Mitä mieltä ToriDiilistä ja uusimmista uudistuksista?
Itseäni mietityttää tuo rahojen siirto ja se ettet saa rahoja heti ennen kun ostaja tarkistanut tuotteen. Alkaako tässä nyt sit kädenvääntö tuotteen kunnosta ja hinnanalennuksista/rahojen palauttamisesta?
Eikö enää voi olla myynti-ilmoituksessa ns nouto tai postitus vaihtoehto? Itse sain ainakin sellaisen kuvan, että se on joko tai.
Mitä mieltä olette tosta uudistuksesta ja muutenkin uudistuksista? Appi ainakin herjaa jatkuvasti virheitä.
Kommentit (615)
Katsoin juuri marimekon laukkua, joka oli toridiilillä myynnissa(postikulut ilmaiset )toridiilimaksu 10.75e😯
Vierailija kirjoitti:
Mä myin just toridiilillä pari vaatetta, kun on se ilmainen postitus. Mutta totta on, että tuotteet eivät saa enää katselukertoja. Mistä se johtuu? Onko niin paljon vähemmän käyttäjiä vai eikö ne näy - tori haluaisi ehkä, että myyjät alkavat ostamaan lisänäkyvyyttä? Toki ajat ovat kovat, että todella halvalla joutuu uutta myymään. Mutta ettei ihmiset edes katso tuotetta, ellei se ole helpolla hakusanalla löydettävissä tyyliin Marimekko verho.
Nyt tuli rahat myydystä vaatteesta, eli siitä kun ostaja oli hakenut postista paketin niin alle 2 vrk meni. Mielestäni ihan hyvin👍
Käyttäjät on vähentynyt huomattavasti ja vähenee koko ajan.
1.6 vähenee taas ostajat entisestään.
Onko kokemusta kuinka nopeasti rahat tulee tilille Toridiilin kautta, kun ostaja on hyväksynyt tuotteen/aika umpeutunut? Torin ohjeessa sanotaan, että menisi 2-5 arkipäivää, mikä on aika kauan kun Vintedissä rahat on tilillä seuraavana arkipäivänä tai joskus jopa saman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta kuinka nopeasti rahat tulee tilille Toridiilin kautta, kun ostaja on hyväksynyt tuotteen/aika umpeutunut? Torin ohjeessa sanotaan, että menisi 2-5 arkipäivää, mikä on aika kauan kun Vintedissä rahat on tilillä seuraavana arkipäivänä tai joskus jopa saman päivän aikana.
Kysy torilta, Eedvartti vastaa sulle, pari viikkoa siitä kun esitit kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri marimekon laukkua, joka oli toridiilillä myynnissa(postikulut ilmaiset )toridiilimaksu 10.75e😯
Mikä itse laukun hinta oli? Oon itse myynyt toridiilillä tavaraa, mutta en näe palvelumaksun suuruutta mistään.
Minulla on mennyt hyvin kaupaksi lasten kengät ja vaatteet (ja jotain muuta ohessa) nyt toridiilin kampanjan aikana. Rahatkin tullut aika nopeasti tilille, eikä kukaan ole vielä alkanut kinaamaan kaupoista.
Jatkan vielä tuohon edelliseen viestiini, että jos rahat maksettu esim 30.5, niin yleensä olleet jo seuraavana päivänä 31.5 tilillä.
Ja jos joku ei hae lähetystään, niin lähettämäsi tavara palautuu sinulle ja saat vielä alkuperäisen maksunkin siitä. Ja sitten vaan uudestaan myyntiin! Ei vielä näin kyllä ole käynyt mutta jos joku miettii, että jos ostaja ei noudakaan pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä tuohon edelliseen viestiini, että jos rahat maksettu esim 30.5, niin yleensä olleet jo seuraavana päivänä 31.5 tilillä.
Ja jos joku ei hae lähetystään, niin lähettämäsi tavara palautuu sinulle ja saat vielä alkuperäisen maksunkin siitä. Ja sitten vaan uudestaan myyntiin! Ei vielä näin kyllä ole käynyt mutta jos joku miettii, että jos ostaja ei noudakaan pakettia.
Mulle kävi tämä. Rahat maksettiin ja paketti palautui. Postin aspa vielä sanoi, että joutuisin maksamaan palautuneesta paketista kulut, mutta hellämielisyyttään (ilmesesti) katsoi tuon tilanteen sormien läpi. Ostaja tietenkin tuli pyytämään vielä rahoja takaisin eikä jostain syysyä paketin saaminen perille kiinnostanutkaan. Antoi jotakin epämääräisiä selityksiä miksi ei pakettia saanut haettua.
