaa ei tule. Näin minun (olen myyjä) näkökulmasta.
Näin se menee. Mielummin jätän kaupat tekemättä kokonaan kuin käyn läpi jotain epämiellyttävää prosessia jonkun änkyrän kanssa muutamien eurojen takia.
Marimekko gratha laukku.yhdessä oli jopa 13.2 e toridiili maksu.huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon laukun hinta oli?
Diorin laukussa on 150 euron toridiili palvelumaksu hinnan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä???
Joo se on ihan totta. Toridiilin palvelumaksun summa riippuu tuotteen hinnasta, kalliimmassa tuotteessa kalliimpi maksu. Myyjähän ei itse sitä palvelumaksua päätä vaan tori. Mutta on sulaa hulluutta tuollainen 150 euron palvelumaksu kun ei sillä saa mitään takeita vaikka tuotteen aitoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon laukun hinta oli?
250e
Kumpiko sen toridiilimaksun maksaa? Myyjä vai ostaja vai molemmat? Sillon alussa kun oli joku tarjous, Mä ostajana maksoin ylimääräset 2 e mut sain halvemmat postit. Miten se nyt on? Saako postit edelleen halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko sen toridiilimaksun maksaa? Myyjä vai ostaja vai molemmat? Sillon alussa kun oli joku tarjous, Mä ostajana maksoin ylimääräset 2 e mut sain halvemmat postit. Miten se nyt on? Saako postit edelleen halvemmalla?
Ostaja maksaa sen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Alussa sai postit ilmaiseksi, oot ostanu jotain halpaa kun on ollu vaan 2 e se palvelumaksu.
Otin kaikki myytäväni pois torista. Laitan tavarat myyntiin toriin takaisin vasta, kun nuo toridiilin ilmainen postitus-tarjoukset loppuu. Sen jälkeen toridiili on ostajalle kalliimpi kuin perus postipaketti, koska toridiilissä ostaja maksaa postimaksun + toridiilin palvelumaksun siitä, että se maksu myyjälle tapahtuu vasta kun ostaja on hyväksynyt tavaran.
En postita tavaroita ennen kuin rahat on minulla. Ihan sama mitä ostaja haluaa kekkuilla, näin mun tavaroiden kanssa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Otin kaikki myytäväni pois torista. Laitan tavarat myyntiin toriin takaisin vasta, kun nuo toridiilin ilmainen postitus-tarjoukset loppuu. Sen jälkeen toridiili on ostajalle kalliimpi kuin perus postipaketti, koska toridiilissä ostaja maksaa postimaksun + toridiilin palvelumaksun siitä, että se maksu myyjälle tapahtuu vasta kun ostaja on hyväksynyt tavaran.
En postita tavaroita ennen kuin rahat on minulla. Ihan sama mitä ostaja haluaa kekkuilla, näin mun tavaroiden kanssa toimitaan.
Tori ei enää eilen eikä tänään ole etusivullaan mainostanut sitä, että ilmaiset postit (ennen tätä mainosti). Tuli vaikutelma, että se ilmaiset postit kampanja on loppu, mutta ne on viikonlopun takia unohtaneet poistaa ilmaiset postit itse ilmoituksista. Saa nähdä mitä maanantaina tapahtuu niille.
Mä oon saanu kaupaksi joitain kesävaatteita noudolla nyt kuluneen parin viikon aikana. Vielä kuukausi sitten tuli paljon kyselyitä myisinkö toridiilillä (en) mutta nyt se on hiljentynyt niin, että pariin viikkoon ei ole kukaan kysynyt, eli toridiilistä kiinnostuneiden määrä on ainakin minun ilmoitusten kohdalla selvästi vähentynyt.
Oletteko huomanneet, että koruihin ei voi käyttää toridiiliä? Ei edes kympin hintaisiin selvästi käytettyihin, joilla ei rahallista arvoa juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että koruihin ei voi käyttää toridiiliä? Ei edes kympin hintaisiin selvästi käytettyihin, joilla ei rahallista arvoa juuri ole.
Kuka hölmö käyttäisi mitään diiliä, täysin tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä kaikki ovat varmaan jo todenneet että diili on parempi vaihtoehto ostajalle. Ei ongelmaa. Mutta puhumme nyt myyjän kokemuksista. Ja se ei ole millään asteikolla parempi kuin ilman diiliä tehtävä kauppa myyjän näkökulmasta. Siinä on vain miinuksia siihen verrattuna.
Itse pelkästään myynyt diilillä ja tähän mennessä oikein hyvät kokemukset. Jos ostaja haluaa ostaa diilillä, niin silloin sen myyjän kannattaa aktivoida se toridiili jos haluaa myyntiä. Ei toridiilillä= ei myyntiä.
Itsekin aluksi tätä vastaan mutta näin se nyt on ja tulee olemaan. Ei se vanha tori takaisin enää tule ja thats it.
Ei todellakaan kannata, en ottaisi vaikka siitä maksettaisiin minulle, jos ei osta ilman typerää diiliä niin olkoon ostamatta, minun elämä ei siihen kaadu.