Kokeilin kerran toridiiliä. Eikös siinä minun tuurilla ensimmäinen ostaja ollut joku venkoilija. Siinä sitä sitten väännettiin kärpäsestä härkästä ostajan ja torin kanssa. Lopulta sain rahani mutta tässä leikissä meni melkein kaksi viikkoa. En käytä enää. Diili suosii täysin ostajaa mutta laittaa myyjän huonompaan asemaan kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kerran toridiiliä. Eikös siinä minun tuurilla ensimmäinen ostaja ollut joku venkoilija. Siinä sitä sitten väännettiin kärpäsestä härkästä ostajan ja torin kanssa. Lopulta sain rahani mutta tässä leikissä meni melkein kaksi viikkoa. En käytä enää. Diili suosii täysin ostajaa mutta laittaa myyjän huonompaan asemaan kuin ennen.
En tajua miksi kukaan yleensä edes ottaa tämän diilin, eihän siinä ole mitään etua myyjälle, kuka on niin hölmö että luovuttaa tietonsa jollekin epämääräiselle, epäluotettavalle torille?
Ei todellakaan miträän hyötyä myyjälle. Ilman diiliä voin saada rahat sekunnissa mobilepayn kautta. Miksi vaihtaisin diiliin myyjänä?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan miträän hyötyä myyjälle. Ilman diiliä voin saada rahat sekunnissa mobilepayn kautta. Miksi vaihtaisin diiliin myyjänä?
Nyt on vielä näköjään ilmaiset toimitukset ja näyttäisi siltä, että ovat laskeneet normitoimituksen hintaa. Jos tosiaan näin on, niin esim kenkien postit 2,99e +palvelumaksu on edullisempi kun postin automaatin 6,90e. Eli halvemmaksi tulee jos ostaa toridiilillä.
Myyjällä rahojen saamisessa toki kestää kauemmin mutta jos se ei ole ongelma niin toridiili parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vielä näköjään ilmaiset toimitukset ja näyttäisi siltä, että ovat laskeneet normitoimituksen hintaa. Jos tosiaan näin on, niin esim kenkien postit 2,99e +palvelumaksu on edullisempi kun postin automaatin 6,90e. Eli halvemmaksi tulee jos ostaa toridiilillä.
Myyjällä rahojen saamisessa toki kestää kauemmin mutta jos se ei ole ongelma niin toridiili parempi.
Ei se ole mitenkään parempi. Siinä on muitakin miinuksia kuin pelkästään se että rahojen saamisessa kestää.
Esim. joudut käyttämään postin toimipistettä lähettämiseen. Pakettiautomaatti tai matkahuolto ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet kuvaillut myymäsi tuotteen paremmaksi mitä todellisuudessa on. Kannattaa kertoa rehellisesti missä kunnossa tavara/vaate on ja ottaa mahdollisimman hyvät kuvat.
Itse kerron kaikki viat (jos on) ja otan monta kuvaa josta näkyy tuotteen kunto paremmin. Noin 40 kauppaa tehnyt toridiilillä eikä kukaan ole valittanut mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet kuvaillut myymäsi tuotteen paremmaksi mitä todellisuudessa on. Kannattaa kertoa rehellisesti missä kunnossa tavara/vaate on ja ottaa mahdollisimman hyvät kuvat.
Itse kerron kaikki viat (jos on) ja otan monta kuvaa josta näkyy tuotteen kunto paremmin. Noin 40 kauppaa tehnyt toridiilillä eikä kukaan ole valittanut mistään.
Ei näin käynyt. Ja torikin näin totesi todisteiden kautta. Eli sain siis rahani mutta tämän hankalan ostajan ja torin asiakaspalvelun hitauden takia siinä meni tosi pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitenkään parempi. Siinä on muitakin miinuksia kuin pelkästään se että rahojen saamisessa kestää.
Esim. joudut käyttämään postin toimipistettä lähettämiseen. Pakettiautomaatti tai matkahuolto ei ole vaihtoehto.
No se on valitettavasti sitten sinun ongelma. Jos ostajalla on kaksi vaihtoehtoa, että maksaako posteista sen 7e vai 5e niin todennäköisesti valitsee sen edullisemman. Toki jos arvokkaampi tavara kyseessä niin sitten tuskin väliä. Mutta jos olet ostamassa jotain 5-20e tuotetta niin kyllä se postituksen hinta vaikuttaa ostopäätökseen.
Kyllä tässä kaikki ovat varmaan jo todenneet että diili on parempi vaihtoehto ostajalle. Ei ongelmaa. Mutta puhumme nyt myyjän kokemuksista. Ja se ei ole millään asteikolla parempi kuin ilman diiliä tehtävä kauppa myyjän näkökulmasta. Siinä on vain miinuksia siihen verrattuna.
Mä myin just toridiilillä pari vaatetta, kun on se ilmainen postitus. Mutta totta on, että tuotteet eivät saa enää katselukertoja. Mistä se johtuu? Onko niin paljon vähemmän käyttäjiä vai eikö ne näy - tori haluaisi ehkä, että myyjät alkavat ostamaan lisänäkyvyyttä? Toki ajat ovat kovat, että todella halvalla joutuu uutta myymään. Mutta ettei ihmiset edes katso tuotetta, ellei se ole helpolla hakusanalla löydettävissä tyyliin Marimekko verho.